Graz

Full Version: WK 2022
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
(13-12-2022, 21:50)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]Mja die gaan gewoon WK worden, of de Fransen. Ook wel terecht als je de breedte van de selecties bekijkt. Al blijft een speler met de naam Mac Allister een doorn in het oog kwa mooie Argentijnse voetbalnamen.
Wat betreft de namen: Messi vind ik ook foeilelijk. Wat een slechte naam. Batistuta! Nico Tagliafico! Maradona! Passarella! Afijn, Messi wel weer laten zien dat ie kan voetballen.
Bij die penalty twijfel ik een beetje omdat Alvarez in principe gewoon tot schieten komt en daarna botst. Maar omdat hij zo slap schiet kan je weer denken dat hij de keeper probeerde te omspelen, en dan is het gewoon een penalty. Al met al best terecht.
Ze moeten de regel gewoon aanpassen. Gevoelsmatig was Neuer op Higuain in 2014 meer penalty, maar Higuain speelde de bal niet toen. Terwijl de ingreep van Neuer Schumacheresk was.
(14-12-2022, 13:31)Empty030 Wrote: [ -> ]Bij die penalty twijfel ik een beetje omdat Alvarez in principe gewoon tot schieten komt en daarna botst. Maar omdat hij zo slap schiet kan je weer denken dat hij de keeper probeerde te omspelen, en dan is het gewoon een penalty. Al met al best terecht.

Vertalen naar het middenveld zeggen ze dan wel eens. Gewoon een penalty dus.
(14-12-2022, 14:34)Gerblansky Wrote: [ -> ]
(14-12-2022, 13:31)Empty030 Wrote: [ -> ]Bij die penalty twijfel ik een beetje omdat Alvarez in principe gewoon tot schieten komt en daarna botst. Maar omdat hij zo slap schiet kan je weer denken dat hij de keeper probeerde te omspelen, en dan is het gewoon een penalty. Al met al best terecht.

Vertalen naar het middenveld zeggen ze dan wel eens. Gewoon een penalty dus.

Heb de uitvoering ervan 4x via YouTube bekeken. Dat een keeper in de 16 aan de kant dient te gaan voor een aanvallende speler wordt dan a normal procedure? Lastige materie: deze situatie juist inschatten.
Hij komt natuurlijk zelf ook uit, dus dan moet je op z'n minst de bal raken of hopen dat de bal niet meer in de buurt komt van de aanvaller. Maar gevoelsmatig zou dit niet met penalty bestraft moeten worden.
(14-12-2022, 15:30)Fenderboy Wrote: [ -> ]
(14-12-2022, 14:34)Gerblansky Wrote: [ -> ]
(14-12-2022, 13:31)Empty030 Wrote: [ -> ]Bij die penalty twijfel ik een beetje omdat Alvarez in principe gewoon tot schieten komt en daarna botst. Maar omdat hij zo slap schiet kan je weer denken dat hij de keeper probeerde te omspelen, en dan is het gewoon een penalty. Al met al best terecht.

Vertalen naar het middenveld zeggen ze dan wel eens. Gewoon een penalty dus.

Heb de uitvoering ervan 4x via YouTube bekeken. Dat een keeper in de 16 aan de kant dient te gaan voor een aanvallende speler wordt dan a normal procedure? Lastige materie: deze situatie juist inschatten.

Hij mist de bal en loopt de speler overhoopt. Hoe kan hier uberhaupt discussie over zijn?
Er is discussie omdat de bal weg was en de aanvaller ook wel recht op de keeper afloopt. Casillas vindt het b.v. geen penalty.

Niet dat het heel veel uitmaakt. Net als het gemekker van de Engelsen, gaat de klaagzang van Kroatië voorbij aan het feit dat ze zelf te weinig bite hadden om een ander resultaat te forceren.
Ik vind het voetbalinhoudelijk ook best wel leuk om hier over te hebben. Ik vond het in eerste instantie wel een pingel. Maar als ik de herhaling terug kijk en mocht ik plaatsnemen van de VAR dan had ik hem denk ik niet gegeven.

Op het moment van impact (klinkt cool toch?) lijkt Livakovic stil te staan en is het wel de Argentijn die de voorwaartse beweging maakt. Ik ben het dan ook niet helemaal eens met Gerblansky dat je dit kan vergelijken met een situatie op het middenveld, omdat het speelveld achter een keeper niet vergelijkbaar is.

Omdat ik wel vind dat de keeper in beperkte mate een beschermde status mag hebben om zijn doel te verdedigen. Omdat hij geen voorwaartse beweging op dat moment maakte zie ik het toch als een blok voor de bal en niet voor de speler. Dat het speelveld achter de keeper dan te klein is om er langs te lopen vind ik eerlijk gezegd geen fout van een keeper. Had de Argentijn uit die situatie wel direct gescoord had ik hem wel goedgekeurd ook al raakte hij de keeper. In beide gevallen vond ik dat het spel doorgang had mogen vinden.

Verder eens met Uplift dat het voor de wedstrijd uiteindelijk niet had uitgemaakt. Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Aguerd had dit niet laten gebeuren denk ik Sad
Mooie match. Wet van de sterkste, maar Marokko is stukken verdienstelijker dan Kroatië gisteren.
Bah, dit is gewoon weer het Frankrijk van 2018. Marokko werkelijk impressionant
Kutfransen.
Marokko heeft zich gewoon té kapotgespeeld tegen Spanje.
Twee verdedigende foutjes en helaas geen echte spitsen. Wel hun beste wedstrijd dit toernooi. Zó goed. Nu hopen dat Messi aan het langste eind trekt want dit Frankrijk is het Duitsland van vroeger.
Same same wat mij betreft. Twee ploegen die de pot dichthouden en speculeren op een bevlieging van hun beste speler.
Frankrijk is cynischer en laffer. Zakelijker en sportiever, ook. Achja, ik kan relatief neutraal kijken.
ik kijk bij een overtreding altijd naar wat er zou kunnen gebeuren als de "overtreding" niet was gemaakt.
had hij dan nog bij de bal kunnen komen? was er dan een kans op doelpunt geweest?
in dit geval: beiden nee, dan is een penalty als strafgeven totaal geen gepaste straf
Uiteindelijk staan wel de 2 selecties met de meeste kwaliteiten in de finale denk ik.

Heb geen voorkeur voor wie er wint. Heb met beide erg weinig.
Frankrijk speelde net als tegen Engeland met de handrem erop en liet het beetje op zijn beloop. Tegen Argentinië zullen ze aan de bak moeten. Maar eigenlijk op elke positie zijn de Fransen beter. Mogen wat mij betreft terecht wereldkampioen worden.
Argentijnse marketeers beleven de tijd van hun leven: https://www.youtube.com/watch?v=ffJMrLtctS4
Hup Argentinië.
Hup Frankrijk
Messi moet en zal kampioen worden (gemaakt)...pfft
Dit was een makkelijke penalty. Neemt niet weg dat Frankrijk slap en ongeconcentreerd begint. Die gaan het niet redden.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42