Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Uplift - 20-02-2013

?
Ik had het gewoon op een plausibele uitkomst van hun teaser. Alleen twijfel ik over Badu, want die heeft precies miljoenen fans op FB (hoewel er meerdere pagina's kunnen zijn).


Roskilde - Uplift - 20-02-2013

+ Lamar (goed meegenomen, hoewel ik geen fan ben), Jake Bugg (yak), Hatebreed (niet goed), Rokia Traoré (onbekend, maar wellicht de beste uit dit rijtje), en een boel degelijke dubstep en aanverwanten (onder meer Rustie). Dat laatste wordt een hele scene-avond met goeie en minder goeie elektronica, maar in ieder geval wel leuk.

Nog steeds verre van overtuigend. Hopelijk zijn Lamar en Bugg nu de laatste commerciële namen. Een ticket voor maart kopen is voordelig, maar ik wil toch nog één overtuigende aankondiging zien.

http://roskilde-festival.dk/news/singlenews/kendrick-lamar-to-play-roskilde-2013/?_cldee=bXB1eW9sLmhlbm5pbkBnbWFpbC5jb20%3d


Roskilde - Aron - 20-02-2013

Uplift Wrote:+ Lamar (goed meegenomen, hoewel ik geen fan ben), Jake Bugg (yak), Hatebreed (niet goed), Rokia Traoré (onbekend, maar wellicht de beste uit dit rijtje), en een boel degelijke dubstep en aanverwanten (onder meer Rustie). Dat laatste wordt een hele scene-avond met goeie en minder goeie elektronica, maar in ieder geval wel leuk.

Nog steeds verre van overtuigend. Hopelijk zijn Lamar en Bugg nu de laatste commerciële namen. Een ticket voor maart kopen is voordelig, maar ik wil toch nog één overtuigende aankondiging zien.

http://roskilde-festival.dk/news/singlenews/kendrick-lamar-to-play-roskilde-2013/?_cldee=bXB1eW9sLmhlbm5pbkBnbWFpbC5jb20%3d
Ik ben al tevreden dat je min of meer toegeeft dat tot nu toe deze line-up niet Roskilde-waardig is, Uplift.


Roskilde - Uplift - 20-02-2013

Daar moet ik je toch in tegenspreken. Waar ik niet over tevreden ben, zijn de grotere namen. Wat 90% van het programma betreft volgt dit perfect de lijn van de voorgaande twee jaren, waarbij innovatie centraal staat.
Daarmee bedoel ik dan dingen als Action Bronson, Animal Collective, Chinese Man, Daedelus - Archimedes, DEP, Efterklang, Goat, Holy Other, Indians, King Krule, die Glasgow dubstep/elektro scene night, Suuns, Unknown Mortal Orchestra en Vatican Shadow.

Sorry, maar dat zijn nu al meer sterke namen dan Werchter heeft. Natuurlijk kan ik enkel voor mezelf spreken. Dit gezegd zijnde, leg ik de lat inderdaad zeer hoog, en is het wat headliners en publiekstrekkers betreft te commercieel naar mijn zin. Roskilde-waardig zal de uiteindelijke line-up sowieso wel zijn. Daarvoor hebben ze sinds 2010 een structureel kader ontwikkeld, en dat zal niet zomaar falen. Anders heb je geen 8 dagen, 8 podia en meer dan 200 acts nodig.


Roskilde - Aron - 20-02-2013

Uplift Wrote:Daar moet ik je toch in tegenspreken. Waar ik niet over tevreden ben, zijn de grotere namen. Wat 90% van het programma betreft volgt dit perfect de lijn van de voorgaande twee jaren, waarbij innovatie centraal staat.
Daarmee bedoel ik dan dingen als Action Bronson, Animal Collective, Chinese Man, Daedelus - Archimedes, DEP, Efterklang, Goat, Holy Other, Indians, King Krule, die Glasgow dubstep/elektro scene night, Suuns, Unknown Mortal Orchestra en Vatican Shadow.

Sorry, maar dat zijn nu al meer sterke namen dan Werchter heeft. Natuurlijk kan ik enkel voor mezelf spreken. Dit gezegd zijnde, leg ik de lat inderdaad zeer hoog, en is het wat headliners en publiekstrekkers betreft te commercieel naar mijn zin. Roskilde-waardig zal de uiteindelijke line-up sowieso wel zijn. Daarvoor hebben ze sinds 2010 een structureel kader ontwikkeld, en dat zal niet zomaar falen. Anders heb je geen 8 dagen, 8 podia en meer dan 200 acts nodig.
Geef ik je gelijk in, maar ik twijfel nu al een hele tijd om naar Roskilde te trekken (als net afstuderend student ligt niet alles even financieel haalbaar), maar dit jaar overtuigd me niet helemaal. Wat het eigenlijk de vorige jaren een van de sterkste, en waarschijnlijk ook de sterkste, line-up had van de zomer. De voorgenoemde namen, en al zeker AC, Efterklang, Goat, Indians, Suuns en UMO hoop ik, en denk ik, ook wel te zien op PKP.

Maar goed, het is natuurlijk ook de hele ervaring, zoals je al dikwijls vermeldde, die op Roskilde de doorslag zou geven.


Roskilde - Uplift - 20-02-2013

In die zin snap ik je wel, een eerste keer gaan vereist dan ook de nodige motivatie.
Kijk, Roskilde heeft eigenlijk slechts vorig jaar een programma gehad dat kon wedijveren met Primavera of Coachella (recent gesproken, want edities als 2008 of 2006 liggen in een ander tijdperk). En dan kwam het eigenlijk al door catharsismomenten à là Springsteen en Mew. Dit jaar doen festivals het een pak minder goed, vandaar dat een Primavera of Bonnaroo de handen op elkaar krijgen, ondanks het feit dat ze andere jaren zelfs beter deden. Over Coachella wordt zelfs niet meer gesproken. Binnen die context is het dan ook aan Roskilde om dergelijke line-ups minstens te evenaren, en indien mogelijk ook een unieke naam er tegen aan te gooien, genre Kraftwerk 3D of zo. Dan komt het allemaal wel goed. Ik heb er vertrouwen in, maar ik zou liever een paar van die doorslaggevende namen vroeger zien vallen, zoals bij andere edities het geval was. En Rihanna hebben ze nog steeds niet goed gemaakt.

Nu, je kan voor Roskilde kaarten nog lang wachten. Tot na hun persconferentie. Als je tussen dit en Werchter twijfelt, ligt het natuurlijk wat moeilijker i.v.m. die timing. Anderzijds weet je bij Roskilde ook wel wat je krijgt. Veel namen ga je nog op Dour en PKP kunnen zien, maar met de helft kwaliteitsverlies, zeg maar. Het is al bij al een afweging. Voor mij is het makkelijker. Niet zozeer financieel (want zo duur is het eigenlijk niet, als je wat op je uitgaven let en zelf veel mee neemt), maar wel door het feit dat ik eigenlijk niet naar festivals hoef om de namen te zien die ik wil zien. Een Primavera of Roskilde per jaar volstaat. Vroeger was dat niet zo, dus koos ik ook al sneller voor de combo Werchter/PKP of Dour en nog een paar dingen.


Roskilde - kid_A - 21-02-2013

Kraftwerk gaat er zeker nog bijkomen.


Roskilde - Uplift - 25-02-2013

Kraftwerk 3D op Orange Stage: http://politiken.dk/ibyen/nyheder/musik/ECE1905841/kraftwerk-spiller-paa-roskilde/

Komt dus helemaal goed.


Roskilde - BigBird - 25-02-2013

Heb wat beelden op youtube gezien, en de projectie op de schermen is in 3D. Zal wel wat geld kosten, om al die honderdduizenden bezoekers op festivals een 3D bril te geven.


Roskilde - Aron - 25-02-2013

Fantastische act, maar waarom op de Orange stage? Ik herinner me nog goed dat, hoe goed Kraftwerk was op Pukkelpop 09, dat ze op de main stage ook vooral op veel desinteresse onthaald werden.

Ook een klein puntje: hoe de fuck lossen de festivals dit 3Dprobleem op? als T in The Park en Roskilde Kraftwerk boeken zullen er wel nog grote festivals bijkomen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze iedereen kunnen trakteren op een 3D-brilletje


Roskilde - Uplift - 25-02-2013

Terechte vragen; ik weet het ook niet. PKP 2009 vond ik wel erg geslaagd. Roskilde wordt sowieso wel iets anders.

Probleem is dat Kraftwerk te groot is voor de tent.


Roskilde - jimmy - 25-02-2013

kraftwerk op pukkelpop was goed, maar inderdaad te weinig interesse... zeer jammer wel. werchter 2005 was dan weer een bommetje. ook hun opreden ab 2004 blijft me altijd bij.

zover ik gehoord heb is het plan om speciale 3D brilletjes van kraftwerk te verkopen, maar kan me ook vergissen.


Roskilde - Aron - 25-02-2013

jimmy Wrote:kraftwerk op pukkelpop was goed, maar inderdaad te weinig interesse... zeer jammer wel. werchter 2005 was dan weer een bommetje. ook hun opreden ab 2004 blijft me altijd bij.

zover ik gehoord heb is het plan om speciale 3D brilletjes van kraftwerk te verkopen, maar kan me ook vergissen.
Lijkt me inderdaad de meest logische oplossing. Vraag mij af of dat allemaal in goede banen gaat gaan dan. Nu, kan het de festivals wat schelen. Kraftwerk is een fantastische naam.


Roskilde - BigBird - 25-02-2013

jimmy Wrote:zover ik gehoord heb is het plan om speciale 3D brilletjes van kraftwerk te verkopen, maar kan me ook vergissen.

Zou wel sneu zijn, ook als kost zo'n brilletje maar 1 euro ofzo. Doe dan geen 3D projectie op festivals.


Roskilde - Uplift - 25-02-2013

Volgens Roskilde worden die gewoon uitgedeeld, hoor:

http://roskilde-festival.dk/news/singlenews/kraftwerk-to-play-roskilde-festival-2013/


Roskilde - kid_A - 25-02-2013

Top! Mijn bron had het goed en dat is altijd fijn!


Roskilde - Uplift - 26-02-2013

Handig: http://soundcloud.com/roskilde-festival/sets/roskilde-festival-2013

Wel jammer van de eerste track (pg). Tjonge, wat haat ik die tiener.


Roskilde - kid_A - 26-02-2013

Gewoon negeren, er staat genoeg tussen waar ik ook een hekel aan heb maar daardoor laat ik de pret niet bederven. Niet zolang het percentage - boven de + uitkomt.

Trouwens, wat denken we van Paul McCartney?


Roskilde - BigBird - 26-02-2013

kid_A Wrote:Trouwens, wat denken we van Paul McCartney?

die moet stoppen en lekker in zijn geld gaan baden


Roskilde - kid_A - 26-02-2013

BigBird Wrote:
kid_A Wrote:Trouwens, wat denken we van Paul McCartney?

die moet stoppen en lekker in zijn geld gaan baden
Ik probeer eigenlijk te vragen hoe we zijn kansen inschatten..

Verder snap ik nooit waarom rijke mensen 'in hun geld moeten gaan baden' die man is gewoon dol op muziek maken en trekt nog steeds tienduizenden, prima toch?


Roskilde - WeckoJ - 26-02-2013

Als die zo zingt zoals tijdens de spelen dan kan die inderdaad beter stoppen.


Roskilde - Piet Knaak - 26-02-2013

Hij geeft ook gewoon uitstekende shows. Gelukkig trekt hij zich weinig aan van Bigbird hier, wil Paul zeker nog eens zien voor hij stopt.


Roskilde - Uplift - 26-02-2013

In de regel geeft Roskilde maar één keer per jaar 1M uit aan een headliner. Dus nee.

Atoms For Peace en Wu-Tang + en/of MBV. Dat worden normaliter wel de overige headliners.

Maar pas op, ze zouden wel eens één van de beste programma's ooit kunnen hebben, als ze de kaarten juist spelen. Er is in ieder geval veel meer ter beschikking dan andere jaren. Het vreemde is nog steeds dat er niet één festivalaffiche is die echt potten breekt dit jaar, als we wat streng zijn ten minste.


Roskilde - Eraser - 26-02-2013

Paul McCartney is nog steeds uiterst goed live. Vorig jaar in het Sportpaleis hoefde ik mijn ogen maar te sluiten en ik luisterde naar de Beatles live.


Roskilde - Karel - 26-02-2013

https://vine.co/v/bg0Hp1xuelU?fb_action_ids=10151405035086708&fb_action_types=vine-app%3Apost&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

&

Quote:≈10k-1.2m (y)

Dus er zit een band bij met 1,2 miljoen fb-likes. Een vrij grote band dus.