Graz

Full Version: Jera on Air
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Eerder maakte Jera on Air al bekend niet meer in het Hemelvaartweekend te zitten omdat het te vroeg in het festivalseizoen valt maar op 7 & 8 juni. A Day to Remember, Cancer Bats en The Ghost Inside waren al bevestigd. Vandaag worden daar Asking Alexandria en Funeral for a friend aan toegevoegd.

Ook is Mojo met het festival in zee gegaan.

Quote:Afgelopen dinsdagavond in een drukbezochte Melkweg speelde Asking Alexandria de zaal nog helemaal plat. Zaterdag 8 juni zal de band van frontman Danny Worsnop op het Jera On Air festival in Ysselsteyn spelen. Want nadat de organisatie van Jera On Air er eerder al in slaagde om A Day to Remember, Cancer Bats en The Ghost Inside vast te leggen, zorgt het met Asking Alexandria nu wederom voor een prachtige toevoeging aan het festival.

Met de komst van de Britse metalcore band is de koek echter nog lang niet op. Ook Funeral for a Friend, de meer dan succesvolle band uit Wales, is 8 juni aanstaande in Ysselsteyn van de partij.

Asking Alexandria komt dit jaar nog met een derde studioalbum. Na de twee eerdere uiterst goed ontvangen albums, Stand up and Scream en Reckless & Relentless, zijn de verwachtingen omtrent het nieuwe werk hooggespannen. Niet dat de mannen van Asking Alexandria daar wakker van liggen overigens. De nog jonge band (2008) stond al op immense podia als die van Groezrock en het prestigieuze Download Festival. Om nog maar niet te spreken over de honderden zalen die het vijftal uit Yorkshire al uitverkocht én plat speelde. Ze zijn dus gedegen voorbereid op een uitzinnige meute zaterdag 8 juni in Ysselsteyn.

Een award voor ‘Best British newcomer’ en zelfs eentje voor ‘Best British Band´. Wereldwijde tournees met onder andere Iron Maiden en Linkin Park. Het moge duidelijk zijn dan Funeral for a Friend een meer dan gevestigde naam is. Twaalf jaar geleden werd de post-hardcore band opgericht in het zonder twijfel idyllische Welshe Bridgend. In 2013 zijn we inmiddels vijf zeer gewaardeerde albums en talloze liveshows verder. Nog deze maand komt album nummer zes, ‘Conduit’, uit. Op 8 juni zullen ze in Ysselsteyn eens te meer laten zien wat ze in hun mars hebben tijdens het Jera On Air festival.

Early Bird tickets Jera On Air uitverkocht

De organisatie van Jera On Air wist maandagavond te melden dat de Early Birds-tickets uitverkocht zijn. De kaartjes tegen gereduceerde prijs vlogen als warme broodjes over de toonbank. Vanaf vandaag zijn kaartjes voor het festival, voor zowel vrijdag 7 juni als zaterdag 8 juni, te koop via de officiële website:www.jeraonair.nl.
Ben benieuwd wat er nog meer geboekt gaat worden!
Parkway Drive en Apologies I have none toegevoegd aan het affiche.
Nadat eerder al o.a. Dropkick Murphys, Of Mice & Men en We came as romans waren bevestigd zijn er nu weer nieuew namen bekend gemaakt waaronder Against Me!
Line up so far:
Against Me!
Defeater
The Amity Affliction - Official
First Blood - OFFICIAL PAGE
Brutality Will Prevail
Gnarwolves
Of Mice & Men
letlive
AYS
Faintest Idea
Call It Off
Dropkick Murphys
Black Dahlia Murder
Emmure
We came as romans
VIER NIEUWE NAMEN EN START LOKALE VVK

Afgelopen week toverde de organisatie van Jera On Air weer enkele aansprekende en tevens verrassende namen uit de hoge hoed. De week begon sowieso goed voor het festival, dat op vrijdag een gloednieuwe website lanceerde. Later in de week deed het daar nog een schepje bovenop met de bekendmaking van vier nieuwe bands die het festival aan zullen doen.

De meest in het oog springende naam is die van Zebrahead. De punkers uit Californië zullen als één van de headliners op vrijdagavond het Jera On Air-podium beklimmen. Na bijna twintig jaar, tien albums, tientallen tours én een grammy nominatie voor hun cover van Metallica’s ‘Enter Sandman’ is deze band nog steeds vernieuwend en ziet het de fanbase nog elke dag groeien.

Wie Zebrahead zegt, zegt automatisch ‘Playmate of the year’. En dat is misschien wel onterecht. Deze kneiter van een hit, welke in 2000 zorgde voor de definitieve doorbraak van het vijftal, is namelijk niet de enige parel die de punkers produceerden. In de nazomer van 2013 kwam met ‘Call Your Friends’ alweer het tiende album op de markt. Een passende titel; bel al je vrienden en kom op vrijdag 13 juni genieten van deze rasartiesten op Jera On Air.

Met de bekendmaking van Zebrahead was de koek echter nog lang niet op. Bij de editie van 2012 zagen we met The Charm The Fury een toen nog erg talentvolle band op de planken in Ysselsteyn. Intussen is de band het stempel ‘talentvol’ al lang en breed ontgroeid. Met optredens op onder andere Groezrock, Fortarock en clubshows in onder meer de Heineken Music Hal hebben de Amsterdammers met Caroline Westendorp als vrouwelijke screamer een ongekende groei doorgemaakt. De organisatie van Jera On Air is dan ook trots om tezien dat de band die ooit werd aangekondigd als talent, zich heeft ontwikkeld tot gevestigde naam uit het metalcore-genre. Op zaterdag 14 juni zal The Charm The Fury wederom het podium in Ysselsteyn betreden, ditmaal op de Impericon Main Stage.

Nog een oude bekende zijn the 101’s. De band die we vorig jaar al zagen op het Ysselsteynse festival, komt ook dit jaar langs. Eerder al werd bekendgemaakt dat White Russian Records op vrijdag een showcase verzorgt met onder meer Note to Amy en Screw Houston Start Screaming!. Afgelopen week werden ook the 101’s aan deze showcase toegevoegd. De jonge punkers uit Eindhoven, die afgelopen jaar ook in Meerhout op de planken stonden tijdens Groezrock, kwamen eerder dit jaar met het goed ontvangen album ‘For The Years’ naar buiten.

Daarnaast zal er voor de aanstaande editie, speciaal voor Jera On Air, een band worden opgericht die na de punkrockkaraoke op zaterdag een volledige coverset van de legendarische punkrock band NOFX ten gehore zal brengen in de Punkbrockbar. Deze (volledig Belgische) band zal bestaan uit leden van oa. Gino’s Eyball en Arizona.

Tot slot kondigde de organisatie van het festival aan dat aanstaande maandag 14 april de lokale voorverkoop van Jera on Air 2014 begint, wat op 13 en 14 juni plaats zal vinden. De kaarten zijn o.a. te verkrijgen bij; Kwalitaria Forest en COOP van der Leij in Ysselsteyn, Cafetaria Old Dutch in Venray en Ster Videotheek in Horst aan de Maas. Kaarten zijn natuurlijk ook online verkrijgbaar.
Kan de datum in topic titel worden aangepast? Dit jaar is Jera op 13 en 14 juni.
dONE.
Hatebreed ook bevestigd voor zaterdag de 14e
JOA14 line up is complete with the next six bands:

Born From Pain
Antillectual
Napoleon
The Filaments
The Octopussys
For I Am King
Bij goed weer ben ik aanwezig. Maak er dan een weekendje Noord-Limburg van en pak dan ff Hatebreed en Dropkick Murphys mee.
Ik heb m'n kaartje voor de zaterdag gisteren gekocht: Dropkick Muphys, Filaments en Against Me! even meepakken Smile
Was nog niet eerder op Jera geweest, wat een leuk feestje! Het is vrij klein kwa opzet en lekker overzichtelijk. Twee tenten waar om en om gespeeld wordt dus je hoeft vrijwel niets te missen. Faintest idea was lekker skankend de dag beginnen. The Charm the Fury heb ik nu 3x in de afgelopen anderhalve maand gezien, da's te veel. The filaments keek ik naar uit en was leuk, vanwege autopech waren ze maar net op tijd aanwezig.
Dropkick Murphys waren net als altijd: kolkende massa en meebleren, je weet wat je kan verwachten maar blijft leuk. Het hoogtepunt voor mij was het optreden van Against Me! Het verhaal achter de band en laatste album is erg interessant en de show was erg strak!
Vond het daarna wel mooi geweest, Letlive, Of mice&men en Hatebreed al vaker gezien en niet echt mijn ding, dus was zelfs nog voor middernacht weer thuis. Drank en eten was goed te doen met €2 voor een bonnetje. Ik ben hier volgend jaar wederom te vinden!
Ik had twee perstickets voor dit jaar maar kon uiteindelijk niet gaan wegens kosten, echt balen! Had een interview met Emmure geregeld, en had veel zin in Of Mice & Men, Dropkick Murphy's, Architects en Letlive!

Ik had wel de week ervoor de drummer van de Dropkick Murphy's geinterviewd via email, en die staat op www.allthingsloud.com onder de Interviews pagina!
In 2015 op 19 & 20 juni, vanaf vanmiddag tot en met donderdag worden er elke dag namen bekend gemaakt

Call them early Christmas presents or late Sinterklaas ones, from today 2 PM on we’re going to announce some major #JOA15 names every day until Thursday.
Eerste 2 namen: Destine & Lagwagon
Destine, ik dacht dat die al dood en begraven waren.
MyMusic Wrote:Destine, ik dacht dat die al dood en begraven waren.

dat hoopte ik, maar helaas. Ach, er moet ook gegeten worden
Ben niet heel erg thuis in het genre maar voor zover ik het op een 'afstand' kan beoordelen komen er een aantal leuke namen bij.
metal bouwie Wrote:Ben niet heel erg thuis in het genre maar voor zover ik het op een 'afstand' kan beoordelen komen er een aantal leuke namen bij.

welke namen heb je nog meer gehoord dan?
Enter Shikari en Terror erbij.
+ Stray from the Path, In Hearts Wake en Counterparts
All Time Low is de headliner.

[Image: B4k5GleCAAAeP7_.jpg]
pfff, voor mij was het affiche afgelopen jaar leuker, ik sla over dit keer
A Day to Remember erbij als headliner en 19 januari meer namen
[Image: 5499_1072277292814833_743766200067391694...e=572C0C67]

Ze zijn hier weer erg leuk bezig...
Pages: 1 2 3 4