Graz

Full Version: WK 2022
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Zaterdag gaan we gewoon JUICHEN
Louis heeft 1,5 jaar zitten broeden op een masterplan dat kansen moet bieden tegen de toplanden. In dat perspectief wil ik best nog wel geloven dat het niet helemaal uit de verf komt tegen "kleinere" landen. Probleem is alleen dat 6 van de 10 veldspelers al de hele groepsfase ruzie heeft met de bal. Voorin komt m.u.v. Gakpo niemand een man voorbij en heb je ook niemand die een bal kan vasthouden. Dan kun je voetballen tot je een ons weegt natuurlijk.
Alle geld op Memphis inzetten is imo de grootste fout. Kijk naar Frankrijk: die doen het al jaren met die houten klaas van een Giroud en Griezmann opgeofferd op het middenveld (kunnen ze bij Nederland ook doen met een Berghuis) en nu brengen ze zelfs mooi voetbal. Gakpo is overduidelijk de bepalende speler, dus laat het middenveld en aanval ook in functie van hem spelen en stel meer technisch vaardige spelers op zodat er minder slordigheden en balverlies is. Compenseer dat defensief door Malacia erin te zetten, bijvoorbeeld.

Zo'n Pulisic is vele malen scherper en gevaarlijker dan deze Memphis. Dat is denk ik het voornaamste waar LvG zich aan mispakt. Wat betreft zijn masterplan en zelfs Noppert heb ik minder twijfels, maar zelfs LvG kan soms vast komen te zitten in een ingeslagen weg. En ik ben bang dat dit nu 100% het geval is als het gaat om een Memphis die, laten we eerlijk zijn, uiteindelijk de Hazard van Nederland is.
Memphis is gewoon niet fit en ik vind hem na al die jaren nog steeds beter vanaf links dan in de spits.

Voorts zie ik het nut niet van spelen met 5 verdedigers als met name Ake (en die houdt zich goed staande) toch werk voor twee moet opknappen omdat Blind het niet kan belopen. Dan liever met een echte linksback en voorin een aanvaller erbij. Maar ik heb er niet voor gestudeerd en Louis wel dus we zullen het wel merken. Ik vrees echter met grote vrezen voor de veel fittere Amerikanen.
(30-11-2022, 10:38)Uplift Wrote: [ -> ]Alle geld op Memphis inzetten is imo de grootste fout. Kijk naar Frankrijk: die doen het al jaren met die houten klaas van een Giroud en Griezmann opgeofferd op het middenveld (kunnen ze bij Nederland ook doen met een Berghuis) en nu brengen ze zelfs mooi voetbal. Gakpo is overduidelijk de bepalende speler, dus laat het middenveld en aanval ook in functie van hem spelen en stel meer technisch vaardige spelers op zodat er minder slordigheden en balverlies is. Compenseer dat defensief door Malacia erin te zetten, bijvoorbeeld.

Zo'n Pulisic is vele malen scherper en gevaarlijker dan deze Memphis. Dat is denk ik het voornaamste waar LvG zich aan mispakt. Wat betreft zijn masterplan en zelfs Noppert heb ik minder twijfels, maar zelfs LvG kan soms vast komen te zitten in een ingeslagen weg. En ik ben bang dat dit nu 100% het geval is als het gaat om een Memphis die, laten we eerlijk zijn, uiteindelijk de Hazard van Nederland is.

volledig eens, verandering zal pas na het toernooi door Koeman doorgevoerd worden
Noppert - Dumfries/Timber/Van Dijk/Aké/Malacia - Berghuis/De Jong/Simons - Gakpo/de Jong

Simons en de Jong erin op basis van respectievelijk 'behalve Frenkie geen enkele middenvelder die getoond heeft dat hij in de 8e finales van een WK kan opereren' en 'moeilijk om kutter te zijn'.
En dan rest nog de vraag of je niet beter met Bijlow speelt in de 8e finale van een WK. Want ik vermoed dat Noppert niet eens een wedstrijd van 120 minuten heeft meegemaakt in z'n leven.
Blind > Dumfries.
(30-11-2022, 10:47)Gerblansky Wrote: [ -> ]Voorts zie ik het nut niet van spelen met 5 verdedigers als met name Ake (en die houdt zich goed staande) toch werk voor twee moet opknappen omdat Blind het niet kan belopen. Dan liever met een echte linksback en voorin een aanvaller erbij. Maar ik heb er niet voor gestudeerd en Louis wel dus we zullen het wel merken. Ik vrees echter met grote vrezen voor de veel fittere Amerikanen.

Eens. In 2014 was het logisch om met 5 verdedigers te spelen omdat je voorin unieke kwaliteit had die het met z'n 3en wel konden redden (Robben, Van Persie en Sneijder) terwijl je achterin juist middelmaat had (Vlaar, Bruno Martins Indi). Best logisch om er dan achter 1 bij te zetten en het voorin met een mannetje minder te doen. Nu is het juist omgekeerd. Onze centrale verdedigers hebben zoveel kwaliteit, daar hoef je er geen 3 van op te stellen. Voorin is alleen Gakpo in topvorm, en hij redt het niet helemaal alleen, mag best wat hulp bij.
Snap niet goed dat Gravenberch niet mee is. Kon je Timber eventueel opofferen voor hem en dan 4-5-1 spelen.
(30-11-2022, 10:58)Uplift Wrote: [ -> ]Noppert - Dumfries/Timber/Van Dijk/Aké/Malacia - Berghuis/De Jong/Simons - Gakpo/de Jong

Simons en de Jong erin op basis van respectievelijk 'behalve Frenkie geen enkele middenvelder die getoond heeft dat hij in de 8e finales van een WK kan opereren' en 'moeilijk om kutter te zijn'.

wederom volledig eens, plus argument dat Gakpo en De Jong elkaar goed kunnen vinden natuurlijk. Maar wederom: teveel ‘creatieve’ spelers voor van Gaal, de ‘bondscoach’ (hij die altijd in de derde persoon benoemd moet worden door Louis) heeft een andere visie
En waar is Huntelaar als je hem nodig hebt.
(30-11-2022, 11:21)eloelo Wrote: [ -> ]Blind > Dumfries.

nah bijna een decimeter kleiner, en in dit systeem spelen ze allebei niet optimaal
Ik vind Blind tot nu toe echt niet zo slecht. Een groot gedeelte van de haat naar hem is gewoon nagepraat. Komt snelheid te kort, maar als je dalijk tegen VS speelt kan een omschakeling naar balbezit zomaar eens een goal opleveren. Blind is daar de perfecte man voor, kan een diagonale bal geven en zo bijv een Gakpo in z'n kracht brengen. Ik zie Nederland wel winnen met 1-2. Achterkomen en dan 86 en 97e minuut (Luuk 2x) zou typisch zijn.
Blind speelde tegen *checks notes* een slecht Senegal, Ecuador en een amateurteam. Als de VS tegenover hem een pijlsnelle speler zetten, dan is hij gezien. Bovendien heeft zijn kunde aan de bal tot dusver niets opgeleverd.
Frenkie en Berghuis spelen ook een prima bal waar dan ook naar toe. Met Malacia heb je een speler die 90 minuten lang alle posities op de linkerkant zal bezetten, en een daadwerkelijke assist vanaf linksvoor kan geven
Ik vind Louis juist sympathieker dan ooit. Ik vind de keuze voor 5-3-2 ook niet zo gek, het probleem is alleen dat bepalende spelers in dat systeem gewoon hopeloos uit vorm (Dumfries, Blind, De Jong, Bergwijn) of geblesseerd zijn (Memphis). Dan moet je in dit geval terugvallen op 2 spelers die wel in vorm zijn (Gakpo en Aké).

Verder wel eens dat Blind een beetje tragisch begint te worden. in balbezit is het nog wel oke, maar als je zelfs tegen Qatar al op 20 meter staat te dekken is het wat mij betreft wel einde verhaal.

Het is gewoon hopen dat we voetballend VS nog de baas kunnen en de rest van het toernooi op de counter kunnen spelen.
Ik ben benieuwd, voetballend vind ik VS een van de betere op dit WK. Alleen qua conditie/breedte in de selectie is het te zwak waardoor het maar 45-60 minuten duurt. Denk dus dat mastermind Louis er een waiting game van gaat maken en mikt op goals in laatste kwartier.
LvG vind ik ook nog steeds even sympathiek; het is makkelijk om nu te gaan haten omdat Nederland een van de 5 lelijkst voetballende teams van dit WK is. Soms is een mens ook gewoon slachtoffer van de omstandigheden.

Ik herinner me de VS in 2014 nog, die toen minder waren dan nu en niet braken tegenover 120 minuten Belgisch geweld. Met een geweldige Tim Howard toen. Prachtwedstrijd was dat, misschien wel de mooiste van het tornooi. Als ze weer die vorm kunnen oproepen, maakt NL feitelijk geen kans. Dat USA team kan makkelijk boven zichzelf uitstijgen.
(30-11-2022, 12:37)Empty030 Wrote: [ -> ]Ik ben benieuwd, voetballend vind ik VS een van de betere op dit WK. Alleen qua conditie/breedte in de selectie is het te zwak waardoor het maar 45-60 minuten duurt. Denk dus dat mastermind Louis er een waiting game van gaat maken en mikt op goals in laatste kwartier.

Werden ook gewoon teruggedrongen door Iran. En dat is bepaald geen wonderploeg. Pulisic, Aaronson en Dest zijn aardige voetballers, maar ook niet meer dan dat. Ik zou ze eerder kwalificeren als 'conditioneel in orde, maar voetballend vrij pover'.
(30-11-2022, 12:48)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Werden ook gewoon teruggedrongen door Iran. En dat is bepaald geen wonderploeg. Pulisic, Aaronson en Dest zijn aardige voetballers, maar ook niet meer dan dat. Ik zou ze eerder kwalificeren als 'conditioneel in orde, maar voetballend vrij pover'.
 Het middenveld Adams, McKennie en Musah is allerminst pover. In mijn ogen verliezen ze controle op de wedstrijd gisteren omdat ze Pulisic en McKennie moeten missen in het laatste half uur en omdat bij enkele andere de tank leeg was, maar niet meer gewisseld konden worden.
Nou, die zege van Australië. Maf zeg.

Benieuwd of Argentinië kan winnen van Polen, voelt echt heel erg vergelijkbaar met Kroatië-België morgen. Must win voor de favoriet, maar de tegenstander kan best nog winnen. Ik zie Polen zo maar winnen eerlijk gezegd. 1-0 ofzo.
(30-11-2022, 20:59)Kreuz Wrote: [ -> ]Nou, die zege van Australië. Maf zeg.

Benieuwd of Argentinië kan winnen van Polen, voelt echt heel erg vergelijkbaar met Kroatië-België morgen. Must win voor de favoriet, maar de tegenstander kan best nog winnen. Ik zie Polen zo maar winnen eerlijk gezegd. 1-0 ofzo.
De Denen waren dan ook zo ongelofelijk slecht. Vergelijkbaar met Nederland alleen hadden de Denen een zwaardere poule. Geen tempo, geen acties, veel breed tikken en veel balverlies voorin. Australië had 1 prima actie, die overigens beroerd verdedigd werd, en dat was de 1-0.
Argentinië is fokking sterk.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42