Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - BigBird - 06-10-2014

Loov Wrote:Oei 268 euro... Maar die shit verkoop toch nooit zo snel uit? Dan heb ik even de tijd om te sparen.

Voor dat geld mag je meedoen aan de naked run.
Week is wel optie, als ik me verveel ga ik paar dagen naar Kopenhagen met de auto of trein. Heb ik de tent al staan.


Roskilde - Bas - 07-10-2014

BigBird Wrote:
Loov Wrote:Oei 268 euro... Maar die shit verkoop toch nooit zo snel uit? Dan heb ik even de tijd om te sparen.

Voor dat geld mag je meedoen aan de naked run.
Week is wel optie, als ik me verveel ga ik paar dagen naar Kopenhagen met de auto of trein. Heb ik de tent al staan.
gelukkig is kopenhagen lekker goedkoop Wink


Roskilde - Benno - 07-10-2014

Loov Wrote:Oei 268 euro... Maar die shit verkoop toch nooit zo snel uit? Dan heb ik even de tijd om te sparen.

Je kunt ook in delen betalen, alhoewel ik niet zeker weet of dat ook buiten Denemarken werkt.
Als het al uitverkoopt is dat meestal pas een paar dagen / weken van te voren.


Roskilde - JorisR - 30-10-2014

Today we add @Pharrell Williams to the Roskilde Festival 2015 line-up #rf15 http://www.roskilde-festival.dk

Veel plezier alvast, Roskilde-gangers.


Roskilde - BigBird - 30-10-2014

Jezus wat een aanfluting zeg. De beste man komt live to-taal niet uit de verf, en raffelt een 'greatest-hits' show af. Is er dan werkelijk niks beters in de buurt die als headliner kunnen fungeren? Dit doet toch wel het ergste vermoeden voor het aanbod die perdiode.

Als het gewoon 1 van de vele namen op affiche is is er niks aan de hand, maar als headliner is dit totaal niet serieus te nemen. Rihanna zingt dan tenminste nog goed live, als je het dan toch met een grote popnaam moet vergelijken.


Roskilde - Murdoc Niccals - 30-10-2014

Nou ja, dit jaar Major Lazer. Het kan dus veel erger dan Pharrell.


Roskilde - BigBird - 30-10-2014

Murdoc Niccals Wrote:Nou ja, dit jaar Major Lazer. Het kan dus veel erger dan Pharrell.

Maar waren die headliner, of fungeerden ze als 'feestact' na de headliner. Dat is ook een rage de afgelopen jaren op festivals, na de grote naam nog een dance-act neerplempen.


Roskilde - Camiel46 - 30-10-2014

Let maar op, dat Roskildeweekend is niet bepaald een lekker weekend voor de namen. Werchter zal daar niet voor niks weg zijn gegaan.


Roskilde - RH80 - 30-10-2014

Jongens toch, inderdaad voor het publiek hier een kutboeking. Maar Roskilde heeft 8 headliners, dit is gewoon de 'Drake' (hehe) van dit jaar. Vanuit diversiteit aan genres, waaronder pop er eentje is, is dit een perfect te begrijpen boeking.


Roskilde - Loov - 30-10-2014

Ik snap het probleem ook niet zo. Pharrell is toch helemaal niet zo'n slechte boeking? Ik kan echt veel slechtere dingen bedenken hoor...


Roskilde - Snackbarharses - 30-10-2014

Inderdaad, en ook nog eens een headliner die er niet 4 van de 6 voorgaande edities heeft gestaan.


Roskilde - Enzo - 30-10-2014

Precies; zoals de website aangeeft 'one of today’s most important performers, songwriters and producers.'
Undecided


Roskilde - Willie - 30-10-2014

Loov Wrote:Ik snap het probleem ook niet zo. Pharrell is toch helemaal niet zo'n slechte boeking? Ik kan echt veel slechtere dingen bedenken hoor...

Happy is het grootste kutnummer sinds tijden en hij doet vrijwel niets live tijdens zijn optredens zoals we uitvoerig hebben kunnen lezen de laatste tijd.

Katy Perry, Miley Cyrus, One direction, Justin Bieber zouden dan ook prima boekingen zijn, misschien zelfs wel beter, want grotere kans op live zang.

Het zal mij verder mijn reet roesten, maar het is een slechte boeking.


Roskilde - RH80 - 30-10-2014

Willie Wrote:
Loov Wrote:Ik snap het probleem ook niet zo. Pharrell is toch helemaal niet zo'n slechte boeking? Ik kan echt veel slechtere dingen bedenken hoor...

Happy is het grootste kutnummer sinds tijden en hij doet vrijwel niets live tijdens zijn optredens zoals we uitvoerig hebben kunnen lezen de laatste tijd.

Katy Perry, Miley Cyrus, One direction, Justin Bieber zouden dan ook prima boekingen zijn, misschien zelfs wel beter, want grotere kans op live zang.

Het zal mij verder mijn reet roesten, maar het is een hele slechte boeking.

Ik schaar Pharell toch niet in dat lijstje, denk dat hij als artiest toch meer voorstelt.


Roskilde - Willie - 30-10-2014

Voorstelde, de huidige Pharrell schaar ik wel degelijk in dat lijstje.


Roskilde - BigBird - 30-10-2014

Als producer is hij goed, als artiest niet. zoals Willie aangeeft, live is het gewoon erg matig tot slecht. Maar goed, het is gelukkig maar 1 naam van de velen.


Roskilde - Willie - 30-10-2014

Dat, of je nu Pharrell, Kings of leon of Coldplay neer zou zetten, we gaan er toch bij geen van 3 kijken.


Roskilde - RH80 - 30-10-2014

Punt. En ze hebben zo'n namen ook gewoon nodig om het festival rendabel te houden lijkt mij, zeker met die opkomende concurrentie. En dat ze dan Pharell eruit kiezen lijkt me gewoon geen verkeerde keuze.


Roskilde - Willie - 30-10-2014

Het is anders, daar ga ik dan wel weer in mee.


Roskilde - Loov - 30-10-2014

Happy is gewoon ontzettend ontploft en daarom komt 't me strot uit. Maar het is geen slecht nummer. Geen enkele productie van Pharrell is slecht. Ja live kan ik er niet echt over oordelen want ik heb amper een recensie van de man gelezen of ben überhaupt naar zijn liveshow geweest. Maar goed dat hij live kut is, so what? Dat zijn er zoveel die hier op handen gedragen worden dus ik begrijp 't niet helemaal.


Roskilde - BigBird - 30-10-2014

Ach, we hebben weer wat uurtjes gevuld tijdens deze werkdag.


Roskilde - Uplift - 30-10-2014

Ik vind dit ook een aanfluiting; voor mij is Pharell Williams de antichrist. Hij is verantwoordelijk voor de drie meest irritante nummers ter wereld van de afgelopen 18 maanden.

Voor de rest houden de pro-argumenten steek. Roskilde boekt elk jaar wel één giga-act én een publiekstrekker. Beide zijn genoeg om het festival uit te verkopen en ze houden altijd genoeg budget over om een cutting-edge line-up samen te stellen. Die taktiek werkt m.a.w. binnen het voortdurende festival-opbod en zo laten ze de concurrentie in Scandinavië ook apart ontwikkelen zonder dat iedereen in elkaars weg loopt. Dit was de publiekstrekker, zonder ongelukken volgt straks AC/DC.

Dit gezegd zijnde en nu ik me bedenk dat Mew toch nooit meer hetzelfde kan betekenen als in 2012: Roskilde gaat voor mij even de koelkast in. Ik volg Loov dan ook grotendeels: indoorfestivals en zaalshows, meer moet je eigenlijk niet hebben. Te meer omdat het in beide gevallen altijd om zaalshows gaat.

Roskilde is het event en 'gewoon' Rolling Stones kunnen zien of Springsteen of wat dan ook samen met vrij veel unieke shit. Eens dat er allemaal staat, evalueer ik wel opnieuw. Uiteindelijk ben ik dit jaar niet geweest enkel omwille van een reis.


Roskilde - Gunnar - 30-10-2014

Uplift Wrote:indoorfestivals en zaalshows, meer moet je eigenlijk niet hebben. Te meer omdat het in beide gevallen altijd om zaalshows gaat.

Cruijffiaanse argumentatie en muziekliefhebbergeneuzel Big Grin

Maar serieus, dit tekent natuurlijk de recente ontwikkeling van festivals; meer feest, meer massa. Zo worden alle muzieksnobs en hipsters binnen een paar jaar van de grote festivals verjaagd, terug de zaaltjes in. Om over een jaar of 20 de hele festivalscene van onderaf weer op te bouwen.


Roskilde - Loov - 30-10-2014

Gunnar Wrote:
Uplift Wrote:indoorfestivals en zaalshows, meer moet je eigenlijk niet hebben. Te meer omdat het in beide gevallen altijd om zaalshows gaat.

Cruijffiaanse argumentatie en muziekliefhebbergeneuzel Big Grin

Maar serieus, dit tekent natuurlijk de recente ontwikkeling van festivals; meer feest, meer massa. Zo worden alle muzieksnobs en hipsters binnen een paar jaar van de grote festivals verjaagd, terug de zaaltjes in. Om over een jaar of 20 de hele festivalscene van onderaf weer op te bouwen.

Wow. Ik denk dat je meer gelijk hebt dan ieder ander die ik er over heb gehoord. Je ziet het al met de club avonden in elektronische muziek. Die steken ook overal de kop op.


Roskilde - Gunnar - 30-10-2014

Loov Wrote:Wow. Ik denk dat je meer gelijk hebt dan ieder ander die ik er over heb gehoord. Je ziet het al met de club avonden in elektronische muziek. Die steken ook overal de kop op.

Amen brother, amen.

Als je er over nadenkt is het een volstrekt logische ontwikkeling als je een aantal variabelen in ogenschouw neemt. De versplintering in het muzieklandschap door de opkomst van de DIY cultuur, dat weer dankzij verspreiding via relatief "open" kanalen als YouTube, Spotify en Soundcloud. Alleen de rockdinosaurussen en de mainstreampopacts kunnen nog massa's binden. De honger naar nieuwe, spannendere acts is bij de muziekliefhebbergemeenschap alleen maar toegenomen, dankzij het groeiende aanbod. En bands moeten meer touren dan ooit, aangezien dat hun grootste boterham is tegenwoordig. Bands staan waar de marge het grootst is, het publiek volgt.