Graz

Full Version: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2015
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Datum vooralsnog onbekend. Pinksteren valt 24-24-25 mei 2015, maar met karig aanbod van bands wellicht uitwijk naar juni.
12,13 en 14 juni 2015 heeft Smeets geroepen op het podium.
Rik Wrote:12,13 en 14 juni 2015 heeft Smeets geroepen op het podium.

Serieus? In slotinterview gaf hij aan dat datum nog niet bekend is, op site staat ook nog niks.

Grüne Hölle: 5-6-7 juni
Rock Am Ring: 5-6-7 juni
Primavera Porto ook in datzelfde weekend lijkt mij.
Lekker verwarrend zo...


Edit: Heb Buro Pinkpop maar even gemaild dan.
Ik vernam dat het van een headliner afhangt waar ze mee bezig zijn voor 12 juni (U2 dus, al ontkracht Jan dat zelf en lijkt de band inderdaad niet te toeren volgend jaar). Als die er niet komt wordt Pinkpop met pinksteren georganiseerd. Die beslissing wordt eigenlijk altijd vroeg in het jaar al genomen, zeg na de evaluatie van deze Pinkpop.
Ik zou sowieso uitwijken als ik Pinkpop was, 3 week van mei is wel erg vroeg he. Na RAR/GH heb je veel meer keuze half juni.
Mwah kan Pinkpop mooi Neil Young halen met Primavera.
Stefan Wrote:Mwah kan Pinkpop mooi Neil Young halen met Primavera.

Liever dan U2
Mooi, veel te vroeg, terwijl ongeveer elk jaar de beste line-up van Europa eind mei geprogrammeerd staat.
Voor ons wel ja, niet voor Pinkpop
Young is ook geen headliner waarmee Pinkpop enorm gaat verkopen. Zou wel natuurlijk mooi zijn, de 45e Pinkpop géwoon met Pinksteren, Young als maandagheadliner en Smeets die - zoals hij altijd heeft gehoopt - afscheid neemt met Rockin' in the Free World live door Young gespeeld op het podium.
Camiel46 Wrote:Young is ook geen headliner waarmee Pinkpop enorm gaat verkopen. Zou wel natuurlijk mooi zijn, de 45e Pinkpop géwoon met Pinksteren, Young als maandagheadliner en Smeets die - zoals hij altijd heeft gehoopt - afscheid neemt met Rockin' in the Free World live door Young gespeeld op het podium.

De 46e wordt dat.

En ja, dat zou best mooi zijn.
et voila, bij deze

Quote:Hoi Bram,

Pinkpop 2015 zal niet plaatsvinden tijdens Pinksteren maar op vrijdag 12, zaterdag 13 en zondag 14 juni 2015.

Met vriendelijke groet,
Buro Pinkpop
Snel antwoord van ze :-)
BigBird Wrote:Snel antwoord van ze :-)

Die zitten na de vele lof uitingen compleet in een flow en die staan ze ook niet meer af. Daar kan geen storm in een glas water ze nog van af houden.
Idd... blij mee, eindelijk duidelijkheid dus.
Dan ligt er dus blijkbaar al een headliner voor de vrijdag vast of bijna vast.
Ja hoor. Net zoals ze nu al bezig zijn blijkbaar voor U2 in 2016. Of dat gaat lukken is nog een 2e; maar goed.
The Who + Foo Fighters + ?
The Who op pinkpop gaat niet werken als headliner. Dan zou Kings of Leon of zelfs Stromea nog meer mensen op de been brengen.
Van mij hoeft het ook niet maar een farewell tour, je weet maar nooit. Zou Paul dan toch al vastliggen?
Dat kan. Of Muse, die gaan volgend jaar naar het schijnt ook touren. Maar laten we ons voor nu focussen op andere festivals en dan in september weer blij deze discussie oppakken!
Muse is meer dan welkom denk ik dan. Mooie show erbij, prima headliner.
AC DC is toch ook een grote kanshebber als de grote headliner. Dus bijvoorbeeld: AC DC / Foo Fighters / Pearl Jam. U2 is pas 2016 aan de orde.