Graz

Full Version: Vakantieplannen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Eerst in December 4,5 week naar Australië, maar da's allemaal al geregeld.
In april gaan we dan 9 dagen naar Ierland. Een goede vriendin trouwt in de burrt van Dublin en we plakken er een week vakantie aan vast.
Aangezien we nog nooit in Ierland zijn geweest hoor ik graag wat tips die niet mogen missen.

Ons plan in grote lijnen is aanvliegen op Belfast. Via Dublin naar Wexford, oversteken richting ring of Kerry en dan weer noord richting Belfast
Geen vakantieplannen. Domweg geen geld voor en weinig vrije tijd.

Probeer buiten de festivals, wat ik ook wel als 'vakantie' zie, misschien nog eens een weekendje weg mee te pikken.
Voorlopig zijn het nog 'plannen':

-Eerst had ik graag een roadtrip Glastonbury/Roskilde gedaan, maar dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk enkel die laatste en wellicht gewoon als reporter. Dus niet echt een reis, al zal ik 3 verlofdagen nodig hebben.

-Rondreis door Spanje met de wagen in juli; misschien een dag Benicassim mee pikken.

-Lang weekend Oktoberfesten zie ik ook wel zitten.

Voor de rest veel sparen voor een eventuele langere en meer verre reis... qua festivals zou ik erg graag Primavera en Sonar doen (qua verblijf komt het mij goedkoop uit), maar verlofdagen groeien niet aan de bomen. Net als geld. Ik ga denk ik sowieso steeds meer focussen op zaaloptredens -waar ik vaak gratis naartoe kan- om de bands en artiesten te zien die ik niet wil missen. Kijk je b.v. naar het programma van Primavera vorig jaar, dan kon je in feite al deze optredens ook apart zien (o.m. in Trix), al dan niet later op het jaar of op een festival als Roskilde.
Morgen vertrek ik met wat vrienden voor het jaarlijkse weekendje weg. Dit keer naar Schotland. Vanuit Edinburgh gaan we o.a. een tour doen door de Hooglanden en naar het meer van Loch Ness. En zaterdag in Glasgow pikken we een wedstrijdje van Celtic mee.

Daarnaast nog in januari waarschijnlijk een wedstrijd van Liverpool bezoeken.

En voor de rest proberen te sparen van een rondreis door Amerika.
Een klein weekje naar Barcelona, 4 november heen, 10 november terug.

Voor het eerst deze stad bezoeken. Maar eens bedenken wat ik daar allemaal wil zien.
geluksknikker Wrote:En voor de rest proberen te sparen van een rondreis door Amerika.

Heb je al enig idee welke staten je aan zou willen doen? Ik heb trouwens in Augustus een kleine rondreis (met de bus) gemaakt door Noord-Amerika: Pittsburgh en een natuurpark in de buurt-Toronto-Niagara Watervallen-Toronto-Lancaster-Washington DC.
Ik wil zelf nog keer naar Washington, dagje of 4 a 5 rondkijken.
En, nog een keert westkust doen, de 3-hoek SF-LV-LA....waarbij ik in SG een weekje wil blijven, en die andere 2 steden maar dag of 2 a 3. Daartussen de parken bezoeken. Wil ik wel 3 weken voor uittrekken. Eerst maar wat sparen. Ticket SF is niet zo duur, maar benzine en auto volgens mij wel. Bus zou eventueel ook optie kunnen zijn, of lifen :-o
Ik zou heel graag Seattle-Boston een keer doen. Gewoon coast to coast, alle noordelijke staten. Dreams.
BigBird Wrote:Ik wil zelf nog keer naar Washington, dagje of 4 a 5 rondkijken.
En, nog een keert westkust doen, de 3-hoek SF-LV-LA....waarbij ik in SG een weekje wil blijven, en die andere 2 steden maar dag of 2 a 3. Daartussen de parken bezoeken. Wil ik wel 3 weken voor uittrekken. Eerst maar wat sparen. Ticket SF is niet zo duur, maar benzine en auto volgens mij wel. Bus zou eventueel ook optie kunnen zijn, of lifen :-o

4-5 dagen voor DC is redelijk lang hoor. Maar goed, als je wil kan je dagen doorbrengen in de (gratis) Smithsonian museums. Zorg dat je niet midden in de zomer gaat ivm de hitte.
Ik zou ook graag een trip doen door de Zuid-West kust, maar dan LV en LA laten zitten, en ook nog een trip naar de Pacific Northwest. Maar beiden dan wel met eigen vervoer (dus eerst rijbewijs halen). Liften wordt daar volgens mij niet echt gedaan (en je wilt echt niet een uur in de brandende Arizonazon staan wachten op een auto), en is in sommige staten zelfs illegaal. Eigen vervoer is wel ietsje duurder (je kan volgens mij wel ook van tevoren een auto reserveren wat goedkoper is), maar je hebt meer vrijheid en het is sneller. En ik vraag me af of naar de parken überhaubt bussen gaan, aangezien die meestal tussen de steden rijden. Je zou trouwens ook tussen de steden met de trein kunnen reizen.
Gaan weer naar naar Thailand/Birma en ook weer 7 dagen naar Pattaya Countdown een rookvrij gratis alcoholvrij festival met de top off the bill van de thaise/aziatische popmuziek. Verwachting is dat die gast van Zuid Korea ook komt, ik zou het super vinden en dan zien wat er gebeurt met het publiek. Heerlijk in korte broek en t-shirt van 25-12 t/m 31-12 2012
Gisteravond teruggekomen van een lang weekend Schotland.

- Eerste keer met Easyjet gevlogen en dat is veel beter bevallen dan Ryanair
- Edinburgh is een prachtige en aparte plaats. Eigenlijk met geen enkele andere stad te vergelijken waar ik ben geweest. Nauwelijks grote winkel en horeca ketens, maar veelal kleine zelfstandige winkeltjes en prachtige oude gebouwen en een leuke, gemoedelijke sfeer
- Dagtour vanuit Edinburg naar meer van Loch Ness gemaakt, dwars door de hooglanden. Prachtige tour, schitterende natuur en indrukwekkende, desolate landschappen (ondermeer op de plek geweest waar een stuk van de laatste Bond film is opgenomen)
- In Glasgow naar Celtic-Kilmarnock geweest. Echt belabberd niveau, Celtic verloor met 0-2 en heel weinig beleving op zowel het veld als op de tribune. Sfeer vooraf in pub was wel leuk.
- De ogen uitgekeken tijdens halloween avond in Glasgow. De Britse vrouwen kennen werkelijk geen enkele schaamte. Rond het vriespunt en dan in badpak door de stad lopen verdient simpelweg respect.
halfempty/full Wrote:
geluksknikker Wrote:En voor de rest proberen te sparen van een rondreis door Amerika.

Heb je al enig idee welke staten je aan zou willen doen? Ik heb trouwens in Augustus een kleine rondreis (met de bus) gemaakt door Noord-Amerika: Pittsburgh en een natuurpark in de buurt-Toronto-Niagara Watervallen-Toronto-Lancaster-Washington DC.

Ik heb wel al een soort van reis samengesteld. Dat zou er ongeveer zo moeten gaan uitzien:

Los Angeles-San Diego-Prescott-Grand Canyon-Bryce Canyon-Las Vegas-Death Valley-Yosemite NP-Napa Valley-San Fransisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles
Klinkt goed, ook nog voornemens om wat sportwedstrijden te bezoeken?
Pimm Wrote:Klinkt goed, ook nog voornemens om wat sportwedstrijden te bezoeken?

Nog niet. Ik ben ook niet zo'n enorme fan van amerikaanse sporten. Maar zoals gezegd, de plannen liggen er al ruim een jaar, nu eerst voldoende budget verzamelen. En sparen is nu net niet een bezigheid waar ik heel goed in ben.
halfempty/full Wrote:4-5 dagen voor DC is redelijk lang hoor. Maar goed, als je wil kan je dagen doorbrengen in de (gratis) Smithsonian museums.

Ben er in 2008 5 dagen geweest en dat was echt niet te lang. Inderdaad kun je al dagen zoet zijn in de Smithsonian museums aan de Mall, het Lincoln en Washington Monument en het Capitool nog niet meegerekend. Heb een dagtrip naar Philidelphia gemaakt met Greyhound. Verder heb ik oa een NHL wedstrijd van de Capitals bezocht. Een aanrader, of je nou van ijshockey houdt of niet. Vond het alleen vanwege de sportbeleving van Amerikanen al leuk om eens mee te maken.
Gunnar Wrote:[Verder heb ik oa een NHL wedstrijd van de Capitals bezocht. Een aanrader, of je nou van ijshockey houdt of niet.

Dat zou me ook erg leuk lijken.
Voor de USA gangers: een sportwedstrijd daar is echt een belevenis. Zelf ben ik naar de New York knicks geweest tegen de Philadelphia 76'ers. NBA basketbal dus... Wat een spektakel!

Mijn plannen zijn in ieder geval 10 december a.s. Voor 3 dagen naar Dubai. Gewoon om het gezien te hebben.
Mocht ik ooit in de VS komen, dan ga ik zeker sportwedstrijden bezoeken. Liefst NFL, maar een van de andere Amerikaanse sporten vind ik ook helemaal prima.
Noorwegen aan het onderzoeken voor 2013, iemand tips?
YouBube Wrote:Noorwegen aan het onderzoeken voor 2013, iemand tips?
Auto huren en de mooiste wegen ter wereld afrijden.
Ik wou er gewoon heen rijden of duurt dat te lang?
Dat zuigt nogal, lijkt me.
het is wel te doen lijkt me.
Je kan de veerboot pakken dat scheelt wat tijd en km.
Maar je kan ook het hele stuk rijden.
Amsterdan-odense-kopenhagen-goteborg-oslo is 1.500 km.
amsterdam -kopenhagen is 900 km,misschien daar overnachten.
In 2005 ben ik in drie weken van Nederland naar Lofoten gereden en weer terug (met daarin de veerboot van Kiel naar Oslo en v.v.) en van die vakantie is me vooral bijgebleven dat ik héél veel in de auto heb gezeten. Dat moet je dus willen.
Ik ben in 2009 samen met een vriend bijna 3 weken (vanuit Nederland ) in Noorwegen geweest. Prima te doen, zeker als je om de beurt rijd. Wij deden het rustig aan, zijn dus ook niet zo heel ver gekomen (tot Trondheim). We verbleven op sommige plaatsen ook een paar dagen. Zeker de moeite waard! Wij reden rond de 350 km per dag, denk dat dat een mooie afstand is om het nog leuk te houden. Hele mooie route in het zuiden is Flekkefjord-Egersund, rond de Hardangerfjord, en de route over de Jotunheimen is heel mooi! Lofoten ben ik dus nooit geweest, lijkt me erg mooi.