Graz

Full Version: Le Guess Who?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
As part of @BasilicaHudson's web-based DRONE this weekend, LGW presents a one-time rebroadcast of recordings from 24-HOUR DRONE at LGW14. Featuring William Basinski, Stephen O'Malley, Julianna Barwick + many more: https://www.leguesswho.nl/news/drone-at-home

Have fun Loov en Uplift.
#Dronegestapo #reunited <3
Basinski en O'Malley wil ik graag eens terug luisteren. Dat deed dingen met me die ik niet begrijp.
Wow, daar ga ik denk ik wel even voor zitten.
Durven jullie nog te hopen op LGW in 2021 2020?
Absoluut niet.
Nee, daar heb ik geen hoop meer op
Ook niet in een kleinschaligere en lokalere rol? Dus veel kleine NL-artiesten (en omgeving)? Daar heb ik nog wel enige hoop op.
Ik heb even iets gemist denk ik. Maar waarom zou er in 2021 geen LGW? meer zijn?
Denk iedereen automatisch aan 2020 dacht? Ga vanuit 2021 wel door kan gaan.
Oeps, ik leef onbewust al in 2021. Bedoelde natuurlijk wel degelijk 2020.
Voorlopig zijn er voor de editie van dit jaar zelfs nog kaarten te koop, maar het lijkt me aannemelijk dat het dit jaar niet door zal gaan. Maar is het niet een beetje vroeg om te speculeren over wat er over anderhalf jaar gaat gebeuren? November 2021 is nog even weg.

EDIT

Ah, helder Tongue

Schrok al, dacht even dat het eventueel niet door gaan van dit jaar een financiële strop zou vormen of iets dergelijks.
(23-04-2020, 15:35)Roel87 Wrote: [ -> ]Oeps, ik leef onbewust al in 2021. Bedoelde natuurlijk wel degelijk 2020.

Haha, en ik dacht ook aan 2020. Goed, dan blijft mijn antwoord staan.
Ja, precies. 2021 is echt wel nog ver.

Misschien zou een Mini Who wel kunnen dit jaar, idk. Hoe sneller we ''anderhalve meter'' uit het culturele sector vocabulaire krijgen, hoe sneller we zullen weten wat concreet nog mogelijk is voor 20-21. Want met anderhalve meter is niets mogelijk, dat lijkt me klaar als pompwater.
Tja als het zo uitkomt dat we na de zomer met een nieuwe golf te maken krijgen kan je grote evenementen voor oktober/november ook wel uit je hoofd zetten. Persoonlijk hou ik er maar gewoon rekening mee dat we in 2020 helemaal niks meer gaan krijgen aan grootschalige dingen, dan kan het alleen maar meevallen.
Ik reken ook niet op 2020, maar het zal waarschijnlijk zeker tot eind augustus duren voor we dit zeker weten. Dus wellicht eind mei toch de eerste lichting namen.

En in antwoord op matthijs: afhankelijk van de regels die in het najaar gelden zou een Mini Who rond de Cartesiusweg weer hartstikke leuk zijn, maar ik reken zelfs daar maar niet op gezien de hoeveelheid mensen die dat zou kunnen trekken en de onmogelijkheid om dat binnen de 1,5 meter regels in goede banen te leiden.
(23-04-2020, 15:36)Uplift Wrote: [ -> ]Ja, precies. 2021 is echt wel nog ver.

Misschien zou een Mini Who wel kunnen dit jaar, idk. Hoe sneller we ''anderhalve meter'' uit het culturele sector vocabulaire krijgen, hoe sneller we zullen weten wat concreet nog mogelijk is voor 20-21. Want met anderhalve meter is niets mogelijk, dat lijkt me klaar als pompwater.

Eens met Uplift dat 1,5 meter kul en beleidsjargon is, maar de essentie ervan is blijft wel overeind; het beperken van de hoeveelheid mensen binnen een bepaalde ruimte en daarmee de kans op overdracht.
Zeker, en het is geen kul als social distancing maatregel. Het is gewoon kul dat je het culturele wezen kunt organiseren rondom die regel. Dat gaat namelijk niet. Dus ik vind het deels ook hallucinant dat een deel van de sector waarlijk aan een protocol gaat werken waarbij ze pretenderen om binnen de bestaande infrastructuur en cultureel aanbod hetzelfde te gaan doen, maar dan met 1/5 capaciteit. Daar zullen betere oplossingen voor moeten komen, zoals compartimentering per regio, of de hele sector moet gewoon in de diepvries (en aan de staatssteun).
(23-04-2020, 15:36)Uplift Wrote: [ -> ]Ja, precies. 2021 is echt wel nog ver.

Misschien zou een Mini Who wel kunnen dit jaar, idk. Hoe sneller we ''anderhalve meter'' uit het culturele sector vocabulaire krijgen, hoe sneller we zullen weten wat concreet nog mogelijk is voor 20-21. Want met anderhalve meter is niets mogelijk, dat lijkt me klaar als pompwater.

Op welke manier zie jij een opstart van de culturele sector dan voor je? Eens trouwens hoor, maar ben benieuwd of je er ideeën over hebt. Wellicht een opstart per leeftijdscategorie van bezoekers?
Als social distancing middel uiteraard een prima leidraad. Maar als uitgangspunt voor de inrichting van sociale ruimtes gewoon onwerkbaar. En als het op regionale compartimentering aan komt zullen KoS en kornuiten in het Noorden veel eerder aan het feest zijn dan de rest van Graz.
Dat regionale lijkt me vrijwel onwerkbaar binnen Nederland. Dan ga je geheid krijgen dat mensen uit minder vrije regio's naar de vrijere regio's trekken. Of je moet iets gaan doen met grenscontroles binnen het land, met pasjes/toch iets van een app o.i.d.
Compartimentering per regio en zoveel mogelijk het programma vullen met lokaal aanbod en dus lokaal talent. Er is niet echt iets anders. Maar je kunt wel gaan voor een ''support your local scene'' verhaal. Dat zie ik in Duitsland her en der ook al. Daar hangt het af van deelstaat tot deelstaat, maar b.v. in Berlijn zijn er al duidelijke criteria: t.e.m. 31 augustus geen evenementen en tot eind oktober niets boven de 1000 mensen. Dan weet je waar je aan toe bent.

Ik hoop binnenkort te kunnen deelnemen aan gesprekken op (regionaal) sectorniveau hierover. Een pleidooi voor een protocol gebaseerd op een échte culturele ervaring (dus zoals het altijd al bedoeld was) waarbij de beperkingen niet op anderhalve meter gebaseerd zijn, maar op een andere basis. Welke precies, dat moeten experten uitmaken. Ik zeg zelf compartimentering, omdat ik er her en der experten over bezig lees en hoor en het klinkt ook plausibel. Verplaatsingen blijven de motor van het virus...
(23-04-2020, 15:48)matthijs603 Wrote: [ -> ]Dat regionale lijkt me vrijwel onwerkbaar binnen Nederland. Dan ga je geheid krijgen dat mensen uit minder vrije regio's naar de vrijere regio's trekken. Of je moet iets gaan doen met grenscontroles binnen het land, met pasjes/toch iets van een app o.i.d.

Met je pas of je rijbewijs kan je in principe toch aantonen dat je uit de regio/gemeente komt? Of met een app, lol. Idk man. Dat zou op zich werkbaar kunnen zijn. Als in: je zou kunst kunnen brengen en uitvoeren zoals die bedoeld is en er geen tonnen geld aan verliezen (lees: het is goedkoper voor veel theaters en zalen om dicht te blijven dan onder zo'n voorwaarden te moeten opereren).
(23-04-2020, 15:50)Uplift Wrote: [ -> ]
(23-04-2020, 15:48)matthijs603 Wrote: [ -> ]Dat regionale lijkt me vrijwel onwerkbaar binnen Nederland. Dan ga je geheid krijgen dat mensen uit minder vrije regio's naar de vrijere regio's trekken. Of je moet iets gaan doen met grenscontroles binnen het land, met pasjes/toch iets van een app o.i.d.

Met je pas of je rijbewijs kan je in principe toch aantonen dat je uit de regio/gemeente komt? Of met een app, lol. Idk man. Dat zou op zich werkbaar kunnen zijn. Als in: je zou kunst kunnen brengen en uitvoeren zoals die bedoeld is en er geen tonnen geld aan verliezen (lees: het is goedkoper voor veel theaters en zalen om dicht te blijven dan onder zo'n voorwaarden te moeten opereren).

Het zou inderdaad op die manier wellicht kunnen. Toch blijf ik me afvragen of een indeling op leeftijd niet beter kan. Voor theaters bijvoorbeeld: als in juni de basisschoolklassen weer vol mogen zitten, dan zou in principe theater voor basisschoolklassen ook alweer mogelijk moeten zijn, toch? Met niet kort daarna ook de middelbareschoolleeftijd, en dan hopelijk uiteindelijk oplopend tot een jaar of 50 zolang de R daarmee niet boven de 1 uitkomt.