Graz

Full Version: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2023
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Bruce Springsteen and The E Street Band will mark their return to the road in early February, 2023 with a string of to-be-announced US arena dates, followed by European stadium shows kicking off on April 28th in Barcelona and a second North American tour leg starting in August.

April 28, 2023 Barcelona, Spain­ Estadi Olímpic
May 5, 2023 Dublin, Ireland RDS Arena
May 7, 2023 Dublin, Ireland RDS Arena
May 13, 2023 Paris, France La Défense Arena
May 18, 2023 Ferrara, Italy Parco Urbano G. Bassani
May 21, 2023 Rome, Italy Circo Massimo
May 25, 2023 Amsterdam, The Netherlands Johan Cruijff ArenA
June 11, 2023 Landgraaf, The Netherlands Megaland
June 13, 2023 Zurich, Switzerland Stadion Letzigrund
June 21, 2023 Düsseldorf, Germany Merkur Spiel Arena
June 24, 2023 Gothenburg, Sweden Ullevi
June 26, 2023 Gothenburg, Sweden Ullevi
June 30, 2023 Oslo, Norway Voldsløkka
July 11, 2023 Copenhagen, Denmark Parken
July 13, 2023 Copenhagen, Denmark Parken
July 15, 2023 Hamburg, Germany Volksparkstadion
July 18, 2023 Vienna, Austria Ernst Happel Stadion
July 23, 2023 Munich, Germany Olympiastadion
July 25, 2023  Monza, Italy Prato della Gerascia, Autodromo di Monza
Zou ook om een losse show kunnen gaan ipv op Pinkpop.
(24-05-2022, 08:30)metal bouwie Wrote: [ -> ]Zou ook om een losse show kunnen gaan ipv op Pinkpop.

het is een losse show

https://www.megaland-landgraaf.nl/
Ondanks dat ik geen fan ben, ga ik er wellicht wel naartoe.
Deze ga ik ook overwegen.

Vanaf € 100,80 inclusief. Servicekosten tegenwoordig 12%, was dat al? Dat is dus € 90 exclusief.
Kom maar op… wat zijn de geruchten voor 2023?!?!?

De volgende namen komen veel terug online: 
RATM, Arcade Fire, Taylor Swift, Harry Styles..
Automatic reroute to Dennis, knock yourself out:

https://forum.festileaks.com/threads/pin...hten.1029/
(20-06-2022, 15:19)Bramns Wrote: [ -> ]Kom maar op… wat zijn de geruchten voor 2023?!?!?

De volgende namen komen veel terug online: 
RATM, Arcade Fire, Taylor Swift, Harry Styles..

RATM en Taylor lijken mij wel goede kandidaten. Arcade Fire is te klein, en Mojo kan meer cashen door Harry in de ArenA te pleuren.
ik heb Beyoncé voorzichtig genoteerd met potlood voor 2023
Lijkt mij dat Beyoncé ook eerder in de ArenA zal staan.
Ik ben benieuwd. Niet geweest dit jaar, maar het bevalt me wel redelijk dat de organisators wel dingen anders durven te doen zo te zien met een Imagine Dragons. Een Harry Styles ofzo zou ik best eens willen zien op een festival (koop daar nooit een los concert ticket voor). Ik ben wel benieuwd hoe dit festival zich nu door gaat pakken .
(20-06-2022, 20:53)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]Ik ben benieuwd. Niet geweest dit jaar, maar het bevalt me wel redelijk dat de organisators wel dingen anders durven te doen zo te zien met een Imagine Dragons. Een Harry Styles ofzo zou ik best eens willen zien op een festival (koop daar nooit een los concert ticket voor). Ik ben wel benieuwd hoe dit festival zich nu door gaat pakken .

ID was toch gewoon een veilige boeking?

Qua toekomst lijkt het mij duidelijk dat ze voor de dikkere headliners uit het verleden zullen gaan, met een popact er tussen door mits de kostenbatenanalyse het aanraadt. Een Post Malone verkocht naar verluidt overigens weinig tickets voor de geplande 2020 editie, dus daar halen ze ook wel wat lessen uit.
The National en The War on Drugs.
(20-06-2022, 21:03)hythloth Wrote: [ -> ]
(20-06-2022, 20:53)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]Ik ben benieuwd. Niet geweest dit jaar, maar het bevalt me wel redelijk dat de organisators wel dingen anders durven te doen zo te zien met een Imagine Dragons. Een Harry Styles ofzo zou ik best eens willen zien op een festival (koop daar nooit een los concert ticket voor). Ik ben wel benieuwd hoe dit festival zich nu door gaat pakken .

ID was toch gewoon een veilige boeking?

Qua toekomst lijkt het mij duidelijk dat ze voor de dikkere headliners uit het verleden zullen gaan, met een popact er tussen door mits de kostenbatenanalyse het aanraadt. Een Post Malone verkocht naar verluidt overigens weinig tickets voor de geplande 2020 editie, dus daar halen ze ook wel wat lessen uit.
Mwah ID verkocht ook niet geweldig wat ik hoorde. En wat is veilig, het gaat geen Roadburn worden natuurlijk. Wat ik zo hoorde in de interviews hoorde ik wel dat er een weg open lag voor verjonging en dergelijke. Dat zal echt niet in 1 jaar omslaan hoor. Maar met Jan (met alle respect voor zijn diensten) is wel een obstakel minder heb ik het idee.
Ik verwacht dat er wat meer variatie in headliners komt. Door het draaien van het tweede podium kunnen daar nu ook wat grotere artiesten staan. Hierdoor kan er ook gekozen worden voor twee wat minder grote headliners die samen een dag uitverkopen. Laat één van deze acts dan een 'oldskool PP band zijn' en de andere een populair popartiest/DJ. Dan wordt er ook aan de nodige vernieuwing gewerkt en ben je als festival veel minder afhankelijk van de beschikbare stadionacts.
Mojo bepaalt uiteindelijk de programmering. Jan had daar al meer dan 15 jaar geen invloed meer op. Nick en Tirsa nu ook niet. Voor Mojo is Pinkpop 3 dagen Ziggodome en wat kleinere podia op één plek. Verwacht wel dat ze wat meer vernieuwing in het programma gaan doorvoeren. Jammer dat ze dit jaar bijvoorbeeld niet Billie Eilish of Dua Lipa hebben neergezet. Die waren immers in de buurt. Het zal in ieder geval een voor-ieder-wat-wils festival blijven (van fervente liefhebber tot Imagine Dragons/Rowwen Hèze bakvis).
(20-06-2022, 21:08)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]
(20-06-2022, 21:03)hythloth Wrote: [ -> ]
(20-06-2022, 20:53)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]Ik ben benieuwd. Niet geweest dit jaar, maar het bevalt me wel redelijk dat de organisators wel dingen anders durven te doen zo te zien met een Imagine Dragons. Een Harry Styles ofzo zou ik best eens willen zien op een festival (koop daar nooit een los concert ticket voor). Ik ben wel benieuwd hoe dit festival zich nu door gaat pakken .

ID was toch gewoon een veilige boeking?

Qua toekomst lijkt het mij duidelijk dat ze voor de dikkere headliners uit het verleden zullen gaan, met een popact er tussen door mits de kostenbatenanalyse het aanraadt. Een Post Malone verkocht naar verluidt overigens weinig tickets voor de geplande 2020 editie, dus daar halen ze ook wel wat lessen uit.
Mwah ID verkocht ook niet geweldig wat ik hoorde. En wat is veilig, het gaat geen Roadburn worden natuurlijk. Wat ik zo hoorde in de interviews hoorde ik wel dat er een weg open lag voor verjonging en dergelijke. Dat zal echt niet in 1 jaar omslaan hoor. Maar met Jan (met alle respect voor zijn diensten) is wel een obstakel minder heb ik het idee.

De ID-dag had 58K bezoekers van wat ik ergens las, da's meer dan tijdens de 2019 editie.

Volgens het slotinterview op 3voor12 had de organisatie graag Billie Eilish geboekt als headliner, en zij had vast een hoop tickets verkocht. En Smeets blafte een hoop maar beet nooit; zie bijvoorbeeld de boeking van Bieber vijf jaar terug.

De strategie van Mojo zal hetzelfde blijven: zo dik mogelijke grote namen die ze nergens anders op rendabelere wijze kunnen plaatsen. En dan nog een undercard met acts die het festival kunnen gebruiken als stepping stone naar grotere zalen voor toekomstige losse shows.
(20-06-2022, 21:15)Timothy\s Monster Wrote: [ -> ]Mojo bepaalt uiteindelijk de programmering. Jan had daar al meer dan 15 jaar geen invloed meer op. Nick en Tirsa nu ook niet. Voor Mojo is Pinkpop 3 dagen Ziggodome en wat kleinere podia op één plek. Verwacht wel dat ze wat meer vernieuwing in het programma gaan doorvoeren. Jammer dat ze dit jaar bijvoorbeeld niet Billie Eilish of Dua Lipa hebben neergezet. Die waren immers in de buurt. Het zal in ieder geval een voor-ieder-wat-wils festival blijven (van fervente liefhebber tot Imagine Dragons/Rowwen Hèze bakvis).
Ik snap eerlijk gezegd niet dat we het over bakvissen hebt maar dat je dan wel graag Billie Elish of een Dua Lipa ziet. Als of dat geen kut muziek is. En ik weet ook wel dat Smeets niet alles te zeggen had. Maar die ging er zo nu en dan wel eens voor liggen als het hem niet zinde. Die won hij ook niet altijd (Justin Bieber), maar denk niet het verkeerd is dat er een nieuwere lichting aan te pas komt. Je moet er ook geen wonderen van verwachten natuurlijk, het blijft Pinkpop.
Dua Lipa trekt een hoop twintigers/dertigers, dus die heeft niks met bakvissen te maken.
(20-06-2022, 22:07)hythloth Wrote: [ -> ]Dua Lipa trekt een hoop twintigers/dertigers, dus die heeft niks met bakvissen te maken.
Dat zijn toch juist "bakvissen"? Of is die term weer veranderd...? Ik begin oud te worden.

Edit: niet twintigers... Dua Lipa publiek is toch wel wat jonger? Maar die trekt toch meer bakvissen publiek dan Metallica of Pearl Jam?
Die bakvissen heeft Pinkpop nodig, dus los van welke artiest deze doelgroep aantrekt. Ik had liever Dua Lipa of Billie Eilish gezien, omdat die allebei nog nooit op Pinkpop hebben gestaan.
Jan (en Buro Pinkpop) heeft echt al vanaf eind jaren '90 helemaal niks over de programmering te zeggen. Alleen de indeling van het terrein en alle logistiek eromheen valt onder verantwoordelijkheid van Buro Pinkpop.
Als het aan Nick zou liggen, wordt Pinkpop een Nederlandse variant van Rock Am Ring (qua programma) en Tirsa neigt meer naar Sziget. Worden interessante jaren.
(20-06-2022, 22:12)Timothy\s Monster Wrote: [ -> ]Die bakvissen heeft Pinkpop nodig, dus los van welke artiest deze doelgroep aantrekt. Ik had liever Dua Lipa of Billie Eilish gezien, omdat die allebei nog nooit op Pinkpop hebben gestaan.
Jan (en Buro Pinkpop) heeft echt al vanaf eind jaren '90 helemaal niks over de programmering te zeggen. Alleen de indeling van het terrein en alle logistiek eromheen valt onder verantwoordelijkheid van Buro Pinkpop.
Als het aan Nick zou liggen, wordt Pinkpop een Nederlandse variant van Rock Am Ring (qua programma) en Tirsa neigt meer naar Sziget. Worden interessante jaren.
Tsja imo is Dua Lipa al gewoon te laat. Heeft al een keer of 2/3 volgens mij Lowlands gestaan en verscheidende shows gehad in NL (fucking 538 Koningsdag heb ik haar nog gezien). En ik denk opzich dat een Sziget koers voor Pinkpop ook niet verkeerd zal zijn. Hun huidig concept lijkt me ook niet eeuwig houdbaar.
Dua Lipa heeft naar mijn kennis niet dezelfde minderjarige/jonge fanbase die een Billie Eilish wel bezit. Op Primavera trok ze wel een hele hoop jongvolwassenen en LGBTQ+ publiek. Denk niet dat ze in 2023 nog zal touren, maar die kan qua status zeker headlinen op PP.
(20-06-2022, 22:20)hythloth Wrote: [ -> ]Dua Lipa heeft naar mijn kennis niet dezelfde minderjarige/jonge fanbase die een Billie Eilish wel bezit. Op Primavera trok ze wel een hele hoop jongvolwassenen en LGBTQ+ publiek. Denk niet dat ze in 2023 nog zal touren, maar die kan qua status zeker headlinen op PP.
O vast wel. Maar het blijft vervelend gilpubliek wat wegdruipt op goedkope popmeuk waarop het Jeugdjournaal komt filmen hoe bijzonder het is dat ze op Pinkpop mogen headlinen. Om eerlijk te zijn moeten we het niet zomaar muzikaal accepteren omdat ze wat jongeren aanspreekt, de lat mag wel wat hoger gelegd worden imo.
Het is Pinkpop, muzikale argumenten zijn er niet van belang.  Wink
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18