Graz

Full Version: Lowlands 2016
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Quote:Sigur Rós gaf acht jaar geleden een van de allerbeste shows in de Lowlandshistorie. Honderden tot tranen toe geroerde Lowlanders in een compleet overdonderde tent op Planet Paradise bevestigden toen wat velen allang wisten: aan de ijzingwekkend mooie postrock van Jónsi, Georg en Orri kunnen maar weinigen tippen. Dat Sigur Rós op Lowlands terugkeert – voor hun enige festivalshow in Nederland dit jaar - is dan ook spectaculair nieuws, helemaal omdat de IJslanders speciaal op festivaltour gaan om de opvolger van de laatste plaat ‘Kveikur’ live en onversneden te fine-tunen. En dat betekent een nagelnieuwe show, met zowel vertrouwd werk als nog nooit vertoonde tracks. Lowlandsgeschiedenis in de dop, dus.
Nice Smile
Best vroeg voor een eerste naam, maar wel goed voor LL. Hopelijk zetten ze dit door.
Wel opmerkelijk dat ze dan niet op DTRH spelen.
Oh nice, ik had al min of meer besloten dit jaar gewoon weer met mn vrienden mee te gaan.
Als Alpha headliner? Tja..
7up Wrote:Als Alpha headliner? Tja..

Waar staat dat? Denk eerder opnieuw Grolsch (of hoe heet die tent nu?)
Meh hopen op een zaalshow.
Fijn nieuws dat er een nieuwe plaat zit aan te komen, zullen hier dan in 2017 een zaalshow doen lijkt mij. Sigur Ros als Alpha-headliner in 2016 lijkt mij niet zo'n goed idee, zie hun niet gek veel meer mensen op de been brengen dan een Nick Cave of Nine Inch Nails.
Kan mooi op de spot van the National, Portishead en Tame Impala
Ik wacht ook wel op de zaalshow. In 2008 was het op LL fenomenaal, dat gaat sowieso nooit meer worden overtroffen door ze.
Ik denk dat ze ondertussen gewoon Alpha headliner zijn. De Lowlands headliners van de laatsten jaren zijn niet veel groter geweest.
Indiaantje89 Wrote:Ik denk dat ze ondertussen gewoon Alpha headliner zijn. De Lowlands headliners van de laatsten jaren zijn niet veel groter geweest.
Maar spraken wel een heel ander publiek aan, of speelde voor een half gevulde Alpha.
matthijs603 Wrote:
7up Wrote:Als Alpha headliner? Tja..

Waar staat dat? Denk eerder opnieuw Grolsch (of hoe heet die tent nu?)

http://www.festivalinfo.nl/news/36068/Lo...headliner/

Headliner oftewel afsluiter Alpha zo lees ik het.
7up Wrote:
matthijs603 Wrote:
7up Wrote:Als Alpha headliner? Tja..

Waar staat dat? Denk eerder opnieuw Grolsch (of hoe heet die tent nu?)

http://www.festivalinfo.nl/news/36068/Lo...headliner/

Headliner oftewel afsluiter Alpha zo lees ik het.

Dus omdat festivalinfo het zegt is het waar? Als er één site grossiert in fuck-ups.... met als kers op de taart een artikel publiceren over BKS die een festival award wint, terwijl het DTRH had moeten zijn. En zo zijn er meer.
Ik zeg "als Alpha headliner? tja.."
Dat volgt de vraag waar dat staat. En komt keurig een bron naar boven. Hoe betrouwbaar die bron is mag iedereen zelf bepalen. Het zou mij niets verbazen als ze in de Alpha staan trouwens.
Mooie naam, maar wel benieuwd wat dat qua bezoekersstromen gaat doen. Zet pakweg Netsky hier tegenover en alleen het grazforum is nog bij Sigur Ros.
Sigur Rós is een eerste stap in de goede richting. Wie weet is er geen Years&Years/Major Lazer meer te vinden op LL16 en clasht Sufjan Stevens met Sigur ><
In een andere dimensie wellicht, maar niet in dit universum. Maar leuk voor LL dat Sigur Ros komt. De afgelopen jaren nou drie keer gezien dus ik ben wel verzadigd. Mocht er een zaal show komen ga ik wel, maar voorlopig geen reden om naar Lowlands te willen.
Voor mij wel eventueel. Kan er op de fiets heen zo ongeveer, dus wie weet haha. Jammer dat je (vooralsnog?) geen dagkaarten kunt kopen.
Ik verwacht dat Mojo er veel aan gelegen zal zijn om Kamasi Washington naar Lowlands te halen. Lijkt me de ideale act om in een klap 'de elite' als 'het climaxpubliek' (al weten die dat nu nog niet) mee te pakken.
Die gaat gewoon naar NSJ.
Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten.
matthijs603 Wrote:Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten.
Nada Surf is bekend gemaakt voor A Summer's Tale wat in Augustus is in Duitseland.

Lijkt me wel een optie voor Lowlands.
Lowlands heeft ze altijd overgeslagen en Nada Surf trekt te weinig van zowel de nieuwe als de oude doelgroep en Nada Surf wordt geboekt door Friendly Fire, maar als ze daar staan vind ik dat mooi, want ik ga daar dit jaar normaal gesproken weer zijn.