Graz

Full Version: Radio 2 Top 2000
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Wie levert er dit jaar ook een lijstje in? Ik ben me ervan bewust dat Radio 2 niet de favoriete zender is van de gemiddelde Graz'er, maar het is wel tof om te zien dat de laatste 4-5 jaar steeds meer alternatieve hits in de Top 2000 terecht komen (Radiohead, Arcade Fire, Tame Impala, The Smiths, The Stone Roses, Arctic Monkeys, Joy Division, The Smashing Pumpkins, Beck, Eels, Pulp, MGMT, Midlake, Underworld etc). Langzaam maar zeker wordt de lijst een steeds betere afspiegeling van alles wat op muzikaal vlak relevant is geweest in de afgelopen 50 jaar. 

Stemmen doe je hier.

Ik ben dit jaar voor de volgende nummers gegaan: 

Vrij keuzes:
1. Atmosphere - Painting 
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3. Cœur de Pirate - Place de la République
4. dEUS - Instant Street
5. Eefje de Visser - Scheef
6. Lorde - Sober
7. Nils Frahm - Says
8. Phosphorescent - Song for Zula
9. Radiohead - Let Down
10. Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing
11. The Crookes - Maybe in the Dark
12. The National - About Today
13. The National - Fake Empire
14. The Postal Service - Such Great Heights
15. The xx - Say Something Loving

Keuzelijst: 
1. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll
2. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
3. Damien Rice - The Blower's Daughter
4. Gorki - Mia
5. Johan - Tumble and Fall
6. Nelly Furtado - Try
7. Keane - Bedshaped
8. MGMT - Kids 
9. Nick Drake - Pink Moon
10. Pulp - Disco 2000
11. Spinvis - Bagagedrager
12. Tame Impala - Let It Happen
13. Tame Impala - The Less I Know the Better
14. The Killers - Mr. Brightside
15. The Smiths - Girlfriend in a Coma
16. The Smiths - How Soon Is Now?
17. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Ou
18. The Verve - The Drugs Don't Work
19. The xx - On Hold
20. The Cure - Lovesong
Ik heb gestemd op de snob 2000
Het blijft een schande dat ze die keuzelijst niet fatsoenlijk bijhouden.
Je zet toch op z'n minst alle nummers die vorig jaar in de uiteindelijke top 2000 gestemd zijn er het volgend jaar erin.
Ook hier de snob 2000
Snob 2000 voor mij, heb al gestemd.
Ik heb ook weer eens gestemd. Radio2 trouwens zeker geen walhalla, maar op het moment wel een redelijk radio alternatief.

https://stemmen.top2000.nl/mijnlijst.htm...&view=list
(01-12-2017, 19:52)atthedrive-in Wrote: [ -> ]Ik heb gestemd op de snob 2000

Ik uiteraard ook, daar zou ik wel op 200-300 nummers uit de keuzelijst willen stemmen.
(01-12-2017, 19:57)remothebest Wrote: [ -> ]Het blijft een schande dat ze die keuzelijst niet fatsoenlijk bijhouden.
Je zet toch op z'n minst alle nummers die vorig jaar in de uiteindelijke top 2000 gestemd zijn er het volgend jaar erin.
Dat doen ze toch gewoon? Of welke nummers ontbreken er dan die er vorig jaar wel in stonden? 

Ik snap de willekeur bij de redactie van Radio 2 vooral niet zo goed. De laatste jaren zijn er aardig wat grote alternatieve namen uit de 90s en 00s aan de keuzelijst toegevoegd. Daardoor maakt artiesten zoals deze eindelijk kans om in de Top 2000 te belanden (tussen haakjes het aantal keer dat ze nu in de keuzelijst zijn opgenomen)

The Smiths (7x)
Radiohead (7x)
Arctic Monkeys (6x)
Queens of the Stone Age (6x)
The Smashing Pumpkins (6x)
Damien Rice (6x)
Johan (5x)
Elbow (5x)
Arcade Fire (4x)
Björk (4x)
Disclosure (3x)
Echo & the Bunnymen (3x)
Gorillaz (3x)
Joy Division (3x)
MGMT (3x)
Spinvis (3x)
The Jam (3x)
Eels (2x)
Franz Ferdinand (2x)
Nick Drake (2x)
Nine Inch Nails (2x)
Portishead (2x)
Tame Impala (2x)
The Stone Roses (2x)
The War on Drugs (2x)
Pulp (2x)
Andrew Bird (1x)
Anderson. Paak (1x)
Badly Drawn Boy (1x)
Dizzee Rascal (1x)
DJ Shadow (1x)
dEUS (1x)
Glen Hansard (1x)
Hot Chip (1x)
Izzy Bizu (1x)
John Grant (1x)
Låpsley (1x)
LIV (1x)
Love (1x)
Maggie Rogers (1x)
Midlake (1x)
Miike Snow (1x)
Nada Surf (1x)
Nick Cave & Bad Seeds (1x)
Placebo (1x)
Pixies (1x)
TC Matic (1x)
The Jayhawks (1x)
The La's (1x)
The Strokes (2x)
The xx (1x)

Maar vervolgens zien ze andere grote alternatieve bands die ook zalen van het kaliber AFAS Live uitverkopen gewoon totaal over het hoofd. Dan denk ik bijvoorbeeld aan The National, Interpol, Bon Iver, LCD Soundsystem, Sigur Rós en Sufjan Stevens.
Staat Bazart erin? Anders doe ik niet meer mee.

Oscar and the Wolf mag ook.

#belgiumforlife
Clouseau doet het vast goed #depassieisvoorbij
The radios.
Je mag er toch van uitgaan dat het merendeel van de genomineerde nummers een dwarsdoorsnede is van hetgeen het gehele jaar op Radio 2 te beluisteren valt. Dus ik denk dat de lijst wel goed in elkaar zit, maar dat het doordejaarse aanbod verbreed moet worden, zowel qua bands als verschillende nummers van de bands.

Of Radio 2 moet deze lijst zo opstellen/gebruiken dat van hieruit de playlist van het komende jaar bepaald gaat worden. Ik zeg maar, meer dan 50-100 stemmen dan krijg je plek op de totale playlist of zoiets.
(01-12-2017, 22:55)Gretz Wrote: [ -> ]
(01-12-2017, 19:57)remothebest Wrote: [ -> ]Het blijft een schande dat ze die keuzelijst niet fatsoenlijk bijhouden.
Je zet toch op z'n minst alle nummers die vorig jaar in de uiteindelijke top 2000 gestemd zijn er het volgend jaar erin.
Dat doen ze toch gewoon? Of welke nummers ontbreken er dan die er vorig jaar wel in stonden? 

Ik snap de willekeur bij de redactie van Radio 2 vooral niet zo goed. De laatste jaren zijn er aardig wat grote alternatieve namen uit de 90s en 00s aan de keuzelijst toegevoegd. Daardoor maakt artiesten zoals deze eindelijk kans om in de Top 2000 te belanden (tussen haakjes het aantal keer dat ze nu in de keuzelijst zijn opgenomen)

The Smiths (7x)
Radiohead (7x)
Arctic Monkeys (6x)
Queens of the Stone Age (6x)
The Smashing Pumpkins (6x)
Johan (5x)
Arcade Fire (4x)
Björk (4x)
Gorillaz (3x)
MGMT (3x)
The Stone Roses (2x)
The War on Drugs (2x)
Spinvis (3x)
Nine Inch Nails (2x)
Nick Drake (2x)
Tame Impala (2x) 
Pulp (2x)
Nick Cave & Bad Seeds (1x)
Pixies (1x)
DJ Shadow (1x)

dEUS (1x)
John Grant (1x)
Midlake (1x) 
The xx (1x)

Maar vervolgens zien ze andere grote alternatieve bands die ook zalen van het kaliber AFAS Live uitverkopen gewoon totaal over het hoofd. Dan denk ik bijvoorbeeld aan The National, Interpol, Bon Iver, LCD Soundsystem, Sigur Rós en Sufjan Stevens.

Johan zelfs vijf keer, wow. Dan gaat Tumble and fall wel in mijn lijstje komen.
Wie of wat is erbij gebaat dat er meer alternatieve artiesten in de top 2000 komen?
Die presentatie tijdens de Top 2000 is vooral zo oubollig, dat is wat me nog meer tegenstaat dan de lijst zelf.
"35 Jaar geleden zijn we geëmigreerd naar Wellington, NZ, maar dank zij de Top 2000 zijn we toch ieder jaar weer een beetje thuis in Appelscha inclusief oliebollen en erwtensoep..."
"Iedere dag zit ik met wallen onder mijn ogen op het werk, omdat ik 's avonds niet kan stoppen met luisteren naar DE LIJST DER LIJSTEN."
(02-12-2017, 11:42)Murdoc Niccals Wrote: [ -> ]"Iedere dag zit ik met wallen onder mijn ogen op het werk, omdat ik 's avonds niet kan stoppen met luisteren naar DE LIJST DER LIJSTEN."

Nog zo een idd  Smile
[Image: giphy-1.gif]
(02-12-2017, 11:28)Enzo Wrote: [ -> ]Wie of wat is erbij gebaat dat er meer alternatieve artiesten in de top 2000 komen?

Ook normies hebben recht op goede muziek.
(02-12-2017, 11:43)marcorenton Wrote: [ -> ]
(02-12-2017, 11:42)Murdoc Niccals Wrote: [ -> ]"Iedere dag zit ik met wallen onder mijn ogen op het werk, omdat ik 's avonds niet kan stoppen met luisteren naar DE LIJST DER LIJSTEN."

Nog zo een idd  Smile

Hehe, het is inderdaad nogal knullig en burgerlijk allemaal. Maar ergens vind ik dat ook wel passen bij die dagen van het jaar.

Zelf ook gestemd, op (lekker normie enkel liedjes uit de keuzelijst):

- Arcade Fire - Wake Up
- The Beatles - Norwegian Wood
- Beck - Loser
- Bill Withers - Lovely Day
- Blur - Parklife
- Damien Rice - 9 crimes
- David Bowie - Space Oditty
- Eels - Novocaine For The Soul
- Franz Ferdinand - Matinee
- Green Day - Basket Case
- Johan - She's Got A Way With Men
- Midlake - Roscoe 
- Nada Surf - Popular
- The Offspring - Self Esteem
- Radiohead - Paranoid Android
- Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
- Spinvis - Bagagedrager
- Tame Impala - Let It Happen
- Weezer - Buddy Holly
Ben jij er zo eentje ja? Sound of Silence heb ik ook in m’n lijst, maar dan van Disturbed.
Hup naar het strafbankje.
(02-12-2017, 10:32)pudpong3 Wrote: [ -> ]Je mag er toch van uitgaan dat het merendeel van de genomineerde nummers een dwarsdoorsnede is van hetgeen het gehele jaar op Radio 2 te beluisteren valt. Dus ik denk dat de lijst wel goed in elkaar zit, maar dat het doordejaarse aanbod verbreed moet worden, zowel qua bands als verschillende nummers van de bands.

Of Radio 2 moet deze lijst zo opstellen/gebruiken dat van hieruit de playlist van het komende jaar bepaald gaat worden. Ik zeg maar, meer dan 50-100 stemmen dan krijg je plek op de totale playlist of zoiets.

De lijst zit in grote lijnen redelijk goed in elkaar, maar het blijft dus vreemd dat ze bepaalde alternatieve artiesten zoals Björk wel met 4 nummers op de keuzelijst zetten en anderen totaal negeren.

Beter schuiven ze gewoon alle nummers die veel vrije keuze-stemmen hebben gekregen gewoon door naar de keuzelijst van volgend jaar. Dan hadden nummers als Rebellion (Lies), Fake Empire en Bloodbuzz Ohio er allang op gestaan. 

Wat ook een idee kan zij is om de top zoveel van de Snob 2000 op te nemen in de voorselectie. Die nummers zijn ook populair genoeg om uiteindelijk in de Top 2000 terecht te komen.
https://content.radio10.nl/wp-content/fi...-1-min.pdf

Geen idee of The National hier in staan, maar staan ze er niet in dan maken ze naar mijn idee 0 kans om in de Top 2000 te komen.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11