Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Uplift - 03-10-2015

Radiohead lijkt me te vroeg; BH zal wel een zekerheidje zijn.

Ik hoop op iets speciaals, maar dat doe ik elk jaar. Sowieso ga ik voor de ervaring... de muziek die ik wil zien, zie ik toch altijd met of zonder grote festivals.


Roskilde - Uplift - 04-10-2015

Dit is natuurlijk beter dan Glastonbury, maar ik had toch die mooie modderpoel in Somerset voor één keer verkozen boven dat lelijke terrein in Denemarken. Heeft er hier eigenlijk iemand ervaring als vrijwilliger op Roskilde?


Roskilde - BigBird - 04-10-2015

Heb me 8 jaar geleden eens opgegeven en werd uitgekozen, maar niet gegaan/afgezegd.
Op zich wel interessant om zo mensen te leren kennen, en je kunt uit vele 'vakgebieden' kiezen. Van opbouw, tot horeca, security, schoonmaken etv....Als je meerdere talen spreekt en aantoonbare horeca- of andere ervaring hebt (eventueel) met grote evenementen lijkt het me wel te doen om binnen te geraken. Zou zeker poging wagen als ik jou was Uplift. Lukt het niet, dan kun je nog kaart kopen. Stel je voor je moet werken terwijl Tool speelt.....


Roskilde - BigBird - 04-10-2015

Sowieso als je weinig budget hebt is dit optie, want gratis camping en maaltijden meen ik me te herinneren. En, je hoeft niet alle dagen te werken, je mag ook terrein op als je vrij bent.


Roskilde - Uplift - 04-10-2015

Tool speelt niet en daarnaast weet ik dat het kut kan zijn. Graz 1.0 lid EvdWee moest ook werken tijdens de beste dag... maar ja, anderzijds zijn er nu maar weinig dingen die op een festival (eender welk) spelen waarvoor ik geen tweede kans krijg.


Roskilde - Uplift - 05-10-2015

Donderdag namen


Roskilde - RH80 - 06-10-2015

En wishlisttijd. Voor mij werd het zoiets: Wilco, STUFF., Beach House, Massive Attack, Chvrches.
Ik neem aan als ze de kans krijgen om Radiohead te boeken ze dat wel gewoon doen.


Roskilde - kruder - 06-10-2015

Ik heb Thurston moore maar weer bovenaan de lijst gezet, en dan niet een lullige 45 minuten zoals op afgelopen Primavera maar graag 2,5 uur in de nacht in een tent.
Verder Pavement, Beach house, Buffalo tom, en toch maar weer tegen beter weten in Weezer er bij gezet.Radiohead ook meer dan welkom.
Ben benieuwd in welke richting ze gaan.


Roskilde - Uplift - 06-10-2015

Thurston zal dan wel weer uitgetoerd zijn. Ik zet altijd Tom Waits erin. En nu ook Sufjan Stevens. Ze moeten maar iets doen dat geen enkel ander festival doet, het is een plicht.


Roskilde - RH80 - 06-10-2015

Uplift Wrote:Thurston zal dan wel weer uitgetoerd zijn. Ik zet altijd Tom Waits erin. En nu ook Sufjan Stevens. Ze moeten maar iets doen dat geen enkel ander festival doet, het is een plicht.

Sufjan Stevens wil je toch echt niet op een festival zien met deze toer?


Roskilde - Snackbarharses - 06-10-2015

RH80 Wrote:
Uplift Wrote:Thurston zal dan wel weer uitgetoerd zijn. Ik zet altijd Tom Waits erin. En nu ook Sufjan Stevens. Ze moeten maar iets doen dat geen enkel ander festival doet, het is een plicht.

Sufjan Stevens wil je toch echt niet op een festival zien met deze toer?
Juist wel. Wat had ik bij de 'knallende' nummers graag gewild dat ik niet in een schouwburgstoeltje zat, maar vooraan bij een buitenpodium stond.


Roskilde - RH80 - 06-10-2015

Snackbarharses Wrote:
RH80 Wrote:
Uplift Wrote:Thurston zal dan wel weer uitgetoerd zijn. Ik zet altijd Tom Waits erin. En nu ook Sufjan Stevens. Ze moeten maar iets doen dat geen enkel ander festival doet, het is een plicht.

Sufjan Stevens wil je toch echt niet op een festival zien met deze toer?
Juist wel. Wat had ik bij de 'knallende' nummers graag gewild dat ik niet in een schouwburgstoeltje zat, maar vooraan bij een buitenpodium stond.

En een mongool 'Beeeer' horen roepen tijdens een muisstil nummer. Nee, bedankt.


Roskilde - matthijs603 - 06-10-2015

Snackbarharses Wrote:
RH80 Wrote:
Uplift Wrote:Thurston zal dan wel weer uitgetoerd zijn. Ik zet altijd Tom Waits erin. En nu ook Sufjan Stevens. Ze moeten maar iets doen dat geen enkel ander festival doet, het is een plicht.

Sufjan Stevens wil je toch echt niet op een festival zien met deze toer?
Juist wel. Wat had ik bij de 'knallende' nummers graag gewild dat ik niet in een schouwburgstoeltje zat, maar vooraan bij een buitenpodium stond.

Idem. Als je een beetje vooraan staat op een beetje een fatsoenlijk festival, moet dat gewoon geweldig kunnen zijn.


Roskilde - Uplift - 06-10-2015

Ik snap RH wel goed en op Roskilde is het niet makkelijk om voor de juiste omkadering te zorgen, zelfs al heeft dat festival zichzelf al vaak weten te overtreffen.

Anderzijs is het gemiddelde db-niveau van Sufjan bij deze tour niet lager dan dat van een PJ Harvey die in 2011 PS afsloot en ook als headliner in de Roskilde Arena stond... als je hem als een soort exclusive boekt en hem wat carte blanche geeft, zal hij z'n set sowieso ook wel aan de omstandigheden aanpassen, lijkt me.


Roskilde - Benno - 07-10-2015

De onofficiële top 50 na ruim 20.000 stemmen:

01. The Weeknd
02. Eminem
03. Kanye West
04. Drake
05. Beyoncé
06. Foo Fighters
07. Ed Sheeran
08. Daft Punk
09. Frank Ocean
10. Coldplay
11. Red Hot Chili Peppers
12. Rage Against The Machine
13. Ude Af Kontrol
14. Asap Rocky
15. Lukas Graham
16. David Bowie
17. Arctic Monkeys
18. Major Lazer
19. Radiohead
20. Lana Del Rey
21. Avicii
22. Tame Impala
23. U2
24. The Black Keys
25. Metallica
26. Imagine Dragons
27. Travi$ Scott
28. Kygo
29. Sam Smith
30. Rammstein
31. Justin Timberlake
32. Justin Bieber
33. TOOL
34. Linkin Park
35. Dizzy Mizz Lizzy
36. Childish Gambino
37. Mø
38. John Mayer
39. J. Cole
40. Calvin Harris
41. Gorillaz
42. Volbeat
43. WIz Khalifa
44. Kendrick Lamar
45. Years & Years
46. Rihanna
47. Fetty Wap
48. Chris Brown
49. DC og Jamaika
50. Green Day

Sad


Roskilde - BigBird - 07-10-2015

hahahahaha Uplift barst in tranen uit als hij dit lijstje ziet.

Wel opmerkelijk dat dit 90% headline materiaal is, en ik de kleinere en middel acts mis. Dit soort lijstjes begint Pinkpop-achtige taferelen aan te nemen.


Roskilde - Benno - 07-10-2015

Om het iets te relativeren hier de complete lijst (op basis van de eerste 18.000 stemmen in dit geval):
http://roskilde-festival.community/topic5676-15.html#p70861

Daar staan wat lager in de lijst toch heel mooie dingen tussen.


Roskilde - kurtje - 07-10-2015

BigBird Wrote:Wel opmerkelijk dat dit 90% headline materiaal is, en ik de kleinere en middel acts mis. Dit soort lijstjes begint Pinkpop-achtige taferelen aan te nemen.
Dat is toch de logische conclusie van dit soort massale stemacties? Zeker als je weinig keuzes door mag geven. Of had je 8000 stemmen voor Neutral Milk Hotel verwacht?


Roskilde - Sphinx - 07-10-2015

Ook ontzettend veel hiphop.


Roskilde - Eddie Bass - 07-10-2015

Benno Wrote:De onofficiële top 50 na ruim 20.000 stemmen:
02. Eminem
03. Kanye West
04. Drake
05. Beyoncé
21. Avicii
31. Justin Timberlake
32. Justin Bieber
44. Kendrick Lamar
45. Years & Years
46. Rihanna
Sad

dit is wel een doom scenario


Roskilde - KraaijCheck - 07-10-2015

Gelukkig spelen ze allemaal een volledige set en krijgen ze alle tijd om hun kwaliteiten te tonen in een geweldige omgeving ;-)


Roskilde - Willie - 07-10-2015

Quote:13. Ude Af Kontrol

Ik weet wel wat ik nu op Spotify ga zoeken.

Edit: oh, fuck, dat had ik dus niet moeten doen.

Edit2: geweldig, zelfs met White Stripes geluidjes.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=w3ph7GTPuZs[/youtube]


Roskilde - Uplift - 07-10-2015

Lol.

Ja, zoiets verwacht ik ook gewoon. Roskilde is een massafestival. De organisatie geeft daar deels aan toe en anderzijds boeken ze ook gewoon dingen als Africa Express of obscure shit. Zolang dat zo blijft prima voor mij.

We moeten ons verder geen illusies maken; ook in Scandinavië is de jeugd volledig om zeep.


Roskilde - BigBird - 08-10-2015

Maar vandaag gewoon wat namen van 'locals' en nog geen headliners?


Roskilde - Diet - 08-10-2015

Quote:Action Bronson, Mac DeMarco, courtney barnett, Cattle Decapitation, Colin Stetson & Sarah Neufeld, Ho99o9, Kuedo, ቋንቋ - Qwanqwa, sleaford mods and Sturgill Simpson will play #RF16.