Graz

Full Version: Rock Werchter 2021
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
RW gaat in 2020 niet door, maar voor de optimisten onder ons wilde ik alvast een RW2021 draadje openen. Hierbij wordt voor de eenvoudigheid aangenomen dat het volgend jaar enigzins op dezelfde manier kan worden georganiseerd als normaal.

Geruchten op e-festivals en festileaks zijn dat het volgend jaar 5 dagen zal duren ipv 4. Deels om headliners van 2020 door te kunnen shuiven naar 2021, maar er natuurlijk ook volgens jaar nieuwe tours zullen starten.

Ander argument is dat je met een extra dag ook meer dagoodrengsten zal hebben, wat goed gebruikt kan worden.

Nu zouden NIN volgens jaar weer gaan toeren, Metallica en vele anderen ook. Wat zouden jullie willen zien, best of '20 gemixt met wat verwacht wordt in '21?
Faith No More & Pearl Jam op dezelfde dag en dan een meeting a la 2019 met hetzelfde weer en dan lekker Uplift fucken die er ook is!

Lollig bedoeld natuurlijk
Voor mijn gevoel wordt er de laatste jaren voor ieder festival een gerucht gemaakt voor één of meer extra dagen en gebeurt dat uiteindelijk nooit.
Aan de ene kant lijkt het mij super om een dag extra te hebbebn, en dan hopelijk een paar mooie namen erbij. Aan de andere kant ben ik alweer een jaartje ouder en is vijf dagen wel erg lang. Zal dus 4 of 5 dagen allebei prima vinden Wink
Ok ff serieus dan.

Ik zou the Red Hot Chili Peppers nu wel willen checken.
Kijken of Frusciante de band live weer een boost geeft en inspireert.
Dus dat op RW erbij. Verwacht het ook wel.
Metallica mag van mij wel op een Boutique staan of zo, want de sfeer is altijd een pak minder als Metallica die dag headliner is.

NIN in de Barn weer, lijkt mij geweldig. AKA Twigs gaat dus blijkbaar volgens jaar met iets nieuws toeren, klinkt spannend.

Wellicht is Lorde ook wel van de partij? Ik vond de balans nog redelijk naar oude rockbands uitvallen, nu is de kans om nog wat ander type acts toe te voegen.
Red Hot Chili Peppers maken een hele grote kans om erbij te komen denk ik. Foo Fighters ook, al kan dat ook op een apart evenement.

Metallica op een apart evenement, als Hetfield OK is.

Voor TW Classic The Killers behouden, omdat McCartney (misschien) al weg valt. Als Mc Cartney niet komt, misschien Bruce Springsteen of The Rolling Stones.

Als Taylor Swift niet tourt, Billie Eilish headliner maken van Boutique.

Guns N' Roses met het nieuwe album op zak op Graspop in plaats van Iron Maiden.

Als Graspop problemen heeft met grote namen, kunnen Volbeat en/of System of a Down naar daar geschoven worden. Of Faith No More niet meer delen met Rock Werchter en exclusief op Graspop plaatsen.

AC/DC met het nieuwe album in het Koning Boudewijnstadion.


De datum mogen ze toch al bekend maken, hopelijk 1 t.e.m. 4 juli.
Pearl Jam - Red Hot Chili Peppers/The Strokes - Metallica - System Of A Down/Volbeat

Dadrock Werchter.
(11-05-2020, 17:53)Kreuz Wrote: [ -> ]Pearl Jam - Red Hot Chili Peppers/The Strokes - Metallica - System Of A Down/Volbeat

Dadrock Werchter.

Och, er zijn genoeg tieners en twintigers die fan zijn van Volbeat, Red Hot Chili Peppers of Metallica hoor.
TW Classic zal Genesis wel krijgen.
(14-05-2020, 11:45)Jorrit Wrote: [ -> ]TW Classic zal Genesis wel krijgen.
Zeer, zeer, zeer onwaarschijnlijk. Maar mocht er onverhoopt toch een reünie mét Peter Gabriel én Steve Hackett komen, dan zal deze liefhebber van granddadrock zeker aanwezig willen zijn. En dan mag er gesneerd worden over "rollator-rock": het raakt mij niet.
(14-05-2020, 16:35)Rael Wrote: [ -> ]
(14-05-2020, 11:45)Jorrit Wrote: [ -> ]TW Classic zal Genesis wel krijgen.
Zeer, zeer, zeer onwaarschijnlijk. Maar mocht er onverhoopt toch een reünie mét Peter Gabriel én Steve Hackett komen, dan zal deze liefhebber van granddadrock zeker aanwezig willen zijn. En dan mag er gesneerd worden over "rollator-rock": het raakt mij niet.

Hoezo onwaarschijnlijk? Die hebben toch concerten staan voor eind dit jaar?
(14-05-2020, 16:38)thomas9790 Wrote: [ -> ]
(14-05-2020, 16:35)Rael Wrote: [ -> ]
(14-05-2020, 11:45)Jorrit Wrote: [ -> ]TW Classic zal Genesis wel krijgen.
Zeer, zeer, zeer onwaarschijnlijk. Maar mocht er onverhoopt toch een reünie mét Peter Gabriel én Steve Hackett komen, dan zal deze liefhebber van granddadrock zeker aanwezig willen zijn. En dan mag er gesneerd worden over "rollator-rock": het raakt mij niet.

Hoezo onwaarschijnlijk? Die hebben toch concerten staan voor eind dit jaar?
O, dat wist ik niet. Dan loop ik weer eens achter. Bedankt dat je me erop attent maakt.
Ga er maar vanuit dat deze reünie zonder Peter Gabriel en Steve Hackett zal zijn. Vooral een Phil Collins initiatief met de samenstelling van de popsound in de jaren '90.
Ik heb het even gechecked: inderdaad, het klopt, een reünie. Maar wel één zonder Peter Gabriel en zonder Steve Hackett. Ik denk dat ik dan toch maar ga passen (of misschien ook niet, twijfels).
Er is sowieso een Genesis zomertour 2021. Mits corona het toelaat natuurlijk HEHE.
(11-05-2020, 20:47)Roger Wrote: [ -> ]
(11-05-2020, 17:53)Kreuz Wrote: [ -> ]Pearl Jam - Red Hot Chili Peppers/The Strokes - Metallica - System Of A Down/Volbeat

Dadrock Werchter.

Och, er zijn genoeg tieners en twintigers die fan zijn van Volbeat, Red Hot Chili Peppers of Metallica hoor.

Ja, maar dan zijn die twintigers fan van dadrock.
Kans dat SOAD weer komt is klein. Die hebben aangekondigd alleen een festival tour in juni te gaan doen. Alle losse shows (waaronder Ziggo) zijn geannuleerd.
Jammer, maar als daar NIN voor in de plek komt, ben ik alsnog tevreden.
(10-06-2020, 08:39)meisbaer2 Wrote: [ -> ]Jammer, maar als daar NIN voor in de plek komt, ben ik alsnog tevreden.

Een realist zou zeggen dat NiN te klein is om exact die afsluitende plek in te vullen. 

Maar fuck realisme, en laat maar komen wat mij betreft.
Threat 2020 closed, dan maar hier: toch een mini festival op de wei

https://www.rockwerchter.be/nl/live2020

Onze ‘groep’ zal toch al dat weekend in de buurt zijn, we plannen een bezoek aan de wei nu. Zonder tickets hoogstwaarschijnlijk
Ga ik ook wel eens naar afreizen, puur voor de #ervaring.
Wel leuk dat ze iets doen! Ik was al van plan om de opnames van Canvas te gaan kijken die ik nog op mijn HD recorder had staan en niet meer afgekeken had. En huilen. 2018 heb ik ook nog, zag ik Tongue
Vanaf 16:00 uur vandaag Rock Werchter archief via Rockwerchter.be. oM 18:00 Lumineers en tja om 22:00 The Cure van 2019.

https://www.proximus.be/pickx/nl/festiva...chter/live
We are now looking ahead to the summer of 2021. That’s when Rock Werchter will be back in full swing, and the dates have been set: from 1 July to 4 July.  A first round of confirmed names for next year’s festival can be announced. Some of the artists who were booked for 2020 are reconfirmed for 2021: Twenty One Pilots, Pixies, The Lumineers, Thom Yorke Tomorrow’s Modern Boxes, Rag ’n’ Bone Man, The Streets, Cigarettes After Sex, Miles Kane, Fontaines D.C., GoGo Penguin, Cavetown, Big Thief, Girl In Red, Black Pumas and The Dead South.  New names are rolling into the 2021 line-up as well:  Gorillaz, alt-J, Jamie xx, Royal Blood, Nothing But Thieves and Boy Pablo.  That’s 21 names for ’21 already. Many more will be added in the coming months.
Pages: 1 2 3 4