Ben wel benieuwd wat dit wordt.
Quote:Mojo krijgt er komende zomer een fikse concurrent bij. Boekingskantoor Friendly Fire gaat proberen een nieuw festival in de markt te zetten, een week na Pinkpop (14-16 juni 2013). Veel details zijn nog onbekend, maar het festival gaat Best Kept Secret heten en belooft met grote namen te komen.
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2012/decem...ergen.html
http://www.bestkeptsecret.nl/
Qua huisstijl winnen ze alvast van Pinkpop.
Als ze echt qua bands richting Way Out West en Primavera gaan wordt dit sowieso een festival om in de gaten te houden. Maar goed, eerst zien en dan geloven

Met dat ze in hetzelfde weekend als Hurricane zitten zou het mooi zijn mochten ze Sigur Ros en/of AM halen natuurlijk.
Belle and Sebastian en Of Monsters and Men zouden er dan ook wel staan lijkt mij.
Als ik hun opzet lees, en zie wat er tourt, heeft dit potentie. Ik ben benieuwd.
Als dit uit dezelfde koker komt als Indian Summer die zich 'tussen Pinkpop en Lowlands' wil positioneren en met The Kooks en The Wombats op de proppen komt is het alweer wat minder hoopvol.
In het stuk van 3voor12 staat dat ze naar festivals als Way Out West, Primavera en Melt kijken

Ik bedoel dat wanneer je stoer roept dat je tussen Lowlands en Pinkpop wilt gaan zitten en dan met die twee bands als belangrijkste acts komt je je ambitie niet echt waarmaakt.
Daarnaast moet je ook niet vergeten dat Primavera en Way Out West festivals zijn met een flink groter budget dan bijvoorbeeld Pinkpop. Het idee deugt, maar laat ze nou eerst eens wat neerzetten voordat ze met dit soort uitspraken komen. Dit is bijna een garantie voor teleurstellingen. ;-)
Enzo Wrote:Daarnaast moet je ook niet vergeten dat Primavera en Way Out West festivals zijn met een flink groter budget dan bijvoorbeeld Pinkpop.
Neen, zeker WOW niet. Die festivals springen gewoon veel verstandiger om met hun budget en boeken kwalitatievere (niet duurdere) namen.
Karel Wrote:Enzo Wrote:Daarnaast moet je ook niet vergeten dat Primavera en Way Out West festivals zijn met een flink groter budget dan bijvoorbeeld Pinkpop.
Neen
Ja, Primavera zeker.
Oeh, dit wordt heel interessant. Wellicht Editors als headliner? Sigur Ros, Whitest Boy Alive erbij. En dan in de nacht een leuke set van James Zabiela en Booka Shade.
netjes.
118 voor een weekend. mooie prijs.
oeioeioeioei zullen ze toch wel balen bij Pinkpop en Mojo. Die hadden graag AM gehad, en ook wel andere naampjes.
Wel jammer dat dit festival meteen 3 dagen is. Om te beginnen had ik 2 dagen gedaan, om te starten. Ik wil wel 3 dagen gaan, maar hoop wel op nog mooie aanvulling en geen opvulling. Maar, dit begin heeft potentie! Ben wel benieuwd hoeveel mensen er op op terrein kunnen/mogen.
Goede namen. En dus ook wel duidelijk dat ze het Pinkpop nog lastiger maken, met betrekking tot het boeken van kwalitatieve namen.
Shiiitttt. Droom die uitkomt. Serieus 5 minuten lopen van mijn huis: zo'n festival!
Loov Wrote:Shiiitttt. Droom die uitkomt. Serieus 5 minuten lopen van mijn huis: zo'n festival!
Mooi, BigBird hoeft dus geen campingticket te kopen
Maare, dat worden dus 3 dagen voor mij. Maandag maar meteen kaartje kopen en vrije dagen regelen. Je kan ook huisje boeken op t park, wel handig als je met grote groep bent, of groter budget hebt en niet in tent wil slapen.
Dit ga ik zeker overwegen. Iemand enig idee wat de capaciteit van het festival is? En zou dit meteen gaan uitverkopen?
edit: helaas, ik ben dan op vakantie zie ik nu.
geluksknikker Wrote:Iemand enig idee wat de capaciteit van het festival is? En zou dit meteen gaan uitverkopen?
Ben ik ook benieuwd naar. Meen iets gelezen te hebben dat ze mikken op 10.000 mensen.
Met beetje geluk ook nog Bat For Lashes, First Aid Kit, The Breeders, die touren dan ook in die periode. Ben wel benieuwd wat voor volk dit trekt. Denk dat oudere Lowlands garde, en minder hipster publiek, alhoewel......
Als topic titel staat hiet trouwens 14-16 juni, daar ging ik dus ook vanuit, maar het het is dus 21-23 juni.
nog wat info:
Quote:Vrijdag 21 juni vanaf 17:00 uur
Zaterdag 22 juni vanaf 14:00 uur
Zondag 23 juni vanaf 14:00 uur
Op zondag zal de laatste act rond 23:00 uur afgelopen zijn.
Drinkwater zal gratis zijn op het terrein, plastic 0,5 flesjes zonder dop mag je terrein mee opnemen. Staat nergens iets over capaciteit.
geluksknikker Wrote:Als topic titel staat hiet trouwens 14-16 juni, daar ging ik dus ook vanuit, maar het het is dus 21-23 juni.
aangepast
Prima eerste namen zo dit en ook nog eens in de buurt. Ga die zondag eigenlijk ook naar Springsteen, dus nog kijken hoe ik dit in het vat ga steken.
Dat is geen slecht begin, integendeel!! Benieuwd naar de verdere invulling van het programma.