Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Loov - 30-10-2014

Kleine artiesten hebben het nooit zo makkelijk om te zeggen waar ze willen staan, daarom worden club shows en club festivals ook steeds rendabeler. Je ziet echt een tweesplitsing ontstaan. Maar dat ik als klein labeltje vorige week ruim 250 man kon trekken in een kleine club in Amsterdam een paar dagen na ADE met 'moeilijke' electronica zegt ook wel wat de toekomst kan gaan brengen.


Roskilde - Murdoc Niccals - 30-10-2014

Uit nieuwsgierigheid: enig idee hoeveel van die 250 mensen met een subbacultcha-pas binnenkwamen?


Roskilde - Willie - 30-10-2014

248


Roskilde - Loov - 30-10-2014

Murdoc Niccals Wrote:Uit nieuwsgierigheid: enig idee hoeveel van die 250 mensen met een subbacultcha-pas binnenkwamen?

Ticket verkoop / Subbacultcha! = 50/50. Het was niet onverdienstelijk, laten we het daar op houden.


Roskilde - Loov - 30-10-2014

Willie Wrote:248

Nou, nou. Zelfs al kun je 248 Subba leden optrommelen is dat nog steeds goed.


Roskilde - Willie - 30-10-2014

Loov Wrote:
Willie Wrote:248

Nou, nou. Zelfs al kun je 248 Subba leden optrommelen is dat nog steeds goed.

Ik heb geen idee waar het over ging.


Roskilde - Loov - 30-10-2014

Niemand van hier was er volgens mij?


Roskilde - Willie - 30-10-2014

Loov Wrote:Niemand van hier was er volgens mij?

Ik heb het overwogen, maar ik had al een andere afspraak staan waarvoor ik nul moeite heb gedaan om die te verzetten.

Edit: maar het waren dan meer kaarten dan Glenn Branca heeft verkocht Big Grin


Roskilde - Murdoc Niccals - 30-10-2014

Loov Wrote:
Murdoc Niccals Wrote:Uit nieuwsgierigheid: enig idee hoeveel van die 250 mensen met een subbacultcha-pas binnenkwamen?

Ticket verkoop / Subbacultcha! = 50/50. Het was niet onverdienstelijk, laten we het daar op houden.
Cool. Denk dat iets als Subbacultcha ook fijn is voor beginnende artiesten. Daardoor in ieder geval de mogelijkheid om op te kunnen treden en sowieso publiek voor je neus. Al gruwen veel gebruikers hier dan weer van dat publiek.


Roskilde - Willie - 30-10-2014

Er is vooral een circuit waar je die acts kwijt kan, zo kwam Dirty beaches ook aan hun publiek volgens mij.

Maar ik weet niet exact hoe subbacultcha werkt, maar dat weet Loov vast ook? Boeken die clubs een act en gaan ze dan met Subba om tafel zitten, of boekt Subbacultcha een show of iets er tussen in?


Roskilde - Loov - 30-10-2014

Subba boekt gewoon acts en zet die in een zaal. Ons publiek op de avond viel echt reuze mee, stond goed te dansen en zelfs de after DJ kreeg echt de zaal nog goed mee. Nog nooit zo iets mee gemaakt. Subba en het publiek was dan ook reuze enthousiast. Beetje weinig mensen bij de merch door dat de DJ zo goed was. Wink

Ik denk ook wel dat de we de meest spannende electronica in huis hebben in Nederland op dit moment. Ik moet alleen de rest van de wereld er nog van overtuigen. Video'tje van afgelopen donderdag: https://www.facebook.com/video.php?v=853037028080360


Roskilde - Uplift - 30-10-2014

Ik ben minder optimistisch, alles bij elkaar. Er komt sowieso meer polarisering, dus ook elite, dus ook ontoegankelijkheid.

Maar zelfredzaamheid en samenwerking kunnen veel tegenkanting bieden. Zowel op macro (b.v. Roskilde) als op micro niveau (b.v. Loov z'n label of waar ik tot voor kort mee bezig was).

Ultiem is het wel aan de artiesten om zich te organiseren en samen te werken, dat gaat er nog steeds moeilijk in.


Roskilde - BigBird - 24-11-2014

Donderdag 20 nieuwe namen


Roskilde - Uplift - 24-11-2014

Swans misschien.


Roskilde - matthijs603 - 24-11-2014

Uplift Wrote:Swans misschien.

Zou Roskilde zo'n naam boeken die je al overal hebt kunnen zien? Wink


Roskilde - Uplift - 24-11-2014

Nice. Maar in Denemarken speelden ze nog maar één keer sinds Roskilde 2011 denk ik. Dat moet gisteren geweest zijn.

Daarnaast is Swans een beetje de voorhoede van de tegenstroming in de muziekwereld, en zie je die best zo vaak mogelijk.


Roskilde - RH80 - 24-11-2014

Godspeed is ook gewoon in de buurt.


Roskilde - BigBird - 27-11-2014

Muse, St. Vincent, The Tallest Man On Earth, The War On Drugs, Av Av Av, Batida, Broken Twin, Dalhous, Deafheaven, Future Brown, Goat, Honningbarna, ILoveMakonnen, Kasai Allstars, Kate Tempest, Myrkur, OFF!, Pallbearer, Tropkillaz and Young Fathers.


Roskilde - RH80 - 27-11-2014

+ Muse, St. Vincent, The Tallest Man On Earth, The War On Drugs, Av Av Av, Batida, Broken Twin, Dalhous, Deafheaven, Future Brown, Goat, Honningbarna, ILoveMakonnen, Kasai Allstars, Kate Tempest, Myrkur, OFF!, Pallbearer, Tropkillaz and Young Fathers.


Roskilde - BigBird - 27-11-2014

niet echt wow om eerlijk te zijn


Roskilde - RH80 - 27-11-2014

Dat is toch echt wel één van de sterkste lijstjes die ik van de festivals zag voorbijkomen tot nu toe. The War on Drugs, The Tallest Man on Earth, Broken Twin, Deafheaven, Goat en St. Vincent. Ja, ik ben er wel weer bij.


Roskilde - Aron - 27-11-2014

Mja. Er zit goede shit bij, maar toch... TWOD en St Vincent heeft iedereen ondertussen gezien. Muse mag samen bij Pharrell als bedroevende headliner. Nee, Roskilde kan wel beter denk ik. Benieuwd wat Uplift hier van vindt.


Roskilde - RH80 - 27-11-2014

Kom op, als headliner is Muse een beste oké keuze. Laatste 2 albums zijn bedroevend slecht maar het blijft nog altijd veel beter dan Dave Grohl en zijn vrienden.


Roskilde - Snackbarharses - 27-11-2014

Ik vind het ook een prima lijstje, al steekt het natuurlijk schril af bij lineups van Primavera, Incubate en Le Guess Who. Maar die moet je ook niet als maatstaf nemen als je niet te veel teleurgesteld wilt worden...


Roskilde - Aron - 27-11-2014

Ik heb het sowieso niet voor beiden. Al heeft Roskilde er goed aan gedaan Grohl te laten slippen. Niettemin: we spreken hier wel over Roskilde, hé. Wat heeft Muse daar nog te zoeken? Pharrell kan als 'drake-type' headliner gezien worden. Maar Muse is verre van relevant, maakt behoorlijke kutmuziek en is live niet meer wat ze waren een decennium geleden.

Maar aan de reacties op sociale media te zien, scoort dit lijstje wel. Broken Twin, Deafheaven en Goat zijn dan ook wel topnamen. Maar die hoop ik evengoed op BKS te zien.