Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - 1996Customer - 13-07-2014

Hoeveel kost zo'n combi ticket voor Roskilde eigenlijk?
En gaan jullie met het vliegtuig of met de auto ? Want als er 1 festival is waar ik nooit naartoe hoop te gaan (na Glastonbury) is het toch wel dit


Roskilde - RH80 - 13-07-2014

Een full festival ticket is zo'n 255 euro voor 8 dagen dus. Ben met het vliegtuig gegaan, heen en terug Brussel-Kopenhagen kostte zo'n 130 euro als ik me goed herinner met Brussels Airlines. Verbinding tussen Roskilde en Kopenhagen is ook prima, zo'n halfuurtje.


Roskilde - Uplift - 14-07-2014

Als je met 2-3 man de volle week gaat, kan ik de wagen wel aanraden. Plak er dan nog een paar dagen Kopenhagen aan vast ook.
Je kan namelijk net zoals op Glastonbury alles mee nemen wat je wil.

Zelf hoop ik volgend jaar de dubbel Glasto-Roskilde te doen, maar dat is voorlopig wishful thinking.


Roskilde - RH80 - 14-07-2014

Uplift Wrote:Als je met 2-3 man de volle week gaat, kan ik de wagen wel aanraden. Plak er dan nog een paar dagen Kopenhagen aan vast ook.
Je kan namelijk net zoals op Glastonbury alles mee nemen wat je wil.

Zelf hoop ik volgend jaar de dubbel Glasto-Roskilde te doen, maar dat is voorlopig wishful thinking.

Lekkere aanslag op het lichaam, hehe.


Roskilde - Uplift - 14-07-2014

En budgettair, etc. Full-time job helpt ook niet.


Roskilde - Orange - 14-07-2014

Zo ik ben ook weer bijgekomen, wederom een geweldige editie.

Zijn er meer mensen hier die Dream City steeds meer dan een leuk project vindt? Het is al fors uitgebreid dit jaar en van mij mogen ze dat volgend jaar weer een stukje groter maken. Leuke feestjes gehad daar Big Grin

Ook zat de Silent & Clean (J) dit jaar al met 40 minuten vol, kan door het programma komen... Maar denk dat een uitbreiding van de Silent & Clean geen kwaad kan.

De aankleding van de Roskilde Rising stage was ook nog wat karig, maar is zeker een mooie plek voor het podium. Hopelijk is er volgend jaar wat meer budget over om de aankleding ook tot het Roskilde-niveau te brengen.


Roskilde - Benno - 14-07-2014

Ik hoop dat men volgend jaar gewoon weer het Pavilion podium gebruikt i.p.v. het nieuwe Rising podium. Heen en weer lopen tussen Apollo en Rising is niet praktisch.

Ik verwacht dat de organisatie langzaam het concept van de 'silent & clean' camping zal uitbreiden (dit jaar al 'clean' in camping E). Uiteindelijk zullen alle camps met sound systems wel terecht komen in C of een andere aangewezen camping.


Roskilde - Benno - 14-07-2014

Oh ja, volgend jaar gewoon weer Odeon terug graag. Wat een vervelende locatie is die nieuwe Avalon Sad


Roskilde - Uplift - 14-07-2014

Ja, die oude podia komen uiteraard niet terug. Roskilde moet volgens mij vooral méér muziek en meer podia hebben op de eerste vier dagen.


Roskilde - RH80 - 14-07-2014

Ja, die feestjes in Dream City waren wel echt te gek. Ik lag op P en daar was het eigenlijk ideaal, overdag overal muziek van de soundsystems en 's nachts nog wel wat feestjes maar niet overdreven waardoor je dus ook gewoon kon slapen als je dat wou.

Vond vooral de apollo een enorm vette stage, al stond het geluid er soms wel abnormaal hard. Avalon vond ik inderdaad ook niet de beste stage maar heb er met Darkside wel gewoon het optreden van Roskilde gezien.


Roskilde - AMST152 - 15-07-2014

RH80 Wrote:Ja, die feestjes in Dream City waren wel echt te gek. Ik lag op P en daar was het eigenlijk ideaal, overdag overal muziek van de soundsystems en 's nachts nog wel wat feestjes maar niet overdreven waardoor je dus ook gewoon kon slapen als je dat wou.

Vond vooral de apollo een enorm vette stage, al stond het geluid er soms wel abnormaal hard. Avalon vond ik inderdaad ook niet de beste stage maar heb er met Darkside wel gewoon het optreden van Roskilde gezien.

Darkside het optreden van Roskilde? Kom op zeg Wink Baal nog altijd extreem dat ik niet naar Mogwai geweest ben, zeker na hun show op Cactus gisteren.


Roskilde - RH80 - 15-07-2014

AMST152 Wrote:
RH80 Wrote:Ja, die feestjes in Dream City waren wel echt te gek. Ik lag op P en daar was het eigenlijk ideaal, overdag overal muziek van de soundsystems en 's nachts nog wel wat feestjes maar niet overdreven waardoor je dus ook gewoon kon slapen als je dat wou.

Vond vooral de apollo een enorm vette stage, al stond het geluid er soms wel abnormaal hard. Avalon vond ik inderdaad ook niet de beste stage maar heb er met Darkside wel gewoon het optreden van Roskilde gezien.

Darkside het optreden van Roskilde? Kom op zeg Wink Baal nog altijd extreem dat ik niet naar Mogwai geweest ben, zeker na hun show op Cactus gisteren.

Ja, écht wel. Al was het algemene niveau gewoon uitermate hoog.


Roskilde - RH80 - 26-07-2014

Belle & Sebastian op ATP Iceland dus, mag ook hier passeren.


Roskilde - RH80 - 02-09-2014

Quote:Roskilde Festival får konkurrence fra ny musikfestival
Rygterne talte sandt: Næste år lanceres en stor rockfestival på Fyn.

En række aktører på den danske og europæiske festivalscene har i længere tid arbejdet på at skabe en ny festival.

Det bekræfter Odense Kommune, efter det nogen tid har svirret med rygter.

LÆS ARTIKELMedie: Ny stor festival præsenteres onsdag

I en pressemeddelelse lyder det, at der nu kommer en stor rockfestival i Odense, og at den afholdes første gang i sommeren 2015.

»Det er ambitionen, at festivalen skal have så høj kvalitet og så attraktivt et program og set-up, at den på få år kan blive en af landets allerstørste og være med til at markere Odense som en storby med et meget stærkt kulturudbud«, siger borgmester Anker Boye (S).

Dermed er der lagt op til at Roskilde Festival, Smukfest og Northside får en betydelig konkurrent.


Uden overnatning
Festivalen, der endnu ikke officielt er navngivet, men ifølge rygter skal hedde 'Tinderbox', skal afholdes i Tusindårsskoven, som er et 74 hektar stort park - og skovområde tæt ved Odenses centrum. Det bliver en tredages festival uden camping.

Festivalen drives af et privat konsortium i samarbejde med Odense Kommune. Ronnie Hansen, der tidligere har været med til at drive Pumpehuset i København, samt Brian Nielsen fra Northside Festival er nogle af aktørerne bag den ny festival.

Fyn har ikke haft en stor rockfestival, siden Midtfyns Festival i Ringe måtte lukke på grund af svigtende billetsalg i 2004. I sine velmagtsdage konkurrerede den med Roskilde Festival om at være størst.

Sorry van het deens, maar dus ook een nieuw festival daar volgende zomer die de concurrentie met Roskilde zou aangaan. Ook daar begint de festivalbusiness dus een beetje te exploderen met Copenhell, Northside en Smukfest zijn daar nochtans ook al heel wat grote festivals. En de potentiële markt is toch kleiner met een inwonersaantal van minder dan 6 mio.

Ook benieuwd hoe dat Roskilde qua programmatie gaat beïnvloeden. Meer mainstream acts om voldoende publiek te trekken? Hopelijk niet.


Roskilde - BigBird - 02-09-2014

Organisator van Reading komt ook met nieuw festival in aug. Echt, het gaat nergens meer over.


Roskilde - Uplift - 02-09-2014

Mja, hoezeer ik ook pro-Roskilde ben, op zich ben ik er van overtuigd dat de (klassieke) festivalwereld binnen de 10 jaar voor de volle 100% geneukt is.


Roskilde - marvin - 03-09-2014

Lees net via de facebook pagina dat ze volgend jaar van woensdag tot zaterdag het festival houden. Redenen die ze aandragen zijn de lagere bezoekersaantallen op zondag aangezien velen al huiswaarts gaan en het bijkomende voordeel om de gemoederen te bedaren dat ze op woensdag excl zijn aangezien geen enkel ander festival op woensdag plaatsvindt.

http://roskilde-festival.dk/news/singlenews/we-start-one-day-earlier-in-2015/


Roskilde - Uplift - 03-09-2014

Dat is goed. Maar je ziet elk jaar van die typische Roskilde-tradities verdwijnen, ergens een veeg teken.


Roskilde - RH80 - 03-09-2014

Ik vind hun punt wel zeer terecht want ik had ook dat gevoel, op zondag was de camping al een stuk leger en gaf dat nogal een desolate sfeer vond ik. Ik denk dit een goede oplossing is en die woensdag creëert toch waarschijnlijk ook veel boekingsmogelijkheden. Een festival mag ook niet angstvallig blijven vasthangen aan oude tradities, kijk maar naar pinkpop.


Roskilde - Uplift - 03-09-2014

Volledig akkoord, plus werkende mensen winnen een dag congé. Maar ondertussen worden de senioren wel niet meer gratis toegelaten.


Roskilde - RH80 - 03-09-2014

Nu, dan zou de camping wel zondag tot 16à18u moeten openblijven lijkt mij anders wordt hetzelfde fenomeen gewoon verschoven naar zaterdag.


Roskilde - Uplift - 03-09-2014

Ja, lijkt me wel. Vroegah was de zondag trouwens gewoon dik feest hoor. We zijn soft geworden.


Roskilde - BigBird - 04-09-2014

Hoeveel mensen vertrekken er dan? Als er 10.000 naar huis gaan hebben ze wel een punt. Veel buitenlanders die naar Roskilde gaan?


Roskilde - metal bouwie - 04-09-2014

BigBird Wrote:Hoeveel mensen vertrekken er dan? Als er 10.000 naar huis gaan hebben ze wel een punt. Veel buitenlanders die naar Roskilde gaan?

Denk dat het vooral met concurrentie te maken heeft. Woensdag is niet echt een gebruikelijke festivaldag dus makkelijker acts te boeken t.o.v. zondag.


Roskilde - RH80 - 17-09-2014

Verzoekjestijd, ik ben voor deze gegaan.
1. Caribou
2. Sufjan Stevens
3. fka twigs