Graz

Full Version: WK 2022
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
In het statement waarin de Engelse bond laat weten dat het afhaakt, worden Wales België, Denemarken, Duitsland, Nederland en Zwitserland genoemd als medeondertekenaars.

“De FIFA heeft duidelijk laten weten dat het sportieve sancties zal treffen als onze aanvoerders de armbanden dragen op het veld”, klinkt het. “Als nationale federaties kunnen wij onze spelers niet in een positie brengen waarin ze sportieve sancties waaronder gele kaarten of zelfs uitsluitingen riskeren. We waren bereid om boetes te betalen die normaal gelden voor het schenden van afspraken over kledij en we hadden een sterk engagement om de armband te dragen.”

“We zijn gefrustreerd door de beslissing van de FIFA, die ongezien is. We hebben de FIFA in september ingelicht van onze wens om de One Love-armband te dragen om inclusiviteit in het voetbal te promoten, maar we hebben geen antwoord gekregen. Onze spelers en coaches zijn ontgoocheld, ze zijn grote voorvechters van inclusiviteit en zullen hun steun op andere manieren uiten.
Ik vind het wel heerlijk om te aanschouwen hoor. Qatar dacht simpelweg; "hey, laten we die Westerse kwieten hun favoriete sport naar hier halen, met wat corruptie verkregen, verpats het maar naar de winter (want ja, who cares over landencompetities, Champions League etc. anyways), fans? Welke fans? Qatari elite ja. Bier? Geen bier. Mensenrechten? Alsof jullie daar zélf om geven? En we komen er nog mee weg ook, want we hebben toch genoeg geld cyaaaa."
De vraag is of het beoogde effect van dit tornooi wel bereikt wordt voor Qatar. Sinds de breuk met het westen in 2018 en dus hun definitieve status als neutraal land dat van twee walletjes eet, heeft Qatar een veel slechtere rep gekregen dan alle buurlanden die uiteindelijk van hetzelfde bedje ziek zijn wat betreft arbeidsomstandigheden, corruptie, nepotisme, lobbywerk voor de fossiele industrie, mensenrechten u.v.a. Daar had het wellicht niet op gerekend. Zo'n Saudi-Arabië of Bahrein of Abu Dhabi kunnen prima hun shitzooi whitewashen met F1 en straks de winterspelen of zelfs een WK.

Dat is natuurlijk allemaal geen toeval. Zo'n Guardian-artikel zou nooit van z'n leven zo'n gevolg hebben gehad mocht het Dubai of zelfs Saudi-Arabië betreffen. Hoewel ook die landen (zeker S-A) stilaan wegdrijven van het westen. Waarmee we tot het voornaamste punt komen: 95% van de wereld ziet dit WK niet zoals wij dat zien. Dus het zou wel mee kunnen vallen met dat beoogde effect.
Tering wat zijn bonden en voetballers een stel slappelingen

Wat geld wel niet kan veroorzaken.

Enfin. Nederland gaat wereldkampioen worden.

Kampioen op een wk dat de boeken in gaat als kampioen wat.het WK dat niet georganiseerd had moeten worden .

Wereldkampioen met een heeel bittere bijsmaak...en dan niet eens van het bier.

Maar toch he... Die spelers kunnen toch nooit meer zij laten leren voor campagnes tegen racisme enz?

Ze doen nu zelf actief mee het niet uitdragen van die boodschap
(21-11-2022, 13:21)Uplift Wrote: [ -> ]Waarmee we tot het voornaamste punt komen: 95% van de wereld ziet dit WK niet zoals wij dat zien.

Goh veel landen zullen best de bezwaren onderschrijven, maar economische belangen laten prevaleren. En daar wijken wij in Nederland eigenlijk ook nauwelijks van af. Het internationale voetbal (of internationale sport?) is gewoon in en in verrot.
Ja, dat klopt natuurlijk helemaal. Om te beginnen met het feit dat Europa steeds meer zaken doet met Qatar, want Rusland bad, all the rest good als het aankomt op LNG. Als je dan toch afhankelijk bent van zo'n grondstof, diversifieer dan onder je malafide importeurs.

Die 5% slaat dus op de doodgewone burger in Noord-West Europa die het WK niet vinden kan. Maar daarmee schiet je niets op; het WK is daar omdat we het OK of zelfs vanzelfsprekend vinden om zaken te doen met zo'n landen. Om Eric Meijers te parafraseren: 'wij zijn ook schuld'

Niettemin vond ik de duiding op de BBC en de NOS gisteren echt wel top en diepgravender dan de Lubacheske pantomime die ik de afgelopen weken heb gezien. Ook daar veel meer zelfreflectie en de vraag hoe we hier nu mee om moeten en hoe we zo'n toestanden kunnen voorkomen. Het WK gaat hoe dan ook door en de stadions zitten straks eivol met in containers slapende supporters. De vraag over hoe voetbal gered kan worden moet uiteindelijk breder getrokken worden dan Qatar alleen, net zoals dat ook het geval is met de discussie LN/TM trouwens.
(21-11-2022, 13:13)Kreuz Wrote: [ -> ]Ik vind het wel heerlijk om te aanschouwen hoor. Qatar dacht simpelweg; "hey, laten we die Westerse kwieten hun favoriete sport naar hier halen, met wat corruptie verkregen, verpats het maar naar de winter (want ja, who cares over landencompetities, Champions League etc. anyways), fans? Welke fans? Qatari elite ja. Bier? Geen bier. Mensenrechten? Alsof jullie daar zélf om geven? En we komen er nog mee weg ook, want we hebben toch genoeg geld cyaaaa."

Maar wel gewoon afgezeikt worden door Ecuador. Terug in je hok met je amateurs.
LOVE-uitshirt van de Rode Duivels moet worden aangepast

Opmerkelijk is dat in het ontwerp van het uitshirt van Rode Duivels de regenboogkleuren zijn verwerkt. De voetbalbond ontwikkelde het samen met Adidas. Het is voorzien van een opvallende grafische print – die is geïnspireerd op het wereldberoemde vuurwerk van Tomorrowland, het staat symbool voor de gedeelde waarden op vlak van diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit -, maar ook van het woordje LOVE.

De KBVB moet dat shirt nu aanpassen: “Het woordje LOVE moet verdwijnen”, foetert CEO Peter Bossaert. “Het is triestig, maar de FIFA laat ons geen keuze. Voor het overige blijft de uitrusting ongewijzigd.”

In de drie groepswedstrijden zal België sowieso telkens de rode thuisuitrusting dragen. Dat was zo voorzien voor alle heisa rond de OneLove-band.
Veel te makkelijk voor Engeland.
(21-11-2022, 16:42)Uplift Wrote: [ -> ]Veel te makkelijk voor Engeland.
Beiranvand had ze wel gepakt, die speelde ten minste voor de mooiste club ooit.
Fijne overwinning, best geflatteerd. Maar mij hoor je niet klagen. Ik vond Aké enorm anoniem sterk vandaag.
(21-11-2022, 20:02)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]Fijne overwinning, best geflatteerd. Maar mij hoor je niet klagen. Ik vond Aké enorm anoniem sterk vandaag.

De doelpunten waren wel mooi en ja het was een beetje billenknijpen, maar ik had nu niet het idee of Senegal een doelpunt zou maken. Ik heb zojuist verlof aangevraagd voor 19 december.
Prima resultaat. Senegal was enorm taai en die slordigheden worden er vanaf de volgende wedstrijd wel uitgestreken.
Ik begreep dat Saoedi arabie het wk in 2030 wel wil organiseren. Dan zijn er voor de bonden en spelers weinig excuses meer om hier op tijd voor te gaan liggen.
MSB zat naast Infantilo bij de openingsceremonie, dus al speelt Nederland straks met een OneLove cockring, de FIFA doet gewoon waar ze zin in hebben. Jaren daarna staan ook al in de steigers; 2034 China met finale op Taiwan, 2038 Iran, 2042 Noord-Korea.
https://nos.nl/l/2453359

Hahaha de FIFA maakt het me ook niet eens moeilijk niet te kijken. Hoe draai je een sporttoernooi de nek om zeg.
Wat is een MSB?
(21-11-2022, 23:34)Gunnar Wrote: [ -> ]https://nos.nl/l/2453359

Hahaha de FIFA maakt het me ook niet eens moeilijk niet te kijken. Hoe draai je een sporttoernooi de nek om zeg.

Dit soort shit (en ook de behandeling van de fans, de beslissing over bier, etc.) begint imo steeds meer te lijken op een power trip van Qatar zelf, nu het westen steeds meer afhankelijk wordt van hun LNG. 

@KoS: Mohammed bin Salman

Natuurlijk is de FIFA corrupt as fuck, maar het kan zich ook niet veroorloven om alleen maar het WK toe te kennen aan regimes die volgens Lubach en De Volkskrant slecht zijn, Gunnar. In 2030 maken nog vier continenten kans en als het geen Europees WK wordt, dan zeker in '34 wel. Doet de FIFA dat niet, dan wordt het EK een bedreiging, ook op commercieel vlak. Vind je niet dat je wat doorschiet met dit thema? Ik bedoel; vandaag heeft Kaag aangekondigd dat er zo'n 6-7 miljard 'gevonden' zal moeten worden omdat het kabinet ervoor koos om de winstmarges van de energiebedrijven in stand te houden. Genoeg in eigen land alleen al om ons druk over te maken, just saying.
(22-11-2022, 00:17)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Wat is een MSB?

Ik denk:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mohammed_bin_Salman

(MBS)
Ik heb tot vanmorgen getwijfeld of ik wel of niet zou gaan kijken, maar de info dat gisteren 2,2 miljoen mensen naar de openingswedstrijd hebben gekeken deed me wel beseffen dat die boycot weinig zoden aan de dijk zet. Dus er toch maar voor gaan zitten. Binnen drie minuten werd ik echter met zoveel afkeer gevuld dat ik het af heb gezet en The Bear ben gaan kijken. Ik denk dat mijn avond er echt leuker van is geworden.
2,2 miljoen mensen. Qatar - Ecuador. Waanzin.
ik zou het leuk vinden als Nederland nu met second love als shirt sponsor gaat spelen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/21/besix-qatar/

Besix is een grote speler op het Arabische schiereiland. Maar zo werken die dingen natuurlijk: gas, bouwcontracten good, mensenrechtenschendingen die we zelf financieren of zelfs zelf uitvoeren, maar dat zeggen we er niet bij, bad.
Jongens wat was dat slecht he. Met dat blok van 4 (Janssen - Bergwijn - Berghuis - Gakpo) loop je door het centrum alleen maar alles dicht. Zeker tegen zo'n tegenstander moet het gewoon over de vleugels.
(22-11-2022, 09:30)Gerblansky Wrote: [ -> ]Jongens wat was dat slecht he. Met dat blok van 4 (Janssen - Bergwijn - Berghuis - Gakpo) loop je door het centrum alleen maar alles dicht. Zeker tegen zo'n tegenstander moet het gewoon over de vleugels.
Janssen is gewoon niet van dit niveau. Ik vond het wel een wedstrijd voor De Jong met al die corners die ze gehad hebben. En er ging best veel over de vleugels, maar van Dumfries weet je dat ze dan 19 van de 20x niet aankomen. 

En het was voetballend zeker niet goed, maar het resultaat tegen prima. Want Senegal is echt wel meer als alleen Mané.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42