Graz

Full Version: Rock en Seine
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Hier nog mensen die naar dit festival gaan? Vandaag zijn de eerste drie namen bekend gemaakt; Phoenix, System of a Down en Paul Kalkbrenner. Ben zelf vooral blij met Phoenix in ieder geval.

Heb m'n kaartje een tijdje terug met early bird korting al gekocht na de goede ervaringen vorig jaar. Echt ideaal te combineren met uitstapjes in Parijs.

Dit jaar is het festival op 23, 24 en 25 augustus. Wederom het weekend na Lowlands.
Zal toch niet zo zijn dat als SOAD naar Nederland komt ze op LL staan.
Er was afgelopen jaar wel enige overlap met Lowlands. O.a. The Black Keys, Bloc Party, The Shins, Billy Talent en Of Monsters and Men stonden op beide festivals. Dus het zou zomaar kunnen dat SOAD naar Lowlands komt.
SOAD zie ik wel Grolsch of Alpha afsluiten
BigBird Wrote:SOAD zie ik wel Grolsch of Alpha afsluiten

Mochten ze komen dan zal het voor de Alpha zijn lijkt mij. Als afsluiter.

Voor mij hoeft het niet, maar rond die tijd (21:00-23:00) staat er altijd zat om uit te kiezen.
BigBird Wrote:SOAD zie ik wel Grolsch of Alpha afsluiten
Echt geen Grolsch artiest lijkt me. Die zal dan wel Alpha afsluiten.
Het zit in de overweging, met Phoenix ben ik in elk geval blij Smile
Tomahawk en Gary Clarck Jr. hebben zichzelf bevestigd. Morgen presenteert Rock en Seine officieel zeventien nieuwe namen.
Dan zal deze gelekte afbeelding wel kloppen:
[Image: 733982_10200947776920783_1165696460_n.jpg]

Dat is nog steeds mager zeg. Alleen Phoenix en Nine Inch Nails doen mij echt iets vooralsnog. Ben benieuwd welke bands dan nog te klein zijn voor dit affiche.
Er is inmiddels meer gelekt. Franz Ferdinand, Kendrick, Tame Impala, Major Lazor o.a. zouden ook komen. Morgen om tien uur weten we meer in ieder geval.

Hopelijk onderscheiden ze zich in de volgende lichting wat meer van Lowlands en boeken net als vorig weer wat leuke namen die het de moeite waard maken beide festivals te bezoeken.
[Image: 7iB0UO7.png]

Dit is hem dus voorlopig.
Voor mij misschien een mogelijk alternatief tegenover Rock n Heim.

In 2005 ben ik nog een dag geweest, maar dat zal nu wel compleet anders zijn, zeker?
Geen idee hoe het er in 2005 aan toe ging? Het park is een nationaal monument dus dat zal er nog het zelfde uitzien. Sinds vorig jaar zijn er vier podia in plaats van drie. Het publiek was behoorlijk relaxt viel me vorig jaar op en er stonden genoeg leuke acts om het weekendje Parijs te rechtvaardigen. Het is vooral de combi die het aantrekkelijk maakt natuurlijk. Dit jaar op één van de ochtenden het Louvre bezoeken, dat is er vorig jaar niet van gekomen.
Wel bizar dat een dagticket 49 euro kost, maar je wel 60 euro neerlegt voor een weekendje op de camping met een 2 persoonstent. Kan je net zo goed op zoek gaan naar een hotel.
Hotel op een shabby plek bij Gare du nord met pleurisgaar bed en een wc en douche waar ik mijn reet niet kon keren kost 6 tientjes per nacht.

Als die 60 euro op de stadscamping in Parijs bij Bois de bologne is dan zou ik dat preferen boven 3 voudige kosten.
Zat vorig jaar in een Campanile hotel een flink eind van het festival terrein. Maar dat kwam wel weer handig uit met uitjes plannen in de ochtend/vroege middag. Dit jaar voor een Campanile wat dichterbij gekozen, want die metro rit duurde toch altijd wel bijna een uur van het festival terug naar het hotel.
Vertel even wat dat kost, dan kan ik weer concluderen dat ik wat voorbarig was Big Grin
Piet Knaak Wrote:Het is vooral de combi die het aantrekkelijk maakt natuurlijk.

Hoe dat zo eigenlijk? Ik heb de laatste jaren best wel wat stedentripjes gedaan, maar Parijs was een tegenvaller, wat een armoedige stinkstad is dat, natuurlijk hebben ze wel leuke dingen, maar echt 100 maal liever Barcelona.
De Ibis Budget hotels (niet echt sterrenhotels, maar wel duidelijk beter dan wat Willie beschrijft) in het stadsgedeelte waar het festival plaats vindt hebben 2-3 persoonskamers voor 45 per nacht, en in het centrum vind je jeugdherbergen van hoge kwaliteit aan 30-40 per nacht voor private kamers. Als je goed zoekt komt een overnachting in de stad toch veel beter uit dan een camping, zeker omdat je per tent en niet per persoon betaalt op de camping, en je dus ook mag zien dat je al jouw zooi in dat 2-persoonstentje kwijtgeraakt.
Ik was tot vorig jaar nog nooit in Parijs geweest en het was toch altijd wel een stad die mij tot de verbeelding sprak. Er zijn toch een hoop typische toeristen dingen die ik wel gezien wilde hebben (Notre-Dame, Eiffel Toren, Sacre Coeur etc.). Het voornaamste wat ik nog wilde zien is het Louvre en gewoon nog eens wat rondstruinen door Montmartre is ook niet verkeerd dus genoeg reden om nog eens terug te gaan. Ben overigens zelf ook meer fan van Barcelona (en Primavera wat dat betreft) maar dat zat er nog even niet in dit jaar. Ben ook op uitwisseling geweest in Barcelona dus ik heb de stad wel redelijk leren kennen in die twee weken.

Wat betreft het hotel, ik ga er met mijn vader heen dus ik betaal alleen m'n festival ticket. Geen idee wat zo'n Campanile hotel kost maar het zal niet het goedkoopst haalbare zijn en sowieso wel boven die zestig euro. De voornaamste reden dat ik nog niet naar Primavera ga is dan ook dat ik dat wel helemaal zelf zal moeten betalen dus daar zal ik wat langer van te voren voor moeten sparen Tongue
Willie Wrote:
Piet Knaak Wrote:Het is vooral de combi die het aantrekkelijk maakt natuurlijk.

Hoe dat zo eigenlijk? Ik heb de laatste jaren best wel wat stedentripjes gedaan, maar Parijs was een tegenvaller, wat een armoedige stinkstad is dat, natuurlijk hebben ze wel leuke dingen, maar echt 100 maal liever Barcelona.

Mee eens. Parijs is mooi en heeft zeker zijn leuke dingen, maar heel veel hotels en restaurants zijn er zwaar overprijst en het is meer een soort van groot openluchtmuseum in plaats van een stad.
Ook een stad waar je eigenlijk niet heen moet in de zomer. Als je niet heel vroeg voor het Louvre staat krijg je eerst een gratis wachtrij van meer dan een uur om vervolgens stapvoets door een overvol museum te mogen lopen. Vorig jaar in november vier dagen geweest en concerten van Pulp en Mark Kozelek bezocht. Mooie zalen, maar een biertje is er gewoon rond de 7/8 euro.
Ik vind Parijs erg leuk om in rond te lopen. Daar eindigt het ook zowat.

Maar Barcelona verkiezen... pffft. Dat is de speeltuin van Europa. Dan nog liever Franse clichés in een grote maar dunbevolkte stad, dan alle toeristen van de hele melkweg op één plek in een kleine, dichtbevolkte stad als Barcelona. Natuurlijk spreek ik hier enkel maar in termen van toerisme; als ik naar Barcelona ga, heb ik daar geen last van Tongue

Volgens mij associeert Willie die stad net iets te veel met Primavera Wink
Nee.
Volgende week donderdag nieuwe namen Smile
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12