Graz

Full Version: Best Kept Secret - 16 t/m 18 juni 2017
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
16-17-18 juni 2017
Radiohead, Nick Cave en PJ Harvey.
En Bjork, Tool en Sufjan dan?
Stage Two
Het succes van een grotere headliner is wel gebleken. Kings of Leon dus volgend jaar.
Van mij mag die ene grote headliner wet blijven.

Valt natuurlijk nu ook weinig zinnigs over te zeggen.
Stefan Wrote:Het succes van een grotere headliner is wel gebleken. Kings of Leon dus volgend jaar.

Net als Editors zou dat een prima headliner zijn hoor.
Stefan Wrote:Het succes van een grotere headliner is wel gebleken. Kings of Leon dus volgend jaar.

Aha Shake integraal spelen. Ik zeg doen.
Precies, dat ouder materiaal is gewoon heel erg goed. En als zo'n band is elders kan spelen ipv major, en op verzoek wellicht een oude plaat erdoor gooien, prima.
Als dit jaar Jamie XX afsloot en The XX begin volgend jaar een nieuwe plaat uit heeft.... dan lijkt me dat een gevalletje 1+1=2.
Ik vermoed dat Kings Of Leon net iets meer mensen aantrekt die verder niets met de affiche hebben dan Editors dat deden. En hangen die ook niet ergens rond het miljoen voor een show?

Ik zie The XX er inderdaad staan, en Bon Iver eigenlijk ook. Met The XX - Bon Iver - Nick Cave & The Bad Seeds zouden ze toch opnieuw boven de 20.000 man per dag moeten kunnen geraken?
The XX verkoopt beter dan Editors lijkt me. Is ook van Belmont dus kans zit er wel in. Zou ook wel die Jamie XX boeking redelijk kunnen verklaren. Nick Cave lijkt me voor DTRH of Lowlands als hij festivals doet. Maar ik denk niet dat hij zomaar op Lowlands staat dus dan verwacht ik wel een zaalshow rond die periode dat hij hier in de buurt is.
Editors is vele malen groter dan The xx in NL en Belgiƫ.
Misschien niet helemaal representatief omdat Editors in het buitenland gewoon een klein bandje zijn:

https://www.facebook.com/editorsmusic/?fref=ts
https://www.facebook.com/thexx/?fref=ts

Bijkomend feit dat Editors elk jaar wel paar keer in de buurt is en The XX al een tijdje niet zijn geweest. Geloof me dat The XX DE inzet wordt volgend jaar voor alle Primavera/BKS/DTRH festivals.
Editors deed hier pas nog Ziggo Dome en een paar keer HMH. The XX of Bon Iver voor de Beck spot van dit jaar.
En Nick Cave.
Stefan Wrote:Editors deed hier pas nog Ziggo Dome en een paar keer HMH. The XX of Bon Iver voor de Beck spot van dit jaar.

Als The XX nu gaat touren denk ik dat ze de HMH of Ziggo ook wel kunnen vullen hoor. Maar misschien vergis ik me wel compleet in die bands.
Als die ene grote headliner nodig is om dit festival levensvatbaar te houden, dan ontvang ik die met open armen.

The XX gaat wel volle zalen trekken ja, zeker nu met de extra populariteit van Jamie gaan veel mensen (denken dat ze) dat willen zien.
HMH wel, Ziggo nog niet denk ik.

Daarnaast heeft Editors veel meer radiohitjes dan The XX en die stonden allemaal wel op het eerste album.

Ik denk overigens dat Mojo er met The XX er van door gaat (Lowlands/DTRH).
En volgend jaar ook wat meer harde muziek. Paar obscure metal- of grindcore bands.
Na Swans, Mogwai, EITS, gaf festivaldirecteur aan (met interview 3FM) graag GYBE te willen halen volgend jaar.
BigBird Wrote:Na Swans, Mogwai, EITS, gaf festivaldirecteur aan (met interview 3FM) graag GYBE te willen halen volgend jaar.

Doe maar, heeft nog elke keer goed uitgepakt dat soort acts in Two.
Bizar dat ze Sun O))) niet hebben proberen te halen. Of misschien wel geprobeerd maar niet gelukt. Zou toch mooi zijn geweest. Had mijn doen overtuigen om te gaan in ieder geval.
Zou mooi zijn.

Het lijkt me trouwens best frustrerend dat je zo weinig kan zien van het festival waar je zo hard aan hebt gewerkt.
Loov Wrote:Bizar dat ze Sun O))) niet hebben proberen te halen. Of misschien wel geprobeerd maar niet gelukt. Zou toch mooi zijn geweest. Had mijn doen overtuigen om te gaan in ieder geval.

Maar dan had je tijdens Sun O))) toch lam lopen meezingen met Editors.