Graz

Full Version: Klein en minder fijn popnieuws
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Depeche Mode komt 23 oktober met data voor hun wereldtournee
'The Rolling Stones in november weer op podium'.

AMSTERDAM - The Rolling Stones maken zich op voor een nieuwe tournee. De heren treden volgende maand op in Groot-Brittannië, van waar ze doortrekken naar de Verenigde Staten.
Dat verklapt de vaste saxofonist van de Stones aan het Amerikaanse muziekblad Billboard.
Volgens geruchten staan de Stones 25 en 29 november in Groot-Brittannië. De data worden echter niet bevestigd. Evenmin is duidelijk waar de Stones precies optreden.
Geruchten dat The Rolling Stones, die deze zomer hun vijftigjarig jubileum vierden, weer gaan toeren, doen al maanden de ronde.
Voordat de Stones op tournee gaan, verschijnt de nieuwe plaat GRRR! De opvolger van A Bigger Bang uit 2005 ligt op 12 november in de winkels. De eerste single van het schijfje, Doom and Gloom, verschijnt donderdag.

Door: Novum
Sleigh Bells komt met nieuw album volgend jaar.
Idéfix Wrote:'The Rolling Stones in november weer op podium'.

AMSTERDAM - The Rolling Stones maken zich op voor een nieuwe tournee. De heren treden volgende maand op in Groot-Brittannië, van waar ze doortrekken naar de Verenigde Staten.
Dat verklapt de vaste saxofonist van de Stones aan het Amerikaanse muziekblad Billboard.
Volgens geruchten staan de Stones 25 en 29 november in Groot-Brittannië. De data worden echter niet bevestigd. Evenmin is duidelijk waar de Stones precies optreden.
Geruchten dat The Rolling Stones, die deze zomer hun vijftigjarig jubileum vierden, weer gaan toeren, doen al maanden de ronde.
Voordat de Stones op tournee gaan, verschijnt de nieuwe plaat GRRR! De opvolger van A Bigger Bang uit 2005 ligt op 12 november in de winkels. De eerste single van het schijfje, Doom and Gloom, verschijnt donderdag.

Door: Novum

Gisteren hebben de heren van de stones zelf 4 concerten bekend gemaakt, 2 in Londen en 2 in New Jersey.
Voor wie er niet heen gaat:

Endemol sluit deal met Rolling Stones

AMSTERDAM - Endemol is in zee gegaan met de Rolling Stones. De Nederlandse en Britse afdeling van het mediabedrijf gaat samen met de Engelse band de digitale rechten rond de nieuwe Stones-tour ‘50 and Counting’ exploiteren. Dat meldde Endemol maandag.

De samenwerking houdt onder meer in dat een rechtstreekse uitzending van het afsluitende optreden in de Verenigde Staten in december via pay-per-view kan worden bekeken. Later worden ook nog andere diensten bekendgemaakt die aan de Stonesfans worden aangeboden. Dat gaat van onlinetoepassingen tot mobiel.

De Stones maakten maandag bekend dat ze eind dit jaar vier concerten geven, in Londen en in Newark in de Verenigde Staten. Dat gebeurt in het kader van het 50-jarig bestaan van de groep.
Metallica, Iron Maiden en Bruce Springsteen naar Rock in Rio in Brazilië in september 2013.
Karel Wrote:Metallica, Iron Maiden en Bruce Springsteen naar Rock in Rio in Brazilië in september 2013.

Zo zeg, daar gaan wat $'s in om met die namen
Quote:Grimes Cancels Canadian Dates

According to Perryscope Concerts and Grimes' Twitter accounts, Claire Boucher's scheduled shows in Winnipeg, Calgary, and Saskatoon have been cancelled due to health issues relating to her hearing. Her Vancouver and U.S. dates are still on. She writes: "Hey guys, so sorry 4 the cancelled shows. im having trouble w hearing loss, tinnitus & am trying 2 stay away from loud music 4 a bit -_-".

Op die jonge leeftijd al problemen met je gehoor hebben is wel ernstig.

Ben zelf van plan om binnenkort eens goede hoortest te doen, en dan goede bescherming aan te schaffen. Heb geen last van slecht gehoor, maar gewoon preventie. Vroeger boeide het me niet, maar nu ik wat oude ben wil ik bij festivals en concerten toch goede doppen dragen.
Iemand tips kwa oordoppen? Op maat maken een optie?
BigBird Wrote:Op maat maken een optie?

Jij gaat naar ongeveer evenveel optredens als ik (1 per week, give or take?), dus dat is je enige optie.
Filtert de klank ook, waardoor je vooraan kunt staan en alles nog kunt opvangen. Of beter nog: bij een praatpubliek gewoon naast de boxen gaan staan.
Anouk doet voor Nederland mee aan het Songfestival. Aparte carrièrezet.
Fleetwood Mac gaat voor het eerst sinds 2009 op tour. Gelijk groot gerucht voor een headline positie op Glastonbury. Vooralsnog geen data bekend gemaakt.
Quote: Nine Inch Nails' Trent Reznor announces Beats By Dre partnership

Trent Reznor has announced that he is working on "a number of interesting projects" with the Beats By Dre company.

Reznor, who recently revealed his new band How To Destroy Angels, announced the new business deal with the headphone company on his Facebook page, stating that the deal allowed him to "experiment" as well as "focus his energy". The first fruits of the deal will be available in 2013, he wrote.

"Some of you may have read that I have begun working with Beats By Dre. For the past year I have indeed been involved with Dre, Jimmy Iovine, Luke Wood, and the rest of the team on a number of very interesting projects that will start to emerge next year," he wrote. "I have been wanting to experiment and focus my energy and creativity in some different directions, and Beats has afforded me that very opportunity. The process has been challenging and fascinating and as much as I'd like to tell you about the things we've dreamed up... I just can't. Not yet... (I can tell you it's probably not what you're expecting!)"

Earlier this week Reznor revealed in a conversation with David Byrne how Radiohead inspired him to sign a major label record deal earlier this year. Talking to the Talking Heads frontman about his decision, Reznor said: "We're playing in Prague, but I see flyers up for Radiohead, who are playing the same place we’re playing, six months from then. Then I walk into the record shop, and there isn’t a section that says Nine Inch Nails."

Reznor left his last record label, Universal, in 2007 saying that the company was overpricing his albums. How To Destroy Angels release their 'An Omen' EP on November 13.


Wel vreemd dat hij in zee gaat met 'beats by Dre'. Dat zijn echt waardeloze hoofdtelefoons, en Reznor staat toch echt bekend als iemand die audiofiel is en alleen beste van beste wil hebben. Mijn 20 euro kostende hoofdtelefoon van Philips geeft stukken beter geluid dan Dre.
Uplift Wrote:
BigBird Wrote:Op maat maken een optie?

Jij gaat naar ongeveer evenveel optredens als ik (1 per week, give or take?), dus dat is je enige optie.
Filtert de klank ook, waardoor je vooraan kunt staan en alles nog kunt opvangen. Of beter nog: bij een praatpubliek gewoon naast de boxen gaan staan.

1 keer per week niet, maar regelmatig ja. Met name kleinere zaaltje in de buurt waar het soms loeohard staat. Heb nu dopjes, zijn fijn maar aan vervanging toe.
For whoever cares: De voorverkoop voor FortaRock XL 2013 start op vrijdag 9 november.
Onder de categorie fijn:
Reggae Sundance gaat weer plaatsvinden in 2013. Na een aantal jaren niet door te zijn gegaan, komen ze terug in 2013. Vooralsnog maar 1 dag, 10 augustus, maar goed dat ze het weer oppakken. de enige keer dat ik er ben geweest was de laatste keer van het festival, heerlijk dat ze zich weer laten zien. Locatie nog niet bekend, maar zal omgeving eindhoven worden vermoed ik.
Wat betreft Pearl Jam: http://www.guerrillacandy.com/2012/10/19...-for-2013/

Ben bang dat we ze voor 2013 op de festivals kunnen afschrijven.
Karel Wrote:Anouk doet voor Nederland mee aan het Songfestival. Aparte carrièrezet.

Tsja, nu gaat NL winnen natuurlijk! Weet niet op dit ten goede van haar carriere komt. Misschien maakt ze kans als ze in d'r bh gaat staan...alhoewel gros songfestivalvolgers is homo, of is dat alleen in Nederland het geval?
.@arcadefire update: band hard at work on new album, aiming to have it out by end of next year http://t.co/5ov3yS33



Hmmmmmm......dan gok ik op handjevol festivals om nummers te try-outen en de studio uit te zijn?
Dat zou ik graag zien. Zal mij benieuwen of dat ook gaat gebeuren.
Green Day cancelt/stelt uit al haar optredens t.e.m. februari 2013...

"Green Day announced today they will cancel their club tour that was due to launch in Seattle at the Paramount Theatre on September 26th and wind down in Tempe, AZ at the Marquee Theatre on December 10th. Tickets for these clubs shows will be refunded at point of purchase. Additionally, Green Day will postpone all scheduled appearances for the months of January and February 2013. New dates for these rescheduled shows will be announced shortly and previously purchased tickets will be honored on the new dates. "
Quote:The Stone Roses announce three UK shows for June 2013. The group will play two nights in London’s Finsbury Park (June 7 and 8) and one show at Glasgow Green on June 15.

The supports for the Glasgow show are Primal Scream, Jake Bugg and The View.

Benieuwd of ze ook komende zomer terug Europese festivals zullen spelen.
Karel Wrote:
Quote:The Stone Roses announce three UK shows for June 2013. The group will play two nights in London’s Finsbury Park (June 7 and 8) and one show at Glasgow Green on June 15.

The supports for the Glasgow show are Primal Scream, Jake Bugg and The View.

Benieuwd of ze ook komende zomer terug Europese festivals zullen spelen.
Dan mogen ze de drie support-acts ook meenemen.
"Weer grote acts naar Ziggo Dome"

Zo staat te lezen op NOS tt pagina 407. In dit bericht staat aangekondigd dat The Killers komen en ook One Direction, die zo wordt vermeld, op dit moment gezien wordt als de grootste popband ter wereld.

Ik heb hier dus nog serieus nooit van gehoord en ik denk in te schatten dat ik niets gemist heb, maar hoe kan het in vredesnaam dat ik als muziekliefhebber en -volger nog nooit gehoord heb van de op dit moment grootste popband ter wereld?
Wie of wat de fuck is One Direction?

Is dit zoals Gotye? Voor mij dan toch. Want ik hoorde pas z'n hit meer dan een half jaar nadat het kennelijk als een bom was ingeslagen.

Heerlijk toch, dat nooit naar de radio luisteren.