Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Enzo - 06-03-2015

Indiaantje89 Wrote:
Piet Knaak Wrote:
Indiaantje89 Wrote:Je spreekt je zelf hier nog al tegen.

En zo bijzonder waren The Beatles niet. Die waren ook geïnspireerd door eerdere artiesten als Bob Dylan, George Harrison, Chuck Berry om maar eens wat op te noemen. Ze waren gewoon het 3FM bandje van dat moment.

Deze post is zo slecht dat ik op report heb gedrukt.
Beatle fanboy gespot Smile

http://www.aaronkrerowicz.com/beatles-blog/the-influence-of-chuck-berry-on-the-beatles

Je hoeft het niet te geloven hoor
Uiteraard zijn The Beatles door Chuck Berry beinvloed, daar was echter na 1964/65 (hun 3FM jaren) niets meer van te merken. Een nummer als Tomorrow Never Knows staat redelijk ver van Chuck Berry af. Je zou wel kunnen zeggen dat The Rolling Stones nooit echt van die rock and roll en blues invloeden zijn weggekomen. De creatieve periode na het midden van de jaren 60 werd meer beinvloed door de concurrentiestrijd met The Beach Boys (Pet Sounds), vooral McCartney.


Roskilde - Willie - 06-03-2015

Tomorrow never knows is wel het beste wat The Beatles hebben gemaakt.

Edit: maar McCartney speelt toch vooral de rotzooi nummers als Obla-di-obla-da, Let it be, Yesterday en alle andere oh zo leuke meezingers voor moeders.

En nog een zooi van die vreselijke Wings nummers. Dan mag mijn portie wel naar Vicky.


Roskilde - hythloth - 06-03-2015

Ja, het is jammer dat hij de minder bekende Beatles nummers zoals Norwegian Wood niet speelt.

BigBird Wrote:Wat mij stoort is dat hij als miljardair zijnde gewoon nog voor grof geld enkele festivals en shows doet, ipv tegen laag tarief zoveel mogelijk mensen (ook jongeren) te laten genieten.

Die gast tourt tegenwoordig toch zoveel omdat hij allemaal alimentatie moet betalen aan z'n ex-vrouw?

Roskilde is overigens een fantastische plek voor McCartney, krijg je een set van 2.5 - 3 uur zonder een idioot bedrag te moeten betalen.


Roskilde - Piet Knaak - 06-03-2015

Tussen 1965 en 1970 hebben The Beatles acht albums afgeleverd die aan de basis staan van popmuziek zoals we het nu kennen. Bovenal waren The Beatles innovators op gebied van videoclips, groots touren en experimenteren met allerlei instrumenten zoals onder andere oosterse invloeden van de sitar. Daarnaast waren ze ook vernieuwend bezig in de studio met het opname proces. Roepen dat ze een '3FM' bandje waren van de jaren '60 is zo ongeveer de meest domme opmerking die je kunt maken. En dat The Beatles ook geïnspireerd zijn geweest door muzikanten van voor hun tijd is geen geheim, daar hoef je geen linkjes voor te posten hier.


Roskilde - Indiaantje89 - 06-03-2015

Piet Knaak Wrote:Tussen 1965 en 1970 hebben The Beatles acht albums afgeleverd die aan de basis staan van popmuziek zoals we het nu kennen. Bovenal waren The Beatles innovators op gebied van videoclips, groots touren en experimenteren met allerlei instrumenten zoals onder andere oosterse invloeden van de sitar. Daarnaast waren ze ook vernieuwend bezig in de studio met het opname proces. Roepen dat ze een '3FM' bandje waren van de jaren '60 is zo ongeveer de meest domme opmerking die je kunt maken. En dat The Beatles ook geïnspireerd zijn geweest door muzikanten van voor hun tijd is geen geheim, daar hoef je geen linkjes voor te posten hier.
Kom op man, er waren al genoeg artiesten die al videoclips hadden voor The Beatles, ze konden zulke grote touren maken omdat ze rete populair waren, ze waren echt niet de eerste die in een tourbusje sprongen ofzo. En hoe kan je de basis van de pop muziek zijn als de basis al vrij lang daar voor is gemaakt door andere artiesten.

En daarom vergelijk ik dit dus met een 3FM bandje. Je bent er serieus heilig van overtuigd dat ze "echt" de eerste waren met deze dingen. Mensen die toen vooraan stonden bij de Beatles zijn nu de mensen die vooraan staan bij Dotan. Just because the hype is real.


Roskilde - Enzo - 06-03-2015

Ouch.


Roskilde - yomthorke - 06-03-2015

gast


Roskilde - Indiaantje89 - 06-03-2015

The Beatles is gewoon een heilig huisje waar je niks verkeerds over mag zeggen dat blijkt wel weer. Dat blijkt wel weer Smile

Edit: http://sabotagetimes.com/music/the-beatles-at-50-why-i-hate-the-fab-four/

Iemand die het beter kan beschrijven dan dat ik kan doen.


Roskilde - Roger - 06-03-2015

Indiaantje, luister gewoon naar Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band en herhaal deze luisterbeurt. Bedenk dan dat dit in 1967 werd gemaakt.

Over relevantie de dag van vandaag: Paul's recentste plaat, New, was zeker de moeite hoor! Queenie Eye!


Roskilde - Aron - 06-03-2015

Harrison geïnspireerd door Harrison? Fuckin' inception, dit.

Kijk, ik begrijp je ergens wel. Ik wil ook Paul Mccartney niet live zien, wat kan mij die kerel nu nog schelen.

Maar of The Beatles nu relevant zijn of niet, en dat Paul misschien een d-bag is: so what? The White Album lieve jongen, The White Album.


Roskilde - Aron - 06-03-2015

Indiaantje89 Wrote:En daarom vergelijk ik dit dus met een 3FM bandje. Je bent er serieus heilig van overtuigd dat ze "echt" de eerste waren met deze dingen. Mensen die toen vooraan stonden bij de Beatles zijn nu de mensen die vooraan staan bij Dotan. Just because the hype is real.
Heel zieke post, dit.


Roskilde - Willie - 06-03-2015

Roger Wrote:Indiaantje, luister gewoon naar Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band en herhaal deze luisterbeurt. Bedenk dan dat dit in 1967 werd gemaakt.

1967? 1967? Ah ja, Velvet underground & Nico en Abolutely free, daarom herkende ik dat jaar. Vind ik Revolver uit 1966 een beter statement, maar ja dan heb je ook weer Freak out!


Roskilde - Loov - 06-03-2015

Dielie Wrote:
Loov Wrote:Men is hier tegenwoordig wel bezig met de mening van Uplift.

Yep. En jij bent vooral bezig jouw muzieksmaak door te duwen, Waar vooral geen reet aan is...

Wat is dan jou recentelijke ontdekking die iedereen moet horen? Serieus. Hoe spannend ben je?


Roskilde - Willie - 06-03-2015

Loov Wrote:
Dielie Wrote:
Loov Wrote:Men is hier tegenwoordig wel bezig met de mening van Uplift.

Yep. En jij bent vooral bezig jouw muzieksmaak door te duwen, Waar vooral geen reet aan is...

Wat is dan jou recentelijke ontdekking die iedereen moet horen? Serieus. Hoe spannend ben je?

We zitten midden in een Beatles showdown, totaal onbelangrijk dit Tongue


Roskilde - Enzo - 06-03-2015

Aron Wrote:Harrison geïnspireerd door Harrison? Fuckin' inception, dit.

Kijk, ik begrijp je ergens wel. Ik wil ook Paul Mccartney niet live zien, wat kan mij die kerel nu nog schelen.

Maar of The Beatles nu relevant zijn of niet, en dat Paul misschien een d-bag is: so what? The White Album lieve jongen, The White Album.
Revolver, The White Album, Abbey Road. Essentieel.


Roskilde - Loov - 06-03-2015

Willie Wrote:
Loov Wrote:
Dielie Wrote:Yep. En jij bent vooral bezig jouw muzieksmaak door te duwen, Waar vooral geen reet aan is...

Wat is dan jou recentelijke ontdekking die iedereen moet horen? Serieus. Hoe spannend ben je?

We zitten midden in een Beatles showdown, totaal onbelangrijk dit Tongue

Jammer. Ik wou net bij iedereen de nieuwe Bakermat door hun strot duwen:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k9GrIodaeZI[/youtube]

Beste man is namelijk net zo relevant voor de muziek industrie als The Beatles. Sad


Roskilde - Loov - 06-03-2015

Enzo Wrote:
Aron Wrote:Harrison geïnspireerd door Harrison? Fuckin' inception, dit.

Kijk, ik begrijp je ergens wel. Ik wil ook Paul Mccartney niet live zien, wat kan mij die kerel nu nog schelen.

Maar of The Beatles nu relevant zijn of niet, en dat Paul misschien een d-bag is: so what? The White Album lieve jongen, The White Album.
Revolver, The White Album, Abbey Road. Essentieel.

Mooi lijstje. Kom nu eens met de grootste underrated albums uit die zelfde tijd.


Roskilde - Schobbeyak - 06-03-2015

Enzo Wrote:
Aron Wrote:Harrison geïnspireerd door Harrison? Fuckin' inception, dit.

Kijk, ik begrijp je ergens wel. Ik wil ook Paul Mccartney niet live zien, wat kan mij die kerel nu nog schelen.

Maar of The Beatles nu relevant zijn of niet, en dat Paul misschien een d-bag is: so what? The White Album lieve jongen, The White Album.
Revolver, The White Album, Abbey Road. Essentieel.

Magical Mystery Tour.


Roskilde - Aron - 06-03-2015

Enzo Wrote:
Aron Wrote:Harrison geïnspireerd door Harrison? Fuckin' inception, dit.

Kijk, ik begrijp je ergens wel. Ik wil ook Paul Mccartney niet live zien, wat kan mij die kerel nu nog schelen.

Maar of The Beatles nu relevant zijn of niet, en dat Paul misschien een d-bag is: so what? The White Album lieve jongen, The White Album.
Revolver, The White Album, Abbey Road. Essentieel.
Meer dan essentieel.

Maar goed: lekker alternatief zijn. Beatles zijn ruk! Kut! Slecht! Verschrikkelijk!


Roskilde - Enzo - 06-03-2015

Schobbeyak Wrote:
Enzo Wrote:
Aron Wrote:Harrison geïnspireerd door Harrison? Fuckin' inception, dit.

Kijk, ik begrijp je ergens wel. Ik wil ook Paul Mccartney niet live zien, wat kan mij die kerel nu nog schelen.

Maar of The Beatles nu relevant zijn of niet, en dat Paul misschien een d-bag is: so what? The White Album lieve jongen, The White Album.
Revolver, The White Album, Abbey Road. Essentieel.

Magical Mystery Tour.
De CD versie door de extra nummers inderdaad.


Roskilde - Indiaantje89 - 06-03-2015

Aron Wrote:
Enzo Wrote:
Aron Wrote:Harrison geïnspireerd door Harrison? Fuckin' inception, dit.

Kijk, ik begrijp je ergens wel. Ik wil ook Paul Mccartney niet live zien, wat kan mij die kerel nu nog schelen.

Maar of The Beatles nu relevant zijn of niet, en dat Paul misschien een d-bag is: so what? The White Album lieve jongen, The White Album.
Revolver, The White Album, Abbey Road. Essentieel.
Meer dan essentieel.

Maar goed: lekker alternatief zijn. Beatles zijn ruk! Kut! Slecht! Verschrikkelijk!
Heeft geen fuck te maken met alternatief zijn. Maar blijkbaar mag je de Beatles niet onder de kritische loep leggen. Want je moet ze revolutionair noemen en dan vooral de artiesten voor hun tijd wegdenken. Want zonder de Beatles had er natuurlijk geen goede muziek geweest. Right.


Roskilde - Enzo - 06-03-2015

Indiaantje89 Wrote:
Aron Wrote:
Enzo Wrote:Revolver, The White Album, Abbey Road. Essentieel.
Meer dan essentieel.

Maar goed: lekker alternatief zijn. Beatles zijn ruk! Kut! Slecht! Verschrikkelijk!
Heeft geen fuck te maken met alternatief zijn. Maar blijkbaar mag je de Beatles niet onder de kritische loep leggen. Want je moet ze revolutionair noemen en dan vooral de artiesten voor hun tijd wegdenken. Want zonder de Beatles had er natuurlijk geen goede muziek geweest. Right.
Wie zegt dat allemaal?


Roskilde - Aron - 06-03-2015

Indiaantje89 Wrote:
Aron Wrote:
Enzo Wrote:Revolver, The White Album, Abbey Road. Essentieel.
Meer dan essentieel.

Maar goed: lekker alternatief zijn. Beatles zijn ruk! Kut! Slecht! Verschrikkelijk!
Heeft geen fuck te maken met alternatief zijn. Maar blijkbaar mag je de Beatles niet onder de kritische loep leggen. Want je moet ze revolutionair noemen en dan vooral de artiesten voor hun tijd wegdenken. Want zonder de Beatles had er natuurlijk geen goede muziek geweest. Right.
Neen, neen, neen. Veel van jouw argumenten komen voort uit het imago die The Beatles heden ten dage opgespeld krijgen. The Beatles waren inderdaad niet de uitvinder van de pop en rock. Ze waren evenmin altijd goed, ook zij hebben een pak crap op hun conto staan. Ze waren misschien hypocriete douchebags. En ja, Paul heeft inderdaad een lelijk babyface.

Maar The Beatles waren wel een belangrijke factor in de popmuziek, daar kan je niet van onderuit. Of ze daarom relevant waren, laat ik aan jou over. Maar godverdomme, wat hoor ik graag The White Album. Of Abbey Road. Of Revolver. Of Rubber Soul.


Roskilde - Gunnar - 06-03-2015

Wordt hier gewoon even het niveau van het Pinkpop topic gehaald op een vrijdagmiddag. Uplift de enige die naar een vrijmibo is?


Roskilde - stefleijten - 06-03-2015

Willie Wrote:
Roger Wrote:Indiaantje, luister gewoon naar Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band en herhaal deze luisterbeurt. Bedenk dan dat dit in 1967 werd gemaakt.

1967? 1967? Ah ja, Velvet underground & Nico en Abolutely free, daarom herkende ik dat jaar. Vind ik Revolver uit 1966 een beter statement, maar ja dan heb je ook weer Freak out!


Nice +1