Graz

Full Version: WK 2022
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
(22-11-2022, 00:57)Schobbeyak Wrote: [ -> ]2,2 miljoen mensen. Qatar - Ecuador. Waanzin.

4,3 miljoen voor Nederland, dat vind ik dan eigenlijk best weinig, 13,5 miljoen keek niet.
(22-11-2022, 00:29)Uplift Wrote: [ -> ]Natuurlijk is de FIFA corrupt as fuck, maar het kan zich ook niet veroorloven om alleen maar het WK toe te kennen aan regimes die volgens Lubach en De Volkskrant slecht zijn, Gunnar. In 2030 maken nog vier continenten kans en als het geen Europees WK wordt, dan zeker in '34 wel. Doet de FIFA dat niet, dan wordt het EK een bedreiging, ook op commercieel vlak. Vind je niet dat je wat doorschiet met dit thema? Ik bedoel; vandaag heeft Kaag aangekondigd dat er zo'n 6-7 miljard 'gevonden' zal moeten worden omdat het kabinet ervoor koos om de winstmarges van de energiebedrijven in stand te houden. Genoeg in eigen land alleen al om ons druk over te maken, just saying.

Jeetje Uplift, gewoonlijk weet jij je punt te maken zonder whataboutisms. Jij mag gewoon kijken hoor, ook naar Saudi 2030 straks.
Het is geen whataboutism, Gunnar. De energiekwestie en hoeveel we straks met z'n allen ervoor moeten betalen, is onlosmakelijk verbonden met onze relatieve afhankelijkheid van Qatar, wat dan weer de spreidstand en hypocrisie voeden waar jij op reageert, alleen doe je dat enkel oppervlakkig, door te focussen op de propaganda/whitewashing in de vorm van een sportevent.

Hier, wat verdere duiding over wat ik bedoel: https://jacobin.com/2022/11/world-cup-hu...U7-KMHh9OI

We doen te vaak alsof dit regime en wat het doet uit de lucht komt vallen. Bij uitbreiding geldt dat voor alle regimes op het Arabische schiereiland: het zijn in essentie westerse producten. De docu Bitter Lake biedt ondanks enige hiaten erin best wel wat verdere duiding, mocht jou dat interesseren.

Mijn voornaamste kritiek op jou, is dat je van dit WK je stokpaardje hebt gemaakt, maar weigert te kijken naar wat er achter meerdere rookgordijnen speelt. En je gaat imo veel te makkelijk mee in een zelfgenoegzaam discours dat veelal bedoeld lijkt om ons hier in het westen beter over onszelf te voelen. Zoals met alles - ook Rusland, pakweg - ligt het antwoord eerder in de positie die de klasse kan innemen, zowel hier als in Qatar. Het zijn vaak westerse bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de toestanden daar, dus een antwoord kan internationale solidariteit zijn via de vakbonden, iets waar nota bene AI ook voor oproept. Dat vergt een zekere mate van organisatie en eventueel actie voeren, en dat is nou eenmaal wat moeilijker dan de tv niet aanzetten. Dus ga ik morgen België skippen (die zijn toch kansloos) om een politieke meeting bij te wonen waar dit soort thema's op de agenda staan. Het is niet veel, maar het is wat. En daarna kijk ik wel de samenvatting. 


We leven met z'n allen in deze wereld, of we het nu willen of niet. Dus er iets mee aanvangen is alles wat we kunnen doen, vandaar dat boycots door individuele consumenten zelden of nooit iets hebben opgeleverd. En ik weet het, nu ga je zeggen dat ik er niet zo serieus op in hoef te gaan en dat het louter jouw eigen beslissing/take is en daarvoor heb ik - geloof me - respect, maar je zult uiteindelijk ook wel toegeven dat je wel heel vaak inpikt op dit thema en er effectief ook in slaagt om mij uit mijn kot te lokken. En laten we eerlijk zijn met elkaar: dat doe je deels ook bewust. Is prima, maar dan kun je uiteraard ook gewoon een discussie verwachten.
(22-11-2022, 09:39)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(22-11-2022, 09:30)Gerblansky Wrote: [ -> ]Jongens wat was dat slecht he. Met dat blok van 4 (Janssen - Bergwijn - Berghuis - Gakpo) loop je door het centrum alleen maar alles dicht. Zeker tegen zo'n tegenstander moet het gewoon over de vleugels.
Janssen is gewoon niet van dit niveau. Ik vond het wel een wedstrijd voor De Jong met al die corners die ze gehad hebben. En er ging best veel over de vleugels, maar van Dumfries weet je dat ze dan 19 van de 20x niet aankomen. 

En het was voetballend zeker niet goed, maar het resultaat tegen prima. Want Senegal is echt wel meer als alleen Mané.
in Janssen we trust Heart
Het zat ook wel enorm tegen voor Senegal. Hun beste speler ontbreekt, maar ook de betere spelers in het veld vielen uit of werden iets voorzichtiger na wat ongelukkige valpartijen. Wedstrijd was verder in evenwicht, dus 0-2 is enorm geflatteerd, maar voor de hossende Oranje fan uiteraard prachtig nieuws.
Hulde voor de Senegalese trommelaars overigens. Bizar dat ze dat de gehele wedstrijd hebben volgehouden.
ik heb nog geen seconde gezien, of een samenvatting Tongue

tot zover lukt de "boycot" wel
@Uplift:
Meer nog eigenlijk dan haten op Qatar is het haten op de FIFA wat mij betreft. Qatar is een gemankeerd land, niet alles is slecht, veel is voor verbetering vatbaar. Maar daarvan kun je nog zeggen, ok Qatar is Qatar, het zou daar anders moeten maar je kunt niet de hele wereld ineens veranderen.
Het is de FIFA die a) het toernooi naar dit land heeft gebracht en b) elke morele last van de schouders werpt om het de gastheer naar de zin te maken. En daarmee de ziel van het WK heeft verkwanseld. En ja dat was in voorgaande edities ook al aan de hand, maar nu is het misschien zichtbaarder en actueler dan ooit.

En respect dat jij dan België skipt voor een politieke bijeenkomst. Ik krijg heus wel flarden mee van het toernooi, ik ga een 6-jarige niet zijn eerste WK met Nederland ontzeggen als hij een stukje wil kijken. Maar ik zet er zelf de TV niet voor aan.
Daarover zijn we het 100% eens. Ik vrees wel dat het voetbal uiteindelijk heel wat onder de mat zal vegen eens deze eerste speeldag voorbij is en we dit soort tornooien zoals je zelf ook al aangeeft nog vaker zulln zien. Ultiem zijn het landen zelf (niet bonden alleen) die iets tegen de FIFA moeten gaan doen, anders zal er niets veranderen.

Anderzijds merk je wel aan de toekenning van de OS dat daar iets verbeterd is, dus er is wellicht iets van hoop.
(22-11-2022, 11:00)Timothy\s Monster Wrote: [ -> ]Het zat ook wel enorm tegen voor Senegal. Hun beste speler ontbreekt, maar ook de betere spelers in het veld vielen uit of werden iets voorzichtiger na wat ongelukkige valpartijen. Wedstrijd was verder in evenwicht, dus 0-2 is enorm geflatteerd, maar voor de hossende Oranje fan uiteraard prachtig nieuws.
Hulde voor de Senegalese trommelaars overigens. Bizar dat ze dat de gehele wedstrijd hebben volgehouden.

hulde voor de supporters die er direct naast moesten zitten de hele pot
(22-11-2022, 11:44)Jizzlobber Wrote: [ -> ]
(22-11-2022, 11:00)Timothy\s Monster Wrote: [ -> ]Het zat ook wel enorm tegen voor Senegal. Hun beste speler ontbreekt, maar ook de betere spelers in het veld vielen uit of werden iets voorzichtiger na wat ongelukkige valpartijen. Wedstrijd was verder in evenwicht, dus 0-2 is enorm geflatteerd, maar voor de hossende Oranje fan uiteraard prachtig nieuws.
Hulde voor de Senegalese trommelaars overigens. Bizar dat ze dat de gehele wedstrijd hebben volgehouden.

hulde voor de supporters die er direct naast moesten zitten de hele pot

Die hadden prima kunnen meedoen en sfeer brengen.
Terwijl mensen op straat slapen omdat ze geen opvang krijgen bij hun asielaanvraag of hoe werknemers bij Borealis botweg werden uitgebuit, gaan wij palaveren over hoe slecht de mensenrechten zijn in een ander land. Ik blijf het met klem hypocriet vinden hoe men zo verbolgen reageert op hoe arbeiders behandelt geweest. Op Sporza was er voor de openingsmatch een bijzonder weinigzeggend debatje over. Niet dat dat niet mag gezegd worden, maar gaat men - wanneer dit WK voorbij is - nog steeds die arbeidsomstandigheden aanklagen in Qatar? Don't think so.

Over het gas van Qatar, ik denk dat net zoals bij Russisch gas men wel graag afhankelijk zou willen zijn daarvan (althans dat mag ik hopen), maar dat dingen zoals COP27 nog maar eens aan tonen dat er weinig échte zin is om aan klimaattransitie te doen.

edit: En wtf is deze onzin nu weer? https://twitter.com/radio1be/status/1594956335539712000
Lichte penalty.
(22-11-2022, 11:56)Timothy\s Monster Wrote: [ -> ]
(22-11-2022, 11:44)Jizzlobber Wrote: [ -> ]
(22-11-2022, 11:00)Timothy\s Monster Wrote: [ -> ]Het zat ook wel enorm tegen voor Senegal. Hun beste speler ontbreekt, maar ook de betere spelers in het veld vielen uit of werden iets voorzichtiger na wat ongelukkige valpartijen. Wedstrijd was verder in evenwicht, dus 0-2 is enorm geflatteerd, maar voor de hossende Oranje fan uiteraard prachtig nieuws.
Hulde voor de Senegalese trommelaars overigens. Bizar dat ze dat de gehele wedstrijd hebben volgehouden.

hulde voor de supporters die er direct naast moesten zitten de hele pot

Die hadden prima kunnen meedoen en sfeer brengen.

Born / raised op Zuid, vandaar fok trommels & capo’s
(22-11-2022, 11:23)Gunnar Wrote: [ -> ]Meer nog eigenlijk dan haten op Qatar is het haten op de FIFA wat mij betreft.

Dit geldt voor mij ook. Het is alles aan voetbal, behalve het spel zelf, wat kut is. Daardoor heb ik ook steeds minder met het spel zelf.
Ouch. Argentinië.
Lmaaaao
haha ik moest toch even op teletekst kijken waar jullie het over hadden, maar come on dit zag je toch gewoon aankomen? Wink

#saudi2030 #zinin
De Argentijnen zijn zowaar nog slechter dan in 2014.
Volledig de verdienste van S-A. Dapper, hoge pressing. Argentinië onvoldoende kwaliteit op het middenveld en veels te slordig. Leuke pot dit.
Er is simpelweg niemand om aan te spelen op het middenveld. Mag Scaloni zich voornamelijk aanrekenen.
(22-11-2022, 13:29)Uplift Wrote: [ -> ]Volledig de verdienste van S-A. Dapper, hoge pressing. Argentinië onvoldoende kwaliteit op het middenveld en veels te slordig. Leuke pot dit.

En dan vinden wij dat Saoedi Arabië het WK niet mag organiseren  Big Grin
Die asado zal ze nog wel zwaar op de maag liggen.
Di Maria ook gewoon erg ondermaats, kan op de flank helemaal geen gevaar brengen.
Voor dit soort wedstrijden kijk je toch het WK. Mooie overwinning van de Arabieren.
Ik zag alleen de lange blessuretijd. Wat slecht speelde Argentinië.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42