Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Uplift - 04-04-2014

Dit is trouwens ook vrij handig: https://soundcloud.com/roskilde-festival/sets/roskilde-festival-2014-the


Roskilde - AMST152 - 04-04-2014

Nu pas gezien dat The Necks er ook gewoon staan. Hallellujah.


Roskilde - Uplift - 06-04-2014

Wie Roskilde rising kan mee pikken: Narcosatanicos is een aanrader!


Roskilde - Uplift - 09-04-2014

De prijzen van SAS gaan wel de hoogte in tussen 3 en 7 juli. Vanuit Brussel.

Dus ik neem aan dat er iets meer Belgen dan gewoonlijk de éénmalige trip zullen maken dit jaar. Volgens sommigen verkoopt het deze maand ook nog uit, maar zo'n geruchten bleken de afgelopen edities zelden te kloppen.


Roskilde - Aron - 23-04-2014

[Image: b9c06ce427.png]

Day by day breakdown.

Moest ik toch 'es niet zo krap bij kas zitten...


Roskilde - Uplift - 23-04-2014

Idem hier. Al vind ik het jammer dat ze zo sterk blijven focussen op die laatste vier dagen. Er is een paradox in hun beleid, vind ik.

Soit, ik zal in 2015 een oordeel vellen.


Roskilde - RH80 - 25-04-2014

Afwachtend op het schema zouden het deze moeten worden, vetjes zijn musts, haakjes enkel als het schema een beetje mee valt.
Donderdag: Banks, The Rolling Stones, Outkast, Lykke Li en (Earl Sweatshirt)
Vrijdag: Damon Albarn, Darkside, (Haim), Mogwai, Trentemøller, Warpain en (Future Islands).
Zaterdag: Arctic Monkeys, Interpol, Kavinsky, Manu Chao, (Major Lazer), (Hookworms) en (James Holden).
Zondag: Stevie Wonder, Deerhunter, Moderat, (Drake) en Mø.


Roskilde - Aron - 26-04-2014

Neem dus wel aan dat Albarn op de Orange speelt. Hmm... Wel spijtig, zou briljant zijn in de Arena.


Roskilde - Orange - 30-04-2014

Ik wacht ook nog even op het schema maar dit is voorlopig mijn 'idee':

Do: The Rolling Stones / Outkast / Electric Wizard / Banks
Vr: Damon Albarn / Darkside / Deftones / Rob Zombie / Mogwai / Trentemøller / The Necks / Warpaint / Future Islands
Za: Arctic Monkeys / Interpol / Psyched Up Janis / Spids Nøgenhat / The Men / Hookworms / Hell Horse vs The Psyke Project / F!re Orchestra
Zo: Stevie Wonder / Deerhunter / Moderat / Mø / Kasabian / Merchandise

Oke, dit gaat nooit lukken natuurlijk... Kom binnenkort terug over de warming-up. Hoop veel namen aankomend weekend al te zien.


Roskilde - RH80 - 14-05-2014

Speelschema: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3148995/Schedule%202014.pdf

Niet echt onoverkomelijke overlaps voor mij dus best tevreden.
Dit zal het wel worden:
Do: (Earl Sweatshirt), Outkast, Lykke Li, Banks, The Rolling Stones
Vr: Warpaint, (Haim), (Deftones), Damon Albarn, Darkside (jammer van Mogwai, maar die heb al een paar keer gezien dus makkelijke keuze), Trentemøller
Za: (Omar Souleyman), James Holden/Manu Chao, Arctic Monkeys, Interpol, (Major Lazer/ Hookworms/Chromeo)
Zo: Deerhunter, Moderat, Stevie Wonder (jammer van Mø maar Stevie krijgt natuurlijk voorrang), Drake

Opvallendste is dat niet Stevie Wonder afsluit maar Drake, beetje vreemde en jammere keuze.


Roskilde - Aron - 14-05-2014

Rob Zombie, wtf


Roskilde - RH80 - 14-05-2014

Aron Wrote:Rob Zombie, wtf

Toch een goede keuze om Damon Albarn niet op Orange te zetten maar in de Arena.


Roskilde - Aron - 14-05-2014

RH80 Wrote:
Aron Wrote:Rob Zombie, wtf

Toch een goede keuze om Damon Albarn niet op Orange te zetten maar in de Arena.
Ah, goed, had ik niet gezien. Inderdaad goede keus, maar Zombie op dat uur op de Orange? Ergens wel een zwaktebod. Kan je evengoed Deftones dat gunnen.


Roskilde - Uplift - 14-05-2014

Zeer pijnlijk dat Wonder niet afsluit. Meteen ook een brok minder pijnlijk dat ik niet ga.

Wat ik zou doen:

Do: Electric Wizard, Lykke Li (gedeeltelijk), Rolling Stones, Master Musicians
Vr: The Necks, Anselmo, Claypool, Warpaint, Deftones, de rest van Albarn, Mogwai (misschien deels), Trentemoller
Za: Hyms From Neneveh, Fire! Orchestra, Psyched Up Janis, Manu Chao of vroeg weggaan en James Holden, stukje AM, Interpol, Hookworms, stukje Chromeo en nog wat Sleigh Bells. Tjonge, wat een vette dag is die zaterdag.
Zo: Carcass, Deerhunter, Moderat (deels), Stevie Wonder, camping (alles behalve fucking Drake) + afterparty (die dit jaar voor eens goed zal zijn)

Wat ambetante overlaps en natuurlijk minder moois dan op Primavera, maar toch 75% acts die ik nog nooit zag en toch gemiddeld een vijftal volwaardige shows per dag. De invulling van Avalon op vrijdag is om duimen en vingers bij af te likken.


Roskilde - Uplift - 14-05-2014

Aron Wrote:
RH80 Wrote:
Aron Wrote:Rob Zombie, wtf

Toch een goede keuze om Damon Albarn niet op Orange te zetten maar in de Arena.
Ah, goed, had ik niet gezien. Inderdaad goede keus, maar Zombie op dat uur op de Orange? Ergens wel een zwaktebod. Kan je evengoed Deftones dat gunnen.
Is ginder veel groter dan bij ons.


Roskilde - F-JЩ - 26-05-2014

Quote:MØ AND MODERAT SWITCH PLACES

We've made a few minor adjustments in the band schedule.

MØ switches places with Moderat. And we push Future Islands half a day forward. This reshuffle gives us an extra available slot in the schedule.



Roskilde - Uplift - 26-05-2014

Wordt het teleurstellende schema toch een klein beetje beter.


Roskilde - RH80 - 26-05-2014

Uplift Wrote:Wordt het teleurstellende schema toch een klein beetje beter.

Beter? Moderat nu tegelijk met Stevie Wonder, bijzonder jammer.


Roskilde - Uplift - 26-05-2014

Oh, ik dacht dat het enkel om podium-verschuivingen ging.

Maar sowieso is Stevie Wonder voor Drake plaatsen zowat het failliet van een principes-festival, dus ik zou persoonlijk misschien zelfs voor Moderat kiezen.


Roskilde - AMST152 - 27-05-2014

Maar er komt nu wel een spot vrij. Slowdive zetten en klaar.


Roskilde - RH80 - 28-05-2014

Uplift Wrote:Oh, ik dacht dat het enkel om podium-verschuivingen ging.

Maar sowieso is Stevie Wonder voor Drake plaatsen zowat het failliet van een principes-festival, dus ik zou persoonlijk misschien zelfs voor Moderat kiezen.

De kans om Stevie Wonder te zien krijg je niet elke dag, die keuze is dus wel snel gemaakt.


Roskilde - Uplift - 28-05-2014

Zeker terecht. Maar die move van de organisatie zit mij toch wel erg dwars. De vraag begint zich toch wel te stellen of uiteindelijk alle massa-evenementen gedoemd zijn tot verschraling.


Roskilde - RH80 - 28-05-2014

Uplift Wrote:Zeker terecht. Maar die move van de organisatie zit mij toch wel erg dwars. De vraag begint zich toch wel te stellen of uiteindelijk alle massa-evenementen gedoemd zijn tot verschraling.

Kunnen natuurlijk ook praktische redenen achter die beslissing zitten, zie de meerwaarde niet van drake als afsluiter.


Roskilde - Uplift - 28-05-2014

Ik wel. Namelijk geen halflege weide bij Stevie Wonder.

Doet pijn, maar het is zo.


Roskilde - F-JЩ - 30-05-2014

Faith No More doet Open'er, misschien hebben ze daar een gaatje voor vrijgemaakt?