Graz

Full Version: Lowlands 2015
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Quote:De 23e editie van Lowlands vindt volgend jaar plaats op vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 augustus 2015. Dat maakt de organisatie vandaag bekend.
Mooie aanleiding om dit naar het 'Overige festivals' topic te verplaatsen, dat zal ze leren Big Grin
Gunnar Wrote:Mooie aanleiding om dit naar het 'Overige festivals' topic te verplaatsen, dat zal ze leren Big Grin

Dat zal EvE leren! Beetje kut antwoorden geven op ons Gunnar.
Loov Wrote:
Gunnar Wrote:Mooie aanleiding om dit naar het 'Overige festivals' topic te verplaatsen, dat zal ze leren Big Grin

Dat zal EvE leren! Beetje kut antwoorden geven op ons Gunnar.

Tongue

Maar even rationeel bekeken, we zitten nu op 36 pagina's, waarvan zo'n 35 gezeik over aankondigingen, interviews van EvE, de blije jongens en meisjes van Lowlove, het programma, het publiek, de thuisblijvers en over de reacties na afloop. Rest 1 pagina aan tevreden reacties van de Indiaantjes van deze wereld. Met andere woorden, als er toch zo weinig actieve grazzers naar een festival gaan, waarom dan een apart topic?
Gunnar Wrote:Met andere woorden, als er toch zo weinig actieve grazzers naar een festival gaan, waarom dan een apart topic?

traditie
Pinkpop staat tenslotte ook nog op de voorpagina.
BigBird Wrote:
Gunnar Wrote:Met andere woorden, als er toch zo weinig actieve grazzers naar een festival gaan, waarom dan een apart topic?

traditie

Slechte gewoonte

Ik zie liever aparte topics voor Primavera en Le Guess Who dan voor Lowlands. Zou het forum een actuele smoel geven.
Roel87 Wrote:Pinkpop staat tenslotte ook nog op de voorpagina.

Die is nog goed voor 200+ pagina's. Lowlands en Pukkelpop blijven ver achter op PP en BKS.
Gunnar Wrote:Ik zie liever aparte topics voor Primavera en Le Guess Who dan voor Lowlands. Zou het forum een actuele smoel geven.

Ik heb er geen problemen mee, zoals het nu staat vind ik prima. Maar het zou ook een optie kunnen zijn om PP-LL-RW-PKP-BKS weg te halen, en dan 2 aparte subtopics maken:

- binnenlandse festivals
- buitenlandse festivals

Zodoende heb je ook mooi overzicht. Als hier (veel) animo voor is dan kan Jorrit dit aanpassen.
BigBird Wrote:
Gunnar Wrote:Ik zie liever aparte topics voor Primavera en Le Guess Who dan voor Lowlands. Zou het forum een actuele smoel geven.

Ik heb er geen problemen mee, zoals het nu staat vind ik prima. Maar het zou ook een optie kunnen zijn om PP-LL-RW-PKP-BKS weg te halen, en dan 2 aparte subtopics maken:

- binnenlandse festivals
- buitenlandse festivals

Zodoende heb je ook mooi overzicht. Als hier (veel) animo voor is dan kan Jorrit dit aanpassen.

Staat toch prima zo, misschien Primavera op de frontpage zetten gezien de activiteit daar.
Nee joh gewoon een subtopic muziekliefhebbers voor BKS, LGW, Primavera en ATP achtige dingen en de tweede is pauperfestivals voor Pinkpop, Werchter, Lowlands en andere crap.
BigBird Wrote:
Gunnar Wrote:Ik zie liever aparte topics voor Primavera en Le Guess Who dan voor Lowlands. Zou het forum een actuele smoel geven.

Ik heb er geen problemen mee, zoals het nu staat vind ik prima. Maar het zou ook een optie kunnen zijn om PP-LL-RW-PKP-BKS weg te halen, en dan 2 aparte subtopics maken:

- binnenlandse festivals
- buitenlandse festivals

Zodoende heb je ook mooi overzicht. Als hier (veel) animo voor is dan kan Jorrit dit aanpassen.

Nee dan wordt het helemaal een janboel denk ik. Pinkpop is nou eenmaal het vliegwiel waar dit forum op draait, hoe triest dat ook is. Even ter vergelijking: het Le guess who? topic heeft 136 berichten en Lowlands 901. Lijkt me geen reden om die twee om te draaien. Daarnaast is het wat structuur betreft ook logischer om de grote Belgische en Nederlandse festivals een eigen subforum te geven.

Al is het natuurlijk wel irritant dat B-festivals (qua omvang dan), die nog wel populair zijn op het forum (Into the great wide open, Le guess who? etc), steeds afzakken ten faveure van topics die door niemand gelezen worden.
Nee, Lowlands weg en inderdaad Primavera en LGW er voor terug en waarschijnlijk met de tijd een Incubate topic.

Pinkpop mag vanuit nostalgisch oogpunt blijven.
Je kan ook in het nieuws en overige festivals topic de belangrijkste festivals bovenaan vast pinnen. Dus LGW? en Primavera in ieder geval omdat die twee relatief veel bezoekers hebben binnen Graz.
Ik vind het ook wel opvallend hoe weinig er wordt gesproken over de afgelopen editie, ook bij Lowlove heb ik het idee dat er dit jaar veel minder reacties gegenereerd worden dan andere jaren. En onder de 3voor12 recensies is het nog stiller dan anders.
Piet Knaak Wrote:Je kan ook in het nieuws en overige festivals topic de belangrijkste festivals bovenaan vast pinnen. Dus LGW? en Primavera in ieder geval omdat die twee relatief veel bezoekers hebben binnen Graz.

Dat is ook optie ja, verschillende topics 'sticky' maken
Pinkpop is nou eenmaal Pinkpop en die ontkennen hun eigen status tenminste ook niet. Bovendien levert dit topic te veel vermakelijke bijdragen op om te schrappen.

True, LL genereert in absolute zin meer posts dan LGW. Tegelijkertijd is bij LGW zo'n 100% inhoudelijk en bij LL ligt dat een stuk lager.

Om de grote NLse festivals een eigen plek te geven omdat ze nu eenmaal groot zijn en al jaren bestaan is natuurlijk kul. We hebben ook geen Parkpop, Bospop en Indian Summer subforum om maar wat te noemen.
Piet Knaak Wrote:Je kan ook in het nieuws en overige festivals topic de belangrijkste festivals bovenaan vast pinnen. Dus LGW? en Primavera in ieder geval omdat die twee relatief veel bezoekers hebben binnen Graz.

Dit vind ik ook wel een aardig idee, of daar een hoofdtopic voor aanmaken samen met een Roskilde en Glastonbury en waar je dan als gebruiker geen topics kan aanmaken.

Dat vind ik namelijk het vervelendst, dat dat soort topics verdwijnen naar pagina 2 of 3 omdat Rock Olmen ook een topic heeft.
Ik heb er wat 'sticky' gemaakt ter proef. Als er wat bij moet of weg moet dan hoor ik het wel.
BigBird Wrote:Ik heb er wat 'sticky' gemaakt ter proef. Als er wat bij moet of weg moet dan hoor ik het wel.
Ik denk dat je daarin wel de juiste keuzes gemaakt hebt, maar het zijn er wel erg veel. Meer moeten het er ook niet worden wat mij betreft, anders komen andere topics nauwelijks onder de aandacht vanwege een hele rij sticky topics.

Je zou ook topics alleen sticky kunnen maken in de tijd van het jaar dat het relevant is. Dus nu alleen Incubate en LGW sticky, en Primavera, Roskilde enzovoort pas weer als daar weer wat over te melden valt.
Snackbarharses Wrote:Je zou ook topics alleen sticky kunnen maken in de tijd van het jaar dat het relevant is. Dus nu alleen Incubate en LGW sticky, en Primavera, Roskilde enzovoort pas weer als daar weer wat over te melden valt.

Ook een goede optie ja. Meteen maar even doen.
Gunnar Wrote:Pinkpop is nou eenmaal Pinkpop en die ontkennen hun eigen status tenminste ook niet. Bovendien levert dit topic te veel vermakelijke bijdragen op om te schrappen.

True, LL genereert in absolute zin meer posts dan LGW. Tegelijkertijd is bij LGW zo'n 100% inhoudelijk en bij LL ligt dat een stuk lager.

Om de grote NLse festivals een eigen plek te geven omdat ze nu eenmaal groot zijn en al jaren bestaan is natuurlijk kul. We hebben ook geen Parkpop, Bospop en Indian Summer subforum om maar wat te noemen.

Een indeling is er primair voor om overzichtelijk te zijn. Zeker voor mensen die nieuw zijn. Mensen die hier vaak komen vinden hun weg wel.

Groot als in bezoekers die hier veel komen.
Kijk, we komen er wel uit, ik vind het ook een goed idee.
Misschien niet de juiste plek, maar incubate? Daar gaan alleen Loov en Uplift heen toch?
Schobbeyak Wrote:Een indeling is er primair voor om overzichtelijk te zijn. Zeker voor mensen die nieuw zijn. Mensen die hier vaak komen vinden hun weg wel.

Dat is wel waar, maar de voorpagina is ook wel het uithangbord, krijg je meteen een idee wat voor forum het is.

Tevens is het wel handig voor de mensen die hier vaak komen niet te hoeven zoeken naar relevante topics, omdat er voor veel lokale feestjes een topic is aangemaakt.