Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Aron - 06-11-2013

Akkoord, maar het is zoals je zegt het jaar 2014. Het huidige festivallandschap is niet wat het was in pakweg 2008. Als je dit kan neerzetten heb je dan qua headliners één der beste festivals van de volgende zomer, punt uit. Want in feite zal er die periode eigenlijk niet zoveel op tournee zijn vrees ik. Ik zie Jay-Z anders ook nog te vertrekken naar Europa volgende zomer, aangezien blijkbaar vorig jaar het geval Rihanna goed uitpakte denk ik eerder Jay-Z dan Kanye dan. Wat betreft Beck: ieder zelfrespecterend festival moet die boeken als die tourt. Nog steeds relevant en steengoed. En met Linkin Park (brrr) die hun debuutplaat speelt heb je ook iets al bij al exclusiefs.


Roskilde - Uplift - 06-11-2013

Jay-Z stond er in 2008, en volgens mij was Kanye in 2006 een groter succes en wordt hij in Denemarken ook meer verwacht.
LP zou voorlopig vrij exclusief zijn, trouwens. Een boeking die ze ook nog richting ticketverkoop-boost kunnen doen, is Arctic Monkeys. Ondanks de recente passage ginder.

Het is wel raar hoe weinig goeie headlinernamen er nog overschieten. Maar van een festival als Roskilde verwacht je dat ze er het beste van maken, dus voor minder doe ik het niet. Goat en Kraftwerk 3D waren vorig jaar eigenlijk het enige dat ik niet wou missen en ook nergens anders had kunnen zien. Als de line-up dit jaar niet beter is, overweeg ik WorldWide Fest.


Roskilde - RH80 - 06-11-2013

Eventjes gegoogled en Linkin Park stond in 2012 nog op een kleiner deens festival en waren ook in 2010, 2008 en 2007 in Denemarken, lijkt me dus eigenlijk niet te gaan gebeuren.


Roskilde - Uplift - 06-11-2013

Mooi.

Foo Fighters, Aerosmith, Franz Ferdinand zijn trouwens ook behoorlijke spoken.


Roskilde - Uplift - 12-11-2013

Nog geen namen, wel de Efterklang show van vorig jaar: http://roskilde-festival.tv/efterklang

Overtuigden trouwens niet echt, die zanger liep daar de hele week rond en ik kwam hem meermaals dronken tegen.

Gezien dit 'nieuws' verwacht ik ook niet meteen namen voor morgen. Misschien eerder voor eind deze maand, zoals dat met Springsteen in 2011-2012 ook het geval was. Belooft wel.


Roskilde - Benno - 18-11-2013

Let op, het festival (of in ieder geval de warm-up) start dit jaar pas op zondagavond (18:00) 29 juni i.p.v. de laatste paar jaar gebruikelijke zaterdagavond.


Roskilde - Uplift - 18-11-2013

Het is altijd officieel acht dagen geweest, maar het kan zijn dat ze daar een paar maanden voor aanvang dan 28e bij zetten, omdat de deuren dan open gaan, inderdaad. De organisatie spreekt ook vaak van 9 dagen in plaats van 8. Maar in essentie gaat het om 8 dagen waarin de volledige capaciteit van het (camping)terrein wordt benut en het festival dus open is voor iedereen (om een dag voordien aan te komen heb je een entrance booking nodig en zijn er ook nog geen activiteiten/optredens geprogrammeerd).

*Edit* ik zie dat het volgens Billetlugen (ticketwebsite) inderdaad pas vanaf zondag 18u is, maar dat zal een fout zijn.


Roskilde - Orange - 18-11-2013

Uplift Wrote:Het is altijd officieel acht dagen geweest, maar het kan zijn dat ze daar een paar maanden voor aanvang dan 28e bij zetten, omdat de deuren dan open gaan, inderdaad. De organisatie spreekt ook vaak van 9 dagen in plaats van 8. Maar in essentie gaat het om 8 dagen waarin de volledige capaciteit van het (camping)terrein wordt benut en het festival dus open is voor iedereen (om een dag voordien aan te komen heb je een entrance booking nodig en zijn er ook nog geen activiteiten/optredens geprogrammeerd).

*Edit* ik zie dat het volgens Billetlugen (ticketwebsite) inderdaad pas vanaf zondag 18u is, maar dat zal een fout zijn.

Nee, het is een dag 'korter' geworden. Maar zal me niet verbazen als ze iedereen zaterdagavond naar binnen laten gaan.


Roskilde - Uplift - 18-11-2013

Waar staat het dan dat het een dag korter is geworden? Wel vreemd, want het is nu al een kleine tien jaar vanaf zondagochtend en las er verder niks van.


Roskilde - Orange - 19-11-2013

" @orangefeeling 31 Oct
Mark the dates 29 June - 6 July. The most important music week of the year. Tickets are out now. Buy here: http://www.ticketmaster.dk/roskilde/en/ #rf14"


Kan het bericht waarin ze zeggen dat het nu 'zondag' begint zo 1,2,3 niet weer vinden. Maar ook op de website staat 29 juni, dit zal echt geen fout zijn denk ik...

Terwijl het vorig jaar nog 29 juni (zaterdag) t/m 7 juli was (Bron: http://roskilde-festival.dk/about_roskilde/history/2013/poster/).


Roskilde - Benno - 19-11-2013

Zie het Roskilde forum:
http://roskilde-festival.dk/forum/mm_forum_pi1/posts/camping/festival_begins_on_sunday/

Voor zover ik me kan herinneren is het ook maar een jaar of 4 geweest dat ze openden op zaterdagavond. Daarvoor was het altijd (in ieder geval sinds ~2004) op zondagmorgen 8:00.


Roskilde - Uplift - 19-11-2013

Inderdaad, klopt.

Maakt feitelijk niet uit; het blijft 8 dagen met geprogrammeerde activiteiten en concerten. Hopelijk is die kleine inkorting van de 'preparty' ook wel het teken om de eerste dagen wat meer te vullen (vooral met muziek).


Roskilde - RH80 - 29-11-2013

Quote:Roskilde people, help us decide...

We’re working hard on closing the deals with the first headlining acts for Roskilde 2014. However, it can still take some time. So, what do you say:

1) That’s ok, I am going to spend the next month listening to Christmas songs anyway!

2) Take my mind off Wham, please! Give me something to remind me that summer is coming back…

Ben benieuwd met wat ze bezig zijn aangezien het toch wel wat tijd in beslag neemt zo blijkt.


Roskilde - BigBird - 29-11-2013

Klinkt alsof ze moeite hebben om heedliners neer te zetten. De spoeling zal dun zijn, zeker als je ziet waar RAR mee komt aanzetten, en wat de geruchten voor Werchter zijn.


Roskilde - RH80 - 29-11-2013

Er zijn voor Roskilde ook al gewoon veel opties geen mogelijkheid als ze hun scherpe visie willen aanhouden van de headliners niet dood te herhalen. Queens of the Stone Age, The National en Metallica kunnen dus al zeker niet vanwege vorig jaar. Arcade Fire en Mew ook niet vanwege Northside. Kings of Leon, Arctic Monkeys en Iron Maiden zijn op het randje aangezien ze er in 2011 stonden. Nine Inch Nails spelen in mei in Kopenhagen, of die dus festivals doen is ook twijfelachtig. Zo blijft er natuurlijk niet veel over, maar er zullen wel dingen komen waar wij nog geen weet van hebben, ze lijken er toch vrij gerust in te zijn.


Roskilde - BigBird - 29-11-2013

Deze verzadiging omtrent headliners gaat in 2014 wellicht een hoogtepunt bereiken. Op een gegeven moment hebben we deze bands al zo vaak gezien, zeker als headliner, dat er wat moet veranderen. Uplift zei al dat veel van deze artiesten teveel macht hebben en daardoor teveel hun stempel kunnen drukken op de affiches.


Roskilde - Aron - 29-11-2013

Lijkt me wel dat Roskilde met iets speciaals zal afkomen, misschien samen met Werchter (die 40e editie en shit). Het kan evengoed fucking Foo Fighters zijn, maar goed. Op zich kan Roskilde daar gewoonweg droog Trentemoller en MBV bijplaatsen, iets wat een Werchter niet kan.


Roskilde - Uplift - 29-11-2013

Ze hebben inderdaad zeer weinig opties; Werchter zal alle grote (kut)namen krijgen, maar die had Roskilde de afgelopen 2-3 edities al. Van de plausibele namen die ik een kleine maand geleden noemde, staat o.m. NIN al in een aparte zaalshow, en blijkt Tool niet te gaan touren. Blijven over: Beck, Kanye West en Linkin Park als plausibele opties, maar verder weinig of niets. Ze moeten dan letterlijk headliners tevoorschijn toveren, vrees ik. In 2011 heeft dat wel goed gewerkt, ook al was het toen muzikaal de minste editie die ik al mee maakte. Ik denk wel dat Arctic Monkeys nog een optie zijn, daar kunnen ze nu eenmaal niet om heen.

De vraag is waarom ze geen van die plausibele namen nu al bekend kunnen maken. Wel, vermoedelijk omdat hun respectievelijke managers ook goed weten dat ze kunnen gaan voor hoge posities en gages... Roskilde houdt hen waarschijnlijk een blad voor met veel leemtes op wat de absolute top-optredens moeten zijn (in de regel 22u30 op Orange), maar dat is voorlopig wellicht blufpoker. Dat zal het management van Kanye, Beck, etc. ook wel door hebben.

Maar zoals BB en RH80 ook zeggen, dat het lang duurt is ook wel het teken dat ze er alles aan doen om geen kut line-up neer te zetten. Iets wat alle festivals die namen bekend hebben gemaakt tot nu toe wel al deden. Behalve Northside, maar ja... AF is enkel dan beschikbaar en Mew stond in 2012 nog op Roskilde...

Vorig jaar hielden ze wel nog 2000 kaarten over, dus ik vermoed ook wel dat Roskilde zal gaan voor één Springsteen-achtige naam om een lichte headlinerbezetting te compenseren.


Roskilde - Aron - 29-11-2013

Uplift Wrote:Vorig jaar hielden ze wel nog 2000 kaarten over, dus ik vermoed ook wel dat Roskilde zal gaan voor één Springsteen-achtige naam om een lichte headlinerbezetting te compenseren.
Misschien een schot in het donker, maar Paul Mccartney?


Roskilde - Uplift - 29-11-2013

Of de Stones. Of AC/DC. Elke irrelevante en oversized naam die je kan bedenken en stiekem ooit eens wil zien, lijkt me wel een optie.

Behalve U2.

Wie weet is dat wel de reden; nl. dat ze eerst die naam bekend willen hebben en zich vervolgens geen zorgen hoeven te maken met het boosten van de ticketverkoop... Dat was vorig jaar echt problematisch, na dat non-event van een persconferentie en Metallica out of the blue.


Roskilde - RH80 - 29-11-2013

For what it's worth, Open'er komt 5 December met de eerste namen.


Roskilde - RH80 - 29-11-2013

Quote:The Roskilde people have spoken. You want music announcements!

So, we’re filling next week up with Roskilde acts.

And we’ll make sure to be all over the genre map. Look forward to both rock, hip hop, metal, pop and electronica - as some kind of concentrate of that unpredictable diversity that is Roskilde.

And then you’ll get the big guns later in the season.



Roskilde - Uplift - 29-11-2013

Jah... soms is hun marketingstrategie toch wel scheef Smile


Roskilde - BigBird - 29-11-2013

Quote:Music announcements next week. We start off with the 'middle layer' and LOTS of diversity. Headliners at a later point #rf14



Roskilde - Uplift - 29-11-2013

Ik verwacht er eigenlijk niet veel van, moet ik eerlijk zeggen.