Graz

Full Version: Dit bedrijf moet vandaag (en alle andere dagen) in de hoek blijven staan
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
We zitten hier altijd zo op de persoon als iets ons niet zint, denk aan gekke influencers met een steekje los, boomers die vergeten zijn hoe het is om jong te zijn, voetbalcommentators die de plank misslaan, politici (okey en hele politieke partijen) maar nergens kan ik mijn frustraties kwijt over bedrijven terwijl bedrijven toch dikwijls frustraties oproepen. Hier is dus plek voor het afzeiken van jawel, het bedrijfsleven. Dit kan uiteenlopen van de usual suspects zoals een Shell die miljoenen investeert in marketing om groen te lijken, Amazon (of eigenlijk Jeff) die liever voor miljarden de ruimte in schiet mbv een op een fallus lijkende raket dan misschien eens iets goed doen vòòr het milieu, Liander, verzuipend in bureaucratie in bezit van een monopolie-positie maar het nalaat om het stroomnet op orde te houden of de lokale makelaar die je doodleuk belt dat er geboden is op een woning dus als je nog 15k hoger gaat zitten dat je het huis dan misschien wèl krijgt. 

Ik trap af, MVGM, de horror, idiote huren innen, deze nog jaarlijks fors verhogen maar letterlijk totaal onbereikbaar als het op gebreken aankomt. Meldingen verdwijnen uit het systeem zonder terugkoppeling, telefonisch krijg je niemand te spreken, servicekosten worden niet verrekend etc. etc. ik vraag me oprecht af of er iemand werkzaam is of dat het een soort brievenbusfirma is die enkel huren int.
90% van de makelaars en verhuurders die grof geld proberen te verdienen over de rug van mensen die niet anders kunnen: want primaire levensbehoefte. 

En daarbij dan onze politiek die dit zo ver heeft laten komen. Miljarden gaat investeren zodat dit soort bedrijven een nog grotere markt krijgen om nog meer geld te verdienen. 

Het is om gek van te worden. Kunnen we al die vastgoed bezitters die meer dan 1 huis hebben niet gewoon evenredig belasten?
MyServer. Nooit mee werken.
Vattenfall: Niet aan beginnen volgens m 'n buren. Nooit bereikbaar voor klantencontacten.

Ziggo: Bij storingen is geen service te bereiken.
Een kennis van me heeft binnen 2 maanden tijd al enkelen keren niet naar de F1 en z 'n andere zenders kunnen kijken.
(15-10-2021, 12:46)ahha Wrote: [ -> ]We zitten hier altijd zo op de persoon als iets ons niet zint, denk aan gekke influencers met een steekje los, boomers die vergeten zijn hoe het is om jong te zijn, voetbalcommentators die de plank misslaan, politici (okey en hele politieke partijen) maar nergens kan ik mijn frustraties kwijt over bedrijven terwijl bedrijven toch dikwijls frustraties oproepen. Hier is dus plek voor het afzeiken van jawel, het bedrijfsleven. Dit kan uiteenlopen van de usual suspects zoals een Shell die miljoenen investeert in marketing om groen te lijken, Amazon (of eigenlijk Jeff) die liever voor miljarden de ruimte in schiet mbv een op een fallus lijkende raket dan misschien eens iets goed doen vòòr het milieu, Liander, verzuipend in bureaucratie in bezit van een monopolie-positie maar het nalaat om het stroomnet op orde te houden of de lokale makelaar die je doodleuk belt dat er geboden is op een woning dus als je nog 15k hoger gaat zitten dat je het huis dan misschien wèl krijgt. 

Ik trap af, MVGM, de horror, idiote huren innen, deze nog jaarlijks fors verhogen maar letterlijk totaal onbereikbaar als het op gebreken aankomt. Meldingen verdwijnen uit het systeem zonder terugkoppeling, telefonisch krijg je niemand te spreken, servicekosten worden niet verrekend etc. etc. ik vraag me oprecht af of er iemand werkzaam is of dat het een soort brievenbusfirma is die enkel huren int.

Je huurt bij MVGM? Zijn er meerdere huurders met dergelijke klachten? Verenig jullie en kom in actie. 

Zie het zo: iedereen is zelf contact zoekt is als een vinger die ze in kunnen knakken.
Trek je gezamelijk op, dan kun je van al die vingers een vuist maken en daar kun je 'klappen' mee uitdelen.

Dergelijke malafide instanties moeten aangepakt worden, zoek hulp bij de lokale politiek, weet niet waar je woont .. 

Maar kom in actie!
Leuk, een consumentenrubriek op Graz.
PayPal
Welkom energie. Ik zou het niemand meer aanraden  Tongue
(16-10-2021, 13:24)marcorenton Wrote: [ -> ]Leuk, een consumentenrubriek op Graz.

Wanneer gaan we meergranen brood proeven en beoordelen? Wink
(02-11-2021, 08:32)atthedrive-in Wrote: [ -> ]Welkom energie. Ik zou het niemand meer aanraden  Tongue

Maar geef toe.. het is toch waanzinnig dat je een leverancier mag kiezen!!?
Wat leven we toch in een gaaf land.
(02-11-2021, 08:54)Wailer Wrote: [ -> ]
(02-11-2021, 08:32)atthedrive-in Wrote: [ -> ]Welkom energie. Ik zou het niemand meer aanraden  Tongue

Maar geef toe.. het is toch waanzinnig dat je een leverancier mag kiezen!!?
Wat leven we toch in een gaaf land.

Ik vind het vooral vreemd dat we speculatie met huizen raar vinden, want primaire voorziening, maar we als consument wel heel graag willen speculeren met de primaire voorziening energie. Maar natuurlijk ben ik de gek die niet elk jaar overstapt.
Volgens mij willenniet veel mensen speculeren met energie.

Die willen gewoon stroom en gas zonder gezeik ipv ieder jaar weer proberen verleid te worden met gadgets, premies en weer ik veel wat

Noem me een ouderwetse lul. Maar een voorziening als stroom/gas moet publiek eigendom zijn

Speculatie met huizen heeft nog als extra nadeel dat een grote groep gewoon 'dakloos' is. Niet in staat zelfstandig te kunnen wonen, omdat alles opgekocht wordt/is.

Energie kun je altijd nog afnemen. Alhoewel, met de tarieven in vooruitzicht ook dat minder vanzelfsprekend lijkt te worden .
Dat energie als bepalende sector voor je hele economie en samenleving niet in publieke handen is, is nog veel absurder dan pakweg geprivatiseerde wegen of OV. Maar dankzij de EU beschouwen we het al een paar decennia als de normaalste zaak te wereld.
(02-11-2021, 09:09)Wailer Wrote: [ -> ]Volgens mij willenniet veel mensen speculeren met energie.

Die willen gewoon stroom en gas zonder gezeik ipv ieder jaar weer proberen verleid te worden met gadgets, premies en weer ik veel wat

Noem me een ouderwetse lul. Maar een voorziening als stroom/gas moet publiek eigendom zijn

Speculatie met huizen heeft nog als extra nadeel dat een grote groep gewoon 'dakloos' is. Niet in staat zelfstandig te kunnen wonen, omdat alles opgekocht wordt/is.

Energie kun je altijd nog afnemen. Alhoewel, met de tarieven in vooruitzicht ook dat minder vanzelfsprekend lijkt te worden .

Ik noem het vastleggen van prijzen, omdat het straks duurder kan worden wel speculeren en dat is toch wat heel veel mensen doen, dat gaat heel vaak goed, maar dat kan dus ook fout gaan, zoals bij Welkom energie. Ik ben het met je eens qua publiek eigendom en ik ben ook ontzettend conservatief als het om dit soort zaken gaat (er is een verschil tussen hoe je zou willen dat het werkt en hoe het daadwerkelijk werkt, want dat laatste is het spel waarin je mee draait) en ik ben ook zeker voor de huidige wet waarin je niet zonder leverancier kan komen te zitten, maar ik heb welgeteld nul medelijden met klanten van Welkom energie.
Net zo als ik 0 medelijden had met die gasten die voor 0,2% meer rente hun geld in IJsland stalde. Ik baalde ervan dat de regering er alles aan heeft gedaan om die lui te compenseren.

Ik wimpel alle telefoontjes af van bel centrums die mij aan een andere provider/energie boer/etc. proberen te krijgen.
Raar. Je bent tegen vrije markt, maar de slachtoffers ervan gun je alle ellende.

Overigens kan je je afvragen of we met alle energie in handen van de staat echt stappen zouden maken met duurzame energie.
(02-11-2021, 10:17)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Raar. Je bent tegen vrije markt, maar de slachtoffers ervan gun je alle ellende.

Overigens kan je je afvragen of we met alle energie in handen van de staat echt stappen zouden maken met duurzame energie.

Je hoeft je het niet af te vragen, want dat is al zo als je kijkt naar de Scandinavische voorbeelden (Vattenfall is ironisch genoeg een ervan). Het is trouwens niet enkel 'in handen van de staat'... er moet ook gedacht worden aan het winstmotief zoveel mogelijk uitschakelen (en aan democratische controle) en daarbij zie je dat een Vattenfall nog steeds volgens de regels van het spel meedoet, waardoor het b.v. buiten Zweden niet per sé duurzaam is.
Ik ben er ook voor om dit soort zaken niet aan de markt over te laten, dat even vooropgesteld. Maar Zweden is niet echt een vergelijking met Nederland. Qua natuurlijke mogelijkheden om energie op te wekken bijvoorbeeld. Duurzame energie is hier (ontstaan in) een niche, die had de overheid nooit bediend.

Ieder voordeel heb z’n nadeel en andersom.
Dat zou ik niet zomaar stellen; veel komt neer op politieke keuzes. Zo zijn sommige regio's van Spanje (Navarra of het eiland El Hierro) wereldtop qua duurzaamheid, m.n. windenergie. Vlaanderen heeft 60km kust maar is ook een belangrijk voorbeeld qua windenergie (relatief gezien zelfs meer dan Denemarken). En ook al lijkt het alsof Zweden meer natuurlijke voordelen heeft (want meer grond of zo?), dat is niet per sé het geval. Net zoals Spanje niet per sé meer waterschaarste heeft dan België of Nederland. Dingen zijn niet altijd wat ze lijken en duurzame keuzes zijn vrijwel overal mogelijk.
(02-11-2021, 10:17)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Raar. Je bent tegen vrije markt, maar de slachtoffers ervan gun je alle ellende.

Geen medelijden hebben met is wat anders dan mensen ellende gunnen, van mij had Welkom energie geen Vaarwel energie hoeven te worden.
DHL. Elke dag van de week DHL.
(02-11-2021, 11:09)Willie Wrote: [ -> ]
(02-11-2021, 10:17)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Raar. Je bent tegen vrije markt, maar de slachtoffers ervan gun je alle ellende.

Geen medelijden hebben met is wat anders dan mensen ellende gunnen, van mij had Welkom energie geen Vaarwel energie hoeven te worden.

Ik ben dus zo'n sukkel die bij welkom zat/zit. Daarvoor gekozen omdat ze goed in de beoordeling van groene energie zaten van Milieudefensie of zo'n andere groene club en een redelijke prijs. In juli overgestapt hierop.
Volkskrant. 3 dagen uitpakken als Mac van Dinther wordt gearresteerd, maar verder gewoon lopen aan de politieleiband en netjes opschrijven wat je verteld wordt op te schrijven.
Willie zegt ACAB?
Dat mag je niet zeggen, voor zo'n uitspraak kun je opgepakt worden heeft fascist Westerbeke tot in den treuren herhaald afgelopen donderdag. En er was iets met tasjes, 1 boksbeugel en iets in Amsterdam, maar hij wist niet precies wat.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26