Graz

Full Version: WK 2022
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Ik moet zeggen dat ik ook weinig geniet van de Messi van de afgelopen 3 a 4 jaar.
Mwah ik was echt wel fan van de "atleet" Ronaldo. Maar helaas voor zichzelf net iets te lang doorgegaan.

Ik erger me nu ook wel aan zijn nare maniertjes. Maar dat komt vooral omdat hij niet echt meer levert. Aan de andere kant heeft hem dat ook wel op ongekende niveau gebracht in het verleden.

Ik sluit ook niet uit dat hij nog van belang kan zijn dit WK.
Ik zie ondertussen eigenlijk liever Ronaldo (en Zlatan) dan Messi. Die laatste heeft misschien meer zuiver talent en voetbalgenialiteit en teert daar ook vooral op, maar Ronaldo is wat mij betreft de meer pure sportman en atleet. Qua karakter zijn Ronaldo en Zlatan natuurlijk narcistische psychopaten, maar de gekte ligt bij hun ten minste eerlijk aan de oppervlakte. Messi heeft een vromelijk voorkomen, maar laat zich ondertussen ook gewoon inhuren door de Saudi’s voor promotionele activiteiten.
Ik vind Ronaldo altijd zo heerlijk omdat het een soort van zigeuner is die toevallig heel rijk is geworden. Zijn Instagram is echt goud af en toe, juist omdat hij zich gedraagd als een soort van puber. Maar dan wel met 500 miljoen volgers. 

Ik hoop dat hij nog lang door blijft gaan en nog veel langer dit soort fratsen uit blijft halen. Dit omdat ik er ontzettend van kan genieten, en dat voetbal de held krijgt die het verdiend.
Toch wel een erg leuke dag hier gisteren, met de uitschakeling van Spanje en een ontketend Portugal. Gonçalo Ramos heeft zijn kans wel gegrepen, sowieso bezig aan een erg sterk seizoen bij Benfica. Die zie ik niet snel meer uit de basis gaan.
(07-12-2022, 09:40)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Ik moet zeggen dat ik ook weinig geniet van de Messi van de afgelopen 3 a 4 jaar.

Je hebt 2019 gemist? En zijn laatste seizoen bij Barcelona was ook buitenaards, hoor. Idem voor dit seizoen bij PSG. Bij Argentinië is het nooit buitenaards geweest, dus hiermee ga je het moeten doen.

Zelf was ik eerder Ronaldo-fan tot hij de verkeerde beslissing nam om weg te gaan bij Madrid. In feite zit zijn carriere nu al vijf jaar in het slop, en dat zijn net de jaren waarin hij stabiliteit en een sterk team rond zich nodig had om die individuele strijd tegen Messi te kunnen winnen. Die strijd heeft hij definitief verloren en je begint nu voor het eerst ook te merken dat het fysiek allemaal minder is - ongetwijfeld deels door al die instabiliteit. Want Modric is even oud en blijft top, dus dan zou zo'n ongelofelijke atleet als Ronaldo ook tot meer in staat moeten kunnen zijn...

Maar goed, geweldige 8e finales en belachelijk mooie affiches morgen en zaterdag. #zinin
Modric en Messi moeten het veel meer hebben van hun inzicht en techniek. Dat gaat veel minder snel achteruit dan de fysieke superioriteit waar Ronaldo het van moet hebben.
Dan onderschat je de fysieke capaciteit van Modric. Die gast heeft zich de laatste jaren alleen maar nog meer ontwikkeld op dat vlak. Daarnaast is leeftijd bij voetballers voornamelijk een slijtagekwestie en niet per sé een kwestie van enkel verlies van explosiviteit, snelheid en kracht. Zo kan Ronaldo nog steeds even hoog springen, dus zelfs al is hij wat minder snel in een sprint, hij zou in principe een prima centrumspits kunnen zijn. Maar zo heeft hij zich niet meer ontwikkeld. Waar Modrid wél het krachthok in dook en Messi zichzelf in de herfst van de carriere meer als een soort Frenkie De Jong profileert (en trouwens nog steeds een prima versnelling heeft).

In minder blessuregevoelige sporten zie je ook steeds vaker figuren die met lichte aanpassingen in hun spel, veel investeren in fitheid en natuurlijk een portie geluk bijna tot hun 40e wereldtop blijven: Djokovic, Lebron James, etc.
Modric is top 3 CM ter wereld ofzo. Heb het gevoel dat die alleen maar beter is geworden, mede ook dankzij Madrid. Beetje tegenovergestelde wat idd bij Ronaldo is gebeurd. Doodjammer dat ie er uiteindelijk weg trok, want zit al enkele jaren van club naar club te hoppen.
We gaan winnen vanavond :-)

Blijkbaar start Bergwijn voor Klaassen, had liever Berghuis gezien.
Dat is weer die gevaarlijke Memphis-fixatie, he. Alles om Memphis maar te laten renderen. Blijft nochtans een feit dat hij tribunespeler is bij een moreel failliete voetbalclub en te traag voor de absolute top. Het is een gok die verkeerd kan uitpakken, maar dat hebben we al vaak eerder gezegd bij LvG recent. Ik geloof er ook wel in, al is het maar omdat Argentinië Argentinië is en de helft van de keer onder invloed van een psychose lijkt te spelen (en zoals KoS al zei; het veld ook veels te groot houdt).
(09-12-2022, 11:02)Uplift Wrote: [ -> ]Dat is weer die gevaarlijke Memphis-fixatie, he. Alles om Memphis maar te laten renderen.

Het is in ieder geval beter dan die keer dat Strootman geblesseerd raakte en we een collectieve herseninfarct kregen in Nederland.
We gaan het helaas niet redden vanavond maar kwartfinale is al met al een mooi resultaat met deze magere lichting.
(09-12-2022, 12:34)Gerblansky Wrote: [ -> ]We gaan het helaas niet redden vanavond maar kwartfinale is al met al een mooi resultaat met deze magere lichting.
We hebben misschien nog nooit zulke goede verdedigers gehad, de kwaliteiten van Oranje liggen op andere posities dan we graag willen zien. 

Voor vanavond durf ik niks te zeggen, ik zou Argentinie 52 % kans geven en Oranje 48%. De zenuwen beginnen hier in ieder geval al te komen. Zin in!
Eerst maar eens kijken of dat Kroatische middenveldstrio en Gvardiol die kutbrazilianen een pasje of twee lager laat dansen. Zou zo mooi zijn als ze er wéér in de kwartfinale uitgaan, zeker als het straks Nederland en niet Argentinië wordt. Een EK bij de laatste vier levert meestal ook beter voetbal op.
(09-12-2022, 13:14)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(09-12-2022, 12:34)Gerblansky Wrote: [ -> ]We gaan het helaas niet redden vanavond maar kwartfinale is al met al een mooi resultaat met deze magere lichting.
We hebben misschien nog nooit zulke goede verdedigers gehad, de kwaliteiten van Oranje liggen op andere posities dan we graag willen zien. 

Voor vanavond durf ik niks te zeggen, ik zou Argentinie 52 % kans geven en Oranje 48%. De zenuwen beginnen hier in ieder geval al te komen. Zin in!

De kwaliteiten beperken zich tot 1 linie. Voorin en op het middenveld heb je helemaal niks.

Er zit in elk geval niks anders op dan ook vanavond weer te verdedigen. Ik zou bijna De Ligt opstellen en Timber defensief op het middenveld zetten om enkel en alleen Messi voor de voeten te lopen.
Als je dat gaat doen, dan solliciteer je ook voor een rode kaart voor de rust.
Kroatië makkelijk beter. Ook dit jaar wordt Brazilië geen wereldkampioen, hoor. Te weinig beweging, 'oud' voetbal. En het viertal voorin is niet van de kwaliteit die ze in 2002 hadden.
Laten we het hopen
FUCK
RE:FUCK
yes!
De buren hebben dit gehoord.
Nice!
YESSSS!!!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42