Graz

Full Version: [Series] Welke kijk jij?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
The Outsider (HBO). Grimmige King verfilming, in de lijn van bijv. het eerste seizoen van True Detective. Het verhaal ontvouwt zich geleidelijk en wat traag, waarbij de spanningsboog niet altijd even strak gespannen is. Maar mede dankzij een sterke cast (Ben Mendelsohn!) zeer de moeite waard.
Geheel onverwacht, maar The Letter For The King op Netflix is toch wel erg de moeite waard.
De eerste Coronaserie is erdoorheen, bij gebrek aan beter aanbod op Netfilx: Master of None. Bevat goeie momenten, is meestal te infantiel of te cringy, maar de serie is wel erg goed gemaakt. Veel oog voor detail en veel referenties/knipogen naar klassieke cinema.
(21-03-2020, 10:26)Uplift Wrote: [ -> ]De eerste Coronaserie is erdoorheen, bij gebrek aan beter aanbod op Netfilx: Master of None. Bevat goeie momenten, is meestal te infantiel of te cringy, maar de serie is wel erg goed gemaakt. Veel oog voor detail en veel referenties/knipogen naar klassieke cinema.

Utopia staat volgens mij ook op Netflix, echt wat voor jou Big Grin
(21-03-2020, 10:26)Uplift Wrote: [ -> ]De eerste Coronaserie is erdoorheen, bij gebrek aan beter aanbod op Netfilx: Master of None. Bevat goeie momenten, is meestal te infantiel of te cringy, maar de serie is wel erg goed gemaakt. Veel oog voor detail en veel referenties/knipogen naar klassieke cinema.

Inderdaad een sterke serie. Jammer dat er nooit een derde seizoen zal komen.
The Outsider, Stephen King-bewerking in tien delen op HBO. Fantastische start, prachtig geschoten, bij vlagen spannend, maar stort zo op twee derde genadeloos in. Had beter in max. acht afleveringen gekund.
(21-03-2020, 10:53)Willie Wrote: [ -> ]
(21-03-2020, 10:26)Uplift Wrote: [ -> ]De eerste Coronaserie is erdoorheen, bij gebrek aan beter aanbod op Netfilx: Master of None. Bevat goeie momenten, is meestal te infantiel of te cringy, maar de serie is wel erg goed gemaakt. Veel oog voor detail en veel referenties/knipogen naar klassieke cinema.

Utopia staat volgens mij ook op Netflix, echt wat voor jou Big Grin

Ik zie dat er ook een Amerikaanse remake is. Met Sasha Lane uit American honey.
The Boys op Amazone prime, verrassend, erg grappig en origineel, bruut lomp hard soms ook, geniaal
Fleabag begonnen. Absolute aanrader.
Ja, goeie serie.

Ik heb uit verveling maar een Disney + abonnement genomen. Daar staat dus verdomd weinig op. Kijk even snel The Mandalorian en dan gaat ie weer uit.
(21-03-2020, 10:26)Uplift Wrote: [ -> ]De eerste Coronaserie is erdoorheen, bij gebrek aan beter aanbod op Netfilx: Master of None. Bevat goeie momenten, is meestal te infantiel of te cringy, maar de serie is wel erg goed gemaakt. Veel oog voor detail en veel referenties/knipogen naar klassieke cinema.

Season 2 ook ff doen met een memorabele 1e aflevering
Gisteren een nieuw tv gekocht, met een CI+ module (interactief). Kom ik erachter dat ik Ziggo on Demand kan kijken, en dat je via Ziggo ook series van HBO kunt kijken, maar ook van andere aanbieders. Straks aanvullend pakket afsluiten voor 2 maanden (1 maand gratis), en dan wat series erdoor jagen komende maanden. Op programma staat:

- Watchmen
- The Handmaid's Tale
- Westworld
- The Leftovers (ooit aan begonnen, maar laatste seizoen nooit gezien)
- True Detective (seizoen 2 en 3)

Tips zijn welkom
The Deuce
Succession
Barry
Teen mom OG
Mrs. Fletcher
Generation kill
The unabomber. Hoewel niet helemaal historisch correct, best tof.
(24-03-2020, 09:13)BigBird Wrote: [ -> ]Gisteren een nieuw tv gekocht, met een CI+ module (interactief). Kom ik erachter dat ik Ziggo on Demand kan kijken, en dat je via Ziggo ook series van HBO kunt kijken, maar ook van andere aanbieders. Straks aanvullend pakket afsluiten voor 2 maanden (1 maand gratis), en dan wat series erdoor jagen komende maanden. Op programma staat:

- Watchmen
- The Handmaid's Tale
-  Westworld
- The Leftovers (ooit aan begonnen, maar laatste seizoen nooit gezien)
- True Detective (seizoen 2 en 3)

Tips zijn welkom

Wat Willie zegt, plus qua drama:

The Outsider
Big Little Lies
The Night Of

Qua comedy ben je met zeven seizoenen Veep en tien seizoenen Curb Your Enthousiasm wel even zoet.
The Night Of hoor je niet zo veel over, maar vond ik een van de beste series laatste periode.
Line of Duty ook erg goed.
Bedankt voor de tips.

Gisteravond begonnen met de eerste 4 afleveringen van Watchmen, erg goed.
Aan Mad Men begonnen. Heeft me nooit erg getrokken, maar toch eens proberen. Sowieso mooi tijdsbeeld en ook wel humor. Ik vraag me alleen af of er nog iets van een meeslepende verhaallijn komt.
Nee, niet echt. Desalniettemin blijft het een van mijn favoriete series.
Westworld S3. Sterke start, met een visueel verbluffend vormgegeven toekomstbeeld. Aaron Paul is een fijne aanvulling.
(26-03-2020, 17:15)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Nee, niet echt. Desalniettemin blijft het een van mijn favoriete series.

Waarom is dat één van je favoriete series?
Iemand al begonnen aan de Tiger King docuserie op Netflix? Dit klinkt geweldig.
(26-03-2020, 17:21)geluksknikker Wrote: [ -> ]
(26-03-2020, 17:15)Schobbeyak Wrote: [ -> ]Nee, niet echt. Desalniettemin blijft het een van mijn favoriete series.

Waarom is dat één van je favoriete series?

Voor Schobbeyak kan ik niet spreken, maar zelf ook graag Mad Men gekeken - het is een beetje slow-tv qua dramaseries. 
Tijdsgeest is interessant weergegeven, zonder in spoilers te treden is Don toch wel een interessant persoon - daar kom je nog wel achter.
Maar heftig a la Sopranos, Breaking Bad, etc hoef je niet te verwachten.
Ontwikkeling van reclamewereld en corporations komt ook goed naar voren vind ik. een ultralight versie van business history van de jaren 60.

Verder leuke gimmicks mbt de reclames die ze moeten uitwerken.
Mad Men ook 10x aan proberen te beginnen en bleef maar niet hangen. Die eerste aflevering heb ik het eerste half-uur 10x gezien ofzo. 

Maar toen ik er beetje door heen kwam, ging het als een tiet. Geweldige serie. 

Ben nu Killing Eve S02 aan 't kijken. Daarna Handmaid's Tale S03 en dan kan ik hopelijk Better Call Saul in een rits kijken.