Graz

Full Version: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2017
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
[Image: 24yo5z4.jpg]
[Image: Seems+legit.jpg]
Zou wel kunnen als Tame Impala volgend jaar Nu of Nooit wint.
Vet! Hoef ik niet naar Primavera!
LOL
Volgend jaar is Kensington gewoon headliner...

Maar effe serieus, moet Pinkpop eens niet denken aan een dubbele Main Stage? 4 tot 5 acts is weinig. 3FM had vrijdag maar 3 acts.
Mooi shirt.
Ja hoor!! 4 headliners per dag. Troltroltrol
Leon Ramakers gistermiddag: "Hey Maynard, ouwe rukker... Wat is het hier gezellig hè? Kom je volgend jaar weer langs?"

Tool als headliner 2017.
Tool gaat op Coachella aftrappen, en dan eind mei dikke maand Europa, t/m Werchter-Roskilde. Lijkt me.
Dat was in principe het scenario voor 2016. Maar Tool en Radiohead als grote namen op de majors zou wel geil zijn.
Met name Tool kan geld heel goed gebruiken
BREEK: Pearl Jam headliner 2017
En Radiohead gaat Smeets nog eens bekijken of hem dat kan bekoren.
Quote:Pearl Jam is geboekt als een van de headliners voor Pinkpop 2017. Festivalbaas Jan Smeets hoopt verder op de Foo Fighters en Radiohead als grote namen voor volgend jaar.

Natuurlijk kan er in een jaar nog heel veel veranderen, maar Pearl Jam ligt al vast. "Ja, absoluut. Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland", vertelt Jan Smeets op de laatste avond van Pinkpop 2016.

Eigenlijk had Pearl Jam dit jaar al op Pinkpop moeten staan. "Het was rond, maar door wat er in Parijs gebeurde heeft de familie Pearl Jam besloten om in Amerika te blijven", vertelt Smeets.

Foo Fighters volgend jaar wel?
Dan naar de andere twee headliners voor volgend jaar. Als het aan Jan Smeets ligt worden dat de Foo Fighters en Radiohead. Nadat de Foo Fighters vorig jaar moesten afzeggen nadat Dave Grohl zijn been brak, ging Smeets er eigenlijk vanuit dat de band dit jaar al zou terugkeren op Pinkpop. Dat ging niet door, maar ‘mister Pinkpop’ houdt hoop.

http://www.1limburg.nl/pearl-jam-op-pink...t=topstory

Kijken naar Radiohead
Radiohead speelt over een paar weken op het Oostenrijkse OpenAir St.Gallen. Daar gaat Smeets de band bekijken. Bevalt dat, dan is de kans groot dat Thom Yorke en co. in 2017 in Landgraaf te zien zijn.

Adele op 50e Pinkpop?
Stiekem is Jan Smeets ook al bezig met 2019, als de vijftigste editie van Pinkpop plaatsvindt. Dan wil hij extra groot uitpakken. Natuurlijk met Neil Young, die hij al jaren naar Pinkpop probeert te halen. En hij droomt ook over Adele, die dit jaar op Glastonbury haar festivaldebuut maakt.

Tevreden over dit jaar
Over de editie van dit jaar is Smeets meer dan tevreden. Het was een beetje een ‘saaie’ Pinkpop: geen grote incidenten, geen noodweer, geen headliner die afzegt. En dus geen paniekmomenten voor de grote baas. "Het is echt een hele goeie editie. Ik ben zeer, zeer, zeer, content."
BigBird Wrote:BREEK: Pearl Jam headliner 2017
Bron?
edit: interview met jan dus
Quote:Overigens vertelde Jan Smeets me exact een jaar geleden dat Foo Fighters beloofd had om dit jaar alsnog te komen. Dus 'subject to change'.

Aldus journalist van L1.
Quote:Natuurlijk kan er in een jaar nog heel veel veranderen, maar Pearl Jam ligt al vast. "Ja, absoluut. Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland", vertelt Jan Smeets op de laatste avond van Pinkpop 2016.

Oftewel, PJ staat helemaal niet vast.
Wel mooi dat hij Radiohead nog even moet gaan keuren.
ahha Wrote:Wel mooi dat hij Radiohead nog even moet gaan keuren.

Dat is ook gewoon toneel. Mojo beslist, niet Jan. En Mojo weet ook wel dat Radiohead kaarten verkoopt in rap tempo.
hythloth Wrote:
Quote:Natuurlijk kan er in een jaar nog heel veel veranderen, maar Pearl Jam ligt al vast. "Ja, absoluut. Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland", vertelt Jan Smeets op de laatste avond van Pinkpop 2016.

Oftewel, PJ staat helemaal niet vast.

Er zal wel een voorcontract getekend zijn, en dat zegt idd helemaal niks. Pas als alles rond is met andere festivals en zalen, dan kan er klap op gegeven worden.
hythloth Wrote:Oftewel, PJ staat helemaal niet vast.
Inderdaad. Het zou niet de eerste en ook zeker niet de laatste keer zijn dat Smeets voor z'n beurt praat..
Uitspraak van Smeets lijkt mij inderdaad ook voorbarig, kan zomaar weer iets gebeuren wat die mannen van gedachten kan veranderen. Voordeel is nu wel dat ze dit jaar al Bonnaroo hebben gedaan.
Laten we hopen dat Radiohead niet op Pinkpop speelt. Alsjeblieft zeg. Moet ik straks vooraan gaan bivakkeren en al die kut bands horen langs komen.
Als Radiohead er staat krijgen we wel de grootste Graz meet.