Graz

Full Version: WK 2022
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
(11-12-2022, 12:40)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:22)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:09)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 11:55)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 11:38)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]Sure, moreel verheven komen doen ten kosten van een bondscoach die tegen een ziekt strijd. Je bent gewoon laf en meer niet. Nederland is hoe dan ook kut voor jullie, dus je hebt totaal geen punt en de wedstrijd heb je niet gezien. Ontkennen dat bovenstaande niet is gebeurt om je zelf beter te voelen. Dan ben je pas een clown.
Ik zal het maar meteen zeggen, ik heb ook niet gekeken, maar zowel Nederland als Argentinië wordt door de tuchtcommissie van de Fifa (hahahaha) onder de loep genomen. Nederland wel voor wat minder artikelen daar heb je dan gelijk in maar we zijn echt niet het braafste jongetje van de klas. In de top 5 van wedstrijden met de meeste kaarten staat Nederland er 3x bij. Ja dat was afgelopen vrijdag, portugal en spanje.
Dat zegt toch niemand? En 2 van die wedstrijden hadden wel degelijk met bizarre slechte arbitrage te maken. Je moet wel voetbal kijken ipv doen aan scoreboard journalistiek. Natuurlijk is Nederland niet heilig. Maar de Argentijnen waren helemaal opgefokt op van Gaal voor totaal niks. Zou me niet verbazen dat ze met een hoop vertalingen woorden verdraaid hebben. Want als je de interviews hebt gezien van van Gaal dat zei hij juist iets anders dan dat de Argentijnen beweren. De wedstrijd liep pas echt uit de hand toen ze die bal in dugout schoten na een overtreding wat gewoon rood moest zijn. Was ook totaal onnodig en heeft ze ook bijna de kop gekost. Want Nederland was nergens tot aan dat moment. Nederland heeft inderdaad vervelend gedaan bij de penalty’s. Maar ook dat begon weer omdat Martinez ballen aan het wegschoppen was en dat ook niet werd bestraft. Ook dan had dat anders niet gebeurt. En dat heeft niks met anderen de schuld te geven te maken, dat is gewoon hoe de wedstrijd verlopen is. We hebben terecht verloren, maar je kan niet ontkennen dat Argentinië onnodig opgefokt was.
Je stelt het weer allemaal alsof jij de waarheid in pacht hebt, je was er zelf toch niet bij en ziet op tv ook maar de helft van wat er gebeurt. ‘Ja de nederlanders deden vervelend maar dat kwam omdat Martinez de ballen wegschoot.’ Weet jij veel wat er in die kopjes omgaat, je staat op het punt om uitgeschakeld te worden en ze willen allemaal winnen, het zijn tenslotte allemaal topsporters, dan heb je denk ik ook genoeg intrinsieke motivatie om gefrustreerd te raken als je de eerste drie pingels mist maar nee, het is de schuld van de Argentijnen. In dit soort situaties zijn er altijd 2 partijen die een beetje kut lopen te doen en dan heeft het geen zin om te zeggen ja we waren ook niet zo lekker bezig maar de rest was kutter want blablabla.
Gast je hebt de wedstrijd niet eens gezien. Dus ja in deze heb ik meer waarheid in pacht dan jou inderdaad. Je lult maar een eind weg. Ik heb alles op de voet gevolgd, iedere zin die van Gaal heeft uitgesproken heb ik gehoord. Ik volg aardig wat voetbal over de gehele wereld, en dus ook internationale voetbalmedia. Ga nu niet doen of wij iets meekrijgen alleen om hier moraal verheven komen te doen. Wat jij schrijft klopt al niet eens chronologisch, dus hou dan maar gewoon je mond.
Joh ik kom niet moraal verheven doen, ik zeg alleen dat de fifa beide teams onderzoekt en dat Nederland de eerste 3 pingels miste dus dat ze mogelijk ook gewoon gefrustreerd waren omdat ze 1-0, 2-0 achterkwamen. Jij kiest altijd 1 kant, maakt niet uit waarover het gaat en dan is dat de waarheid en dan moet vooral ook niemand proberen daar iets tegenin te brengen. Ik geloof best dat de Argentijnen vervelend waren maar zo zwart wit is het echt niet. Met je keepersdicsussie liet je precies hetzelfde zien.
(11-12-2022, 14:49)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:40)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:22)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:09)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 11:55)ahha Wrote: [ -> ]Ik zal het maar meteen zeggen, ik heb ook niet gekeken, maar zowel Nederland als Argentinië wordt door de tuchtcommissie van de Fifa (hahahaha) onder de loep genomen. Nederland wel voor wat minder artikelen daar heb je dan gelijk in maar we zijn echt niet het braafste jongetje van de klas. In de top 5 van wedstrijden met de meeste kaarten staat Nederland er 3x bij. Ja dat was afgelopen vrijdag, portugal en spanje.
Dat zegt toch niemand? En 2 van die wedstrijden hadden wel degelijk met bizarre slechte arbitrage te maken. Je moet wel voetbal kijken ipv doen aan scoreboard journalistiek. Natuurlijk is Nederland niet heilig. Maar de Argentijnen waren helemaal opgefokt op van Gaal voor totaal niks. Zou me niet verbazen dat ze met een hoop vertalingen woorden verdraaid hebben. Want als je de interviews hebt gezien van van Gaal dat zei hij juist iets anders dan dat de Argentijnen beweren. De wedstrijd liep pas echt uit de hand toen ze die bal in dugout schoten na een overtreding wat gewoon rood moest zijn. Was ook totaal onnodig en heeft ze ook bijna de kop gekost. Want Nederland was nergens tot aan dat moment. Nederland heeft inderdaad vervelend gedaan bij de penalty’s. Maar ook dat begon weer omdat Martinez ballen aan het wegschoppen was en dat ook niet werd bestraft. Ook dan had dat anders niet gebeurt. En dat heeft niks met anderen de schuld te geven te maken, dat is gewoon hoe de wedstrijd verlopen is. We hebben terecht verloren, maar je kan niet ontkennen dat Argentinië onnodig opgefokt was.
Je stelt het weer allemaal alsof jij de waarheid in pacht hebt, je was er zelf toch niet bij en ziet op tv ook maar de helft van wat er gebeurt. ‘Ja de nederlanders deden vervelend maar dat kwam omdat Martinez de ballen wegschoot.’ Weet jij veel wat er in die kopjes omgaat, je staat op het punt om uitgeschakeld te worden en ze willen allemaal winnen, het zijn tenslotte allemaal topsporters, dan heb je denk ik ook genoeg intrinsieke motivatie om gefrustreerd te raken als je de eerste drie pingels mist maar nee, het is de schuld van de Argentijnen. In dit soort situaties zijn er altijd 2 partijen die een beetje kut lopen te doen en dan heeft het geen zin om te zeggen ja we waren ook niet zo lekker bezig maar de rest was kutter want blablabla.
Gast je hebt de wedstrijd niet eens gezien. Dus ja in deze heb ik meer waarheid in pacht dan jou inderdaad. Je lult maar een eind weg. Ik heb alles op de voet gevolgd, iedere zin die van Gaal heeft uitgesproken heb ik gehoord. Ik volg aardig wat voetbal over de gehele wereld, en dus ook internationale voetbalmedia. Ga nu niet doen of wij iets meekrijgen alleen om hier moraal verheven komen te doen. Wat jij schrijft klopt al niet eens chronologisch, dus hou dan maar gewoon je mond.
Joh ik kom niet moraal verheven doen, ik zeg alleen dat de fifa beide teams onderzoekt en dat Nederland de eerste 3 pingels miste dus dat ze mogelijk ook gewoon gefrustreerd waren omdat ze 1-0, 2-0 achterkwamen. Jij kiest altijd 1 kant, maakt niet uit waarover het gaat en dan is dat de waarheid en dan moet vooral ook niemand proberen daar iets tegenin te brengen. Ik geloof best dat de Argentijnen vervelend waren maar zo zwart wit is het echt niet. Met je keepersdicsussie liet je precies hetzelfde zien.
Omdat je feitelijk onzin hier verteld. Het klopt feitelijk kwa gebeurtenissen en chronologische volgorde niet wat je zegt. Wanneer ik duidelijke punten noem, ik wacht nog steeds op de voorbeelden die jullie niet kunnen opnoemen, omdat het simpelweg niet is gebeurt.
Als er dus iemand een kant kiest dan zijn jullie het. Wat betreft de keepers discussie, ik noem feitelijk op wat er is gebeurt. Kijk ook eens podcasts terug van oa een Fc Afkicken, die hetzelfde zeggen, mensen die WEL voetbal volgen. En ook gaf ik aan dat de keeper van de Argentijnen dus wel een top keeper is en een Noppert niet. Met je kant kiezen.

Oranje moet en zal fout zijn in jullie optiek. En komen met een hoop bullshit aan die je niet waar kan maken. En dan ga je het af doen met dat iets niet zo zwart of wit is… tsja nog even hoor.
Ik heb me echt veel meer geërgerd aan het spel van Nederland dan aan Argentijnse misdragingen. Dat laatste weet je van tevoren, het eerste was Oranje onwaardig. Voetbal is vermaak, dit was niet om aan te gluren.
(10-12-2022, 11:31)metal bouwie Wrote: [ -> ]
(10-12-2022, 10:15)Wailer Wrote: [ -> ]En geen discussie over Noppert svp. Niks mis mee.

Hij heeft geen pentaly gemist. Uiteindelijk moet.je er gewoon 1 voor 1 inschieten.

Ergens zou ik het mooi vinden als Marokko toch een eind komt.
Je hebt twee tegendoelpunten gehad. Dat ben je als keeper medeverantwoordelijk voor. Heb de wedstrijd niet gezien dus weet niet of het fouten zijn. Maar vaak zie je wel dat een keeper zijn verdediging niet goed neerzet waardoor er gevaarlijke situaties/tegendoelpunten ontstaan.

Teams die met penalty´s winnen of doorgaan, verdienen het meestal. Meestal zitten ze beter in de wedstrijd, hebben ze meer vertrouwen of gewoon meer individuele kwaliteit. Dat was het geval met Argentinië, dat een van de betere EPL-keepers heeft die er twee prima pakte. Dat, en ze misten er zelf minder. Wellicht is het noch loterij, noch wetenschap. Voetbal gewoon. De beste WK-finale van de laatste 30 jaar was die van 2006. Nog in geen enkele wedstrijd dit WK wordt dat niveau gehaald. En dat zag je toen ook aan de penaltyreeks. Op één na werden ze feilloos binnen geknald. Tegen o.a. Buffon trouwens. 

(10-12-2022, 12:24)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Ik zit wel achter Uplift qua Modric hypetrain. Heb het gisteren niet gezien, maar vond hem tegen België echt magistraal en tegen Japan ook erg goed. Laten we hopen dat ie Argentinië ook op een hoopje speelt. (In zijn schaduw speelt Brozovic ook een sterk toernooi btw.)

Als Kroatië het niet wordt, laat het dan maar Frankrijk worden. Engeland desnoods, maar bespaar me alsjeblieft een wereldtitel van Portugal of dit Argentinië. God ik smeek het u.

Hij was beter dan tegen Japan; weliswaar veel meer in een verdedigender rol, maar vanuit die rol heeft hij wel Casemiro gedegradeerd tot een flyer van een metalfestival dat twee maanden geleden plaatsvond en nog in je achterzak zit. Brozovic is ook echt heel goed, ja. 

Ik heb niet zoveel problemen met Argentinië als met Engeland, eerlijk gezegd. Ik snap de pissedheid wel jegens hen, maar hoe is Argentinië ooit anders geweest. Het waren altijd al straatvechters. Feit is dat Scaloni het heel verdienstelijk doet, telkens met een ander tactisch plannetje. Terwijl er lang niet zoveel talent in die selectie zit. En ja, Messi is ook een kut. Welke topvoetballer vandaag niet? Juist, Modric. 

(10-12-2022, 12:43)Stefan Wrote: [ -> ]Vooraf gunde ik het Messi enorm. Maar als je ziet hoe hij zich gisteravond gedroeg.. Dan 10x liever Frankrijk.

Delete this. Het horrorscenario is een herhaling van 2018. Deze halve finales zijn een upgrade van de laatste vier van toen - toch net iets interessanter en Frankrijk speelt beter - maar het wordt pas echt leuk als de finale geen herhaling wordt. Dat gebeurde volgens mij nooit eerder op twee opeenvolgende WK's. 

(10-12-2022, 18:58)BigBird Wrote: [ -> ]Ja mooi, alhoewel 2e helft geen niveau had. Marokko zat er doorheen en Portugal gewoon matige ploeg, niveau Oranje.

Dat vind ik overdreven. Portugal hinkte te veel op twee gedachten en Marokko is sterker dan het lijkt. Ze zijn zoals Frankrijk in 2018, maar dan met minder gevaar voor doel en minder cynisch / entertainender. 

(10-12-2022, 19:54)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(10-12-2022, 19:42)Enzo Wrote: [ -> ]
(10-12-2022, 17:48)BigBird Wrote: [ -> ]
(10-12-2022, 17:46)Loov Wrote: [ -> ]
(10-12-2022, 17:34)BigBird Wrote: [ -> ]https://twitter.com/mvanvaerenbergh/stat...9397464065

Wtf. Waarom deed hij dit?

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=412087

En dit https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=412121
https://www.thesun.co.uk/sport/20712064/...world-cup/

Dit is de reden, Nederlandse spelers .gedroegen zich bijzonder onsportief tijdens de penaltyserie Iets wat in de Nederlandse media.weinig (geen?) Aandacht kreeg.
Uhh.. dit is overal te lezen. En weet je wat de reden van de Nederlanders is? Of heb je de wedstrijd niet gezien?

Ook als reactie op je andere posts, Indiaan, want eens te meer verlies je jezelf in dit thema omdat het jou nou eenmaal persoonlijk raakt. Ik snap dat je hoopte om wereldkampioen te worden, maar dit cheap ass chauvinisme hoort eerder thuis in de comments van een AD-artikel dan hier, sorry. Ik had het Nederland ondanks hun kutvoetbal echt gegund en Argentinië is absoluut geen mooie ploeg. Ik stond als een domme kleuter te roepen bij die 2-2, zo blij was ik. Maar wees nou eens wat objectiever: Argentinië had het al moeten afmaken voor minuut 70, wappie Weghorst was een briljant toeval, maar ook niet meer dan dat en in de verlengingen dwong Argentinië veruit de meeste kansen af. Voeg daaraan toe dat er een hele voorgeschiedenis is tussen Van Gaal en meerdere Argentijnse spelers, en je weet dat dit een rol kan gaan spelen, zeker op het moment dat Nederlandse spelers de Argentijnen proberen te intimideren tijdens de strafschoppen. We moeten nu niet doen alsof we hier tegen het West-Duitsland van Schumacher moesten opnemen onder leiding van Prendergast. Dat soort pathetische take over een team die het gewoon kut heeft gedaan - alle analisten zijn het daarover ook eens - is jou onwaardig imo. Zelfde met de Portugezen die hun verlies en frustratie niet te baas kunnen. Soms is het niet genoeg en lijkt het daarbovenop ook eens oneerlijk. Maar het is vooral niet genoeg; dat is uiteindelijk 90% van waarom een Nederland of een Portugal of een Engeland verliest in een WK-kwartfinale. Laat het los.  

(10-12-2022, 22:41)Kreuz Wrote: [ -> ]Partijdige scheids weer jfc.

Ja, dubieuze 2e penalty. Ik snap ook het geklaag van de Engelsen niet. 

(11-12-2022, 01:51)Willie Wrote: [ -> ]Prachtig, je bent voor de zoveelste keer betrokken bij een kaartenfestijn en altijd ligt het aan iemand anders. "Nee hoor, die karatetrap was geen rood, want het andere team is vervelend"

Je zou maar wel geven om interlandvoetbal.

Dit dus. En Lahoz krijgt lof van collega-scheidsrechters. Ik heb daar iets minder een mening over - ik vond vooral dat hij geen controle had over de match - maar dat kan erop wijzen dat beide teams, dus ook Nederland, nou eenmaal bijzonder vuil speelden. Een groot contrast met Engeland-Frankrijk trouwens.

(11-12-2022, 11:21)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Giroud. Fenomeen. Raak ik op zijn 35ste er toch nog van overtuigd dat het wel een goede spits is.

36. En het is vooral de verdienste van Griezmann, die misschien wel de beste speler van dit WK is. En van Mbappé, die zich bijzonder volwassen heeft opgeofferd i.f.v. het tactische plan. En het daarbij verdienstelijk deed. Giroud is een Zlatan van de Aldi, maar past gewoon o zo goed bij dit team.
Lol het is zo makkelijk hoor. Ik zeg vrij duidelijk dat Oranje terecht heeft verloren, en ik had geen vertrouwen in dat we WK kunnen worden. Wel dat je van iedereen kan winnen, maar voor een heel WK miste we bepaalde kwaliteiten. Maar dat staat nog los van de discussie.

Heeft vrij weinig met chauvinisme te maken dus. Maar als je op dit forum zo maar onzin kan plaatsen. En natuurlijk komt er uit dezelfde hoek dezelfde bijval, daarom is het gewoon super makkelijk scoren wat hier word gedaan. Van Gaal heeft niks gedaan gezegd wat dit Argentijns gedrag goedkeurt. Het hele verhaal dat het van 2 kanten komt klopt gewoon niet. Had Parades niet zo gedaan hadden we ook niet met 2-2 teruggekomen. Dat maakt het alleen maar idioter.
Ik heb mijn post verwijderd, omdat je in je edit wel een nuance toevoegt waarmee ik het eens ben. Niettemin vraag ik me dan af waar je je zo druk om maakt? Omdat de Argentijnen zich kut gedragen? Dat wéten we toch al? Daarom willen we dat Marokko of Kroatië wereldkampioen wordt. Maar in eerdere posts heb je het over schwalbes en weet ik wat nog allemaal... adem even in en uit.
(11-12-2022, 15:10)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 14:49)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:40)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:22)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:09)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]Dat zegt toch niemand? En 2 van die wedstrijden hadden wel degelijk met bizarre slechte arbitrage te maken. Je moet wel voetbal kijken ipv doen aan scoreboard journalistiek. Natuurlijk is Nederland niet heilig. Maar de Argentijnen waren helemaal opgefokt op van Gaal voor totaal niks. Zou me niet verbazen dat ze met een hoop vertalingen woorden verdraaid hebben. Want als je de interviews hebt gezien van van Gaal dat zei hij juist iets anders dan dat de Argentijnen beweren. De wedstrijd liep pas echt uit de hand toen ze die bal in dugout schoten na een overtreding wat gewoon rood moest zijn. Was ook totaal onnodig en heeft ze ook bijna de kop gekost. Want Nederland was nergens tot aan dat moment. Nederland heeft inderdaad vervelend gedaan bij de penalty’s. Maar ook dat begon weer omdat Martinez ballen aan het wegschoppen was en dat ook niet werd bestraft. Ook dan had dat anders niet gebeurt. En dat heeft niks met anderen de schuld te geven te maken, dat is gewoon hoe de wedstrijd verlopen is. We hebben terecht verloren, maar je kan niet ontkennen dat Argentinië onnodig opgefokt was.
Je stelt het weer allemaal alsof jij de waarheid in pacht hebt, je was er zelf toch niet bij en ziet op tv ook maar de helft van wat er gebeurt. ‘Ja de nederlanders deden vervelend maar dat kwam omdat Martinez de ballen wegschoot.’ Weet jij veel wat er in die kopjes omgaat, je staat op het punt om uitgeschakeld te worden en ze willen allemaal winnen, het zijn tenslotte allemaal topsporters, dan heb je denk ik ook genoeg intrinsieke motivatie om gefrustreerd te raken als je de eerste drie pingels mist maar nee, het is de schuld van de Argentijnen. In dit soort situaties zijn er altijd 2 partijen die een beetje kut lopen te doen en dan heeft het geen zin om te zeggen ja we waren ook niet zo lekker bezig maar de rest was kutter want blablabla.
Gast je hebt de wedstrijd niet eens gezien. Dus ja in deze heb ik meer waarheid in pacht dan jou inderdaad. Je lult maar een eind weg. Ik heb alles op de voet gevolgd, iedere zin die van Gaal heeft uitgesproken heb ik gehoord. Ik volg aardig wat voetbal over de gehele wereld, en dus ook internationale voetbalmedia. Ga nu niet doen of wij iets meekrijgen alleen om hier moraal verheven komen te doen. Wat jij schrijft klopt al niet eens chronologisch, dus hou dan maar gewoon je mond.
Joh ik kom niet moraal verheven doen, ik zeg alleen dat de fifa beide teams onderzoekt en dat Nederland de eerste 3 pingels miste dus dat ze mogelijk ook gewoon gefrustreerd waren omdat ze 1-0, 2-0 achterkwamen. Jij kiest altijd 1 kant, maakt niet uit waarover het gaat en dan is dat de waarheid en dan moet vooral ook niemand proberen daar iets tegenin te brengen. Ik geloof best dat de Argentijnen vervelend waren maar zo zwart wit is het echt niet. Met je keepersdicsussie liet je precies hetzelfde zien.
Omdat je feitelijk onzin hier verteld. Het klopt feitelijk kwa gebeurtenissen en chronologische volgorde niet wat je zegt. Wanneer ik duidelijke punten noem, ik wacht nog steeds op de voorbeelden die jullie niet kunnen opnoemen, omdat het simpelweg niet is gebeurt.
Als er dus iemand een kant kiest dan zijn jullie het. Wat betreft de keepers discussie, ik noem feitelijk op wat er is gebeurt. Kijk ook eens podcasts terug van oa een Fc Afkicken, die hetzelfde zeggen, mensen die WEL voetbal volgen. En ook gaf ik aan dat de keeper van de Argentijnen dus wel een top keeper is en een Noppert niet. Met je kant kiezen.

Oranje moet en zal fout zijn in jullie optiek. En komen met een hoop bullshit aan die je niet waar kan maken. En dan ga je het af doen met dat iets niet zo zwart of wit is… tsja nog even hoor.
Je maakt je hier echt veel te druk om, ja ik typte de eerste 3 en het waren de eerste 2 pingels, sta je dan met 2-0 achter ja of na? Veranderd het punt dus niet echt. Verder zeg ik letterlijk alleen dat de fifa beide teams onderzoekt ivm wangedrag en dat het meestal niet zo zwart wit is, waarom raak ik dan zo’n gevoelige snaar? Ik zeg niet dat oranje ‘fout’ moet zijn, ik ben er alleen niet zo’n fan van om op 1 partij te lopen inhakken als het aan beide kanten een beetje messi (pun intended) was.
(11-12-2022, 17:27)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 15:10)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 14:49)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:40)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:22)ahha Wrote: [ -> ]Je stelt het weer allemaal alsof jij de waarheid in pacht hebt, je was er zelf toch niet bij en ziet op tv ook maar de helft van wat er gebeurt. ‘Ja de nederlanders deden vervelend maar dat kwam omdat Martinez de ballen wegschoot.’ Weet jij veel wat er in die kopjes omgaat, je staat op het punt om uitgeschakeld te worden en ze willen allemaal winnen, het zijn tenslotte allemaal topsporters, dan heb je denk ik ook genoeg intrinsieke motivatie om gefrustreerd te raken als je de eerste drie pingels mist maar nee, het is de schuld van de Argentijnen. In dit soort situaties zijn er altijd 2 partijen die een beetje kut lopen te doen en dan heeft het geen zin om te zeggen ja we waren ook niet zo lekker bezig maar de rest was kutter want blablabla.
Gast je hebt de wedstrijd niet eens gezien. Dus ja in deze heb ik meer waarheid in pacht dan jou inderdaad. Je lult maar een eind weg. Ik heb alles op de voet gevolgd, iedere zin die van Gaal heeft uitgesproken heb ik gehoord. Ik volg aardig wat voetbal over de gehele wereld, en dus ook internationale voetbalmedia. Ga nu niet doen of wij iets meekrijgen alleen om hier moraal verheven komen te doen. Wat jij schrijft klopt al niet eens chronologisch, dus hou dan maar gewoon je mond.
Joh ik kom niet moraal verheven doen, ik zeg alleen dat de fifa beide teams onderzoekt en dat Nederland de eerste 3 pingels miste dus dat ze mogelijk ook gewoon gefrustreerd waren omdat ze 1-0, 2-0 achterkwamen. Jij kiest altijd 1 kant, maakt niet uit waarover het gaat en dan is dat de waarheid en dan moet vooral ook niemand proberen daar iets tegenin te brengen. Ik geloof best dat de Argentijnen vervelend waren maar zo zwart wit is het echt niet. Met je keepersdicsussie liet je precies hetzelfde zien.
Omdat je feitelijk onzin hier verteld. Het klopt feitelijk kwa gebeurtenissen en chronologische volgorde niet wat je zegt. Wanneer ik duidelijke punten noem, ik wacht nog steeds op de voorbeelden die jullie niet kunnen opnoemen, omdat het simpelweg niet is gebeurt.
Als er dus iemand een kant kiest dan zijn jullie het. Wat betreft de keepers discussie, ik noem feitelijk op wat er is gebeurt. Kijk ook eens podcasts terug van oa een Fc Afkicken, die hetzelfde zeggen, mensen die WEL voetbal volgen. En ook gaf ik aan dat de keeper van de Argentijnen dus wel een top keeper is en een Noppert niet. Met je kant kiezen.

Oranje moet en zal fout zijn in jullie optiek. En komen met een hoop bullshit aan die je niet waar kan maken. En dan ga je het af doen met dat iets niet zo zwart of wit is… tsja nog even hoor.
Je maakt je hier echt veel te druk om, ja ik typte de eerste 3 en het waren de eerste 2 pingels, sta je dan met 2-0 achter ja of na? Veranderd het punt dus niet echt. Verder zeg ik letterlijk alleen dat de fifa beide teams onderzoekt ivm wangedrag en dat het meestal niet zo zwart wit is, waarom raak ik dan zo’n gevoelige snaar? Ik zeg niet dat oranje ‘fout’ moet zijn, ik ben er alleen niet zo’n fan van om op 1 partij te lopen inhakken als het aan beide kanten een beetje messi (pun intended) was.
Nee je zegt ook dat NL gefrutstreerd was omdat ze met 2-0 achterstonden. Dat klopt gewoon niet, het begon met die overtreding op Aké en de bal van Parades dat echt de vlam in de pan sloeg. Daarvoor was de scheids een beetje raar aan het doen, maar was het best niet overdreven onaardig.
Nederland heeft gewoon wederom de psychologische strijd die bij dit soort wedstrijden horen verloren.
(11-12-2022, 17:33)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 17:27)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 15:10)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 14:49)ahha Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 12:40)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]Gast je hebt de wedstrijd niet eens gezien. Dus ja in deze heb ik meer waarheid in pacht dan jou inderdaad. Je lult maar een eind weg. Ik heb alles op de voet gevolgd, iedere zin die van Gaal heeft uitgesproken heb ik gehoord. Ik volg aardig wat voetbal over de gehele wereld, en dus ook internationale voetbalmedia. Ga nu niet doen of wij iets meekrijgen alleen om hier moraal verheven komen te doen. Wat jij schrijft klopt al niet eens chronologisch, dus hou dan maar gewoon je mond.
Joh ik kom niet moraal verheven doen, ik zeg alleen dat de fifa beide teams onderzoekt en dat Nederland de eerste 3 pingels miste dus dat ze mogelijk ook gewoon gefrustreerd waren omdat ze 1-0, 2-0 achterkwamen. Jij kiest altijd 1 kant, maakt niet uit waarover het gaat en dan is dat de waarheid en dan moet vooral ook niemand proberen daar iets tegenin te brengen. Ik geloof best dat de Argentijnen vervelend waren maar zo zwart wit is het echt niet. Met je keepersdicsussie liet je precies hetzelfde zien.
Omdat je feitelijk onzin hier verteld. Het klopt feitelijk kwa gebeurtenissen en chronologische volgorde niet wat je zegt. Wanneer ik duidelijke punten noem, ik wacht nog steeds op de voorbeelden die jullie niet kunnen opnoemen, omdat het simpelweg niet is gebeurt.
Als er dus iemand een kant kiest dan zijn jullie het. Wat betreft de keepers discussie, ik noem feitelijk op wat er is gebeurt. Kijk ook eens podcasts terug van oa een Fc Afkicken, die hetzelfde zeggen, mensen die WEL voetbal volgen. En ook gaf ik aan dat de keeper van de Argentijnen dus wel een top keeper is en een Noppert niet. Met je kant kiezen.

Oranje moet en zal fout zijn in jullie optiek. En komen met een hoop bullshit aan die je niet waar kan maken. En dan ga je het af doen met dat iets niet zo zwart of wit is… tsja nog even hoor.
Je maakt je hier echt veel te druk om, ja ik typte de eerste 3 en het waren de eerste 2 pingels, sta je dan met 2-0 achter ja of na? Veranderd het punt dus niet echt. Verder zeg ik letterlijk alleen dat de fifa beide teams onderzoekt ivm wangedrag en dat het meestal niet zo zwart wit is, waarom raak ik dan zo’n gevoelige snaar? Ik zeg niet dat oranje ‘fout’ moet zijn, ik ben er alleen niet zo’n fan van om op 1 partij te lopen inhakken als het aan beide kanten een beetje messi (pun intended) was.
Nee je zegt ook dat NL gefrutstreerd was omdat ze met 2-0 achterstonden. Dat klopt gewoon niet, het begon met die overtreding op Aké en de bal van Parades dat echt de vlam in de pan sloeg. Daarvoor was de scheids een beetje raar aan het doen, maar was het best niet overdreven onaardig.
Nu onderschrijf je eigenlijk mijn punt, ik zeg alleen dat het allemaal niet zo zwart wit geweest zal zijn. Ik gaf aan dat dat een mogelijkheid was, jij stelt dat de Nederlanders vervelend begonnen te doen omdat Martinez de ballen wegschopte en ik vroeg me af of het misschien een rol speelde dat ze gewoon achterstonden, wat ook niet leuk is, zeker niet op het punt dat je bijna uitgeschakeld wordt. En nu geef je zelf aan dat het al eerder begon. Het interesseert me allemaal niet zo gek veel maar door de stelligheid waarmee jij hier vaak bij een grote verscheidenheid aan onderwerpen dingen beweert waar dan ook 0,0 vanaf te wijken is, dan triggert iets me, zelfs als ik de wedstrijd niet gezien heb en het resultaat me zelfs niet een beetje boeit. Dat is mijn probleem dat weet ik ook wel, maarja, dan krijg je dus dit soort discussies, opzich houdt dat het ook wel weer dynamisch hier en is dat in mijn ogen onderdeel van de charme van dit forum.
Beetje wk off topic. Maar promes wordt Rus.
Ik had het al een keer of 5 de reden gezegd, en die heeft iedereen kunnen zien. Kritiek op NL/Oranje is prima, maar komt niet leugens aanzetten dat iets niet op de NL media te horen is geweest. Blijkbaar omdat iemand een hekel heeft aan de bondscoach. En je deed net alsof de Oranje frustratie van het verliezen vandaan komt. Terwijl er letterlijk te zien is geweest op TV waar je zelf al aangeeft het niet te hebben gekeken. Dan vind ik het raar om dan te zeggen dat iets niet zwart of wit is geweest. De kaart van Berghuis bijvoorbeeld was ook belachelijk. Nederland heeft helemaal niet zo onsportief gedaan behalve de twee laatste penalty’s. Maar dat viel echt in het niets met het gedrag van de Argentijnen tijdens en na de wedstrijd. Dan vind ik het wel heel makkelijk om te roepen dat beide teams er schuld aan hebben. Daarom stelde ik ook alle voorbeelden op, en niemand heeft dit kunnen weerleggen behalve clichè uitspraken als niet zo stellig doen, chauvanisme, jij kiest altijd 1 kant etc. Ja dan zal ik gewoon stellig blijven als je daar niks tegenover brengt.

Nogmaals we hebben terecht verloren. We hebben ons bij vlagen laten gaan,
maar de Argentijnen gedroegen zich als doorgesnoven idioten. Wat ook op voetballend gebied niet nodig was, want de wedstrijd was klaar met 2-0. Als je de gebeurde feiten opnoemt hoef je namelijk niet per direct een slechte verliezer te zijn. Mijn irritatie dat mensen hun gram halen omdat ze Louis van Gaal en/of Nederland en Oranje gewoon haten. En die gene weten ook wel dat ze van altijd dezelfde users back-up krijgen. Ook al stond er een en al onzin in de post.
(11-12-2022, 13:36)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 13:24)Empty030 Wrote: [ -> ]Ik heb de hele wedstrijd gewoon gekeken, net als alle andere wedstrijden van NL en het meeste van de rest van het WK. Ik was niet zozeer voor NL maar wel tegen Argentinië voor de treurige gasten die het zijn. Neemt niet weg dat NL zich liet verlagen tot ongeveer dat niveau en ze net zo schuldig zijn aan die kaartenregen. Ik ontken dus niet dat Argentinië zich misdragen heeft. Maar waar twee ruzie hebben, hebben twee schuld gaat hier wel gewoon op.

Los van dat wangedrag van beide kanten speelde Nederland gewoon slabbekakkerig kutvoetbal en terecht dat dit niet beloond is met een halve finaleplaats.

Raar ook om Van Gaals ziekte er bij te halen. Hij is geen zielige vent ofzo. Hij is gewoon fit genoeg om daar te gaan zitten en z'n werk te doen.

Hopelijk volgende keer weer gewoon met 3 spitsen. Hup Koeman!
Dus NL had schuld aan de hands van Messi? NL schuld aan een onterechte penalty, schuld aan de smerige overtreding op Aké, de bal die in de dugout werd geschoten, Messi die 5 schwalbes en overtredingen maakt, Martinez die de ballen voor de penaltys weg schoof, Messi die zich misdraagt naar van Gaal, Messi die zich misdraagt tegen Weghorst, Martinez die belachelijke uitspraken naar de wedstrijd.

ik hoor graag wat NL fout deed behalve vervelen bij 2 penaltys.

Van Dijk die Paredes naar de grond bodycheckt. Weghorst en Bergwijn die vanaf de bank geel pakken. Het hele elftal dat 30 overtreding maakte (tegenover 18 van Argentinië. Weghorst die de vrije trap goedkoop versierde.

Als je dit allemaal niet zo erg vindt, dan ben je wel heel selectief verontwaardigd, want je eerste punt is een handsballetje. (En als je die handsbal van Messi noemt, hoezo niet die van Romero? Heb je de wedstrijd wel gekeken?)
(11-12-2022, 20:56)Empty030 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 13:36)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(11-12-2022, 13:24)Empty030 Wrote: [ -> ]Ik heb de hele wedstrijd gewoon gekeken, net als alle andere wedstrijden van NL en het meeste van de rest van het WK. Ik was niet zozeer voor NL maar wel tegen Argentinië voor de treurige gasten die het zijn. Neemt niet weg dat NL zich liet verlagen tot ongeveer dat niveau en ze net zo schuldig zijn aan die kaartenregen. Ik ontken dus niet dat Argentinië zich misdragen heeft. Maar waar twee ruzie hebben, hebben twee schuld gaat hier wel gewoon op.

Los van dat wangedrag van beide kanten speelde Nederland gewoon slabbekakkerig kutvoetbal en terecht dat dit niet beloond is met een halve finaleplaats.

Raar ook om Van Gaals ziekte er bij te halen. Hij is geen zielige vent ofzo. Hij is gewoon fit genoeg om daar te gaan zitten en z'n werk te doen.

Hopelijk volgende keer weer gewoon met 3 spitsen. Hup Koeman!
Dus NL had schuld aan de hands van Messi? NL schuld aan een onterechte penalty, schuld aan de smerige overtreding op Aké, de bal die in de dugout werd geschoten, Messi die 5 schwalbes en overtredingen maakt, Martinez die de ballen voor de penaltys weg schoof, Messi die zich misdraagt naar van Gaal, Messi die zich misdraagt tegen Weghorst, Martinez die belachelijke uitspraken naar de wedstrijd.

ik hoor graag wat NL fout deed behalve vervelen bij 2 penaltys.

Van Dijk die Paredes naar de grond bodycheckt. Weghorst en Bergwijn die vanaf de bank geel pakken. Het hele elftal dat 30 overtreding maakte (tegenover 18 van Argentinië. Weghorst die de vrije trap goedkoop versierde.

Als je dit allemaal niet zo erg vindt, dan ben je wel heel selectief verontwaardigd, want je eerste punt is een handsballetje. (En als je die handsbal van Messi noemt, hoezo niet die van Romero? Heb je de wedstrijd wel gekeken?)
Hahahaha. Je haat naar NL is dus volkomen blind. Anders noem je van Dijk en Weghorst in deze niet. Je bent lekker aam het zoeken hoor, wat een triest ventje ben je dan. Lachwekkend hoor clown. En dan zeggen ze dat ik 0 nuance heb. Je hebt dus echt geen werkelijk standpunt vanwege je blind haat en ga je maar random iets opnoemen als “onsportief”.
Ik noem allemaal dingen die vergelijkbaar of erger zijn dan de handsbal van Messi of het zoeken van penalty van Argentinië. En nee, ik haat Nederland niet. Ik stond te juichen toen Weghorst de goals maakte en hoopte dat Argentinië uit het toernooi zou gaan.

Afijn, laten we erover ophouden. Jij ziet het op jouw manier en ik op de mijne.

En mij zomaar triest ventje of clown noemen? Je past wel in het Argentijns elftal. Wink
(12-12-2022, 00:11)Empty030 Wrote: [ -> ]Ik noem allemaal dingen die vergelijkbaar of erger zijn dan de handsbal van Messi of het zoeken van penalty van Argentinië. En nee, ik haat Nederland niet. Ik stond te juichen toen Weghorst de goals maakte en hoopte dat Argentinië  uit het toernooi zou gaan.

Afijn, laten we erover ophouden. Jij ziet het op jouw manier en ik op de mijne.

En mij zomaar triest ventje of clown noemen? Je past wel in het Argentijns elftal. Wink
Maar je vond de bodycheck van van Dijk echt onbegrijpelijk? En je vond Werghorst een schwalbe maken op een schaartackle? Sorry maar dan ben je gewoon aan het zoeken. En ja ik ben ook op te fokken zoals je ziet, ik had waarschijnlijk wat harder opgetreden dan van Dijk. En ja de Argentijnen waren onsportief maar dat is niet erg.maar het is wel kwalijk dat het niet bestraft word, zoals bijvoorbeeld die handsbal van Messi. Ieder andere speler had er wel geel voor gekregen. Hard voetbal, schwalbes, tijdrekken allemaal prima hoor. Maar die overtreding op Akè, de bal in de dugout schieten ging er letterlijk fysiek over. En hoe Messi en Martinez na de wedstrijd zich gedragen dient gewoon bestraft te worden. Niet meet niet minder. Of mag je dat niet zeggen wanneer je verloren hebt?
Ik vond dat niet onbegrijpelijk, maar het is van hetzelfde onsportieve gedrag als Argentinië. Mijn punt is: zowel Nederland als Argentinië hadden hand in het uit de hand lopen, en beide landen hadden ook last van de scheids en beide hebben genoeg te klagen. Nederland is hier verder niets aangedaan. (Timber bv had ook zeer eenvoudig tweede geel kunnen krijgen, Weghorst idem.) (Geen van de Argentijnen maakte überhaupt een sliding bij die vrije trap in de laatste minuut, laat staan een schaartackle, Weghorst loopt slim tegen Paredes op en haalt het maximale eruit. Ik noem dit alleen maar omdat jij onder jouw aantijgingen tegen Argentinië de penalty en 5 (?) schwalbes van Messi noemt. Allemaal gewoon situaties van contact zoeken en het maximale eruit halen. Vind je het bij de ene onsportief? Dan is dat van die anderen ook.) Van mij mag het overigens allemaal, al dat rellen ook, lekker met het mes tussen de tanden, maar ga dan achteraf niet klagen dat zij zo onsportief zijn.
Echt Indiaantje, waar maak je je druk om
(12-12-2022, 08:13)Empty030 Wrote: [ -> ]Ik vond dat niet onbegrijpelijk, maar het is van hetzelfde onsportieve gedrag als Argentinië. Mijn punt is: zowel Nederland  als Argentinië  hadden hand in het uit de hand lopen, en beide landen hadden ook last van de scheids en beide hebben genoeg te klagen. Nederland is hier verder niets aangedaan. (Timber bv had ook zeer eenvoudig tweede geel kunnen krijgen, Weghorst idem.) (Geen van de Argentijnen maakte überhaupt een sliding bij die vrije trap in de laatste minuut, laat staan een schaartackle, Weghorst loopt slim tegen Paredes op en haalt het maximale eruit. Ik noem dit alleen maar omdat jij onder jouw aantijgingen tegen Argentinië de penalty en 5 (?) schwalbes van Messi noemt. Allemaal gewoon situaties van contact zoeken en het maximale eruit halen. Vind je het bij de ene onsportief? Dan is dat van die anderen ook.) Van mij mag het overigens allemaal, al dat rellen ook, lekker met het mes tussen de tanden, maar ga dan achteraf niet klagen dat zij zo onsportief zijn.
Je bent gewoon aan het zoeken dus. van Dijk had zijn actie niet gedaan als die Argentijn niet een overtreding op Aké hadden gemaakt (wat gewoon een smerige tackle was) en dat ze daarna de bal in de dugout schoppen. Daar viel de bodycheck bij in het niets als je het gewoon objectief bekijkt.

Dat jij niet begrijpt dat een gele kaart van Weghorst in het niets staat met de bewuste handsbal van Messi. Weghorst maakte helemaal geen schwalbe maar kreeg gewoon een duw met zijn elleboog in zijn rug. Dat is dus het probleem dat je hier gewoon de echte gebeurtenissen dusdanig aan het verdraaien bent om maar op NL te kunnen haten.
(12-12-2022, 08:57)Kalters Wrote: [ -> ]Echt Indiaantje, waar maak je je druk om
Voetbal zoals miljoenen anderen dat doen.
Indiaan, dit is ook al gebeurd in het corona-topic geloof ik en nu gebeurt het opnieuw: je hebt een metersdiepe put voor jezelf gegraven en je blijft verder graven tot op het punt dat het genânt wordt. Terwijl het merendeel van je posts best scherp/lucide zijn; dit ontneemt je in deze natuurlijk de nodige geloofwaardigheid/sérieux. Neem wat afstand, inventariseer welke van je argumenten nou écht steek houden (want die zijn er vast) en kom daarmee even terug - eventueel met excuses voor de gratuite scheldpartijen weer; het is blijkbaar besmettelijk dezer dagen - want wellicht heb je wel een punt te maken, maar komt het er nu gewoon niet uit tussen al die waanvoorstellingen.

Als moderators niet gaan modereren, dan doe ik het wel. Iets wat trouwens wel wat meer mag inhouden dan die overschatte topicdiscipline, naar mijn mening.
De Braziliaanders huilen trouwens ook verder in hun Whatsapp-groepen. Dolletjes.

https://www.marca.com/futbol/mundial/202...b45ca.html
(12-12-2022, 09:40)Uplift Wrote: [ -> ]Indiaan, dit is ook al gebeurd in het corona-topic geloof ik en nu gebeurt het opnieuw: je hebt een metersdiepe put voor jezelf gegraven en je blijft verder graven tot op het punt dat het genânt wordt. Terwijl het merendeel van je posts best scherp/lucide zijn; dit ontneemt je in deze natuurlijk de nodige geloofwaardigheid/sérieux. Neem wat afstand, inventariseer welke van je argumenten nou écht steek houden (want die zijn er vast) en kom daarmee even terug - eventueel met excuses voor de gratuite scheldpartijen weer; het is blijkbaar besmettelijk dezer dagen - want wellicht heb je wel een punt te maken, maar komt het er nu gewoon niet uit tussen al die waanvoorstellingen.

Als moderators niet gaan modereren, dan doe ik het wel. Iets wat trouwens wel wat meer mag inhouden dan die overschatte topicdiscipline, naar mijn mening.
Er komen geen excuses. Er zijn wel ergere dingen op dit forum gezegd/gebeurt waar niemand excuses voor heeft gemaakt. Als blinde haat op dit forum mag dan mag je daar ook wel wat over zeggen lijkt me.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42