Graz

Full Version: Rock Werchter 2022
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Core is geloof ik volgende week al. Wellicht kunnen ze dat festivalterrein relatief klein houden. Maar Encore (jezus, die namen) en Hear Hear werken met een bestaande (veel te grote) schaal.

Ik ben ook benieuwd naar dat Live is Live (weer zo'n naam) en hoe slecht die suffe kettingbotsing het gaat doen.

Laat het Vlaamsche festivalseizoen beginnen!
Ik supporter wel voor Live Is Live, in de zin dat het van Skorpio is en dus niet LiveNation. Greenhouse is al jaren beetje bij beetje stukjes van de koek aan het eten. Het is een kwestie van tijd vooraleer die zélf eens festivals gaan beginnen organiseren lijkt me.

Als ik zie hoe de prijzen zijn op Ticketswap voor TWC, haal je er voor dat geld er wel je ding uit. Ofzo.
Ik supporter voor dingen met een goed programma en een culturele meerwaarde. Live is Live noch BKS (als we het dan toch over Skorpio hebben) vallen daaronder imo.
(21-05-2022, 12:21)Uplift Wrote: [ -> ]Ik supporter voor dingen met een goed programma en een culturele meerwaarde. Live is Live noch BKS (als we het dan toch over Skorpio hebben) vallen daaronder imo.

Er zullen dit soort dingen nodig zijn om de monopolie van LN in België open te breken vooraleer er kleinere spelers (voor klassieke festivals) zich terug aan de tafel kunnen mengen. Organisaties als Meakusma of Horst staan daar op dat vlak compleet los van en vervullen hun eigen niche.
Gaat niet enkel om niche, maar om het winstmodel en de mogelijkheid om monopolies uit te bouwen obv gemeenschapsgeld. Vandaar mijn Kruistocht tegen de LN-StuBru samenwerking die al meer dan 10 jaar duurt.
Ik moet mij ondertussen maar eens gaan inluisteren, veel bands die ik iet echt ken of allen van naam.

Tips welke (kleinere) namen mee te straten zijn welkom Wink
(21-05-2022, 13:45)meisbaer2 Wrote: [ -> ]Ik moet mij ondertussen maar eens gaan inluisteren, veel bands die ik  iet echt ken of allen van naam.

Tips welke (kleinere) namen mee te straten zijn welkom Wink

Turnstile, Phoebe Bridgers, FEVER 333, Modest Mouse, Jehnny Beth, Michael Kiwanuka (als ik die als niet-mainstage act nog onder de kleinere namen mag scharen)

Nu ik die timetable zo zie valt er vooral op die zondag best een leuk programma te lopen
Voor mij wordt het zoiets:
Donderdag (vind ik een leuke dag, maar geen absolute musts):
Gang of Youths - blokje Fontaines D.C./Carly Rae Jepsen of Altin Gün/Cigarettes After Sex - Pixies - The War on Drugs - Pearl Jam

Vrijdag (slechte dag zeg...):
Turnstile of IDLES (wil ik allebei graag zien, Turnstile heeft voorkeur, maar afhankelijk van hun show en timetable op Jera on Air) - verder vermoedelijk met m'n gezelschap mee wat zij willen zien, Sam Fender lijkt me ook nog wel leuk. Afsluiten met Moderat.

Zaterdag (holy shit, nog slechter dan vrijdag):
Phoebe Bridgers en Bicep I guess... verder laat ik me wederom leiden door mijn gezelschap.

Zondag (weer een leuke dag, met ook wat vervelende clashes):
Fever 333/Joost - Sum 41/Big Thief (afhankelijk van Big Thief op BKS) - Modest Mouse - Jimmy Eat World - Snail Mail - The Killers - RHCP

https://clashfinder.com/s/werchter2022/?user=0vs6bb.ey&

Erg jammer dat het blokkenschema en dagindeling eigenlijk zo vervelend uitvalt met een al karige line-up.
Ik kan hier eigenlijk niets uit tippen, behalve misschien Altin Gün. Wat een abominabele line-up.
Betreft tips: dit zou ik willen zien mocht ik er zelf zijn.
Ik zou zeker The Chats gaan checken, culthit Smoko is zeker niet hun enige goede nummer. Mooi tijdslot ook, zo vlak voor Metallica, al hun fans staan waarschijnlijk al voor het hoofdpodium dus meer ruimte op de vloer voor chaos.
(21-05-2022, 17:43)jodocus Wrote: [ -> ]Ik zou zeker The Chats gaan checken, culthit Smoko is zeker niet hun enige goede nummer. Mooi tijdslot ook, zo vlak voor Metallica, al hun fans staan waarschijnlijk al voor het hoofdpodium dus meer ruimte op de vloer voor chaos.
Ja, The Chats is ook leuk inderdaad. Maar zag ik voor COVID al op Lowlands, hebben die leuk nieuw(er) materiaal?
(21-05-2022, 17:47)Sphinx Wrote: [ -> ]
(21-05-2022, 17:43)jodocus Wrote: [ -> ]Ik zou zeker The Chats gaan checken, culthit Smoko is zeker niet hun enige goede nummer. Mooi tijdslot ook, zo vlak voor Metallica, al hun fans staan waarschijnlijk al voor het hoofdpodium dus meer ruimte op de vloer voor chaos.
Ja, The Chats is ook leuk inderdaad. Maar zag ik voor COVID al op Lowlands, hebben die leuk nieuw(er) materiaal?

The Chats inderdaad - zou ik graag zelf ook eens gaan zien. Moses Sumney een paar jaar geleden gezien, dat was een mooi optreden. Heel mooie sfeer wist die gast toen neer te zetten, met een geweldige stem. En als je zin hebt in een licht verzetje of dansje is Parcels een aanrader.
(21-05-2022, 17:47)Sphinx Wrote: [ -> ]

In augustus komt er een nieuw album uit, een paar nummers staan al op youtube. Eentje heet Struck By Lightning, als de persoon achter de lichttafel een beetje goed getimed met stroboscopen aan de gang gaat is dat wel een potentiële live favoriet denk ik.
Ik dacht even dat LP 50% van Run The Jewel was die wat classics kwam droppen van Cancer 4 Cure. Maar het is een soort nog saaiere Jett Rebel. Sterkte voor de mensen die gaan.
Ik heb er wel zin in.
Maar ik ben dan ook totaal not graz approved

Donderdag
Ila->airbourne->haim->cigarettes after sex->reignwolf->war on drugs vanvoor-> pearl jam

Vrijdag 
Stikstof->turnstile of idles wat een klote clash-> girl in red -> the last internationale-> the chats -> Metallica 

Zaterdag 
Marcus King->Sabrina Claudio-phoebe bridgers ->clairo-> Leon bridges->Jorja smith->Jamie xx

Zondag
Fever 333-> big thief->  Kacey Musgraves ->modest mouse-> Jimmy eat world- snail mail-peppers

Small note
Paar dingen gekozen die ik ooit met Men vader heb gezien en waar hij fan van was

Slechte Line up. Zeker die zaterdag. Maar ach. Gonna have some fun
Het steekt nog steeds dat Placebo naar de week ervoor is verhuist, en dat ze met TWclassic veel leuke namen hebben die prima op RW zelf hadden kunnen staan. Ik geef er namelijk niets om dat RHCP en Metallica weer staan, zeker omdat de oorspronkelijke line-up Faith no more en SOAD had.

Maar ik weet ook wel dat dit jaar een afwijkend jaar is, na twee jaar corona en nu allerlei andere zaken. Ik zal alsnog blij zijn als we ons tentje hebben opgezet, en een traantje laten als we weer het terrein oplopen.

En ik denk dat er in de kleinere bands best leuke dingen te ontdekken zijn.
Volgend jaar zal weer anders zijn, hoop ik.
Moest er intresse zijn in in een graz forum meet, hit me up
Met dit programma extra jammer dat het WK naar het najaar is verplaatst. Had nu perfect de wedstijden kunnen zien zonder iets van de must-sees te missen. Nu maar iets meer relaxen op de camping en wei.
Oh, dat wist ik helemaal niet, vind ik wel fijn, geen gedoe enzo.
Snakepit tickets gewonnen voor Metallica show.  Big Grin
(08-06-2022, 07:34)reaper Wrote: [ -> ]Snakepit tickets gewonnen voor Metallica show.  Big Grin
Gaaf, hier ook!! Lijkt me een mooie ervaring. Moet nu wel lastige keuzes maken, want ik ben met 2 andere op het festival het hele weekend. Ouch
(08-06-2022, 07:34)reaper Wrote: [ -> ]Snakepit tickets gewonnen voor Metallica show.  Big Grin

Goed man.
(08-06-2022, 08:28)7up Wrote: [ -> ]
Gaaf, hier ook!! Lijkt me een mooie ervaring. Moet nu wel lastige keuzes maken, want ik ben met 2 andere op het festival het hele weekend. Ouch
ik ben hier ook met meerdere maar mijn neef is de grootste metallica fan ooit en heeft mij destijds een keer binnen gekregen bij noel gallager's show bij stubru voor 138 man.
dus een no brainer hier. Big Grin

vet dat je er ook bij bent Big Grin
Ooh wow dat is super mooi natuurlijk! Tof dat je een bijzondere ervaring terug kan geven.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14