Graz

Full Version: WK 2022
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Ja altijd fan van de Japanners sinds Shinji Ono. Maar ik wil niet te vroeg juichen. Maar het lijkt wel een WK te worden waar er amper meer “kleintjes” zijn.
(23-11-2022, 16:22)Uplift Wrote: [ -> ]Duitsland net als Frankrijk ouderwets goed. Het is een klein wonder dat het nog 1-0 staat.

Franrkijk is zoals ik al had gevreesd beter zonder Benzema en met Griezmann als middenvelder. Zelfs met al die blessures zouden ze wel eens een kandidaat kunnen zijn. Maar goed, het maakt allemaal weinig uit, zolang Brazilië maar faalt en Bolsonaro dat team niet kan gebruiken om z'n poging tot staatsgreep te promoten.

*edit* nevermind, Duitsland is verdedigend een pakje boter. Dat is op zich geen probleem als je al die kansen afmaakt, maar ja.

misschien nog eens editten??
Gewoon heel goed nieuws voor het voetbal als niet-Europese landen relatief sterker blijken te zijn geworden. Helaas ook goed nieuws voor de FIFA.

Marokko vandaag en Tunesië gisteren ook verrassend sterk.
(23-11-2022, 16:46)Uplift Wrote: [ -> ]Gewoon heel goed nieuws voor het voetbal als niet-Europese landen relatief sterker blijken te zijn geworden. Helaas ook goed nieuws voor de FIFA.

Marokko vandaag en Tunesië gisteren ook verrassend sterk.
Ja en nee. Vooralsnog vind ik het voetballend nog geen “goed” WK als je het voetballend bekijkt. Maar vrijwel alle teams zij fysiek en conditioneel op dusdanig niveau dat ze het iedereen moeilijk kunnen maken.
De eerste speelronde is voetballend gezien nooit erg sterk wegens te weinig automatismen. Ik zie inderdaad meer frisheid (zie b.v. zo'n Mbappé gisteren) en dat kan positief zijn. Er zijn natuurlijk ook nog geen echte topaffiches geweest. Dat wordt de eerste echte test voor het niveau van dit WK, lijkt me. Misschien morgen Brazilië-Servië? Maar die ga ik helaas moeten missen.
Die achterhoede van Duitsland is ook echt tenenkrommend slecht. Zo'n Sule...
Goede actie wel van de Duitsers, hand voor de mond.
Impossible Germany, Unlikely Japan.
(23-11-2022, 17:25)BigBird Wrote: [ -> ]Goede actie wel van de Duitsers, hand voor de mond.

Ze doen tenminste nog iets, hierom mogen ze van mij wel kampioen worden.
Costa Rica gaat het niet meer lukken gok ik, dan maar hopen op Canada met de volgende stunt van de dag.
Eentje per dag is genoeg, zolang het dan morgen maar Servië wordt.
Tadic die Neymar het WK uitschopt. Make my day tomorrow.
Gavi.
(23-11-2022, 19:40)Uplift Wrote: [ -> ]Gavi.

Waanzinnig doelpunt. Hopelijk meer van deze sensatie.
Jezus wat speelt België kut. En met dat goaltje gaat Martinez weer denken dat ie het prima doet.
Vertonghen -> Alderweireld -> Dendoncker en dan balverlies bij Castagne. Heerlijk voetbal dit. En als dan Vertonghen toch eens een bal vooruit trapt, zijn ze meteen gevaarlijk.
Ben sinds 10 minuten aan het kijken en ik wil oprecht niet meer kijken.
Hoop dat Martinez KDB er (snel) af haalt, wat een belachelijke match speelt die.
België overleeft de groepsfase niet. Dit zijn de laatste punten die ze hebben gehaald.
Canada toch verrassend sterk, maar België vooral erg pover.
Ja de Belgen waar niet al te best. Het lijkt ook gewoon niet allemaal lekker te zitten bij de Rode Duivels. Als je dit al na 1 wedstrijd tegen Canada hebt dan heb ik er een hard hoofd in dat ze collectief sterk staan dit jaar.
Canada deed wat het kan: lopen. Ik had controlerende Duivels verwacht die dan kwetsbaar zouden zijn op de counter, maar in feite renden ze letterlijk achter de feiten aan en was één lange bal, een gemiste penalty en twee niet gegeven (!) penalty's genoeg. Canada had 3x meer doelpogingen. En dat Canada is zeker geen slecht team, maar als België moet je het balbezit op z'n minst kunnen hebben. Ze konden werkelijk niets. Het was nog abominabeler dan de overwinning tegen Portugal vorig jaar. En dan baseer ik mij op de 2e helft, die kennelijk ''beter'' was. Gelukkig kan ik mijn Belg-zijn makkelijk aan- en uitschakelen.
Het niet kijken gaat me erg makkelijk af...niet dat ik er veel moeite voor hoeft te doen

Ook oranje niet gezien maandag. Het doet me gewoon allemaal helemaal niks
(24-11-2022, 10:11)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]Ja de Belgen waar niet al te best. Het lijkt ook gewoon niet allemaal lekker te zitten bij de Rode Duivels. Als je dit al na 1 wedstrijd tegen Canada hebt dan heb ik er een hard hoofd in dat ze collectief sterk staan dit jaar.

Ik denk dat veel teams hetzelfde proces doormaken. Zie op welke manier Duitsland bv. alsnog verloor.
Nee, Kreuz. Duitsland speelde gewoon z'n spel, maar heeft te slechte verdedigers opgesteld en was in de 2e helft te zuinig. Argentinië had bij de eerste helft 4-0 kunnen voorstaan, hun enige probleem was een gebrek aan andere ideeën dan 'steekballetjes tussen de linies van de hoog verdedigende Saudi's'. Bij België is de ellende toch wel een pak visceraler dan dat. En het gebrek aan kwaliteit is ook absoluter dan bij die andere 'toplanden'. Nederland was ook slordig, maar de fundamenten stonden er en hun meest creatieve speler wist wat hij kon aanvangen. De Bruyne daarintegen leek gisteren Chinees te spreken in voetbaltermen.

Tot slot is er de rol van de coach. Als je Hazard blijft opstellen, dan heb je gewoon gefaald. Hazard is rijp voor Anderlecht of de MLS en moet niet mee naar een WK.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42