Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Aron - 24-02-2015

Beste ooit als dit waar is. Lak aan alle conventies whatsoever.


Roskilde - BigBird - 24-02-2015

Uplift Wrote:Dit gaat gewoon verder de foute kant op: http://i.imgur.com/CTGfhlw.jpg

Uplift begint zich te voelen zoals de Pinkpop fans van weleer, die 'hun' festival langzaam zagen veranderen en 'afglijden'.


Roskilde - Uplift - 24-02-2015

Mja, ik heb ook al die bedenking gemaakt.

Dat klopt natuurlijk voor geen meter, alleen zijn er grenzen aan het fatsoen zoals Aron zegt. En die werden de afgelopen paar edities al een paar keer overschreven omwille van opportunistische redenen.

En ultiem is een opeenstapeling van zo'n teleurstellingen misschien ook genoeg om Roskilde niet meer als prioriteit te zien in de toekomst... want op termijn kan het niet anders of het festival verandert mee door een nieuw soort publiek, etc.


Roskilde - Rakija - 24-02-2015

Nicki Minaj op Roskilde?! Wat een wereld :-)


Roskilde - Beans - 24-02-2015

Eerst de namen maar eens afwachten maar mocht het inderdaad hier op uitlopen dan is dat wel spijtig te noemen.
Roskilde lijkt me het ultieme festival en staat (of stond) op 1, om in de nabije toekomst te bezoeken


Roskilde - BigBird - 24-02-2015

Rakija Wrote:Nicki Minaj op Roskilde?! Wat een wereld :-)

Ach, op een Roskilde of Glastonbury moet dat ook kunnen vind ik, zijn in principe redelijk uitgebalanceerde line-ups. Vaak is het ook nog druk bij dat soort acts.


Roskilde - Aron - 24-02-2015

Uplift Wrote:Mja, ik heb ook al die bedenking gemaakt.

Dat klopt natuurlijk voor geen meter, alleen zijn er grenzen aan het fatsoen zoals Aron zegt. En die werden de afgelopen paar edities al een paar keer overschreven omwille van opportunistische redenen.

En ultiem is een opeenstapeling van zo'n teleurstellingen misschien ook genoeg om Roskilde niet meer als prioriteit te zien in de toekomst... want op termijn kan het niet anders of het festival verandert mee door een nieuw soort publiek, etc.
Moet toch kunnen? Zet je een Drake of Nicki Minaj neer op de Orange, kan de liefhebber naar Swans gaan kijken in een tentje met alleen maar eensgezinden. Kan Roskilde nóg alternatiever programmeren op de zijpodia. Kaf van het koren of een noodzakelijk kwaad, dus. Ik denk niet dat Roskilde meteen af zal glijden tot niveau Pinkpop of Werchter door een paar commerciële kutacts.


Roskilde - Benno - 24-02-2015

Ik zie het probleem van een commerciële pop/urban headliner ook niet zo. Alhoewel en Pharrell Williams en Drake en Nicki Minaj wel wat teveel van het goede zou zijn.


Roskilde - matthijs603 - 24-02-2015

Ik blijf het maar moeilijk te bevatten vinden dat vrijwel iedereen hier moord en brand schreeuwt bij bijvoorbeeld Coldplay en Foo Fighters, maar dat Pharell, Drake en Nicki dan blijkbaar wel weer kunnen (ook al gaan jullie er niet kijken).


Roskilde - BigBird - 24-02-2015

Coldplay en FF heeft iedereen al 5 keer gezien. Drake is toch wel n 'nieuwe' act, die in zijn genre gewoon goed is, ook live. Pharrel trek ik niet meer zo de laatste jaren, en die is live ook kut.


Roskilde - Uplift - 24-02-2015

Ik vind ook dat kut gelijk staat met kut. Er mag geen excuus voor zijn.

En nee, Roskilde gaat nooit richting PP of Werchter. Dat kàn niet, tenzij het z'n non-profit structuur zou opgeven en het hele gebeuren wordt doorverkocht aan een grote speler uit de live-wereld. Maar met steeds meer plat commerciële dingen te programmeren krijg je ook steeds meer het publiek dat je verdient, daar ben ik zeker van. Verjonging, met name. Niet vergeten dat de gemiddelde leeftijd op Roskilde althans vier jaar terug 25 jaar was.


Roskilde - BigBird - 24-02-2015

25? Poeh niet verwacht. Zullen wel veel lekkere jonge wijven lopen.


Roskilde - Uplift - 24-02-2015

Ja.

25 is hoog, voor alle duidelijkheid.


Roskilde - BigBird - 24-02-2015

Nice


Roskilde - Aron - 24-02-2015

Nu begrijp ik Uplift's fixatie met Roskilde.


Roskilde - hythloth - 24-02-2015

Dus toch meer rapacts als headliners.


Roskilde - Benno - 25-02-2015

+ SPECKTORS and Nonsens


Roskilde - Uplift - 25-02-2015

Tja.


Roskilde - Benno - 26-02-2015

Mastodon (US)
Noel Gallagher’s High Flying Birds (UK)
First Aid Kit (SE)
Kygo (NO)
Jamie xx (UK)
Bikstok (DK)
Tom Zé (BRA)
Benjamin Booker (US)
Beyond Pink (SE)
Cabo San Roque (ES)
Clark (UK)
De Underjordiske (DK)
Electric Eye (NO)
The Entrepreneurs (DK)
Fossils (DK)
Lydia Ainsworth (CA)
Ratking (US)
Sabir Khan (IN)
Slaughter Beach (DK)
Specktors/Nonsens (DK)
Steve Gunn (US)
Susanne Sundfør (NO)
Ukendt Kunstner (DK)
Wangel (DK)


Roskilde - Aron - 26-02-2015

Valt al bij al goed mee


Roskilde - Wout - 26-02-2015

Waren dit die namen die ook uit die puzzel kwamen? Dan valt het heel erg mee inderdaad ja.


Roskilde - Benno - 26-02-2015

Wout Wrote:Waren dit die namen die ook uit die puzzel kwamen? Dan valt het heel erg mee inderdaad ja.

Ja, dit zijn de namen van de teasers van deze week (de puzzel en de fan video met hints).


Roskilde - Uplift - 26-02-2015

Dit is gewoon meh en de namen die geld gekost hebben zijn passé of gewoon ruk.

Goeie shit à là Clark lukt elders wel nog.


Roskilde - Benno - 26-02-2015

Blijkbaar zitten de kleinere, lokale 'Rising' en 'Apollo' namen die tijdens de warm-up dagen spelen nu ook in de normale aankondigingen zoals die van vandaag (om het nog enigszins te relativeren).


Roskilde - Uplift - 27-02-2015

Ja, dat is op zich een goed teken. Ik wil al jaren dat ze die twee programma's niet meer van elkaar onderscheiden en het festival écht opbouwend laten verlopen, met steeds meer podia open etc.