Graz

Full Version: Rock Werchter 2013
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Rammstein (bweurk) en Blur (tot nu toe de verrassing van festivalzomer 2013, olé) hebben we al.

Tickets vanaf 2 november.

Wie/wat verwachten jullie nog?
Green Day en Muse worden overal genoemd, maar die eerste hoeft voor mij helemaal niet. In 2010 genoeg gezien, dat ze Green Day maar doorschuiven naar Pukkelpop ofzo. The Who touren vanaf november in Noord-Amerika. Wie weet doen ze tegen de zomer ook wat Europese plaatsen aan en kan Schueremans ze strikken voor Rock Werchter, al lijkt me dat vooral ijdele hoop. Neil Young is momenteel ook ergens in Amerika aan het touren. Dat zou voor mij een headliner zijn die de editie op voorhand al fantastisch maakt. Zolang de 2 overige headliners niet even deprimerend als Rammstein zijn, ben ik echter al tevreden. Vorig jaar m'n ticket voor de 2013-editie reeds gewonnen bij de Humo-stand, dus prijs/kwaliteit zal het alleszins goed zitten voor mij :-)

Verder verwacht ik wel Placebo, Bloc Party en The Killers (die laatste hopelijk niet als absolute headliner maar als co- of sub-headliner) als andere grote namen. De kans op Sigur Ros is ook wel reëel, een dagje Sigur Ros-Radiohead zou waanzinnig zijn, laat ons hopen.
Voor in 'The Barn' hoop ik op namen als Band of Horses, Angus and Julia Stone, Bon Iver, Alt-J, Frank Ocean, Miike Snow, Jessie Ware en The National zonder echt te weten welke hiervan begin juli zullen touren in Europa.

Het leukste vind ik altijd de verrassingen, zoals Blur vorige week!
Blur was een mooie surprise, hopelijk ook op Glastonbury Smile
Verkerde topic, wellicht?
bij rock werchter zijn ze wel heel blij met blur, waren ze blijkbaar al ff mee bezig...

ik vermoed dat de headliners in grote lijnen wel al vastliggen. vermits er al commentaren over het programma te horen zijn (zonder de namen te verklappen, ik weet ze ook niet).

ik vraag me wel af wat ze gaan doen met killers, muse en green day. alle 3 lijkt me precies nogal moeilijk.
jimmy Wrote:bij rock werchter zijn ze wel heel blij met blur, waren ze blijkbaar al ff mee bezig...

ik vermoed dat de headliners in grote lijnen wel al vastliggen. vermits er al commentaren over het programma te horen zijn (zonder de namen te verklappen, ik weet ze ook niet).

ik vraag me wel af wat ze gaan doen met killers, muse en green day. alle 3 lijkt me precies nogal moeilijk.

Blur zal wel veel geld gekost hebben. Green Day lijkt me ook zo goed als zeker headliner, en Muse ook wel. Killers zullen er ook staan, maar die zijn geen headliner meer, zeker niet na slechte nieuwe plaat.
Ik gok nog op Depeche Mode, of misschien dat die los op de weide staan. Muse los op de weide zou ook kunnen, in boutique variant?
Blur is geniaal natuurlijk, en had ik in de verste verte niet zien aankomen maar toch verwacht ik daar een vrij sterk programma voor. Die hebben nu ook niet echt de populariteit van een Muse of Rammstein. Zie bv. The Killers daar wel voor staan.

Muse mag dan de derde headliner worden (graag op zondag!) en Green Day mag thuisblijven. Zou dan blijer zijn met iets als Depeche Mode bijvoorbeeld, want die touren ook komende zomer. Zou ook dwaas zijn om 3/4 van de headliners van 2010 te kopiëren, lijkt me.

Verder verwacht ik qua andere grote namen QOTSA, Bloc Party, Placebo, Sigur Ros. The Prodigy zal mss ook wel weer een dag komen afsluiten, en ik benieuwd wat waar is van de huidige Daft Punk-geruchten.
Green Day is bevestigd -_-
Sad
Nog 1 headliner te gaan dus - StuBru bevestigd inderdaad Greenday voor Werchter
Kan niet anders dan Muse
ja idd, of ze moeten weer voor een boutiqueversie gaan rond muse. die verkopen dat met gemak uit. en dan zal het killers met een dance act worden gok ik.
Elk alternatief zonder Muse vind ik prima. Ik zie ze in het Ziggo Dome al en ik zie dan liever wat anders op Werchter.
En toen sloeg de balans qua headliners ineens de negatieve kant uit. Als ze nu nog Green Day en Rammstein op een dag hadden gezet...
He hallo, leuk dat er weer een nieuw forum is opzet, ik miste het lezen van de speculaties al!
Ik las het vorige forum regelmatig, maar heb zelf nooit wat gepost. Nu dan maar eens wel!

Blur is echt een goede zet van Schuurmans, is redelijk exclusief. Ik denk dat ie daar veel mensen (zeker engelsen) mee trekt. Ben ik in ieder geval blij mee!
Green Day is een beetje een tegenvaller, vond ze de vorige keer al niet zo spannend, met al dat gedoe tussendoor. Als ze dat nu een beetje inperken en gewoon doorspelen kan het nog wel goed worden, want ze hebben zat bekende liedjes.

Wat denken jullie dat de vierde headliner wordt? Ik had gehoopt dat Depeche Mode misschien weer kwam, maar als ik iedereen mag geloven (en ik denk het zelf ook wel) dan wordt het Muse. Niet slecht, maar wel jammer dat het niet iets originelers is.

En nu hebben we de Barn natuurlijk, waar ze ook redelijk grote bands in kunnen zetten. Vorig jaar heb ik het een keertje overgeslagen, dus ik ben benieuwd hoe zo'n extra podium werkt.

Anyway, leuk om dit weer te kunnen doen hiero Smile
Trouwens, nog niet half oktober en al meer dan de helft van de headliners bekendgemaakt. Beetje stom, als je 't mij vraagt, net als een VVK begin november. Nog een aantal jaar en de eerste naam wordt bekendgemaakt op de zondag van het vorige festival...
is op vraag van de bands zelf hoor, die maken graag vroeger en vroeger bekend.
Overigens zie ik Mumford & Sons ook nog headlinen.
Denk dat ze (livenation) meer verdienen als Muse los staat op de wei.
Mumford & Sons headliner? Daar moeten ze nog heel veel boterhammetjes voor eten me dunkt. Die zijn toch ook niet populair genoeg daarvoor, zelfs voor subheadliner vind ik hen niet groot genoeg. Als Muse er nog bijkomt is het wel gewoon bijna een exacte kopie van de line up van 2010, maar dan Pearl Jam vervangen door Blur, wat ik een spijtige zaak vind. Muse vind ik persoonlijk wel een uitstekende festivalband, maar aangezien ik hen al in 2010 gezien heb en hen ook in december in het Sportpaleis zal zien, hoeft het niet per sé. Ik hoop nog steeds op een 'oudere' band als 4e headliner.
Green Day; geweldig! Echt een van mijn favoriete bands. Ik ben tot nu toe tevreden met deze line-up.

Kleine kans wel dat Muse de 4e headliner zal worden, die hebben aangegeven waarschijnlijk niet op festivals te staan. Hebben ze ook niet meer nodig natuurlijk.
Da's wel een spijtige zaak dan voor de mensen die geen ticket kochen voor hun zaalshow met de gedachte hen wel sowieso op Werchter te zien. Waar/Wanneer zou Muse gezegd hebben geen festivals te spelen deze zomer?
Op Last.fm deed deze line-up de ronde, voor dat Green Day bevestigd werd:

Quote:Donderdag: 2manydj's - Green Day - Soulwax
Vrijdag: Daft Punk - Blur - Phoenix
Zaterdag: Rammstein - Carly Rae Jepsen - Fiona Apple
Zondag: Neil Young & Crazy Horse - Arcade Fire

Uiteraard drie keer niets waard, maar voor Arcade Fire zou ik meteen tekenen.
Serieus, Carly Rae Jepsen?

RutgerGM Wrote:Da's wel een spijtige zaak dan voor de mensen die geen ticket kochen voor hun zaalshow met de gedachte hen wel sowieso op Werchter te zien. Waar/Wanneer zou Muse gezegd hebben geen festivals te spelen deze zomer?

Heb niet zo snel een link, maar een muziek journalist (Harm Groustra) van nu.nl heeft dat van ze vernomen in een interview. Er kan natuurlijk wel wat veranderen, maar je moet er sowieso niet blind van uitgaan.
Dré. Wrote:Serieus, Carly Rae Jepsen?
Daarom dat ik zeg dat het drie keer niets waard is :)
RutgerGM Wrote:Da's wel een spijtige zaak dan voor de mensen die geen ticket kochen voor hun zaalshow met de gedachte hen wel sowieso op Werchter te zien. Waar/Wanneer zou Muse gezegd hebben geen festivals te spelen deze zomer?
Ik heb Harm (fresh77) zien twitteren dat de band hem dat verteld heeft tijdens een interview die hij met ze deed.