Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Aron - 06-03-2013

Nou, zeg nooit nooit natuurlijk...

nog even de press release oprakelen:

Following the release of their top 10 debut album Amok, Atoms For Peace today reveal a run of full-band live shows for July 2013. These shows are in addition to the announced festival dates at the Pohoda Festival, Slovakia (12th July), Exit Festival, Serbia (13th July) and Melt Festval, Germany (21st July)

in theorie kan het nog. Maar dan zouden ze in Roskilde hun eerste gig moeten geven van de tour, of tussen Frankrijk en België even overvliegen naar Denemarken op zondag. Ben benieuwd.


Roskilde - Loov - 06-03-2013

Wat is 't probleem Uplift. Je ging toch naar Melt!?


Roskilde - Uplift - 06-03-2013

Dat statement sluit helemaal niks uit.

Melt! is moeilijk uit te leggen. Ik koop er sowieso geen ticket voor, maar we zien wel. Het is met andere woorden gewoon niet zeker.


Roskilde - Loov - 06-03-2013

Ah okay. Ja heb 't ticket inmiddels al betaald. Wil het wel een keer mee maken. Mooie locatie daar ook.


Roskilde - Uplift - 06-03-2013

Ja zoals gezegd PM ik sowieso wel als ik ga. Normaal zie ik alle namen elders (ook AFP, ga ik toch nog van uit)), dus het hoeft niet. Maar als totaalconcept interesseert het me danig en misschien ga ik dus om verslag uit te brengen, zeg maar.


Roskilde - Uplift - 06-03-2013

Ariel Pink moét ook komen. Was er niet bij in 2011.


Roskilde - Uplift - 07-03-2013

Roll The Dice was ik nog vergeten. Hiermee sluit ik mijn wishlist definitief af.


Roskilde - Uplift - 09-03-2013

The Sword en ANML hebben zichzelf nu ook bevestigd. Die eerste zou wel eens kunnen zorgen voor een spectaculair optreden.


Roskilde - Uplift - 13-03-2013

Morgen een roedel wereldmuzieknamen. Ze komen wel nogal traag met bovengenoemde requests...

De verkoop verloopt trouwens erg snel.. sommige campingformules raken al uitverkocht, wat normaal pas in mei of zo gebeurt.


Roskilde - Uplift - 14-03-2013

Dit dus: http://roskilde-festival.dk/news/singlenews/a-warm-and-sunny-addition-to-roskilde-festival-2013/

Op dat vlak blijven ze veruit de beste. Hadden ze ook maar zo'n boeker voor hip hop.


Roskilde - Uplift - 18-03-2013

Vliegtuigtickets gekocht. 150 euro bij SAS, wat echt wel luxe is. Zaterdagavond/nacht komen we toe, dus net na de opening van de camping. Is geen probleem, want het wordt toch de Silent Camp. Voor feesten hoef je enkel maar wat in de P zone rond te lopen.


Roskilde - Loov - 18-03-2013

Uplift: wat ben je nou zo kwijt voor een Roskilde? Eventueel wel iets voor volgend jaar namelijk...


Roskilde - Uplift - 18-03-2013

Een volledige week:

-150 euro vliegtuig dus (als je met meer dan twee mensen gaat is de auto wel goedkoper en ook leuker, zeker vanuit Nederland).
-Ticket 250 euro.
-Budget per dag zo'n 30 euro gemiddeld (als je op het terrein gewoon gebruik maakt van het gratis water en bier voor de camping houdt). Dus dat wordt afgerond zo'n 250 euro. Deftig eten is zo'n 6 euro (doe je twee keer per dag), een gezonde snack 3-4 euro. De rest is dus voor bier. In die zin is Roskilde niet duurder dan onze festivals. Eigenlijk zelfs goedkoper.
-Vervolgens reken je best ook nog een 100 euro (maximaal) aan materiaal en eten en dergelijke die je naar aanloop van het festival zou kopen.

750 euro voor de 8 dagen... afgerond 100 euro per dag, dus. Wel rekening houdend met een vrij copieuze en liberale festivalervaring in de zin van consumptie, comfort, etc. Mag ook wel, want Roskilde is het hardste van het hardste. Maar prijs/kwaliteit is dit goedkoop, dat weet ik uit ervaring. Ook qua prijs per dag is het goedkoper dan andere grote festivals. Maar opnieuw: drink het gratis water Wink


Roskilde - Loov - 18-03-2013

Hoe bedoel je Roskilde is 't hardste van het hardste? Ik dacht dat ik na Dour vorig jaar wel al de meest stevige festival ervaring van m'n leven had gehad.


Roskilde - Uplift - 18-03-2013

Acht dagen Roskilde is het meest hardcore. Met voorsprong.

Niet qua drugs, niet eens qua lang doorgaan of weinig slapen. Maar na acht dagen weet je het wel, geloof me. Je hebt comfort en voorzieningen nodig, anders keer je ziek als een hond terug naar huis. Vooral het stof en de lange wandelafstanden kunnen je de das om doen na een hele week.

Dour is zeker intenser, maar qua cumulering van fucked upness kan het niet op tegen acht dagen Roskilde. Neem je voorzorgen, eet goed, drink niet te veel en slaap toch een vijftal uren per dag. Een reden dat Roskilde niet elk jaar makkelijk uitverkoopt is trouwens dat veel mensen geen meerdere jaren op rij die acht dagen ervaring willen, zeker als er regenweer aan te pas komt.


Roskilde - Loov - 18-03-2013

Ho shit. Festival met daadwerkelijk fysieke en mentale voorbereiding! I'm in. Enige jammer wat ik altijd merk aan het einde van zo'n festival: mijn benen trekken het niet meer. Ik krijg de aandacht niet meer bij een optreden van bijvoorbeeld een Dry The River als mijn benen echt compleet leeg zijn. Is dat op Roskilde dan niet 1000x erger als je om een uur of 00.00 Grouper aan het bekijken bent? Nou ja: mee maken en dan mee praten.


Roskilde - Uplift - 18-03-2013

Het voordeel van Roskilde is dat je veelal optredens nog goed kunt meemaken al zittend; de Orange Stage heeft een grote tribune achteraan (echt leuk zicht), en er zijn ook zitplekken in en rond de Cosmopol en de Gloria.

Belangrijker is dat je gewoon je stoel overal mag meenemen, dus in feite maakt het niet veel uit Smile Qua comfort zit het echt wel snor.


Roskilde - Loov - 18-03-2013

Ho shit. Dat is wel echt ideaal dan: de rest trek ik makkelijk (doe vaak aan meerdaagse tochten met bivak). Het is puur dat drukke programma van mij op zo'n festival en dat ik daarbij nergens kan zitten.


Roskilde - Uplift - 18-03-2013

Dat is dan zeker een probleem minder. Ruimte zat, behalve rond de Arena.

Maak tot slot veelvuldig gebruik van het meer. Dat is letterlijk een oase op dat barre terrein. Het helpt je lichaam regenereren.


Roskilde - Beans - 18-03-2013

Is er op Roskilde wel 24 uur per dag feest? Wat kleinere dj's die tot in de vroege uurtjes verder draaien?


Roskilde - Kasper - 18-03-2013

Mocht je met de auto gaan, kan je goedkoop Tuborg inslaan op de boot, scheelt aardig wat geld voor met name de eerste dagen op de camping.

Ik had wel wat meer uitgegeven, maar denk dat ik ook wat meer bier drink dan Uplift.


Roskilde - Benno - 18-03-2013

Beans Wrote:Is er op Roskilde wel 24 uur per dag feest? Wat kleinere dj's die tot in de vroege uurtjes verder draaien?

Het officiële programma is meestal tot een uur of 4 's nachts, dat zijn zowel live bands als dance acts/DJ's. Er is niet echt een scheiding zoals op andere festivals met de live muziek in de middag/avond en de dance/DJ's in de nacht.

Op de camping gaat het wel 24 uur door, vooral tijdens de warm-up (de eerste 4 dagen).


Roskilde - Willie - 18-03-2013

Kasper Wrote:Mocht je met de auto gaan, kan je goedkoop Tuborg inslaan op de boot, scheelt aardig wat geld voor met name de eerste dagen op de camping.

Maar als je voor 20 euro een koude tray bier kan kopen ben je toch niet goed wijs om lauw bier te gaan drinken.


Roskilde - Willie - 18-03-2013

Loov Wrote:Ho shit. Festival met daadwerkelijk fysieke en mentale voorbereiding! I'm in. Enige jammer wat ik altijd merk aan het einde van zo'n festival: mijn benen trekken het niet meer. Ik krijg de aandacht niet meer bij een optreden van bijvoorbeeld een Dry The River als mijn benen echt compleet leeg zijn. Is dat op Roskilde dan niet 1000x erger als je om een uur of 00.00 Grouper aan het bekijken bent? Nou ja: mee maken en dan mee praten.

Ik vond het wel meevallen eigenlijk, mits je je looptempo een beetje aanpast.

Ik demonstreer dat hier op 1.06

[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=MYEOFNuWsQs[/youtube]

Het scheelt ook wel dat de eerste dagen al vrij lang zijn, vroeg op, bier halen, tray wegdrinken, om 00.00u een joint roken en dan slapen.


Roskilde - Kasper - 18-03-2013

Willie Wrote:
Kasper Wrote:Mocht je met de auto gaan, kan je goedkoop Tuborg inslaan op de boot, scheelt aardig wat geld voor met name de eerste dagen op de camping.

Maar als je voor 20 euro een koude tray bier kan kopen ben je toch niet goed wijs om lauw bier te gaan drinken.


Als je een beetje op je centen moet letten is dit iig een optie, en een emmertje met koud water doet wonderen.

Het jaar dat ik er was, was het zo warm dat het bier binnen een half uur lauw werd. Gelukkig is Tuborg, zelfs lauw, aardig goed te drinken.