Graz

Full Version: U2
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Nieuwe track verwacht op 30 oktober. "Ordinary Love" van de sountrack van 'Mandela: Long Walk to Freedom'.

Hopelijk een voorbode voor meer nieuw materiaal spoedig. Ben al een jaar of 20 fan en hoewel het meeste werk uit de jaren '00 me matig kan bekoren kijk ik toch weer uit naar dit nummer.

Laat de haters er maar inkomen... Tongue
Geldt voor mij hetzelfde.
Gister een klein stukje van het nummer gehoord in de trailer :-)
De film lijkt me wel heel goed!
Slotje?
Enige probleem dat ik met U2 heb is Bono, die man trek ik niet meer.
BigBird Wrote:Enige probleem dat ik met U2 heb is Bono, die man trek ik niet meer.

Volstrekt mee eens, naast het podium is hij te veel een karikatuur van zichzelf geworden.
eigenlijk zouden ze nog eens een kleine tour moeten doen, dus geen stadions en arena's maar kleine zalen. Back to basic en veel ouder werk.
U2's kracht zit juist in dat massale, denk dat ze compleet zouden verzuipen in kleine zalen. Bono zei ooit eens dat U2 een "vreselijke clubband" was in hun begin jaren.
Voor een tour in kleinere zalen (HMH zal dan wel de ondergrens zijn qua produktie) met een setlist van oud materiaal, b-sides en fan favorites ben ik bereid grof geld neer te leggen. Zie het alleen niet gebeuren. Was al blij met de variatie in setlist tijdens de laatste tour.
Ik ook. Maar goed, voor een concert in de Arena leg je al makkelijk circa honderd euro neer dus het is hoe dan ook duur met U2 Tongue

Laatste twee Arena tours ben ik bij geweest en wanneer ze terugkomen ga ik sowieso weer.
Hebben ze eigenlijk wel eens een fatsoenlijk album gemaakt?
Ik heb ooit 2 best ofs gekocht, die vind ik wel mooi.

Maar Boy is wel een goede plaat
Piet Knaak Wrote:Ik ook. Maar goed, voor een concert in de Arena leg je al makkelijk circa honderd euro neer dus het is hoe dan ook duur met U2 Tongue

Laatste twee Arena tours ben ik bij geweest en wanneer ze terugkomen ga ik sowieso weer.

De laatse tour vielen de prijzen juist erg mee, meen iets van €55 voor een veldplaats en minder nog voor tweede ring. Er was wel een soort van golden circle, maar die lui stonden verder van het podium dan ik.
The Joshua Tree, Achtung Baby en Pop zijn samen met een handvol b-kantjes mijn favorieten.

No Line on the Horizon is de sterkste plaat van het laatste decennium, jammer dat ze die op het laatst omgegooid hebben omwille van het scoren van hits, waardoor de samenhang nu ontbreekt.
Je hebt gelijk ja, was een stuk goedkoper dan in 2005. Maar met servicekosten á 5,50 en verzendkosten was het alsnog bij 65 euro. Wel altijd een hel om kaartjes te krijgen.
Kon laatste keer als lid van de fanclub eerder bestellen. Nu al even geen lid meer, maar met oog op eventuele tour volgend jaar misschien toch maar weer doen.
Muzikaal is dat toch een even grote rip-off als de Stones? Gewoon een flauw afkooksel van de muziek waarmee ze opgegroeid zijn; nul inventiviteit.

Toevallig ook de twee grootste bands op aarde. Iets rippen en het aantrekkelijk maken voor een breed publiek is dus the way to go.
Schaal jij die twee onder dezelfde noemer? Ik niet. Ik vind dat de Stones nog best een aantal goede albums hebben gemaakt.
Uplift Wrote:Toevallig ook de twee grootste bands op aarde. Iets rippen en het aantrekkelijk maken voor een breed publiek is dus the way to go.

Ben je nou oprecht verbaasd? Apple. Microsoft. Tolkien. Etc.

En laten we het Christendom niet vergeten.
Gunnar Wrote:En laten we het Christendom niet vergeten.

Is dat echt geen optie?
Gunnar Wrote:
Uplift Wrote:Toevallig ook de twee grootste bands op aarde. Iets rippen en het aantrekkelijk maken voor een breed publiek is dus the way to go.

Ben je nou oprecht verbaasd? Apple. Microsoft. Tolkien. Etc.

En laten we het Christendom niet vergeten.
Goed punt!

@Schobbeyak. Ja, "goed" wel, en uiteraard zou ik de Stones live wel eens willen mee maken, waar ik het bij U2 even lang zou trekken als bij Rihanna.

Maar daar eindigt het ook wel. Stones-platen leg ik nooit op. Ik ken ze wel van toen ik jong was, maar eens de (zwarte) rock 'n' roll geschiedenis wat duidelijker wordt, ga je het trucje wel doorzien. Led Zep en zelfs AC/DC hebben dat veel beter aangepakt, die diefstal van zwarte invloeden.
Quote:U2′s Danger Mouse-Produced LP Expected In April
Quote:http://www.nu.nl/muziek/3627493/manager-...tigen.html

Dat album is al zo vaak aangekondigd, eerst zien dan geloven. Ben wel benieuwd wat Dangermouse toevoegd aan de sound van U2.
Niets, dat is gewoon een naam om het relatief jonge publiek te blijven aantrekken.

U2 speelt al 35 jaar met hetzelfde register, geen bal kan een producer daar aan veranderen.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28