Graz

Full Version: [Theater] Wat bezoek jij?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Concerten, films, series, boeken en games hebben al een eigen topic, dan kan deze linkse hobby niet achterblijven.

Dus... nog meer mensen hier die graag in het theaterpluche zitten, en wat hebben jullie daar het laatst gezien? Toneel, cabaret, musicals, alles kan.
Zoals ik net al zei in het "wat heb jij vandaag beleefd?" topic:

Ik was gisteravond naar Jihad, een erg goede en grappige voorstelling over drie geradicaliseerde gasten uit Almere die naar Syrië gaan. Opvolger van het succesvolle Nobody Home (zelfde regisseur en grotendeels ook dezelfde spelers). Echt zo'n voorstelling waar je je puberkinderen heen kan sturen.
Binnenkort naar Dekking Hoog, de eerste voorstelling van Patrick Laureij. Heb em al een paar keer zien stand uppen in Toomler, dit gaat top worden!
Verder later dit jaar ook nog naar Philippe Geubels maar eerst komende zondag naar de try out van de nieuwe show van Stefan Pop
Ah, theater. 95% vind ik echt te verschrikkelijk voor woorden. Komt ook door mijn natuurlijke wantrouwen jegens alles en iedereen wat acteert.
Maynard-J Wrote:Zoals ik net al zei in het "wat heb jij vandaag beleefd?" topic:

Ik was gisteravond naar Jihad, een erg goede en grappige voorstelling over drie geradicaliseerde gasten uit Almere die naar Syrië gaan. Opvolger van het succesvolle Nobody Home (zelfde regisseur en grotendeels ook dezelfde spelers). Echt zo'n voorstelling waar je je puberkinderen heen kan sturen.

Ah tof, Nobody Home was erg goed.
Schobbeyak Wrote:Ah, theater. 95% vind ik echt te verschrikkelijk voor woorden. Komt ook door mijn natuurlijke wantrouwen jegens alles en iedereen wat acteert.

Je vindt ook 95% van de films en series te verschrikkelijk voor woorden?
Van Nederlandse makelij zeker.
Laatst bezochte theatershows/musicals waren in 2014 met The Book of Mormon en The Last 5 Years. Als het aan mijn wederhelft lag zouden we vaker gaan, maar bekijk het zeg.
Ben maandelijks wel in het theater, vooral cabaret of muziek.
Vooral in de maanden waar veel caberatiers touren kan het wel eens meer dan 3 keer in een maand zijn, heb voor aankomend theater seizoen al een mooi stapeltje kaarten liggen.
Ik kijk geen films, geen series en ook geen theater. Vind het over het algemeen verschrikkelijk, waardoor ik ga irriteren.

Games heb ik ook een hekel aan.
Voor mij is theaterbezoek erg sporadisch, hoogstens een keer of twee per jaar. Volgende maand wel naar de nieuwe show van Theo Maassen.
Cabaret inbegrepen, ga ik om de zoveel tijd naar lokaal talent. Qua grote namen John Oliver gezien vorige maand (al over gepost), en een paar jaar terug Louis CK met Amy Schumer en Sarah Silverman op dezelfde lineup. Maar dat was allemaal gratis, ik heb daar geen concert-achtige bedragen voor over.
Eerder ging ik wel gaarne naar van 't Hek, Finkers of Waardenburg en de Jong in Carré of Luxor
Later in het Posttheater te Arnhem naar stand-up comedian events en try outs van cabaratiers zoals van Muiswinkel of van Vleuten.
O ja, try outs van de opkomende stand uppers is ook vaak goed.
Ik zoek ze wel uit op enigzins verwachting, ben nog niet teleurgesteld.

Finkers wel een van mijn jeugdhelden, eerste show die ik ooit zag in theater.
Was met mijn oma nog, naar "De zon gaat zinloos onder, morgen moet zij toch weer op" in Wijngrachttheater Kerkrade.
Gisteren naar Theo Maassen geweest. Sterke show weer. Hij sluit af met een van de sterkste grappen ooit.
Mooi, ik ga maandag!
Vorige maand bij Alex Agnew geweest. In januari een aantal cabaretvoorstellingen op de planning, uit mijn hoofd gezegd Rene van Meurs, Hans Liberg, Ronald Snijders en Martijn Koning.

Ook (bijna) jaarlijks een keer naar Golden Earring als soort van familie uitje.
Schobbeyak Wrote:Gisteren naar Theo Maassen geweest. Sterke show weer. Hij sluit af met een van de sterkste grappen ooit.
Hehe, eens. Denk dat we wel in de minderheid zijn hier qua mening daarover.
Zo, en nu ga ik even ongegeneerd een van mijn favoriete theatermakers promoten...

Komende donderdag in Maastricht en daarna ook nog in heel Nederland en België te zien: De Vader, de Zoon en het Heilige Feest van Sadettin Kirmiziyüz (ook bekend onder de naam Trouble Man). Misschien kennen sommigen van jullie zijn recentere succesvoorstellingen Somedaymyprincewill.com en De Radicalisering van Sadettin K.

De "nieuwe" voorstelling is al vijf jaar oud en ik heb hem toen al gezien, maar dit seizoen gaat hij opnieuw op tournee. Deze keer vertelt hij over de bedevaart naar Mekka die hij in 2010 met zijn vader maakte. Erg mooi verhaal over het ritueel van de hadj, maar ook over de achtergrond van zijn vader.

Zie deze site voor meer info.
Gisteren cabaretier Micha Wertheim gezien... of niet.

Heel erg originele voorstelling waar ik eigenlijk niks over kan vertellen. Tot 18-12 nog te zien in Antwerpen, Haarlem, Utrecht en Amsterdam.
Tickets voor de lama's gekocht, blijft een jeugdsentiment.
Micha Wertheim in Utrecht is helaas al uitverkocht.
(25-11-2016, 14:55)Maynard-J Wrote: [ -> ]Gisteren cabaretier Micha Wertheim gezien... of niet.

Heel erg originele voorstelling waar ik eigenlijk niks over kan vertellen. Tot 18-12 nog te zien in Antwerpen, Haarlem, Utrecht en Amsterdam.

Oké ik verklap het gewoon, weinig kans dat die paar geïnteresseerden hier het gaan doorvertellen aan mensen met een kaartje.

Wertheim was zelf niet aanwezig, vandaar ook de titel van de voorstelling "Ergens Anders".

Nadat we een (uiteraard nep) radio-interview met Wertheim hadden aangehoord kwam een pratende speelgoedrobot wat grappen vertellen. Het robotje vertelde echter ook dat de voorstelling zou stoppen als niemand van het publiek zou opstaan om het A4'tje met tekst uit de links vooraan opgestelde printer te pakken.

Ondergetekende had de ballen om dit te doen, en moest vervolgens de instructies op het papier opvolgen. Namelijk: de rest van de avond aan het tafeltje met de printer blijven zitten, verdere uitleg over het verloop van de voorstelling voorlezen aan het publiek, en een koptelefoon aan iemand anders geven waarop die persoon weer eigen instructies kreeg.

Die koptelefoon ging van hand tot hand en uiteindelijk bouwden verschillende mensen uit het publiek een decor dat als ondersteuning diende bij het verhaal dat we Wertheim op de audio hoorden vertellen.

Na afloop mocht ik een fles wijn uitzoeken en kreeg ik complimenten van de technici, normaal duurde het veel langer voordat er iemand opstond. Ook erg leuke reacties van andere bezoekers, waarvan sommigen nog steeds dachten dat ik bij de voorstelling hoorde.

Nu al erg zin in het andere deel van dit tweeluik, titel "Iemand Anders".
Ik ben uiteindelijk zojuist ook nog geweest, gelukkig zonder dit vooraf te lezen. Ook in Utrecht vrijwel direct iemand (anders) van de voorste rij die opstond.

Bizarre, ontregelende en briljante voorstelling over hoe we als mensen elkaar zijn kwijtgeraakt, zo kan je het thema denk ik ongeveer samenvatten.
Goed om te lezen, hopelijk komt dit prachtige experiment ook op TV zodat iedereen het kan zien.

Vanavond weer naar een briljant cabaretier: Diederik van Vleuten.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13