Graz

Full Version: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2019
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
De 50e jubileum editie vindt plaats tijdens Pinksteren: 8-9-10 juni 2019.
In hetzelfde weekend als RAR/RIP dus.
Dat verwacht ik dat BKS weekje later zal plaatsvinden.
(05-06-2018, 19:57)BigBird Wrote: [ -> ]Dat verwacht ik dat BKS weekje later zal plaatsvinden.

Uiteraard, dat was altijd hun weekend maar ze zijn er dit jaar eenmalig van afgeweken omdat PP het "inpikte". Anders was Pearl Jam waarschijnlijk niet doorgegaan.
(05-06-2018, 19:55)BigBird Wrote: [ -> ]De 50e jubileum editie vindt plaats tijdens Pinksteren: 8-9-10 juni 2019.
In hetzelfde weekend als RAR/RIP dus.

+7 juni ? ( Als het door gaat. )
Laat ik dan maar de eerste namen droppen met hoofdletters. Deels "educated guess", deels wishful thinking, deels wilde gok.

U2

THE POLICE, of STING met alleen Police-nummers

THE DIRE STRAITS EXPERIENCE

NEIL YOUNG

MUSE

TOOL

GOLDEN EARRING

ROWWEN HÈZE

ANOUK

KENSINGTON
(06-06-2018, 22:59)Maynard-J Wrote: [ -> ]THE DIRE STRAITS EXPERIENCE

Moet dit een coverband voorstellen?
(06-06-2018, 23:09)hythloth Wrote: [ -> ]
(06-06-2018, 22:59)Maynard-J Wrote: [ -> ]THE DIRE STRAITS EXPERIENCE

Moet dit een coverband voorstellen?

Ja, maar wel met twee oud-leden van Dire Straits zelf: saxofonist Chris White en drummer Chris Whitten. Stonden vorig jaar in het Heerlense theater,  en in november dit jaar weer.

Een tribute band op Pinkpop gaat natuurlijk heel ver. Maar is al eens gezegd dat een reünie er echt niet van gaat komen. Als deze band wel tourt en al twee concerten in de regio speelt is het niet eens zo'n gekke gedachte dat ze het voor deze keer wel zouden doen.
Tijd voor een reunie van De Heideroosjes
Die grote reünieact is ook bekend: Keane.
Muse, U2, Neil Young, Tool
Stop de tijd,waar kan ik kaarten kopen??
De kans van Neil Young op Pinkpop is allang verkeken: als Mojo het had gewillen was het in 2013 gebeurd.
(07-06-2018, 23:20)Martijn Wrote: [ -> ]De kans van Neil Young op Pinkpop is allang verkeken: als Mojo het had gewillen was het in 2013 gebeurd.

Had niet veel gescheeld hoor. Was destijds bijna rond, weet niet of dat idd 2013 was.
Als hij in de zomer van 2019 met Promise of the Real naar europa komt, dan weet ik het nog niet hoor.
Volgens Lukas Nelson zou in ieder geval 2018 drukker worden na het album, Paradox is al even uit. Staat hij zelf met Promise of the Real op Bospop dit jaar en heeft Young ´geoefend´ met Crazy horse.
Er is blijkbaar een etentje geweest met management van Young, dat zegt niet veel. Ook over The Police overigens.

(07-06-2018, 23:11)kesselman Wrote: [ -> ]Muse, U2, Neil Young, Tool
Stop de tijd,waar kan ik kaarten kopen??

Dan blijkt Leon Ramakers (de mojo-man die ook achter de komst van Stones of Springsteen zat) contact zou hebben met U2.

U2, Young, The Police en dan nog een pop of metal act er bij. Als popafsluiter Beyonce die met Jay-z in 2019 terug komt naar europa bijvoorbeeld.
In die richting wellicht.
De rest is opvulling.
Rammstein zit nu in de studio voor een nieuw album. Daar heb je, je metal act.
(08-06-2018, 10:06)pudpong3 Wrote: [ -> ]Rammstein zit nu in de studio voor een nieuw album. Daar heb je, je metal act.

Stonden er wel heel kort geleden.
Ik denk dat die net als Metallica eerder voor zalen en stadions gaan.
(10-06-2018, 11:11)pudpong3 Wrote: [ -> ]Laatste alinea.

https://www.1limburg.nl/landgraaf-bijna-...t=topstory

Kom er maar in!


"Misschien dat veel grotere acts willen meedoen die ooit bij ons gespeeld hebben en nu 'huge' zijn."

https://youtu.be/_Srg131UFVk
BKS in Pinksterweekend.... dat is vreemd
(10-06-2018, 23:51)Rik Wrote: [ -> ]BKS in Pinksterweekend.... dat is vreemd

Nee, het is briljant. Om twee redenen:

1. PP zal op het nostalgiefeest van de 50ste editie minder behoefte hebben aan BKS headliners als Radiohead, daar is na het boeken van stadionacts als U2 gewoon geen goede plek meer voor en ook onvoldoende publiek naast alle classic rockers en jongeren, nog los van het budget. Op BKS kunnen ze afsluiten voor 20.000 man die speciaal voor hun een kaartje hebben gekocht. Juist door in datzelfde weekend te gaan zitten kan BKS al die goeie bands wegkapen die best op PP hadden willen spelen maar er letterlijk en figuurlijk niet passen. Ik durf er eentje te gokken: TOOL.

2. De volgende PP is zo speciaal en (nu al) gehypet dat iederéén afwacht wie daar gaan spelen en wat een ticket moet kosten. Er valt ook een abnormaal hoge ticketprijs te verwachten en je kan die euro's maar één keer uitgeven. Dit gaan RW, DTRH en LL merken aan hun eigen verkoop, maar BKS niet heel erg denk ik. De overlap in doelgroep is vooral volgend jaar minimaal, en BKS kan van PP profiteren zoals gezegd in punt 1. De BKS-gangers die PP puur om het speciale karakter overwegen maar qua tijd en geld niet beide kunnen doen, zullen het bij BKS houden omdat het gewoon niet anders kan. Andersom geldt hetzelfde. Beide festivals hebben hun eigen publiek met deze keer ook nog eens nul overlap. Behalve misschien op de donderdag, als dat doorgaat.

Het spijt me enorm voor PP, maar ik zit dat weekend op BKS en koop morgen mijn early bird ticket.
L1 en Smeets reageren: Pinkpop krijgt volgend jaar concurrentie van Best Kept Secret http://bit.ly/2y1TmUb
En dan boekt Pinkpop Radiohead Smile
Dilemma op komst: Pinkpop of Best Kept Secret in 2019? https://bit.ly/2sN0nTS
(11-06-2018, 15:40)Indiaantje89 Wrote: [ -> ]En dan boekt Pinkpop Radiohead Smile

en TOOL Big Grin
Waarom denken jullie dat Tool op Pinkpop gaat staan? Dit gaat alleen gebeuren als Maynard genoegen neemt met een positie als afsluitende act van Noord.

Voor op de Main Stage is een Tool niet meer geschikt: de doelgroep is tenslotte tussen de 16 en 25 jaar en de mensen in deze doelgroep worden wilder van een Ed Sheeran of The Chainsmokers. Tool kennen ze niet eens meer waarschijnlijk.

Voor de headlinerplekken zou ik dus eerder denken aan een greep uit het clubje: Adele, Robbie Williams, P!nk, Rihanna, Metallica, Muse, Coldplay, Kings of Leon, U2, Kensington, Ed Sheeran en alles wat ik nog vergeet.
Is Pearl Jam dan ook voor de doelgroep tussen de 16 en 25 jaar?
Ja. 3FM hypet deze band.