Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - AMST152 - 01-03-2014

Kasabian is wel een drama. Maar goed, staat echt al heel wat lekkers vind ik. Veruit de beste affiche van de Majors voorlopig (al is dat ook niet heel moeilijk).


Roskilde - Uplift - 01-03-2014

Bonnaroo...

Primavera...


Roskilde - AMST152 - 01-03-2014

Uplift Wrote:Bonnaroo...

Primavera...

Primavera is strikt genomen nog altijd geen major dacht ik (wel naar onze normen natuurlijk) en Bonnaroo is iets te ver weg naar mijn continentale zin.


Roskilde - Uplift - 01-03-2014

Primavera is 50000 maal drie. Okee, mijlenver verwijderd van Roskilde en Glastonbury, maar als je enkel dat soort festivals als 'majors' rekent, kom je op een vijftal events wereldwijd uit. Roskilde, Glasto, Sziget, Bonnaroo, Werchter, Coachella en de rest daarachter.

Qua invloed en prestige past PS perfect in bovengenoemd rijtje. Ook qua budget voor bands, denk ik. Het zal alleszins niet veel schelen.


Roskilde - Benno - 03-03-2014

Hoe sterk is het Rolling Stones gerucht voor Roskilde?
Normaal maken we niet zo'n haast met het bestellen van tickets maar met zo'n naam kan het natuurlijk wel eens heel hard gaan. Alhoewel Prince en Bruce Springsteen in voorgaande jaren geen run op kaartjes veroorzaakten (maar uiteindelijk was het festival wel uitverkocht)


Roskilde - Uplift - 03-03-2014

Los van dat soort namen, verkoopt Roskilde 2/3 keer uit een paar weken voor aanvang. Voor weektickets hoef je je dus meestal geen zorgen te maken; er verschijnt ook tijdelijk een aankondiging op de website als het bijna uitverkocht is.

Als het niet uitverkoopt, blijven meestal een paar duizend tickets over.

Wil je als vrijwilliger gaan, dan mag je je wel altijd reppen. Meer vraag dan aanbod daarvoor (is goed voor 1/4 van de bezoekers uiteindelijk).


Roskilde - Uplift - 04-03-2014

Morgen een reeks kleinere bands, dus een grootse aankondiging op vrijdag of zo lijkt steeds waarschijnlijker.


Roskilde - RH80 - 04-03-2014

Uplift Wrote:Morgen een reeks kleinere bands, dus een grootse aankondiging op vrijdag of zo lijkt steeds waarschijnlijker.

Als het daadwerkelijk RS is dan moeten ze gewoon wachten tot zij zin hebben om hun tour aan te kondigen, zelfde verhaal als bij Pinkpop.


Roskilde - BigBird - 04-03-2014

Vooralsnog is er geen enkele aanwijzing dat RS komen, kan Roskilde dat wel betalen?


Roskilde - Uplift - 04-03-2014

Tuurlijk, al betekent dat de overige headliners niet erg duur zullen zijn.

QED tot nu toe.


Roskilde - RH80 - 04-03-2014

BigBird Wrote:Vooralsnog is er geen enkele aanwijzing dat RS komen, kan Roskilde dat wel betalen?

Als Pinkpop dat kan, moet dat Roskilde toch ook wel lukken. Vorig jaar nog Metallica exclusive, Bruce het jaar ervoor.. En ze hebben dit jaar nog maar één naam die echt headlinerformaat is. Al blijf het natuurlijk gewoon speculeren.


Roskilde - Uplift - 04-03-2014

PP is gewoon Mojo, hoor. Qua "eigen budget" heeft Roskilde een pak meer geld.

RS is wel niet te vergelijken met andere grote namen die er al stonden, zelfs Prince niet. En het is speculatie; een AC/DC zou bijvoorbeeld ook kunnen. Maar productioneel gezien lijkt RS mij makkelijker en van AC/DC is niet geweten of ze nog ooit festivals zullen doen.


Roskilde - RH80 - 04-03-2014

AC/DC gaat ook niet touren, geloof ik, gelukkig.


Roskilde - metal bouwie - 04-03-2014

RH80 Wrote:AC/DC gaat ook niet touren, geloof ik, gelukkig.

Die gaan wel touren. 40 shows wereldwijd ter viering van hun 40-jarig jubileum. Of hier festivals tussen zitten is niet bekend evenals wanneer deze tour plaats vindt.


Roskilde - Uplift - 04-03-2014

RH80 Wrote:AC/DC gaat ook niet touren, geloof ik, gelukkig.
Zou veel beter op Roskilde passen hoor.


Roskilde - RH80 - 04-03-2014

metal bouwie Wrote:
RH80 Wrote:AC/DC gaat ook niet touren, geloof ik, gelukkig.

Die gaan wel touren. 40 shows wereldwijd ter viering van hun 40-jarig jubileum. Of hier festivals tussen zitten is niet bekend evenals wanneer deze tour plaats vindt.

Ze gingen toch ook een nieuwe plaat opnemen in juni ofzoiets?


Roskilde - RH80 - 04-03-2014

Uplift Wrote:
RH80 Wrote:AC/DC gaat ook niet touren, geloof ik, gelukkig.
Zou veel beter op Roskilde passen hoor.

Het blijft een kutband.


Roskilde - Uplift - 04-03-2014

RS ook en puristisch gezien brengt Springsteen geen reet. Bij zo'n optredens gaat het om de energie.

Op Roskilde zou je met een AC/DC collectieve hysterie kunnen mee maken, neem het van mij aan. Met RATM of DP natuurlijk nog meer, hehe.


Roskilde - RH80 - 04-03-2014

Springsteen muzikaal op hetzelfde niveau plaatsen als AC/DC gaat toch een brug te ver. RS zou gewoon een unieke kans zijn om ze nog een keer te zien, en vind het persoonlijk ook een stuk betere muziek dan AC/DC. Die laatste is gewoon een band voor tieners die pas rockmuziek ontdekken of ouderen die denken dat ze nog very cool zijn.


Roskilde - Uplift - 04-03-2014

Ik kan het hiermee eigenlijk niet oneens zijn.


Roskilde - Murdoc Niccals - 04-03-2014

In een milde bui Uplift?


Roskilde - Uplift - 04-03-2014

Het scheelt niet veel.


Roskilde - AMST152 - 04-03-2014

Rolling Stones als headliner zou dramatisch zijn, behalve voor de toch niet te onderschatten minderheid necrofiele Denen.


Roskilde - Camiel46 - 05-03-2014

AMST152 Wrote:Rolling Stones als headliner zou dramatisch zijn, behalve voor de toch niet te onderschatten minderheid necrofiele Denen.

Stoer


Roskilde - AMST152 - 05-03-2014

Camiel46 Wrote:
AMST152 Wrote:Rolling Stones als headliner zou dramatisch zijn, behalve voor de toch niet te onderschatten minderheid necrofiele Denen.

Stoer

Dank. Als je kijkt naar hun show op Glasto of in Hyde Park zal je die stoere taal wel begrijpe, wat was dat zeg.