Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Uplift - 02-04-2014

Innervisions uiteraard. Beste productie aller tijden.


Roskilde - Schobbeyak - 02-04-2014

Uplift Wrote:Innervisions uiteraard. Beste productie aller tijden.

Nee, ok. Dan zijn we het daar eens over eens.


Roskilde - Eraser - 02-04-2014

Drake [Image: clap.gif]


Roskilde - fresh77 - 02-04-2014

Drake is een weergaloze boeking. Sowieso toch wel een van de beste affiches van het jaar. Zit er sterk aan te denken om te gaan


Roskilde - Aron - 02-04-2014

Uplift Wrote:
Aron Wrote:maar niks wereldschokkends.
Stevie Wonder. Je mag zeggen wat je wil, hij heeft één van de tien beste albums uit de muziekgeschiedenis gemaakt. Unieke kans om hem mee te maken en volgens mij ook beter dan in die kille hal van NSJ.

Voor de rest heeft geen enkel festival deze zomer wereldschokkende dingen staan, behalve dan de line-up op ATP stage van Primavera. Maar qua namen die een festival kunnen maken, moet Roskilde niet onder doen voor eender welke affiche.

Opvallend is dat er ook meer wereldmuziek dan ooit staat, of althans veel onbekende namen uit exotische oorden. Het siert hen wel dat ze niet naar ordinaire opvulling terug grijpen.

Maar goed, ik zal nog wel zien. Vier dagen gaan is al kut genoeg (dat festival wil je volledig mee maken) en vliegtuigtickets naar Kopenhagen zijn niet goedkoop.
Mja, goed. Dat maakt het voor mij niet wereldschokkend hoor, 1 naam op 160. Nu, zoals ik al zei is het één van de beste affiches van de zomer. Persoonlijk voor mij alleen overtroffen door Primavera. En vooraleer je zegt: "er staat genoeg kuts in Barcelona...". Hier staat er ook best wat meuk hoor(Bastille, Asap Ferg, Kasabian, Haim, Major Lazer etc...). Het is een steengoede affiche, tuurlijk. Mocht ook wel naar Roskilde normen en de, toch wel mindere, line-up van vorig jaar. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik hiervoor pakweg 750 euro uitgeef om te gaan.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik stikjaloers ben op degenen die wél kunnen gaan.


Roskilde - Benno - 02-04-2014

Stevie Wonder exclusief in Europa?
Ik heb 'm gezien op NSJ en dat viel toch wel behoorlijk tegen. Hij moest enorm gedragen worden door zijn band, van zijn stem is niet veel meer over.
Ik neem dan dat hij zondag afsluit.


Roskilde - AMST152 - 02-04-2014

Ik ben ontzettend blij met de affiche. Stevie Wonder, Salif Keita, Les Claypool, Manu Chao, Darkside, Deftones en co er nog bij. Kom zeg, geen gezever, gewoon gaan indien mogelijk.


Roskilde - Uplift - 02-04-2014

Aron Wrote:
Uplift Wrote:
Aron Wrote:maar niks wereldschokkends.
Stevie Wonder. Je mag zeggen wat je wil, hij heeft één van de tien beste albums uit de muziekgeschiedenis gemaakt. Unieke kans om hem mee te maken en volgens mij ook beter dan in die kille hal van NSJ.

Voor de rest heeft geen enkel festival deze zomer wereldschokkende dingen staan, behalve dan de line-up op ATP stage van Primavera. Maar qua namen die een festival kunnen maken, moet Roskilde niet onder doen voor eender welke affiche.

Opvallend is dat er ook meer wereldmuziek dan ooit staat, of althans veel onbekende namen uit exotische oorden. Het siert hen wel dat ze niet naar ordinaire opvulling terug grijpen.

Maar goed, ik zal nog wel zien. Vier dagen gaan is al kut genoeg (dat festival wil je volledig mee maken) en vliegtuigtickets naar Kopenhagen zijn niet goedkoop.
Mja, goed. Dat maakt het voor mij niet wereldschokkend hoor, 1 naam op 160. Nu, zoals ik al zei is het één van de beste affiches van de zomer. Persoonlijk voor mij alleen overtroffen door Primavera. En vooraleer je zegt: "er staat genoeg kuts in Barcelona...". Hier staat er ook best wat meuk hoor(Bastille, Asap Ferg, Kasabian, Haim, Major Lazer etc...). Het is een steengoede affiche, tuurlijk. Mocht ook wel naar Roskilde normen en de, toch wel mindere, line-up van vorig jaar. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik hiervoor pakweg 750 euro uitgeef om te gaan.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik stikjaloers ben op degenen die wél kunnen gaan.
Ik kan ook Les Claypool of zelfs Electric Wizard noemen, hoor. Mja, wat is "wereldschokkend" überhaupt nog? Stevie Wonder eigenlijk ook niet. Dat zou dan een caliber Tool of zo moeten zijn tegenwoordig. Maar "uniek", daar staat de affiche dit jaar toch weer vol van. In tegenstelling tot 2013, dus in die zin vind ik de line-up erop vooruit gegaan. Er zijn ook een pak meer namen die fantastisch zullen werken op Roskilde.

Qua affiche is Primavera gewoon beter, hoor. Van de laatste 5 jaar was dat enkel in 2012 niet het geval, denk ik. En tja, het aantal kutte namen moeten we er tegenwoordig bij nemen, vrees ik. Hip hop is problematischer dan ooit en de Deense jeugd heeft net als hier ook een kutsmaak. Al hebben ze natuurlijk ontzettend veel meer referentiepunten en openheid t.o.v. muziek. In tegenstelling tot hier.

In 2011 stonden er misschien twee foute namen op de hele affiche, dus dat kan vandaag de dag niet meer.

750 is trouwens het budget voor één week, hoor. Zo duur is dat festival niet. Transport is het enige dat je problematisch kan noemen, maar mits je een auto vol vrienden kan proppen, komt ook dat wel goed. Vorig jaar hebben we met twee personen 730 euro verdaan op het terrein over negen dagen. Sinds deze editie is het festival ook een dagje korter...

Waarom is het z'n geld waard tegenover Primavera of een goedkoper alternatief bij ons? Omdat je de echt sterke namen vaak zelfs in een club niet beter kan ervaren. Dit jaar zijn er toch opnieuw een heel pak. Meer dan in 2013 in elk geval:

Warpaint, Tokimonsta, Omar Souleyman en MO (vooral omdat het dak eraf zal gaan, lijkt me), Julia Holter, James Holden, The Horrors, Hookworms, Forest Swords, Future Islands (een goeie test voor de hype), Future of the Left, F!re Orchestra, Electric Wizard, Corrections House, Connan Mockasin, Les Ambassadeurs, Phil Anselmo, Mogwai (in 2008 was dat ongelofelijk luid in de Arena, dus dat kan erg geslaagd worden), Moderat (zeker op dat nieuwe podium), Les Claypool, Deftones (liefst in de Arena), Deerhunter, Darkside, Chromeo, Trentemoller (waar kan het beter worden?), Stevie Wonder, Damon Albarn.

Briljante trolling overigens met Drake in een paar posts hierboven. Volgens mij zou zelfs Lil Wayne een betere boeking zijn.

Edoch, zopas werd mij gemeld dat ik een rijverbod en een boete van 270 euro krijg voor een roodlichtovertreding. Dus zelfs met bovenstaande argumenten heb ik geen flauw idee of ik er dit jaar wel bij kan zijn.


Roskilde - BigBird - 02-04-2014

Schitterende post


Roskilde - Uplift - 02-04-2014

Bedankt.


Roskilde - Aron - 02-04-2014

Het probleem is natuurlijk dat ik buiten PKP (en dat is dan praktisch fix eigenlijk) en misschien één dagje BKS dus geen reet doe deze zomer. Simpelweg omdat het programma me bij die goedkopere alternatieven gewoon niet aanstaat. Maar ik maak mezelf ook geen illusies hoor, met een gunstiger financiële status en minder plannen had ik in mei in Barcelona of in juli in Roskilde gestaan. Want tja, waar the fuck anders zeker?

Maar ooit Uplift, ooit ga ik speciaal voor jou naar Roskilde. Die argumenten kunnen niet genegeerd blijven. Die redevoering. Pure passie.


Roskilde - Uplift - 02-04-2014

Het grappige is dat "bekeerlingen" net op dezelfde manier over dat festival gaan praten. Soms zelfs feller Tongue

De volgende in het rijtje is RH80. Man, wat gaat die enthousiast worden, hehe.


Roskilde - Jorrit - 03-04-2014

Die post is absoluut geen troll, kan ik je verklappen.

Als ik er was zou ik ook gaan kijken.


Roskilde - RH80 - 03-04-2014

Uplift Wrote:Het grappige is dat "bekeerlingen" net op dezelfde manier over dat festival gaan praten. Soms zelfs feller Tongue

De volgende in het rijtje is RH80. Man, wat gaat die enthousiast worden, hehe.

Met deense standaarden kan het eigenlijk gewoon niet mis gaan.


Roskilde - BigBird - 03-04-2014

Ik wil ook wel keer gaan


Roskilde - Willie - 03-04-2014

Quote:Electric Wizard

Die had ik dus gewoon gemist tussen ze namen, even zoeken of er meer data bekend zijn.


Roskilde - Willie - 03-04-2014

Uplift Wrote:Het grappige is dat "bekeerlingen" net op dezelfde manier over dat festival gaan praten. Soms zelfs feller Tongue

Dat is toch altijd zo met bekeerlingen Tongue

Maar inderdaad, het is fantastisch, had er graag vaker heengegaan, maar voor mij een pak lastiger te regelen dan zeg Primavera.


Roskilde - Uplift - 03-04-2014

Willie Wrote:
Quote:Electric Wizard

Die had ik dus gewoon gemist tussen ze namen, even zoeken of er meer data bekend zijn.
Idd, nice. In 2011 waren ze een last-minute vervanging op Roskilde (op de middag in Pavilion) en viel het tegen, maar dit is eigenlijk de beste doom/stoner band op aarde en ze spelen niet zo vaak.

Ook Juana Molina wist ik gisteren nog tussen de namen te spotten, trouwens.

Soit, kan iemand mij uitleggen wat er goed is aan Drake?


Roskilde - Aron - 03-04-2014

Uplift Wrote:Soit, kan iemand mij uitleggen wat er goed is aan Drake?
Eraser zal hiervoor de geknipte persoon zijn. Gelieve inderdaad wat op te helderen, want ik versta er ook geen reet van.


Roskilde - Willie - 03-04-2014

3 fantastische platen uitgebracht en vele prachtige nummers geschreven.

Alleen is die kerel toch al bijna 40 jaar dood?


Roskilde - hythloth - 03-04-2014

Euhhh... Drake's muziek doet het goed op studenten feestjes?

Overgewaardeerde gast, maar hij's vandaag de dag relevanter bij een hiphop publiek dan pakweg Lil Wayne.


Roskilde - Uplift - 03-04-2014

Dat
is
geen
hip hop...

Toen Shakira een gitaar vastnam, werd dat toch ook geen rock genoemd?


Roskilde - hythloth - 03-04-2014

R&B Hop dan? Drake spreekt in ieder geval wel een breek publiek aan. Volgend jaar ook op alle andere festivals!


Roskilde - AMST152 - 03-04-2014

De kleinere namen zijn toch weer diegenen die het verschil maken.

"ARTO LINDSAY & PAAL NILSSEN-LOVE DUO (US/NO)

New York and Oslo take the stage together and it's gonna be loud!

Arto Lindsay is giving two concerts at Roskilde Festival 2014. By all appearances, this American-Norwegian duo will be the noisier experience of the two.

The American legend grabs the guitar and makes a lot of noise and demonstrates why he was an important figure on the brutal no-wave scene of New York along with Sonic Youth and Swans.

Drummer Paal Nilssen-Love takes care of the tubs. His resume reflects the often cacophonic and sharp jazz scene of Oslo.

This will be an ear-splitting meeting between two noisy cities of culture."

Check.


Roskilde - Uplift - 03-04-2014

Bedankt voor de tip.