halfempty/full
(sopping wet towel of stupidity)


Registration Date: 11-10-2012
Date of Birth: Not Specified
Local Time: 08-10-2024 at 00:23
Status: Offline

halfempty/full's Forum Info
Joined: 11-10-2012
Last Visit: 6 hours ago
Total Posts: 2,834 (0.65 posts per day | 0.72 percent of total posts)
(Find All Posts)
Total Threads: 0 (0 threads per day | 0 percent of total threads)
Time Spent Online: 4 Weeks, 2 Days, 23 Hours
Members Referred: 0
Total Thanks Received: 311 (0.07 per day | 0.64 percent of total 48300)
(Find All Threads Thanked ForFind All Posts Thanked For)
Total Thanks Given: 1,383 (0.32 per day | 2.86 percent of total 48300)
(Find All Thanked ThreadsFind All Thanked Posts)
Reputation: 350 [Details]

halfempty/full's Contact Details
Homepage: http://ajoyfulguidetolachrymology.wordpress.com/
  
Additional Info About halfempty/full
Sex: Undisclosed

halfempty/full's Most Thanked Post
Post Subject Numbers of Thanks
RE: Best Kept Secret 2022 - 10 t/m 12 juni 12
Thread Subject Forum Name
Best Kept Secret 2022 - 10 t/m 12 juni Best Kept Secret
Post Message
De heenreis ging zaterdagochtend sneller dan verwacht, dus ik was eerder binnen dan gepland en had even tijd om het terrein een beetje te verkennen. Het terrein is vergroot richting de camping, waardoor een mooi stukje terrein erbij is getrokken, met twee kleine meertjes en o.a. The Secret. Doordat de zijkanten van de tent zo laag waren gaf het een intieme sfeer. Was het te vroeg voor de (voor BKS-begrippen) experimentele muziek van L'Rain? Of misschien juist het perfecte, want ze droeg ons op om mindfull te ademen om daarna rustig te beginnen. Ik vroeg me af hoe ze haar muziek, die ze volgens mij in haar eentje in elkaar heeft geknutseld, zich naar een live-situatie zou vertalen. Maar met een hele band werkte het goed, al werd het af en toe verstoord door aanhoudend gedoe met een geluidsman. Graag meer van dit soort acts op BKS.

Daarna gelunched met Sef op de achtergrond, wat ongelofelijk slecht was. In elk saai nummer werd meerdere keren gevraagd om mee te klappen, dansen, rappen, etc. etc. Terug naar The Secret voor Walt Disco: een paar non-binaire kunststudenten die maar een bandje zijn begonnen om hun ontluikende coke-verslaving te bekostigen. De zanger zong zo theatraal over de muziek dat ik (iemand die vrijwillig naar Xiu Xiu luisterd) het slecht trok. Ze waren wel enthousaist. Maar dat kan ook de coke geweest zijn.

Pip Blom kreeg de Two mee, ook al was de muziek redelijk standaar indie, en de niet zo heel bijzondere podium-presentatie. dEUS heeft spannendere nummers, maar het optreden begon nogal stroef. Het enorme ONE leek de band letterlijk en figuurlijk een maatje te groot (de band bezette maar de helft van het podium), en er waren te veel praters, ook in het voorvak. Dus nog verder naar voren, en zo bij Instant Street kwam het toch goed. Maar wat was precies de reden van dit optreden? Als het nieuwe album bijna klaar is, waarom geen voorproefje?

Snel de oversteek gemaakt naar Two, waar Big Thief inmiddels begonnen was. Ik luister af en toe wat van ze, maar vind ze op plaat soms te beetje te twee of yee haw. Maar live was het net een stukje steviger, en dat beviel goed. Sterk optreden. Waar dEUS worstelde met de ONE, lukte het Fountains D.C. wel vanaf het eerste nummer om een strak optreden neer te zetten.

Ik heb echt weinig met The Strokes, maar na alle onheilspellende berichten vooraf vond ik het eigenlijk best goed klinken van een afstandje, en had ik spijt dat ik niet wat eerder was gaan kijken. Maar goed, op tijd naar TWO voor een mooie plek voor de middenachtshow van Beach House. Vanwege de betere plek was het als geheel immersiever, maar als geheel toch iets minder dan de show in Keulen. Het geluid was op sommige momenten iets te bassig. Maar alsnog sleepte de Teen Dream en OTM nummers me mee.

Er zijn nu inderaad redelijk wat dans podia erbij, maar ik denk niet dat het fissa publiek (uit de randstad) hier nou massaal op af gaat komen. De muziek op Coney Island van Kiosk Radio was meer achtergrond muziek voor het speciaalbier dan een podium, op Lake Disctrict heb ik nooit meer dan 100 man zien staan. Bij The Floor (mooie tent) was het wel druk, met voornamelijk flauwe muziek. Het podium van The Cashbah was inderaad te laag, tenzij je vooraan staat kan je nauwelijks zien wie er staat. Daartegenover is de ONE juist weer eigenlijk te groot. Eigenlijk hebben alleen de dagheadliners die ruimte nodig, de andere bands zouden net zo goed of zelfs beter op een kleiner podium kunnen staan. Daarnaast vind ik hem door het felle zonlicht een groot deel van de dag minder sfeervol dan de tenten. Dus het is een interessant gedachte-experiment om een BKS zonder ONE te bedenken. Je hebt dan goedkopere tickets, maar hoeveel mensen komen er dan nog op af? En dat je op een strandje aan het water een bandje kan kijken op een groot podium hoort toch ook wel bij BKS.


Verder heb ik nergens lang moeten wachten of problemen met terrein-opbouw gemerkt. Het terrein was niet uitbundig aangekleed, maar met als terrein een mooi recreatiegebied ipv een saaie graspolder is dat ook niet echt nodig. Er was in samenwerking met De Pont wat kunst te zien, en ook al waren de werken niet aan mij besteed, zou het tof zijn om hier in de toekomst meer van te zien. Bijvoorbeeld ook met licht of videokunst of beeldende kunstenaars/architecten die een podium bouwen (zoals op Horst).