Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Willie - 30-01-2015

Twee weken achter elkaar 60 uur draaien, gemiddeld 4 uur slapen, films kijken en daarnaast nog een avond in het ziekenhuis doorbrengen maakt het voor mij allemaal niet gemakkelijker, ik probeer het morgen misschien nog wel een keer


Roskilde - Roel87 - 30-01-2015

Ik snap je wel hoor Willie.


Roskilde - matthijs603 - 31-01-2015

Ik dacht juist even dat Willie het precies andersom bedoelde. Want andersom is er hier een veel groter gebrek aan inlevingsvermogen voor mensen die om wat voor reden dan ook van pak-hem-beet Foo Fighters op de line-up blij worden.


Roskilde - AMST152 - 31-01-2015

matthijs603 Wrote:Ik dacht juist even dat Willie het precies andersom bedoelde. Want andersom is er hier een veel groter gebrek aan inlevingsvermogen voor mensen die om wat voor reden dan ook van pak-hem-beet Foo Fighters op de line-up blij worden.

Inlevingsvermogen in een andere smaak; dan trek je het wel heel ver Wink


Roskilde - Uplift - 31-01-2015

Op een forum zijn -zoals overal elders- krachtsverhoudingen aan het werk. Als het pro-Foo Fighter kamp meer erkenning/geloofwaardigheid wil, dan moeten ze daar maar voor gaan en niet bij voorbaat zeggen "ik weet dat het niet de smaak is van dit forum, maar...".


Roskilde - matthijs603 - 31-01-2015

Dat vind ik helemaal prima hoor. Ik geef alleen maar aan dat juist naar het 'Foo Fighters'-kamp toe weinig inlevingsvermogen wordt getoond op dit forum, niet dat dat wel zou moeten, gewoon dat het er niet is. Maar daar zijn we het blijkbaar dus gewoon over eens.


Roskilde - Indiaantje89 - 31-01-2015

AMST152 Wrote:
matthijs603 Wrote:Ik dacht juist even dat Willie het precies andersom bedoelde. Want andersom is er hier een veel groter gebrek aan inlevingsvermogen voor mensen die om wat voor reden dan ook van pak-hem-beet Foo Fighters op de line-up blij worden.

Inlevingsvermogen in een andere smaak; dan trek je het wel heel ver Wink
Nee Mathijs heeft wel gelijk. Er word hier wel vaak gedaan als of ze muziek liefhebbers zijn. Terwijl ze 90% van de gemaakte muziek kut vinden. En als je zegt dat Foo Fighters kut is dan heb je idd 0,0 inlevingvermogen aangezien die gasten altijd een prima live show op de mat neerleggen.

Sommige zeggen hier dat ze een aardappel liefhebber zijn terwijl ze alleen friet lusten.


Roskilde - Uplift - 31-01-2015

Ik vraag toch ook geen inlevingsvermogen in Dronefest? Daar gaat het niet om. Het gaat om hoe festivalaffiches objectief gezien steeds meer een verzameling namen zijn. Zonder omkadering, zonder meerwaarde, maar wel erg duur. Als je -los van je smaak- wat tijd en moeite steekt in naar live muziek gaan, dan kun je anticiperen op al die rip-offs die hier vaak worden goedgepraat door non-argumenten.


Roskilde - matthijs603 - 31-01-2015

Dat jij meningen consequent als feiten blijft zien, toont het gebrek aan inlevingsvermogen nog maar eens aan. Zelf al heb je me op een hoop vlakken best overtuigd.


Roskilde - Uplift - 31-01-2015

Okee, er is geen empirisch onderzoek naar. Het houdt ons evenwel niet tegen om met solide argumenten elkaar te bekampen op zo'n thema. Het enige wat ik hier daarentegen lees is "niet iedereen heeft even veel tijd of geld, etc." en "voor sommige mensen zijn festivals de beste manier om muziek live te zien". Tussen beide stellingen is er 1) heel veel overlap en 2) nog steeds niets dat kan hard gemaakt worden.

Terwijl ik wel eens volgende oefening maak: 50 euro kosten per dag festival + ticket/camping + vervoer + onkosten + kampeermateriaal = meestal iets dat rond de 500 euro draait. En eens je voorbij die 500 euro komt, ga je weinig extra uitgeven aan betere festivals elders in Europa.

OF

Je kunt 500 euro investeren in zaalshows mits je daar tijd voor hebt. Kom je uit op een SHITLOAD zaalshows en véél betere optredens.

Mijn conclusie op basis van die denkoefening en 14 jaar festivalervaring: festivals zijn doorgaans producten en massafenomenen die zonder kleren komen te staan eens je ze afrekent op a) muzikale meerwaarde en b) event-meerwaarde. Ergo: dé twee criteria die bij mij overtuigend moeten zijn als ik een kaartje koop voor iets.

Wat niet uitsluit dat ik eens een festivaldag of twee zou combineren met een vakantie ergens (pakweg Worldwide in Zuid-Frankrijk of zo), maar daar creëer ik dan natuurlijk zelf wel m'n meerwaarde.


Roskilde - matthijs603 - 31-01-2015

Beste Uplift, laat ik een paar dingen voorop stellen:

- Jouw analyses over de invloed van de markt en de gevolgen daarvan voor de muziekindustrie vind ik vaak leerzaam en overtuigend.
- Jouw kennis over muziek en de muziekindustrie staat en de daarbij horende mogelijkheid om kwaliteit en spannend van rip-ff te onderscheiden, staat voor mij buiten kijf.
- Hoewel het niet in mij zit om ontzettend hard te chargeren op een forum, vind ik het juist wel leuk aan Graz dat bijvoorbeeld jij wel fel uit de hoek kan komen. Dat maakt het forum interessant.

Dat gezegd hebbende: alles wat je hierboven zegt mag voor iemand die zich al jaren volledig verdiept in muziek waar zijn, maar daarbij ga je compleet voorbij het feit dat voor vrijwel de gehele mensheid muziek gewoon niet zó interessant is. En daar ging het nu juist om: het gebrek aan inlevingsvermogen in mensen die zich voornamelijk met andere dingen bezig houden, maar wel graag naar semi-alternatieve muziek luisteren en oprecht veel zin hebben om de Foo Fighters live te zien. Ik snap dat die mensen voor jou geen muziekliefhebbers zijn, maar dat heeft mijns inziens dus te maken met dat inlevingsvermogen. Graz is gewoon niet de doorsnee. In de samenleving is iemand die 500 euro lapt voor de Foo Fighters op Werchter al een muziekliefhebber, want die mensen steken alsnog relatief veel tijd, geld en energie in muziek (nog veel meer mensen komen echt niet verder dan stemmen op de Top 2000).

Wat op Graz 'muziekliefhebber' wordt genoemd, is voor de samenleving 'muziekpurist'. Wat op Graz wordt verafschuwd, is voor de samenleving een muziekliefhebber. Dat inzicht lijken een aantal hier te missen.


Roskilde - Uplift - 31-01-2015

Dat is een zeer correct inzicht, maar Graz evolueert op zich ook. Ik misschien nog het meeste zelfs... mensen als Loov en Willie heb ik ook zien overtuigd worden van één iets, om er vervolgens weer van af te stappen. Er is een constante flow van kritisch denken en net dat maakt Graz best wel boeiend.

Mijn inlevingsvermogen is misschien inderdaad te beperkt, maar ergens stemt dat overeen met de notie dat Graz zoals andere gelijkaardige contexten, geen status-quo/traditie/vaste waarden toelaat. Althans, zo denk ik erover. En dan komen we weer uit bij krachtsverhoudigen.

Maar opnieuw: wat jij hierboven zeg in een puike post, klopt op zich wel als een bus.


Roskilde - kurtje - 02-02-2015

Ik denk juist dat die kern van 'kritische denkers' een stuk dunner is geworden. Kritisch zijn is ook goed, maar ik denk meer dat het gaat om een uitgesproken eigen mening hebben. Uplift en Loov geven gewoon aan wat voor hun the shit is, en door die overtuiging proberen andere mensen dat ook. Goede eigenschap.

Terugkomend op de Foo Fighters-fans, moeten die zich hier gewoon op een gelijke manier gedragen in plaats van zichzelf een minderwaardigheidscomplex aanpraten. Na een weekje Mars Volta en Ariel Pink ga ik morgen ook gewoon weer posten dat ik de laatste Enrique Iglesias en Linkin Park ga proberen. Verlies ik niks aan kritische hersencellen mee.


En inderdaad, goede post Matthijs.


Roskilde - kurtje - 02-02-2015

Edit: Andersom geldt trouwens precies hetzelfde; lekker zeiken over de muziek die het voor jou niet doet. Uiteindelijk kunnen de meeste hier toch normaal genoeg denken dat het een beoordeling van muziek is en geen veroordeling van de persoon. Van genoeg muziek die ik luister hoef ik echt geen waardering en vind ik het zelfs terecht dat mensen het niet leuk vinden, maar so it.


Roskilde - Loov - 02-02-2015

Ja maar sommige muzieksmaken zijn wel echt om te walgen. En daardoor vind ik die persoon ook al snel eigenlijk best wel vervelend. Maar dat is eerder mijn probleem dan die persoon z'n probleem toch? Betreft inhoudelijke discussies leggen de meeste het af tegen Willie en Uplift.


Roskilde - Willie - 02-02-2015

Maar goed, je hebt ook mensen als Roel en Fritz, die zijn wel lief, het kan dus wel. Ik kies er alleen niet voor.


Roskilde - kurtje - 02-02-2015

Loov Wrote:Ja maar sommige muzieksmaken zijn wel echt om te walgen. En daardoor vind ik die persoon ook al snel eigenlijk best wel vervelend. Maar dat is eerder mijn probleem dan die persoon z'n probleem toch? Betreft inhoudelijke discussies leggen de meeste het af tegen Willie en Uplift.
Tuurlijk, ieder zijn keuze. Ik leer zo wel wie ik soms wil volgen op muzikaal gebied.

Reden van het ‘afleggen’ van de discussies tegen Uplift/Willie is vooral de houding dat de eigen mening als waarheid wordt gepresenteerd en het - ik gebruik Willie's woorden - niet lief afdoen van iedere afwijking daarop. Weinig mensen die de moeite willen nemen om dat aan te gaan, jammergenoeg.


Roskilde - enzodurand - 04-02-2015

Zijn er nog mensen die problemen hebben met de betaling?
Als ik kies voor Visa wordt men betaling niet 'geprocessed'.


Roskilde - Uplift - 21-02-2015

24 namen volgende week


Roskilde - BigBird - 23-02-2015

[Image: bvaihagauhx.jpg]


Roskilde - Uplift - 23-02-2015

Dit gaat gewoon verder de foute kant op: http://i.imgur.com/CTGfhlw.jpg

Swans wellicht ook nog, maar die zien we natuurlijk eerder al.

Iemand vakantietips voor de eerste week van juli?


Roskilde - Uplift - 23-02-2015

Oh, en Drake. the fuck zelfs


Roskilde - hythloth - 23-02-2015

Eigenlijk wel een goede actie om een gecancelde headliner terug te laten komen, in tegenstelling tot wat andere festivals doen (*kuch*, Pinkpop met DM).


Roskilde - e10ne - 23-02-2015

Nicki Minaj op een festival lijkt me wel lachen.


Roskilde - RH80 - 24-02-2015

Wtf, Drake én Nicki Minaj kunnen ze toch nooit menen?