Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Uplift - 28-10-2015

Goh, dit zijn super-packs waarbij de majors in Europa onderling afspreken. Roskilde had wellicht niet eens de optie om nee te zeggen en moet elk jaar meer en meer mee gaan in het opbod; wat ook de reden is dat het programma elk jaar minder Primavera-achtig wordt, zeker met grote namen. Vergelijk bijvoorbeeld met de affiche van 2011. Dat was toen niet de beste editie, maar fuck wat durfden die dat jaar. En gewoon uitverkocht, hoor. 130000 man tijdens de vier laatste dagen met dingen als Mastodon of PJ Harvey als headliner...


Roskilde - Benno - 28-10-2015

Sad


Roskilde - kurtje - 28-10-2015

Maar stel, dit superpack was er niet. Ik ga er vanuit dat slechts enkele bands zo kunnen werken namelijk. Dan zou het toch alsnog een makkelijk rekensommetje zijn geweest?


Weer zo'n act waar we hier nu over zuchten maar volgend jaar iedereen toch (even) is wezen kijken.


Roskilde - Uplift - 28-10-2015

Voor Roskilde is dat minder vanzelfsprekend, omdat de show van RHCP in 2007 abominabel was en ze daar hun kaarten niet zo makkelijk verkocht krijgen. Het doelpubliek is er maar voor de helft hersendood, namelijk. Dus dit zal met dikke tegenzin aanvaard geweest zijn door de organisatie, neem het van mij aan.


Roskilde - BigBird - 28-10-2015

kurtje Wrote:Maar stel, dit superpack was er niet. Ik ga er vanuit dat slechts enkele bands zo kunnen werken namelijk. Dan zou het toch alsnog een makkelijk rekensommetje zijn geweest?

Festivals kunnen ook eens NEE zeggen tegen alsmaar dezelfde headliners, met name aan gages scheelt dat enorm. Lijkt wel of alle festivals bang zijn om volk te verliezen aan de concurrent, dus pakken ze maar dezelfde grote namen.


Roskilde - Sphinx - 28-10-2015

BigBird Wrote:
kurtje Wrote:Maar stel, dit superpack was er niet. Ik ga er vanuit dat slechts enkele bands zo kunnen werken namelijk. Dan zou het toch alsnog een makkelijk rekensommetje zijn geweest?

Festivals kunnen ook eens NEE zeggen tegen alsmaar dezelfde headliners, met name aan gages scheelt dat enorm. Lijkt wel of alle festivals bang zijn om volk te verliezen aan de concurrent, dus pakken ze maar dezelfde grote namen.
Zoals Uplift ook zei, soms heeft een festival geen nee te zeggen tegen zo'n namen.


Roskilde - RH80 - 28-10-2015

Behoorlijk wat kritiek op de sociale media overigens. Zou Werchter echt meer verstand hebben dan Roskilde en ze niet boeken?


Roskilde - Uplift - 28-10-2015

Lijkt me sterk.


Roskilde - BigBird - 11-11-2015

Quote:It's the eleventh day in the eleventh month of the year. At 11:11 we'll bring you 11... no wait, 18 new acts

Roskilde doet ook aan carnaval


Roskilde - BigBird - 11-11-2015

Foals
New Order
Wiz Khalifa
Bring Me The Horizon
Sleep
Skepta
Andromeda Mega Express Orchestra
Aurora
Bisse
Blick Bassy
Cate Le Bon
Dusky
Hayden James
Pat Thomas
Odesza
Tsjuder
Twitching Tongues
Vince Staples


Roskilde - RH80 - 11-11-2015

Meh.


Roskilde - Indiaantje89 - 11-11-2015

Mooie namen,

Mag wel wat van door doorkomen.


Roskilde - Loov - 11-11-2015

Sleep!!! Hopelijk komen die nog door voor wat andere shows...


Roskilde - Indiaantje89 - 11-11-2015

New Order, Foals, Sleep, Skepta zouden van mij wel door mogen komen naar BKS.


Roskilde - kruder - 11-11-2015

Mooie namen, Sleep/ New order/Foals, begint er op te lijken.


Roskilde - BigBird - 11-11-2015

foals zal wel hoge spot krijgen. Waarom die band zo populair is is mij een raadsel.


Roskilde - Indiaantje89 - 11-11-2015

BigBird Wrote:foals zal wel hoge spot krijgen. Waarom die band zo populair is is mij een raadsel.
Spanish Sahara vond ik echt een geniale track. Maar daarna ben ik nooit echt fan meer geweest. Al was die eerste track van de laatste plaat ook wel ok staat me bij.


Roskilde - matthijs603 - 11-11-2015

Op plaat vind ik Foals steeds net niet boeiend, maar live op Lowlands 2013 was het best wel goed.


Roskilde - Uplift - 11-11-2015

Zegt me weinig. Dat Sleep er staat, betekent wellicht een vette zaalshow ergens voor de zomer. Genre Trix of zo. Dat is niet zo'n naam die een meerwaarde vormt voor Roskilde. New Order zou wel eens leuk meegenomen zijn, maar uitgerangeerd. De rest is ab-so-luut niet overtuigend.

Het zit er niet in dit jaar, ik ga eerlijk zijn.


Roskilde - Loov - 11-11-2015

Uplift Wrote:Zegt me weinig. Dat Sleep er staat, betekent wellicht een vette zaalshow ergens voor de zomer. Genre Trix of zo. Dat is niet zo'n naam die een meerwaarde vormt voor Roskilde. New Order zou wel eens leuk meegenomen zijn, maar uitgerangeerd. De rest is ab-so-luut niet overtuigend.

Het zit er niet in dit jaar, ik ga eerlijk zijn.

Sleep vliegt vaak alleen over voor een enkele show. Sad

Ik verwacht ze misschien hooguit op Graspop of Hellfest ofzo.


Roskilde - Uplift - 11-11-2015

Mja, Hellfest is al te mooi en GMM zegt me ook niets. Ik ga het uiteraard wel in het oog houden, maar wetende dat ze Dopesmoker toch nooit integraal spelen en er wellicht geen nieuw materiaal komt, is dit wat mij betreft geen absolute prioriteit. Ik kan zeker High on Fire of Om aanraden als acts die niet moeten onder doen Wink


Roskilde - RH80 - 17-11-2015

Beach House en Wilco op Northside, dat waren toch gewoon 2 namen die ze hadden moeten hebben.


Roskilde - BigBird - 17-11-2015

Wellicht zijn die dan niet beschikbaar, en/of geven ze voorkeur aan kleiner festival


Roskilde - RH80 - 17-11-2015

BigBird Wrote:Wellicht zijn die dan niet beschikbaar, en/of geven ze voorkeur aan kleiner festival

Wilco is tot 10 juli in Europa.. Goed, afwachten natuurlijk, ik neem aan dat ze nog wel iets in petto hebben maar samen met Red Hot Chili Peppers zijn dit toch wel serieuze missers die ik niet had verwacht.


Roskilde - BigBird - 17-11-2015

En dan moet Coldplay nog worden aangekondigd