Graz

Full Version: Rock Werchter 2014
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
3 - 4 - 5 - 6 juli 2014

In verband met het vierde podium:

Quote:Volgend jaar beleeft Rock Werchter zijn 40e editie. Als de vergunningen in orde komen, zou organisator Herman Schueremans dan graag een vierde podium introduceren. "Dat moet een nachtpodium worden, waar mensen na de optredens op de andere podia nog wat kunnen chillen."
Aan de huidige podia zou er niets veranderen. Het "nachtpodium" zou op een ander terrein komen.

"Het mag absoluut geen opbod van podia worden", zegt Schueremans. De organisator wil graag dat het aanbod overzichtelijk blijft en kiest er voor om groepen te presenteren op een kleiner aantal podia. Het festival loopt volgend jaar van 3 tot en met 6 juli.
Dan weten we ook dat het vierde podium niet meteen een echte invloed gaat hebben op de rest van de programmatie.

Wat betreft de grote namen: ik denk dat Jimmy ondertussen vaak genoeg herhaald heeft dat we QOTSA als zekerheid kunnen beschouwen. Idem denk ik voor Arctic Monkeys, Nine Inch Nails en Placebo. Verder is het dan ook al weer 5 jaar geleden dat Metallica nog eens op de reguliere Werchter gestaan heeft, zullen dus ook wel hun nieuwe album komen voorstellen?
In de categorie 'Herhaling' lijkn The National, Kings of Leon en Editors me ook terug te gaan touren volgend jaar. Hoop vooral dat die laatste twee niet geboekt worden, al zal KOL met dat nieuwe album wellicht onontkomelijk zijn. Editors drie maal op rij zal wel niet.
Karel Wrote:In de categorie 'Herhaling' lijkn The National, Kings of Leon en Editors me ook terug te gaan touren volgend jaar. Hoop vooral dat die laatste twee niet geboekt worden, al zal KOL met dat nieuwe album wellicht onontkomelijk zijn. Editors drie maal op rij zal wel niet.

nee, in de crew corner zondagnacht nog uitgebreid over gebabbeld, de keuze voor editors dit jaar was volgens een aantal niet de juiste.
jimmy Wrote:nee, in de crew corner zondagnacht nog uitgebreid over gebabbeld, de keuze voor editors dit jaar was volgens een aantal niet de juiste.

Maar wel een logische gezien het succes van vorig jaar en nieuw album, toch?
BigBird Wrote:
jimmy Wrote:nee, in de crew corner zondagnacht nog uitgebreid over gebabbeld, de keuze voor editors dit jaar was volgens een aantal niet de juiste.

Maar wel een logische gezien het succes van vorig jaar en nieuw album, toch?

stappen overslaan, dat zijn ze aan het doen nu. een extra jaartje tussen had een totaal ander beeld gegeven.
Helemaal mee eens, maar ze waren toch last-minute geboekt ofzo, als invaller?
BigBird Wrote:Helemaal mee eens, maar ze waren toch last-minute geboekt ofzo, als invaller?

vorig jaar was dat een oplossing, maar dat heeft ook wel een tijdje voeten in de aarde gehad tot het lukte.
nu is die cd ook pas uit. beter volgend jaar geweest.
Ik was nu aan het denken: zouden ze, op basis van de respons op Pukkelpop en het (waarschijnlijk matige) album, Franz Ferdinand als headliner in de barn durven zetten? Net als Bloc Party een band die niet meer is wat ze ooit was, maar tegelijk nog hoge spots claimt en waarschijnlijk veel beter werkt in een tent (2004 in de marquee is ook bijna een klassiekertje in de Werchtergeschiedenis).
zal van hun optreden op Pukkelpop afhangen.
The Black Keys, mits een nieuwe plaat, verwacht ik ook wel.

Metallica, Arctic Monkeys en QOTSA lijkt me ook een reële kans hebben.

Placebo kan ook niet missen. En natuurlijk hoop ik op Nine Inch Nails..

Vermoedelijk kunnen we ook niet om White Lies heen,
MyMusic Wrote:The Black Keys, mits een nieuwe plaat, verwacht ik ook wel.

Metallica, Arctic Monkeys en QOTSA lijkt me ook een reële kans hebben.

Placebo kan ook niet missen. En natuurlijk hoop ik op Nine Inch Nails..

vvk placebo loopt echt niet goed, hopelijk zetten ze die niet te hoog
jimmy Wrote:
MyMusic Wrote:The Black Keys, mits een nieuwe plaat, verwacht ik ook wel.

Metallica, Arctic Monkeys en QOTSA lijkt me ook een reële kans hebben.

Placebo kan ook niet missen. En natuurlijk hoop ik op Nine Inch Nails..

vvk placebo loopt echt niet goed, hopelijk zetten ze die niet te hoog

Headliner Barn lijkt me ideaal, maar vermoedelijk willen ze dat zelf niet.
Arcade Fire lijkt met een zekerheid.
Pearl Jam? Of zullen ze die deze keer aan zich voorbij laten gaan?
jimmy Wrote:
MyMusic Wrote:The Black Keys, mits een nieuwe plaat, verwacht ik ook wel.

Metallica, Arctic Monkeys en QOTSA lijkt me ook een reële kans hebben.

Placebo kan ook niet missen. En natuurlijk hoop ik op Nine Inch Nails..

vvk placebo loopt echt niet goed, hopelijk zetten ze die niet te hoog

Veel lager dan 1 plaats onder de headliner kunnen ze die toch niet zetten?
Karel Wrote:
jimmy Wrote:
MyMusic Wrote:The Black Keys, mits een nieuwe plaat, verwacht ik ook wel.

Metallica, Arctic Monkeys en QOTSA lijkt me ook een reële kans hebben.

Placebo kan ook niet missen. En natuurlijk hoop ik op Nine Inch Nails..

vvk placebo loopt echt niet goed, hopelijk zetten ze die niet te hoog

Veel lager dan 1 plaats onder de headliner kunnen ze die toch niet zetten?

Zal van het aanbod afhangen dat ze kunnen krijgen
Welke grote namen gaan volgend jaar op tour?
Denk dat Werchter niet verder komt dan Placebo, Pearl Jam, Arcade Fire, Metallica, Prince en Kanye West Wink
Ach daar valt nog niets over te zeggen natuurlijk. Voor hetzelfde geld gaat Daft Punk touren (daar issie weer), doet muse festivals of doet oasis een reunie.
Jep inderdaad. Een jaar geleden voorzagen we ook dat Green Day, QOTSA, The Killers, ... deze zomer zouden touren, maar de aankondigingen van Blur en Depeche Mode kwamen helemaal onverwacht.
Arctic Monkeys, QOTSA en Metallica lijken me toch wel zekerheden. Hopelijk ergens nog een danceverassing
Trouwens vreemd genoeg nog niet vermeld hier: Radiohead. Die gingen in september dacht ik al terug aan een nieuwe plaat beginnen?
1 naam van deze op de echte affiche en ik ben content
en liefst dan nog zo Smile
donderdag Stone Roses, Placebo en Artic Monkeys
vrijdag: QOTSA, Foo fighters, Prodigy
zaterdag: Rage Against the mache - Pearl Jam
zondag: NIN - metalica

kleinere boekingen: Gary clark junior, rival sons,
Aron Wrote:Hopelijk ergens nog een danceverassing

zoals?
moioww Wrote:
Aron Wrote:Hopelijk ergens nog een danceverassing

zoals?
Zoals? Daft Punk (daar heb je hem weer). The Prodigy ( al zou dat na PKP misschien een overkill zijn). Ik bedoel maar, een dance-act die de wei van Werchter kan laten ontploffen, en geen halfslachtige Belgische kutacts zoals een Netsky.