Graz

Full Version: WK 2022
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
(22-11-2022, 14:07)atthedrive-in Wrote: [ -> ]Ik zag alleen de lange blessuretijd. Wat slecht speelde Argentinië.
https://www.mirror.co.uk/sport/football/...d-28551844

Gebeurt er ook nog iets goeds daar.
Ja ben benieuwd hoeveel effectieve speeltijd er dan nu over blijft #datanerd
Okey, politiek en voetbal kan toch niet meer los van elkaar gezien worden, een korte rant van mijn kant dus, Ik heb vandaag al van 3! mensen gehoord dat ik me niet zo druk moet maken en dat ik dubbele standaarden heb (dat laatste is een beetje de Uplift-take, iets met afhankelijkheid en eerdere foute regimes).

Een paar dingen, ik maak me niet druk als ik gewoon aangeef dat ik niet gekeken heb (als me gevraagd wordt wat ik er van vond) en als ik de vraag ‘heeft dat met Qatar te maken’ positief beantwoord. Ik dring het niemand op en als me niets gevraagd wordt zou ik het ook niet zomeer tegen iemand gaan lopen verkondigen.

Dat het boycotten niet werkt voor het gros in dit land, prima, maar ik ben naarmate de tijd verstreken is op dit vlak wel helemaal klaar met het laten aanpraten van ‘dubbele standaarden’ of het verwijt dat ik hypocriet ben. Laat me gewoon met rust ofzo, of zou het deze mensen beter laten voelen omdat ze wèl kijken?

Ik ben nog jong en verander af en toe nog iets, qua waarden en normen en hoe ik daar naar handel. Dat ik in het verleden wel eens een sportevenement heb gekeken wat onder een fout regime plaatsvond betekent niet dat ik dat ik dat nu, of in de toekomst blijf doen. Ik vergelijk het met vliegen, voor corona vloog ik ook veel meer dan nu, en dat heeft echt niets met corona te maken, ik ben er van overtuigd dat snoepreisjes voor een weekend niet nodig zijn, ben ik dan hypocriet omdat ik het eerst wel deed? Misschien, maar misschien is het een nieuw inzicht, gebruik dat aub niet om je eigen reisjes goed te praten.
Hetzelfde geldt trouwens voor de hele vleesdiscussie, die speelt vooral als ik af en toe iets van vlees eet terwijl ik 85% van de tijd vegetariër ben. Dat ik, uit voornamelijk klimaatoverweging, minder vlees ben gaan eten maakt me niet direct een hypocriet als ik wel een keer iets van vlees eet.

Moraal van het verhaal, doe lekker waar je zin in hebt maar kap eens met dat vingerwijzen als je er anders in staat. Los van dat ik denk dat het goed zou zijn om massaal niet te kijken, al is het alleen om een signaal naar de Fifa te sturen, het interesseert me echt niet wat je doet. Maar, als ik voor mezelf de streep heb getrokken, ga me dan niet lopen vervelen met praatjes over dubbele standaarden en hypocrisie.
ahha, ik kan je verzekeren dat ik hier enkel rechtstreeks op Gunnar reageer, die mij elders een hypocriete clown noemde o.a. omdat ik wel naar het WK kijk en die toch wel bewust hierop inpikt bij de minste gelegenheid, en onrechtstreeks op de moraal die in bepaalde media zo goed als wordt opgedrongen en wars is van een bredere blik, en waar je dus wel degelijk van dubbele standaarden kunt spreken. Ik zou nooit iemand die bewust - individueel - niet kijkt zomaar dubbele standaarden verwijten. Mijn take is dus toch net iets anders dan hoe jij het interpreteert, denk ik.
Het bericht was ook niet specifiek naar jou bedoeld, timing van mijn post met jou bericht en die van Gunnar was misschien wat onhandig.
Ik weet dat het hier al vaker voorbij is gekomen maar de directe aanleiding nu was dat ik er vandaag dus al 3x bijna verwijtend op ben aangesproken dat ik niet gekeken heb.
Ja, dan snap ik je frustratie zeker. En ik vind het trouwens prima om 'wel kijken' ietwat te moeten verdedigen, zolang dat 'wel kijken' niet met goedkoop moralisme wordt bestookt.

Ik ken mensen zat die niet kijken, de helft weliswaar omdat ze niets kunnen met een winter-WK. Wat ik pas écht een drogreden vind, hehe.
https://www.volkskrant.nl/a-ba3eecbf

Dus Infantilo woont nu zelfs in Qatar, wtf?
Budweiser schenkt al het onverkoopbare pils ter waarde van 75 miljoen Euro aan de winnaar van het woke k voetbal https://sporza.be/nl/2022/11/21/een-nieu...042260396/
Lekker subtiel weer, BB.
Ach, een ludieke woordspeling.
Fantastisch stukje techniek dit WK: https://fivethirtyeight.com/features/the...r-forever/

Serieus een grote verbetering ten opzichte van een VAR die handmatig momenten moet selecteren en daarbij ook last heeft van een lage framerate. Dit soort dingen automatiseren is een fantastisch idee, jammer dat het een paar jaar te laat komt voor Ajax - Chelsea.
(22-11-2022, 19:46)BigBird Wrote: [ -> ]Ach, een ludieke woordspeling.

Extreemrechts hondenfluitje. En ik laat er zolang ik hier actief ben geen enkele passeren.
Wat is er extreemrechts aan?
Hondenfluitjes zijn codetaal, de boodschap zit in het gerbruik en de context ervan. Maar dat weet jij allemaal wel.
Uit die hoek komt dat verzonnen woord. Al wordt dit tegenwoordig ook gebruikt door 'gewoon' rechtse amoeben in de Tweede Kamer.
(22-11-2022, 19:54)Uplift Wrote: [ -> ]Hondenfluitjes zijn codetaal, de boodschap zit in het gerbruik en de context ervan. Maar dat weet jij allemaal wel.


Nee dat weet ik allemaal niet, dat maak jij er weer van omdat jij het op je eigen wijze invult. Sowieso knap om mij van extreemrechts te beschuldigen terwijl ik dat geeneens ben, laat staat een politieke stem op uitbreng.


He's the Tower fan de Jouwer, het blijft nu al hangen
(22-11-2022, 20:02)BigBird Wrote: [ -> ]
(22-11-2022, 19:54)Uplift Wrote: [ -> ]Hondenfluitjes zijn codetaal, de boodschap zit in het gerbruik en de context ervan. Maar dat weet jij allemaal wel.


Nee dat weet ik allemaal niet, dat maak jij er weer van omdat jij het op je eigen wijze invult. Sowieso knap om mij van extreemrechts te beschuldigen terwijl ik dat geeneens ben, laat staat een politieke stem op uitbreng.

Waarom gebruik je dat woord dan op die manier?
neuer gaat de band dragen blijkbaar zo lees ik online

geen idee of het echt is... want op kantoor en geen tv
De soap die blijft geven:

Echt niemand die bij de KNVB er aan denkt om er een punt achter te zetten met de mededeling dat zelfs de pinkwashing niet gelukt is?

https://www.ad.nl/wk-voetbal/knvb-gaat-d...~a3a9a8f1/
Jammer dat ik de lange uit Marum niet met Oranje bezig heb gezien. Ik las dat ie aardig indruk had gemaakt.

Quote:https://www.rtvnoord.nl/nieuws/977287/dr...nds-elftal
Duitsland net als Frankrijk ouderwets goed. Het is een klein wonder dat het nog 1-0 staat.

Franrkijk is zoals ik al had gevreesd beter zonder Benzema en met Griezmann als middenvelder. Zelfs met al die blessures zouden ze wel eens een kandidaat kunnen zijn. Maar goed, het maakt allemaal weinig uit, zolang Brazilië maar faalt en Bolsonaro dat team niet kan gebruiken om z'n poging tot staatsgreep te promoten.

*edit* nevermind, Duitsland is verdedigend een pakje boter. Dat is op zich geen probleem als je al die kansen afmaakt, maar ja.

*2e edit* ik weet niets over voetbal
Feest in huize Indiaantje?
En te huize KoS
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42