Graz

Full Version: Die dude kan ik niet uitstaan...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Of 'dudette' in dit geval. Het liedje achter Windows 8... Iemand enig idee wie bij mij moordneigingen veroorzaakt?
Lenka - everything at once
Dit past hier ook wel, de genomineerden voor de Loden Loeki: http://www.trosradar.nl/lodenleeuw/
Ik heb echt te weinig tv gekeken om deze te zien of me er aan te irriteren. Die van Plus en Becel vond ik dan weer wel irritant, en die staan niet in de lijst.
Vincent Kompany

Bruno Mars
Claudia de Breij
Uplift Wrote:Vincent Kompany


kerel Confused
België zit tjokvol talent, maar hij doet een beetje alsof hij de enige is... en omdat hij welbespraakt en intelligent is, betekent dit nog niet dat hij een mening moet hebben over alles... zeker als dan blijkt dat die nergens op gestoeld is.

Hij is voor het Belgisch voetbal een beetje zoals Bart Dewever voor politiek: een reputatie danig sterk, dat de media alles blind overneemt. Als al dit potentieel in onze nationale ploeg moet slagen, dan moet er vooral gekeken worden naar Spanje, waar spelers als Iniesta, Casillas of Xavi zo bescheiden en diplomatisch mogelijk blijven in elke situatie. Overkill is nooit goed.
Uplift Wrote:België zit tjokvol talent, maar hij doet een beetje alsof hij de enige is... en omdat hij welbespraakt en intelligent is, betekent dit nog niet dat hij een mening moet hebben over alles... zeker als dan blijkt dat die nergens op gestoeld is.

Hij is voor het Belgisch voetbal een beetje zoals Bart Dewever voor politiek: een reputatie danig sterk, dat de media alles blind overneemt. Als al dit potentieel in onze nationale ploeg moet slagen, dan moet er vooral gekeken worden naar Spanje, waar spelers als Iniesta, Casillas of Xavi zo bescheiden en diplomatisch mogelijk blijven in elke situatie. Overkill is nooit goed.

Ofwel leer je argumenteren met argumenten die deftig gefundeerd zijn, ofwel moet je je bekkie dicht houden.
Ofwel duid je zo'n statement, ofwel hou je zelf je mond.
Eigenlijk niet de moeite waard, want door je lamentabele verantwoording help je zelf je post om zeep.

1. Hij is welbespraakt en intelligent, maar daarom mag hij zijn mening nog niet uiten. Wie mag dan wel zijn mening uiten? Enkel mensen als jij die duidelijk minder welbespraakt en intelligent zijn?

2. Zijn mening is nergens op gestoeld? Staaf dat eens met voorbeelden, want ik kan er met de beste wil van de wereld geen enkel bedenken.

3. Casillas, Xavi en Iniesta blijven bescheiden zeg je. Ben je het Spaans machtig en volg je elke uitspraak van de voorgaande heren zoals je dat met Kompany wel kan omdat ie toevallig Nederlands spreekt?
Ik heb er echt geen probleem mee dat je misschien nog niet zo lang op Graz mee draait en dergelijke, maar for what it's worth mijn repliek

1) Hij mag zijn mening uiten, maar niet elke mening -hoe intelligent de bron ook- heeft evenveel waarde. Wat kan mij het schelen dat hij noch Hollande noch Sarkozy verkiest als president van Frankrijk verkiest, omdat de ene tegen rijken en de andere tegen 'bruine' mensen zou zijn? Omdat hij economie studeert zou hij wat dat betreft over expertise beschikken? Mijn punt is overigens niet dat hij geen mening mag hebben, maar wel dat zijn meningen niet allemaal even relevant zijn... nu goed, hier spelen de media natuurlijk wel een belangrijke rol. En zo welbespraakt is hij zeker niet, hoor... hij contrasteert natuurlijk wel met andere voetballers, die nu eenmaal doorgaans wat meer moeite hebben.

2) Op Twitter schreef hij toch al wat tenenkrommende dingen. Ik noem de Franse presidentsverkiezingen, maar even goed andere dingen die niet een specifiek Kompany-gebonden probleem zijn, maar die ik eerder de 'Twitter-ziekte' zou noemen. Je hebt de Newtown beschietingen, en plots kan iedereen zijn of haar mening delen met de hele wereld; is die persoon een beroemdheid en alom gerespecteerd, dan doet die mening er plots toe... achja. Net als in punt 1) geldt dat op zich niet hijzelf, maar wel de media oorzaak zijn van wat ik identificeer als 'overkill'. Alleen, als Kompany zijn intelligentie optimaal zou gebruiken, dan zou hij ook een meer low-profile houding aannemen.

3) Ik ben Spaans/Belgisch.

Voor de rest een prettig 2013 gewenst.
Nu ben ik zelf een hork, maar kan iemand de Italianen nog enige manieren bijbrengen of is het een hopeloze zaak?
Uplift Wrote:Ik heb er echt geen probleem mee dat je misschien nog niet zo lang op Graz mee draait en dergelijke, maar for what it's worth mijn repliek

1) Hij mag zijn mening uiten, maar niet elke mening -hoe intelligent de bron ook- heeft evenveel waarde. Wat kan mij het schelen dat hij noch Hollande noch Sarkozy verkiest als president van Frankrijk verkiest, omdat de ene tegen rijken en de andere tegen 'bruine' mensen zou zijn? Omdat hij economie studeert zou hij wat dat betreft over expertise beschikken? Mijn punt is overigens niet dat hij geen mening mag hebben, maar wel dat zijn meningen niet allemaal even relevant zijn... nu goed, hier spelen de media natuurlijk wel een belangrijke rol. En zo welbespraakt is hij zeker niet, hoor... hij contrasteert natuurlijk wel met andere voetballers, die nu eenmaal doorgaans wat meer moeite hebben.

2) Op Twitter schreef hij toch al wat tenenkrommende dingen. Ik noem de Franse presidentsverkiezingen, maar even goed andere dingen die niet een specifiek Kompany-gebonden probleem zijn, maar die ik eerder de 'Twitter-ziekte' zou noemen. Je hebt de Newtown beschietingen, en plots kan iedereen zijn of haar mening delen met de hele wereld; is die persoon een beroemdheid en alom gerespecteerd, dan doet die mening er plots toe... achja. Net als in punt 1) geldt dat op zich niet hijzelf, maar wel de media oorzaak zijn van wat ik identificeer als 'overkill'. Alleen, als Kompany zijn intelligentie optimaal zou gebruiken, dan zou hij ook een meer low-profile houding aannemen.

3) Ik ben Spaans/Belgisch.

Voor de rest een prettig 2013 gewenst.


Nou nou, op een forum moet je dus even meedraaien vooraleer iets te mogen zeggen tegen 'gevestigde waarden'? Knap.

Over tenenkrommend gesproken: niet elke mening heeft evenveel waarde? Ik zou toch geneigd zijn om te zeggen dat een intelligente en goed geformuleerde mening meer waard is als doelloos in het rond praten. Wat Kompany, voor alle duidelijkheid, niet doet.

Hij pretendeert hoegenaamd niet dat hij over expertise beschikt. Hij beschikt enkel over logisch verstand, wat iedereen kan gebruiken om tot een maatschappijkritische redenering te komen.

En uiteraard contrasteert hij met de Legears en Balotelli's van de wereld. Maar daarmee moet je hem niet vergelijken op het vlak van uitspraken. Jij concludeert dat een beroep iemand tot een bepaalde categorie classeert, waarna hij beter kan lijken als de rest. Vergelijk hem met een willekeurige andere mens, en je zal zien dat zijn mening niet alleen wat behoorlijker is als enkele andere voetballers hun uitspraken.

Is de hele bedoeling van Twitter niet dat je dingen kan delen met de wereld? Als je lak hebt aan z'n mening, unfollow dan he. Het tegenovergestelde zou van jou maar een dwaas met masochistische neigingen maken.
Ik bedoelde dat je niet echt de achtergrond van mijn argumentatie kent, meer niet.

Kompany praat niet doelloos in het rond, maar wil klaarblijkelijk over alles wat te zeggen hebben. Van mensen of beroemdheden uit de meeste andere beroepscategorieën wordt dit doorgaans -al dan niet terecht- niet gepikt.

En bij mij gaat het er vooral om dat hij z'n présence zo alomtegenwoordig maakt. En met zijn visie op Belgicisme heb ik ook een probleem... enfin, als je dan toch zo graag het kunnen uiten van meningen verdedigt, respecteer dan op z'n mist de mijne over die gast... ik snap echt niet waarom je zo in de aanval gaat... waar ben ik dan ongenuanceerd of lul ik uit mijn bek?

Tot slot Twitter: de media neemt stelselmatig tweets over; die worden vaak al geïntegreerd in online nieuwsartikels. Het is dus heus geen kwetie van followen of unfollowen, he.
Ik had meer vrede genomen met een uitleg in de trant van 'hij is van Anderlecht geweest' dan met zo'n kromme argumentatie die mijn inziens niet echt veel steek houdt..
Tja, ik snap er werkelijk geen reet van. Dat je zo'n reactie zou schrijven nadat ik over Adele beweer dat ik ze graag wil zien sterven telkens ik de James Bond-titeltrack hoor, zou ik nog kunnen begrijpen. Voor Kompany heb ik respect, maar ik vind zijn hele figuur, voorkomen en retoriek steeds pompeuzer, arroganter en meer misplaatst. Natuurlijk mag jij dan vinden van niet... ik snap ook wel dat het louter om mijn perceptie gaat. Nu ja, ik zal wel een gevoelige snaar geraakt hebben, zeker...

Terug on topic: Herman Schueremans. Ik kan zijn kop niet uitstaan. Zo, bij gebrek aan nuance zal ik wel geen gevaar lopen om weer zo'n Eraser-reactie tegen het lijf te lopen, zeker... dat kan natuurlijk het "succes" van Willie wel verklaren.
Los van je opmerkingen mag je zowel Kompany als Schueremans wel dankbaar zijn
Dankbaar voor wàt?
De heropstanding van de rode duivels (uiteraard samen met zijn teammaats) en de vooruitgang van de Belgische concertmarkt.
Nou, dat eerste kan ik nog wel begrijpen, maar ervan uitgaan dat het voluntarisme van één persoon verantwoordelijk zou zijn voor een bepaalde vooruitgang, vis-a-vis de normale gang van zaken in een context van marktmechanismen (zijnde: de groeiende livemarkt in alle landen waar een middenklasse het geld heeft om grof geld voor optredens te betalen) lijkt me op z'n minst naïef te noemen.

En het hangt dan nog af van wat je 'vooruitgang' noemt. Bij de Rode Duivels kan je dat makkelijk kwantificeren, maar op het vlak van optredens? 'Vooruitgang' in prijzen en aanbod van grote namen wel, ja. Ik weet anderzijds ook 100% zeker dat de beste optredens die ik dit jaar op Belgische bodem zag, ook hadden plaats gevonden zonder Schueremans.
Uplift Wrote:Nou, dat eerste kan ik nog wel begrijpen, maar ervan uitgaan dat het voluntarisme van één persoon verantwoordelijk zou zijn voor een bepaalde vooruitgang, vis-a-vis de normale gang van zaken in een context van marktmechanismen (zijnde: de groeiende livemarkt in alle landen waar een middenklasse het geld heeft om grof geld voor optredens te betalen) lijkt me op z'n minst naïef te noemen.

En het hangt dan nog af van wat je 'vooruitgang' noemt. Bij de Rode Duivels kan je dat makkelijk kwantificeren, maar op het vlak van optredens? 'Vooruitgang' in prijzen en aanbod van grote namen wel, ja. Ik weet anderzijds ook 100% zeker dat de beste optredens die ik dit jaar op Belgische bodem zag, ook hadden plaats gevonden zonder Schueremans.

ziezo
Dat was ironisch... als in: 'hogere prijzen en meer dikke namen'. Aan dat laatste heb ik persoonlijk niks, en hogere prijzen wil niemand.

Wat mij betreft is Schueremans een kankercel op het livewezen in België, en is LN de voornaamste ziekte binnen de hele industrie. Ik heb er al genoeg over geluld en geschreven, dus ik zal niet nogmaals mijn plaat afdraaien.

Wel leuk dat zo'n discussies eens leven in de brouwerij brengen, ook al blijft de aanleiding nogal vaag.
Dat concertprijzen stijgen ligt niet alleen aan Schueremans, maar aan de veranderende industrie. Artiesten krijgen geen geld binnen via platenverkoop dus moeten ze het doen met optredens. Logisch gevolg is dat ze uit optredens meer geld willen halen. De meest efficiënte manier daarvoor is via goed georganiseerde machines werken (zoals Live Nation).

In aanpalende landen zijn concertprijzen (soms ridicuul) duurder als in België. Dus dan moet je Herman nageven dat hij zijn werk goed doet. Ook al doet ie het (zoals Kompany) uiteraard niet alleen.
Kijk, je màg natuurlijk geloven dat er een Boeing 767 in een gebouw van vijf hoog vloog na het uitvoeren van de enige duik-zweefvlucht combo uit de geschiedenis van de commerciële luchtvaart. Maar net zoals de reden voor het succes van Schueremans is er een meer plausibele verklaring dan de officiële versie.

Ik noem dat 'dialectiek', maar je mag het gerust een andere naam geven. Zijnde: je eerste zin klopt volledig. Maar daaruit trek je dan geen gevolgen... en ik denk dat net daar figuren als Schueremans een belangrijke rol spelen, die mijns inziens niet positief is. Mij lijkt het logisch dat artiesten hun brood verdienen met optreden. Wat me niet logisch lijkt, zijn de winstmarges die gemaakt worden door sommige organisatoren en promotoren, of de gigantische vermogens die worden vergaard door grote namen, meestal -uiteraard- gepromoot door LN zélf. En ja, efficiënt grote namen à là Radiohead verkopen impliceert wel enige commerciële visie, maar het betekent nog niet dat je daarmee de belangen van de artiest verdedigt. Het meest tot de verbeelding sprekende geval is nog steeds de boycot van Pearl Jam tegenover Ticketmaster (ondertussen opgenomen in LN) in '94. Fans worden in de kou gelaten omdat veel bands of artiesten omwille van schaalvraagstukken niet anders kunnen dan samen te werken met multinationals die enkel winst willen maken. Bestaat er dan een alternatief? Tuurlijk... de twee grootste festivals ter wereld worden nog steeds buiten het commerciële circuit georganiseerd... ook al moeten de programmatoren wel goeie banden hebben met LN om bepaalde bands te kunnen scoren... de toekomst is echter dan LN en consorten gewoon steeds meer hun eigen evenementen zullen organiseren. Vergelijk het met de autofabrikant die een bedrijf opricht om z'n eigen onderdelen te maken. Pure industrielogica.

Een stukje erger is de controle die de industrie heeft gekregen op de media, door belangen te krijgen in grote mediaconcerns. Bekend is het verhaal van ClearChannel (intussen ook opgenomen in LN), dat de Bush-campagne steunde... de machtsposities die daarmee verworven worden vallen niet te onderschatten, en iets analoog gebeurt dan met muziek: airplay wordt meer en meer bepaald door ... tja, de belangen van aandeelhouders, om wat kort door de bocht te gaan. Vroeger waren platenmaatschappijen de slechterikken, maar in vergelijking met wat er nu aan de gang is, ging dat om onschuldige marketing (ook kort door de bocht, voor alle duidelijkheid).

Concertprijzen zijn hier inderdaad veelal lager, ja. Dat heeft volgens mij te maken met heel veel dingen, niet in het minst dat België het kleine centrum van Europa is, of dat zalen en organisatoren (ook Werchter!) doorgaans meer subsidies krijgen... en in feite is dat niet echt een punt, want de concerten waar Schueremans een hand in heeft gaan niet voor minder dan 35 euro per kaart de deur uit. Dan vergelijk je natuurlijk hoge prijzen met nog hogere prijzen, en zoals je wel al gemerkt zult hebben, zijn dat niet het soort optredens waar ik naartoe ga. Op een Radiohead na, dan.