Graz

Full Version: Internationaal voetbal
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Omdat er ook voetbal met een grote V is.

Over V (for Vendetta) gesproken... ik en vele andere Barça fans donderen ongeveer rond deze tijd van de wolk waar we al vijf jaar opzaten Sad
Forza Milan!
Alle respect voor Barça hoor, maar die suprematie begint langzaam aan gewoon te vervelen toch?
Als je Barca fan bent toch niet.
Gunnar Wrote:Alle respect voor Barça hoor, maar die suprematie begint langzaam aan gewoon te vervelen toch?
In dat opzicht zijn de Engelse, Spaanse en Duitse competitie's nogal saai dit seizoen. De Tsjechische daarentegen...!
Is het heel erg/raar dat ik geen flauw idee heb hoe het er in de Tsjechische competitie aan toe gaat? De Nederlandse competitie is anders ook spannend.

Maar Milan ja. Wordt denk ik nog een spannende pot in Barcelona. Ik acht ze zeker nog niet kansloos, maar het zal zeker moeilijk worden.
Gunnar Wrote:Alle respect voor Barça hoor, maar die suprematie begint langzaam aan gewoon te vervelen toch?
Goh, vorig seizoen koud gepakt door Chelsea en kansloos in de Liga... zolang ze een prijs per seizoen pakken ben ik tevreden, maar van echte suprematie is al twee jaar geen sprake meer.
Barca is mijn ploeg al sinds de vloot Nederlanders daar. Heb dus veel laagtepunten meegemaakt voor de kentering er kwam. Maar: wat een club.

Zelfde heb ik bij Man Utd (de magische middenveld Keane, Giggs, Scholes en Beckham en die legendarische wedstrijd in de Champions League tegen Real Madrid in 2001 als ik me niet vergis) en Milan (Maldini ftw).
Ik ben opgegroeid met Barça en mijn achterneef speelt er. Tussen 99 en 05 was het wel hard, toen toch wel meermaals de aandacht verloren ervoor.

Maar ik ben te veel fan van het spelletje om slechts op één ploeg te focussen. De Bundesliga vind ik erg interessant, daar gaan we de komende jaren nog één en ander van zien.
Ik ben van huis uit Ajax fan en zodoende is Barcelona er eigenlijk bijgekomen. Inmiddels al weer vele jaren Barcelona supporter en dan is de wedstrijd van gisteren best pijnlijk. La Liga is inmiddels zo goed als zeker maar de CL erbij zou toch wel fantastisch zijn. Zal een lastige pot worden tegen Milaan. Ben bang dat ze zich zullen ingraven omdat ze weten dat Barcelona het moeilijk heeft tegen ploegen die puur komen om te verdedigen.
Denk dat het probleem van Barcelona vooral ligt in het centrum van de verdediging. Verder missen ze gewoon lengte, zag je gisteren ook heel goed bij die corner.
Heb zelf in Milaan gewoond, dus vandaar mijn band met Milan (Inter is daar vooral voor de snobs). Heb niks tegen Barcelona, vind het alleen mooi als een sport afwisselende winnaars oplevert. Om dezelfde reden vind ik de hegemonie van atleten als Sven Kramer en Lance Armstrong vooral saai, al kan ik best respect op brengen voor het feit dat zij zo lang aan de top blijven/bleven.

Het voetbal van Barça was de laatste jaren vaak oogstrelend en daar geniet ook ik van.
Je gaat bijna denken dat toch niet elke idioot FC Barcelona kan trainen. Blijft ook bijzonder hoe die club leeft in de stad zelf. Vorig jaar ook naar een wedstrijd geweest en dat is toch wel echt een bijzondere ervaring.
Giggs tekent een nieuw contract.

Ik kan me vergissen, maar wordt hij daarmee niet de eerste speler ooit die 1000 wedstrijden voor één club speelt?
Hij kan in ieder geval het EPL record overnemen voor meest gespeelde wedstrijden in de EPL. Dat staat nu op 1005. Of hij ook wereldwijd de eerste speler is met 1000 wedstrijden voor één club weet ik niet.
Het gaat echt de foute kant op met Barça. De Liga winnen ze nog dankzij inertie en het feit dat Messi elke wedstrijd scoort... maar ze zullen wat nieuwe gezichten en herbronning nodig hebben naar volgend jaar toe. Een wereldverdediger, een nieuwe right back, een alternatief voor Xavi én een aanvaller die compatibel is met Messi. Genoeg om te verkopen: D. Alves, A. Sanchez en -wat mij betreft- Piqué mogen eruit. V. Valdes vertrekt sowieso al. Kan dus een nuloperatie worden als ze in ruil Hummels, Benat en Neymar halen. Ter Steegen mag de nieuwe keeper worden.
Zal het goed gaan tussen Neymar en Messi? Toch wel twee ego mannetjes en we weten hoe het afliep met Ibrahimović.
Zolang Neymar dat vervloekte shirt met nummer negen maar niet krijgt... Ik weet het niet... tot nu toe is Messi gewoon té goed geweest om een echte aanvalspartner naast zich te dulden. En dat heeft Barcelona maar liefst 150 miljoen gekost... Ik zou ook niet voor Neymar gaan, maar inzetten op Tello en Cuenca, met eventueel Villa op de bank als goalgetter.

Alleen gaat Madrid straks Bale halen, en zo kan het opbod weer beginnen... is ook een marketing kwestie, trouwens. Torres raakt geen knikker bij Chelsea, maar leverde de club o.a. door image rights al lang op wat hij kostte.
Ik zou er niet meteen vanuit gaan dat Bale naar Real Madrid gaat. Genoeg clubs die hem willen hebben en Tottenham is ook bereid zijn salaris bijna te verdubbelen. De transferperiode deze zomer gaat wel een van de interessantste worden van de afgelopen jaren. Veel hangt ook af waar Mourinho heen zal gaan en of die eventueel spelers van Real Madrid gaat meenemen en wat Guardiola met Bayern gaat doen.

En Barcelona moet gewoon vertrouwen op zijn eigen jeugd. Het is zo jammer dat Tello, Montoya, Sergi Roberto en Batra de laatste weken gewoon bijna geen minuten krijgen. Villa moet eigenlijk ook gewoon weg deze zomer. Krijgt niet genoeg wedstrijden om echt zijn niveau te halen en zit daardoor alleen maar talenten als Deulofeu en Cuenca in de weg. Begrijpelijk maar ook zonde is het verlengen van het contract van Pyol.
Volledig eens, en in deze tijden van crisis kan het Spaanse voetbal beter een voorbeeld nemen aan het Duitse. De enige club die dat deed is Villareal, en die spelen tegenwoordig in tweede... zo ver brengt eerlijkheid je dus.
Puyol moet tot z'n 40e blijven spelen, daar is geen twijfel over mogelijk. Hij zal een soortgelijk traject afleggen als Maldini. Het probleem is dat hij elke wedstrijd basisspeler moet zijn, omdat hij nog steeds de beste optie is achteraan. Dat zou niet mogen; Puyol is iemand die één op twee wedstrijden perfect kan uitspelen, en vooral belangrijk is voor de kleedkamer. Feitelijk zou Piqué, als op papier één van de beste verdedigers ter wereld zijnde, de leiding van de defensie moeten nemen (zoals Ramos bij Madrid). Maar hij is te druk bezig met douchbag te wezen, dus mag Ferguson hem wat mij betreft terug hebben. Laat dan Hummels, Vertonghen of Garay maar komen. Liefst twee van deze drie, eigenlijk.
Mijn droom blijft Ramos bij Barcelona, maar dat gaat natuurlijk echt nooit gebeuren. Piqué is een prima centrale verdediger, maar staat net als Alba en Alvez te vaak te slapen. Alba vind ik sowieso met de week irritanter worden en mogen ze ook inruilen voor David Alaba. Kompany is natuurlijk ook een perfecte verdediger voor Barca, maar kost waarschijnlijk heel veel geld. Garay zou ik zeker toejuichen en past ook prima in het Spaans/ Zuid-Amerikaanse plaatje van Barcelona.
Alba is aan z'n eerste seizoen bezig, en de eerste zes maanden waren voortreffelijk. Alves mag eruit, ook door z'n attitude naast het veld.
Kompany wil de spotlight (gaf hij zelf al aan), dus is hoe dan ook geen optie.

Veel andere grote spelers kunnen er niet meer bij komen. De markt is verzadigd, en zoals je zelf zei, zal één en ander gebroken worden door Guardiola en een eventueel vertrek van Mourinho. Maar het kan ook zijn dat het bij een storm in een glas water blijft, zijnde: Suarez naar Bayern en verder niks.
Bijna 50 miljoen voor Suarez snap ik ook nog altijd niet. Maar misschien kijk ik te weinig naar wedstrijden van Liverpool.
Topschutter Premier League en een ploeg op je eigen dragen zoals hij doet... het zijn prestaties die geen enkele speler op dit moment kan voorleggen... Bale niet meegerekend, maar die is nog maar 2 maanden top, tegenover het halve jaar dat Suarez al in deze vorm zit.

Ronaldo, Bale en Suarez zijn momenteel wellicht de drie beste spelers ter wereld.

De prijs is nog wat anders... dat is uiteindelijk enkel het resultaat van marktopbod. Maar volgens die kromme logica is Suarez 50 miljoen zeker waard. Met Ribery en Müller rond hem kan hij vernietigend zijn. De efficiëntie of inventiviteit van Messi, of het atletisch vermogen van Ronaldo zal hij nooit hebben, maar misschien wordt hij wel een 'eeuwige derde' achter deze twee de komende jaren.
Met Suarez haal je ook een hoop stront binnen. Hopelijk blijft de Bundesliga verschoond van die figuur, gaat juist de goede kant op daar.