Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Dan is dat fucked up. Nog fucked upder dan Major Lazer.

Enfin, ze moeten m.a.w. nu wel het groot geschut gaan boven halen eer ik ga. Dit is voorlopig de slechtste Roskilde-affiche die ik mij kan herinneren. Niet echt in termen van namen, maar vooral in termen van meerwaarden.


Roskilde - RH80 - 29-01-2015

Uplift Wrote:Dan is dat fucked up. Nog fucked upder dan Major Lazer.

Enfin, ze moeten m.a.w. nu wel het groot geschut gaan boven halen eer ik ga. Dit is voorlopig de slechtste Roskilde-affiche die ik mij kan herinneren. Niet echt in termen van namen, maar vooral in termen van meerwaarden.

Ik durf er anders wel geld op in zetten (ga maar naar hun line-up page op hun website, Disclosure wel in het groot, Florence niet) maar fucked upder dan Major Lazer? Verklaar nader.
Trouwens dat van die 110000 bij Major Lazer klopt denk ik wel niet hoor, zo druk was het echt niet, was drukker bij andere acts.


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Ik geef je vermoeden inderdaad ook gelijk. En het is fucked upder omdat het een nog groter zwaktebod is, objectief gezien. Zelfs al is de muziek minder tenenkrommend.

Ja, dat van ML moet dan een soort halve waarheid geweest zijn. Het meeste volk ooit zag ik bij Rihanna.


Roskilde - hythloth - 29-01-2015

Wat mij vooral verbaast is dat jonge acts als Bastille en Disclosure nu voor de derde zomer achteréén touren, mogelijk zelfs zonder een nieuw album of liveshow. Is er nou echt zoveel vraag naar die gasten dat ze ermee wegkomen?


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Disclosure is denk ik in Denemarken een verhaal apart. Net zoals Bastille dat in België is.

En in de V.S. komen zo'n acts minstens één jaar achter.

De vraag wordt bepaald door radiozenders en grote promotoren. Verder valt er weinig uit te leggen.


Roskilde - RH80 - 29-01-2015

Vind het vooral frappant van Disclosure omdat ze er in 2013 al stonden. Dat concept van op zaterdag te eindigen met een groot feest kan ik wel volgen, die zondag vorig jaar vond ik echt een aparte sfeer aangezien de helft van de camping gewoon al leeg was. Of dat nu niet gewoon gaat doorschuiven naar zaterdag is natuurlijk de vraag.


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Zal niet doorschuiven, maar het wordt natuurlijk allemaal wat platter/nachtpubliek-eriger.


Roskilde - RH80 - 29-01-2015

Dat kan, maar dat was op zich die zaterdagavond wel al (vorig jaar toch). Nu vormt dat gewoon het eindpunt.


Roskilde - Benno - 29-01-2015

Mmmm... ik hoop juist dat ze niet de zaterdag afsluiten met een dance act (Disclosure) zoals de laatste jaren maar de oude zondag afsluiter doorschuiven naar de zaterdag. Pharrell zou ik dan nog net kunnen accepteren als afsluiter.


Roskilde - Benno - 29-01-2015

Uplift Wrote:
Benno Wrote:
Uplift Wrote:En inderdaad, die rosse kwal en de meest overgewaardeerde electronica-act zullen heus niet headlinen.

Ik vrees van wel:

[Image: B8g5Ve-CUAACz00.png]
Dat wil niets zeggen.

Hoezo niet?

Lijkt met toch vrij duidelijk:
HEADLINER
Sub-headliner
[sup]small print[/sup]


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Nee, dat wijzigt later nog. Op de website is het wel consequent en daar staat Disclosure dus gewoon als headliner tussen. Zoals RH al zei: de Major Lazer van dit jaar.

Hiermee is de helft van de headliners bekend en op Mew na zijn ze allemaal ruk. Met de kanttekening dat het a) twijfelachtig is of die nieuwe Mew plaat wel goed genoeg wordt en b) de magie van 2012 toch niet herhaald kan worden.


Roskilde - RH80 - 29-01-2015

Florence staat nu wel gewoon in het groot ook op de site.


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Lol, het wordt nog erger. Okee, ofwel gaat dit gewoon erg snel erg fout met deze editie, of ze passen nog aan i.f.v. komende headliners.

Lamar is ook enorm kanshebber; zitten we voorlopig aan 6. Dan nog The Black Keys + iets dat minder voorspelbaar is?


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Achja, er staan ook gewoon dingen als Enslaved en OFF! De kleine namen zullen in elk geval consequent goed blijven.


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Misschien moet Nicolas Jaar het worden. Dat is één artiest die heel wat zou kunnen betekenen dit jaar.


Roskilde - Aron - 29-01-2015

Bij OFF moet je anders wel je best doen om ze nog niét gezien te hebben in Europa. Zo zijn er nog wel een paar onder de kleine namen. En ik weet dat je gaat afkomen met de 'totaalbeleving' en de shitload aan acts die er nog aankomen, maar zelfs al is dit een deftige tot aardige affiche: Roskilde moet -in mijn ogen als non-RS ganger, en wat moet dat dan niet zijn voor de RS die-hard- gewoonweg beter doen. Van de laagste regionen tot de grote publiekstrekkers. Véél beter willen ze mijn 400 euro waard worden.


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Volledig akkoord, was ook mijn punt niet. Natuurlijk is het wel perfect mogelijk dat een kritisch punt van must-sees op de affiche komt bij de volgende aankondigingen, zelfs van namen die in zalen als De Kreun, etc. staan. Dan mag je wél je geld beginnen tellen, want op Roskilde zijn die optredens vaak minstens evenwaardig.

Gewoon afwachten en vooral niet te veel illusies hebben.


Roskilde - RH80 - 29-01-2015

Volgens mij pasten ze de vorige jaren wel aan dus dat kan nog veranderen. Black Keys staan al op Northside dus die hoef je niet te verwachten. Beck overigens ook niet, staat op Smukfest (naast Tiësto, Hardwell en Avicii, dat zal ook leuk worden).
Maar in mijn ogen is de affiche gewoon weer sterk, al ligt dat ook gewoon deels aan het feit dat ik niet zoveel zie in het clubcircuit.


Roskilde - Camiel46 - 29-01-2015

Uplift Wrote:U gaat naar Werchter, toch? Okee.

Ik kan van Werchter prima verklaren waarom zoveel mensen daarheen komen, dat heeft namelijk te maken met de headliners. Op Muse na mis ik hier de grote publiekstrekker. Werchter is overigens ook nog niet uitverkocht.


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

RH80 Wrote:al ligt dat ook gewoon deels aan het feit dat ik niet zoveel zie in het clubcircuit.
Met de jaren leer je dat anticiperen en doorzie je makkelijker wat wel of niet een goeie kans is om een band te zien.


Roskilde - Uplift - 29-01-2015

Camiel46 Wrote:
Uplift Wrote:U gaat naar Werchter, toch? Okee.

Ik kan van Werchter prima verklaren waarom zoveel mensen daarheen komen, dat heeft namelijk te maken met de headliners. Op Muse na mis ik hier de grote publiekstrekker. Werchter is overigens ook nog niet uitverkocht.
Pharrell en Mew zijn ook publiekstrekkers. Roskilde heeft normaal ook elk jaar het soort naam dat nooit op Werchter komt (Rolling Stones, Springsteen, Prince, etc.). Als er één festival is dat aan headliner-inflatie doet, dan Werchter wel. Ik vrees dat je dus geen argument hebt.


Roskilde - hythloth - 30-01-2015

Uplift Wrote:De vraag wordt bepaald door radiozenders en grote promotoren. Verder valt er weinig uit te leggen.

Op den duur houdt zoiets gewoon op. Pinkpop 2013 was een dik slachtoffer hiervan. Overdaad schaadt, en hypes komen en gaan. Al hebben festivals die in de breedte programmeren (zoals RK) daar geen last van.


Roskilde - Uplift - 30-01-2015

Iceage die hun laatste plaat integraal brengt met blazers en strijkers op Orange. Dat zou wat zijn.

Maar ja.


Roskilde - Roel87 - 30-01-2015

Iceage live, doe maar niet.


Roskilde - Piet Knaak - 30-01-2015

Doe maar hoor.