Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - RH80 - 05-10-2014

Uplift Wrote:Ik ga dus opnieuw de hele fucking week Big Grin

Details over hoe/met wie/welk deel van de camping, etc. ga ik later wel nog bepalen.

De scandinavische omgeving lijkt me sowieso beter dan de engelse ;-)


Roskilde - Uplift - 05-10-2014

Uiteraard, maar Glastonbury is gewoon nog een geval apart, denk ik.

Qua totaalplaatje wordt het niet beter dan Roskilde en bovendien kan ik zo goed als zeker niet naar Primavera dit jaar, dus blijven weinig opties over. Ik zou vooral nog eens graag naar Roskilde gaan met mensen die er nooit geweest zijn. De verbazing op Amst' gezicht in 2012 blijft memorabel Smile


Roskilde - RH80 - 05-10-2014

Je had vorig jaar moeten gaan dan :-)


Roskilde - Loov - 05-10-2014

Uplift Wrote:Uiteraard, maar Glastonbury is gewoon nog een geval apart, denk ik.

Qua totaalplaatje wordt het niet beter dan Roskilde en bovendien kan ik zo goed als zeker niet naar Primavera dit jaar, dus blijven weinig opties over. Ik zou vooral nog eens graag naar Roskilde gaan met mensen die er nooit geweest zijn. De verbazing op Amst' gezicht in 2012 blijft memorabel Smile

Ik ben misschien wel game dan. Verkoop ik me Primavera ticket. Wat zijn beetje zo totale kosten waar ik op moet rekenen?


Roskilde - Uplift - 05-10-2014

500 is de vaste prijs die ik iedereen vertel als het over een week gaat (ticket + vervoer + eten + onkosten zonder een 'pauper' te zijn zoals Willie zegt). Ga je veel bier op het terrein drinken en deel je geen auto maar je vliegt in de plaats, reken dan 700.

En objectief gezien gaat PS wel een beter programma hebben, dat was althans dit jaar zo. Ik zeg het maar, want voor de ene telt enkel de line-up en voor de andere de meerwaarde van het festival zelf. Die prioriteit hangt natuurlijk grotendeels samen met wat je de rest van het jaar nog kunt doen op live-vlak.


Roskilde - BigBird - 05-10-2014

RH80 Wrote:
Uplift Wrote:Ik ga dus opnieuw de hele fucking week Big Grin

Details over hoe/met wie/welk deel van de camping, etc. ga ik later wel nog bepalen.

De scandinavische omgeving lijkt me sowieso beter dan de engelse ;-)

Sowieso kwa vrouwen


Roskilde - BigBird - 05-10-2014

Uplift Wrote:Ik zou vooral nog eens graag naar Roskilde gaan met mensen die er nooit geweest zijn.

Ik neig nog steeds om te gaan, met de auto. Er kunnen dan 2 mensen meerijden met me, benzine delen we.
Ik ga wel niet 1 week lang op een camping liggen, liefst dag of 3 a 4 Kopenhagen en dan Roskilde, zondag met de auto naar huis. Eerst maar eens programma afwachten.


Roskilde - RH80 - 05-10-2014

BigBird Wrote:
Uplift Wrote:Ik zou vooral nog eens graag naar Roskilde gaan met mensen die er nooit geweest zijn.

Ik neig nog steeds om te gaan, met de auto. Er kunnen dan 2 mensen meerijden met me, benzine delen we.
Ik ga wel niet 1 week lang op een camping liggen, liefst dag of 3 a 4 Kopenhagen en dan Roskilde, zondag met de auto naar huis. Eerst maar eens programma afwachten.

Ik kan die opwarmdagen anders ook ten zeerste aanraden, niet enkel voor de feestjes maar gewoon ook voor de unieke open sfeer die er hangt. Als je nachtrust nodig hebt kan je gewoon op de silent&clean campen. Als je achteraf toekomt is het ook niet echt makkelijk om nog een plaatsje te vinden op de camping.


Roskilde - Uplift - 05-10-2014

Mja, ik hou niet zo van de term 'warm-up'. Roskilde beloofde om vanaf 2013 het festival volwaardig een week te houden met onder andere de oprichting van Dream City en nu het een dag korter is, mag dat zeker wat sterker uit de verf moeten komen... maar het hoofdterrein blijft vooralsnog compleet dicht, terwijl ze denk ik gerust de Pavilion/Avalon zone 8 dagen zouden kunnen gebruiken. Bovendien is er geen cinema meer. Wel heel wat kleine campingoptredentjes her en der, alleen maakt dat geen deel uit van het officiële programma.

Voorts is het inderdaad zo dat je Roskilde minstens één keer volledig moet mee maken. Aan de vooravond van het festival is er al dik 70000 man, en de bezetting is vanaf dag 2 al 90% (ze noemen het niet voor niets de vierde stad van Denemarken want van begin tot einde loopt er minstens 100000 man rond). Nadien toekomen voelt in dat opzicht toch wel een beetje aan als naar een show van Sonic Youth gaan maar wel Bardo Pond als voorprogramma missen.


Roskilde - BigBird - 05-10-2014

1 week festival trek ik totaal niet, ben ik al kapot nog voor de echte 3 dagen moeten beginnen. Een dag of twee eerder wil ik nog wel overwegen, maar als hoofdterrein dicht is, wat the fuck moet je daar dan al die dagen doen op camping?


Roskilde - Loov - 05-10-2014

BigBird Wrote:1 week festival trek ik totaal niet, ben ik al kapot nog voor de echte 3 dagen moeten beginnen. Een dag of twee eerder wil ik nog wel overwegen, maar als hoofdterrein dicht is, wat the fuck moet je daar dan al die dagen doen op camping?

Scandinavische vrouwen + bier. Dat het festival niet 2 weken duurt is mij dan ook een raadsel. Damn ik krijg er wil zin in, misschien doe ik dan ook wel wat extra dagjes kopenhagen. Niet voor de muziek maar voor de ervaring..


Roskilde - Loov - 05-10-2014

Ja gvdm ik ga naar Roskilde dit jaar. Iemand een Primavera ticket nodig voor 120 euro?


Roskilde - Uplift - 05-10-2014

BigBird Wrote:1 week festival trek ik totaal niet, ben ik al kapot nog voor de echte 3 dagen moeten beginnen. Een dag of twee eerder wil ik nog wel overwegen, maar als hoofdterrein dicht is, wat the fuck moet je daar dan al die dagen doen op camping?
Als je goed voorbereid bent, overleef je dat. Je moet je geen festival voorstellen zoals bij ons, maar dan dubbel zo lang. Het is keihard, zeker als je elke dag feest, maar ik heb het al vaak gedaan en ik ben geen atleet of zo.

En er valt enorm veel te doen de eerste vier dagen, inclusief optredens. Het is eerder een soort activiteitenfestival dan. Of je kan gewoon feesten met de Roskilde-gangers (al dan niet de gigantische camps die elk hun geluidssysteem van 1000+ watt hebben).


Roskilde - Uplift - 05-10-2014

Loov Wrote:Scandinavische vrouwen + bier. Dat het festival niet 2 weken duurt is mij dan ook een raadsel. Damn ik krijg er wil zin in, misschien doe ik dan ook wel wat extra dagjes kopenhagen. Niet voor de muziek maar voor de ervaring..
De muziek telt even goed mee als PS, hoor. Qua hoogtepunten per festival scoren ze allebei even goed. Me dunkt dat je op PS gewoon meer kunt mee pikken.


Roskilde - Loov - 05-10-2014

En het is weer is vaak ook wel erg goed in Barcelona. Al heb ik afgelopen 2 editie's niet het beste weer gehad. Maar fuck Roskilde lijkt me tof.


Roskilde - Indiaantje89 - 05-10-2014

Roskilde wil ik ook ooit echt nog eens heen, maar zoals Bigbird zegt lijkt me het een zware dobber. Na 3 dagen Lowlands ben ik al lam. Hoeveel bands zie je ongeveer op 1 dag? En gaat het door tot de late uurtjes? Dit jaar zal het er niet van komen denk ik. Maar moet toch echt een keer gebeuren.


Roskilde - Uplift - 05-10-2014

De eerste vier dagen ga je niet zoveel bands zien, maar er zijn meestal wel activiteiten/optredens tussen 10 en 23u en op de camping valt het eigenlijk nooit of nimmer stil. Er zijn geen regels of zo wat dat betreft. De vier laatste dagen loopt het programma op donderdag van 17u tot 2u en vrijdag-zaterdag-zondag van 12u tot 4u30 ongeveer. Bijna Dour dus. Maar nu het vanaf 2015 woensdag-donderdag-vrijdag-zaterdag wordt, ben ik niet zeker of dat nog opgaat.

Maar opnieuw: op een Lowlands of Pukkelpop of Werchter ben je vooral kapot omdat zo'n festivals je in een keurslijf duwen. Ga je goed voorbereid naar Roskilde, dan kan je ondanks een zeer lastige week nog levend thuis komen.


Roskilde - RH80 - 06-10-2014

Het is ook maar hoe je het aanpakt. Vond het persoonlijk niet zwaarder dan een ander festival. Voel je dat je wat moe begint te worden kruip je gewoon wat vroeger je tent in, je bent er tenslotte toch een hele week. Nu was het wel gewoon ideaal weer dit jaar dus werd het niet iedere dag een sauna in je tent als de zon er begint op te schijnen. Wat wel een probleem kan worden aangezien het daar om 3u gewoon al terug licht begint te worden.


Roskilde - Uplift - 06-10-2014

Een groot probleem, inderdaad.


Roskilde - Benno - 06-10-2014

Ik kan het niet mooier brengen dan Uplift maar iedereen die twijfelt zou ik toch zeer sterk willen aanraden Roskilde festival toch eens een keer te bezoeken. Voor de totaal ervaring ook de 'warm-up' dagen erbij pakken natuurlijk.


Roskilde - BigBird - 06-10-2014

Ik zie dat een kaartje 268 euro kost.Is dat inclusief Deense vrouw?


Roskilde - Uplift - 06-10-2014

Dat is helemaal niet duur. Geloof me.


Roskilde - RH80 - 06-10-2014

Is toch ook niet overdreven duur voor 7 dagen? Een combi en campingticket werchter mag je toch ook al rond de 240 euro voor neertellen.


Roskilde - Loov - 06-10-2014

Oei 268 euro... Maar die shit verkoop toch nooit zo snel uit? Dan heb ik even de tijd om te sparen.


Roskilde - Uplift - 06-10-2014

Tot mei heb je zeker tijd.