Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Diet - 30-05-2014

F-JЩ Wrote:Faith No More doet Open'er, misschien hebben ze daar een gaatje voor vrijgemaakt?

Open'er en Hyde Park zijn de enige shows van FNM deze zomer blijkbaar.


Roskilde - F-JЩ - 30-05-2014

Las ik ja, maar zie Roskilde dat wel voor elkaar krijgen. En voor welke band maak je nu speciaal ruimte vrij in je schema op het laatste moment?


Roskilde - RH80 - 31-05-2014

Ze hebben al aangegeven dat er geen grote namen meer bij komen, dus lijkt me van niet. Overigens geen schermen met WK voetbal, wel jammer nu dat België voor een keer is kans heeft om het goed te doen.


Roskilde - Uplift - 31-05-2014

Dat er geen schermen komen, kan ik al helemaal niet bij. De omgekeerde wereld, lijkt het met Roskilde dit jaar.


Roskilde - AMST152 - 31-05-2014

RH80 Wrote:Ze hebben al aangegeven dat er geen grote namen meer bij komen, dus lijkt me van niet. Overigens geen schermen met WK voetbal, wel jammer nu dat België voor een keer is kans heeft om het goed te doen.

We regelen wel iets dat we wel kunnen volgen, gaat echt geen enkel probleem zijn. Desnoods naar Roskilde centrum.


Roskilde - Uplift - 31-05-2014

Kwartfinales vallen tijdens een shitload optredens, vrees ik.

Maar België haalt die niet.


Roskilde - RH80 - 31-05-2014

Vindt het ook vreemd, kan toch alleen maar bijdragen tot de sfeer. De kost moet te groot zijn neem ik aan. En als er optredens bezig zijn maakt het mij niet zo veel uit, maar tijdens de warm-up days was toch echt leuk geweest.


Roskilde - Uplift - 31-05-2014

Het heeft denk ik gewoon te maken met de uitbreiding van Street City en dat stuk camping. Ze zouden dan idd eerder een apart stukje terrein moeten openen, wat eventueel in de zone van de Apollo stage zou kunnen.

Maar zonder ook maar één Scandinavisch team op dit WK, was de motivatie vermoedelijk te klein om daaraan te beginnen.


Roskilde - RH80 - 31-05-2014

Uplift Wrote:Het heeft denk ik gewoon te maken met de uitbreiding van Street City en dat stuk camping. Ze zouden dan idd eerder een apart stukje terrein moeten openen, wat eventueel in de zone van de Apollo stage zou kunnen.

Maar zonder ook maar één Scandinavisch team op dit WK, was de motivatie vermoedelijk te klein om daaraan te beginnen.

Zweden had zich gewoon moeten kwalificeren, gvd. België-Zweden daar, dat had pas leuk geweest.


Roskilde - AMST152 - 01-06-2014

Mijn voorlopige programma:

Donderdag

Jambinai
Electric Wizard
Outkast/Future of The Left
Barmer Boys/Lykke Li
Banks
The Rolling Stones
Master Musicians of Jajouka

Vrijdag

The Necks
Connan Mockasin
Les Claypool
King Ayisoba
Warpaint
Deftones
Damon Albarn
I Break Horses
Mogwai/Darkside
Trentemöller
(Atomic Bomb)

Zaterdag

Tempel
Fire! Orchestra
Jenny Wilson
Psyched up Janis
Omar Souleyman
Kelela
Manu Chao
Die nerven
Arctic Monkeys
Interpol
Mournful Congregation/Hookworms

Zondag

(Skambankt)
Arto Lindsay Band
EMA
Deerhunter
Julia Holter
Groundislava

Juana Molina
Stevie Wonder (misschien even bij Moderat kijken)
Drake

Ziet er gewoon geniaal uit zo. Fysiek ook onmogelijk, maar dat zijn zorgen voor later.


Roskilde - Loov - 01-06-2014

Mooi man. Ziet er goed uit. Zou echt je prioriteiten leggen bij Darkside. Meest briljante productie die ik ooit heb gezien. Zelfs die NIN productie kwam niet in de buurt van Darkside hier op Primavera.


Roskilde - AMST152 - 01-06-2014

Loov Wrote:Mooi man. Ziet er goed uit. Zou echt je prioriteiten leggen bij Darkside. Meest briljante productie die ik ooit heb gezien. Zelfs die NIN productie kwam niet in de buurt van Darkside hier op Primavera.

Vreemd, heb ze in Trix gezien en dat was zeker vet ja, maar nu ook weer geen NIN. Mogwai wordt legendarisch vrees ik, zal een beslissing van het moment zelf zijn.


Roskilde - RH80 - 01-06-2014

Bijzonder jammer dat die 2 samenvallen want beide zullen enorm goed zijn. Mogwai echter al 2 keer gezien en Darkside nog niet dus de keuze is snel gemaakt. Kan alleen maar geniaal worden.


Roskilde - Aron - 02-06-2014

AMST152 Wrote:Outkast/Future of The Left
Barmer Boys/Lykke Li
Mogwai/Darkside
Zeer eenvoudig eigenlijk. Ga je keihard scoren kies dan voor Outkast, Lykke Li of Darkside. Voor de rest een cool programma. Al zou ik eerder heel de set van Stevie Wonder meenemen, want geef toe: wanneer ga je die dude nog eens zien?

AMST152 Wrote:Drake
Scoren 2.0.


Roskilde - Loov - 02-06-2014

AMST152 Wrote:
Loov Wrote:Mooi man. Ziet er goed uit. Zou echt je prioriteiten leggen bij Darkside. Meest briljante productie die ik ooit heb gezien. Zelfs die NIN productie kwam niet in de buurt van Darkside hier op Primavera.

Vreemd, heb ze in Trix gezien en dat was zeker vet ja, maar nu ook weer geen NIN. Mogwai wordt legendarisch vrees ik, zal een beslissing van het moment zelf zijn.

Dat was een van hun eerste optredens neem ik aan? Begin dit jaar? Hebben een compleet andere productie bij op het moment en muzikaal is het ook vooruit gegaan. Ik werd helemaal gek. Maar goed ik snap een keus voor Mogwai ook wel.


Roskilde - Uplift - 02-06-2014

Nee, dat zal wel min of meer hetzelfde geweest zijn als wat jij zag. DARKSIDE staat nog steeds in mijn live top-10 voor dit jaar. Waanzinnig goed, inderdaad.

Ik denk dat het gewoon nog leuker is op een festival. Op Roskilde blijkbaar de Avalon stage. Perfect.


Roskilde - Loov - 02-06-2014

Uplift Wrote:Nee, dat zal wel min of meer hetzelfde geweest zijn als wat jij zag. DARKSIDE staat nog steeds in mijn live top-10 voor dit jaar. Waanzinnig goed, inderdaad.

Ik denk dat het gewoon nog leuker is op een festival. Op Roskilde blijkbaar de Avalon stage. Perfect.

Ja op Primavera Ray-Ban stage. Heerlijk gezeten waardoor de show nog beter over kwam. Die ronde spiegel tussen hun twee die een soort van buis projecteerde over het gehele publiek. Man man man: wat een show.


Roskilde - Uplift - 02-06-2014

Hehe, vanop die tribune moet die spiegel inderdaad mooi geweest zijn.


Roskilde - halfempty/full - 02-06-2014

Loov Wrote:
Uplift Wrote:Nee, dat zal wel min of meer hetzelfde geweest zijn als wat jij zag. DARKSIDE staat nog steeds in mijn live top-10 voor dit jaar. Waanzinnig goed, inderdaad.

Ik denk dat het gewoon nog leuker is op een festival. Op Roskilde blijkbaar de Avalon stage. Perfect.

Ja op Primavera Ray-Ban stage. Heerlijk gezeten waardoor de show nog beter over kwam. Die ronde spiegel tussen hun twee die een soort van buis projecteerde over het gehele publiek. Man man man: wat een show.

Dat is toch bedacht door die Nederlandse gasten?


Roskilde - Willie - 02-06-2014

Loov Wrote:Ja op Primavera Ray-Ban stage. Heerlijk gezeten waardoor de show nog beter over kwam. Die ronde spiegel tussen hun twee die een soort van buis projecteerde over het gehele publiek. Man man man: wat een show.

Ik heb gewoon keihard staan dansen (na de opgekropte emoties bij Slint was dat zeer welkom), was dat niet de bedoeling? Big Grin


Roskilde - Uplift - 02-06-2014

Dansen op Darkside??

Pffft, je moet wel erg zwaar aan een deal bezig geweest zijn dan.


Roskilde - Uplift - 06-06-2014

Bijna uitverkocht. Blijft bizar dat ze veel sneller aan tienduizenden vrijwilligers raken dan de reguliere kaarten (uiteindelijk is 80000 niet zo belachelijk veel) weg geraken. Waar zijn die buitenlanders van vroeger naartoe, vraag ik mij af..


Roskilde - RH80 - 06-06-2014

Uplift Wrote:Bijna uitverkocht. Blijft bizar dat ze veel sneller aan tienduizenden vrijwilligers raken dan de reguliere kaarten (uiteindelijk is 80000 niet zo belachelijk veel) weg geraken. Waar zijn die buitenlanders van vroeger naartoe, vraag ik mij af..

Is dat niet altijd zo geweest?


Roskilde - Uplift - 06-06-2014

Nee. In 2004 nog 60% buitenlanders, vooral Noren en Zweden.

Eind jaren '90 verkocht het sneller uit dan elk ander groot festival. Een beetje zoals Werchter nu. Maar toen waren er veel minder plaatsen voor vrijwilligers, dus dat kan ook een reden zijn.

Vorig jaar was het voor het eerst sinds 2009 niet uitverkocht, trouwens. Dus 1 op de drie keer raken ze niet al hun kaarten kwijt, en dat lijkt los te staan van het programma.


Roskilde - metal bouwie - 06-06-2014

Denk dat er vooral een groot deel naar Sziget en Glastonbury gaat. Op een of andere manier hebben zij (bij de massa) een 'wow' effect om zich hangen. Of dit wel of niet terecht is doet niet zo ter zaken want het merendeel loopt toch de massa achterna.